Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
speurneusc schreef:je mag/hoeft geen werkzaamheden te verrichten die je herstel in de weg staan, je hebt nog geen loop gips, dus mag je zonder krukken
je niet voortbewegen en mag je er alleen kortstondig op staan, juist als kapster lijkt me dat onmogelijk dus totdat je ander soort gips krijgt ben je zeker nix verplicht.
gabyfedde schreef:Je wil toch snel herstellen? Houd je dan aan get doktersadvies. Je baas mag je niet verplichten werk te doen wat van de arts niet mag. Ik zou niet voor zo iemand willen werken overigens...
VeraPopeye schreef:Maar Vestjagirl, mijn vriend heeft ook zoiets gehad. Zelfs nog bij de advocaat geweest enzo, maar wij krijgen noujuist te horen dat de baas voor vervoer moet regelen en geen werk mag doen die je ook van de dokter niet mag, lijkt me ook wel een beetje krom. En als je iets heel zwaars hebt waardoor je plat op bed moet rusten van de dokter lijkt het me ook niet echt dat je baas je nog kan verplichten.
spicegirl schreef:je baas kan je niet verplichten om tijdens ziekte te komen, vjestagirl.alles gaat NA overleg met de arbo-arts.
zou mooi zijn, anders zeggen alle bazen , dat je gewoon moet komen.
Sonja schreef:spicegirl schreef:je baas kan je niet verplichten om tijdens ziekte te komen, vjestagirl.alles gaat NA overleg met de arbo-arts.
zou mooi zijn, anders zeggen alle bazen , dat je gewoon moet komen.
Jawel hoor. Een werkgever mag vragen wat je NIET kunt, en wat je WEL kunt. En met 1 voet in het gips kun je gerust zittende werkzaamhden verrichten. Daar is geen arboarts voor nodig, mits medewerker gewoon normaal meewerkt.
Is toch ook vrij normaal lijkt me, dat je doet wat je kunt. Werkgever betaalt immers ook netjes je loon door.
)Sonja schreef:Jawel hoor. Een werkgever mag vragen wat je NIET kunt, en wat je WEL kunt. En met 1 voet in het gips kun je gerust zittende werkzaamhden verrichten. Daar is geen arboarts voor nodig, mits medewerker gewoon normaal meewerkt.