Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
witteRaaf schreef:Zo, vriend is thuis gekomen. Uit zichzelf zei hij mij over een week een beslissing gaat nemen, maar hoe hij is en wat hij zegt denk ik dat het over is. Miss maar beter zo. Ik laat hem een week met rust.
witteRaaf schreef:We wonen net 9 maanden in ons huis.
Als het komt tot een einde zal het een heel gedoe worden in ieder geval..
witteRaaf schreef:Dat zei ik hem ook dat hij miss al wen beslissing in zijn hoofd heeft genomen maar de moed ontbreekt om te zeggen. Hij ontkent dat. Hij stelt zich nog vragen of het aan ons ligt dat we gewoon niet samen passen (omdat we momenteel in een beetje sleur zitten) of aan Zichzelf. Dat hij miss nu alles op het spel zet om over 5 jaar bij een andere vrouw tot de constatatie te komen dat het daar ook zo wordt. Hij zegt als hij nu koppels met kinderen ziet hij daarvan gruwelt maar dat hijniet denkt om te kunnen feesten en cinema te gaan ttotzijn 70 jaar.. Als ik hem vraag waar hij Zichzelf ziet als hij 40 is antwoord hij me dit niet te weten. Miss wilt hij dan alleen zijn of miss wilt hij net graag een gezin. Hij zegt wel dat hij denkt in een zwart gat te vallen als het gedaan is tussen ons omdat niemand om hem geeft, maar als ik vraag waarom hij dan net die persoon zo afduwt hij geen antwoord weet.
De reden waarom hij nog een week wil wachten is omdat hij nog twee vrienden wil spreken wat hun mening is...
Ik begin me hoe langer hoe meer de vraag te stellen of ik niet de eer aan mezelf wil houden...
.
).. 
An_J schreef:Meid, kalmeer jezelf even. Ga lekker een weekendje weg met een vriendin en probeer uit die hersenspinsels te komen.
Jij kan niet voor hem denken. Je kunt ook niet de gaten invullen van de dingen die niet gezegd zijn en je kunt niet letterlijk nemen wat hij zegt (je of we).
Het is ook JOUW leven en JIJ moet twee dingen op een rijtje hebben:
1) Kan je hem (na beslissing) vergeven en vertrouwen of blijf je wantrouwen in de toekomst?
2) Ben je bereid om (in het ergste geval) al je dromen (kind/huwelijk) op te geven voor deze kerel?
Je kan geen dingen wegstrepen tegen elkaar... in de zin van ik heb hem gesteund, dus dit kan hij best voor me over hebben. Zo werkt het simpelweg niet.
De balans van geven en nemen is zelden 50/50
Daarnaast mag je best een beetje meer voortouw nemen....
Zeg dat je wil dat hij gaat praten met een professioneel iemand, dat je dat een voorwaarde vindt als je de beslissing (over jouw toekomst!) in zijn handen moet leggen.
Vraag zeggenschap in het ultimatum.
Kom op meid ! Dit is ook jouw leven!

witteRaaf schreef:Ik raak er zelf niet uit wat ik wil, of ik alles wil opgeven voor hem (als hij denkt te beslissen dat het leven enkel is van uitjes maken). Net omdat we het altijd zo leuk hebben gehad zou ik denken dat ik het zou opgeven, althans voor nu..