trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizzy1

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 14:48

Dank je!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 20:54

Leuk al die trouwende mensen!
Wij trouwen volgende week en hebben de daggasten die gewoon overdag de hele dag mee gaan! :)
Trouwen om 14.45 uur en dan vanaf 16.00 borrelen en diner vanaf 17.30.

Heel veel succes met de voorbereidingen, het is zooooo leuk allemaal!
En op een gegeven moment valt alles op zijn plek :) .

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:06

Wij trouwen 22 juni 2014 in kasteel de Hooge Vuursche.
We hebben 34 daggasten en 82 gasten op de receptie (inclusief daggasten).

Om 12.00 uur gaan we met de directe familieleden lunchen in een leuk restaurantje naast het kasteel, daarna hebben we de fotoshoot in het nabijgelegen bos en bij het kasteel, terwijl de familie lekker in het kasteel kan vertoeven.
Om 15.00 verzamelen alle gasten zich en om 15.30 begint de ceremonie die gedaan wordt door een van onze beste vrienden die we voor een dag laten beëdigen tot buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand.
De receptie is op het kasteel zelf en daarna gaan we uitgebreid en lekker dineren op het kasteel. Het uitgebreide grand dessert zullen we in een lounge setting serveren zodat iedereen lekker kan uitbuiken.
Slapen doen we ook in het kasteel, want we hebben ook voor de familieleden een kamer daar geboekt.

De hele dag vind dus op het kasteel plaats waar er die dag geen andere gasten zijn.

De volgende morgen hebben we met z'n allen een super de luxe champagne ontbijt.

Ik heb al een jurk, de locatie is al helemaal geregeld, we hebben echt de meest fantastische fotografen van 't land geboekt en we hebben al een auto.
We moeten nog een pak voor mijn aanstaande en mijn zoon (ze krijgen hetzelfde maatpak), ringen, bloemen en uitnodigingen. Voor onze schoenen hebben we nog een origineel idee, maar daarvoor moet eerst het pak er zijn.

Ik vind het plannen wel grappig om te doen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand stress hiervan krijgt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:15

Plukje schreef:
Ik vind het plannen wel grappig om te doen, maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand stress hiervan krijgt.

Nee ik ook niet, ik vind het werk ook heel erg meevallen. Wij hebben in zo'n 6/7 maanden de hele bruiloft geregeld en heb nog geen moment stres gehad :') en iedereen vraagt steeds of we al zenuwachtig zijn, nou ik heb alleen maar gigantisch veel zin in DE dag! Snap ook niet waarom je zenuwachtig moet zijn, als je een goede planning en ceremoniemeesters hebt loopt het altijd vanzelf en het enige dat je als bruidspaar moet doen is zorgen dat je ja zegt op het juiste moment en verder genieten van jullie dag :D dat lukt me denk ik wel. Maar misschien komen ze zenuwen nog :P

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:12

Leuke plannen hier allemaal, gefeliciteerd iig! :D

Wij zijn 17 mei dit jaar getrouwd. We hebben van tevoren foto's gemaakt, geluncht bij m'n schoonouders en daarna de ceremonie om 13.30. Aansluitend op dezelfde locatie taart en borrel gedaan, familiefotos gemaakt en de kinderreceptie voor de kinderen uit mijn klas. Vervolgens naar de feestlocatie gereden en daar gedineerd en het feest gehouden. Was echt super!

Wij hadden 35 daggasten en dat waren onze gezinnen, dus ouders, broers en zussen met aanhang, opa's en oma's en een stel vrienden die we er graag bij wilden hebben. We hebben de tijd en locatie van de ceremonie op de kaart gezet en tegen veel mensen gezegd dat ze van harte welkom waren om te komen kijken. Sowieso waren er veel familieleden van mijn man, maar ook heel veel vrienden, enorm leuk! Die hebben zich dus tussendoor ook zelf vermaakt, zelf wat gegeten en daarna naar het feest gekomen. Sommigen zijn vrij snel na de ceremonie vertrokken, anderen bleven de hele middag en gingen met ons rond 17.00 weg. Feest begon om 20.30. Maar scheelde wel dat er veel in de buurt woonden, mensen die verder weg woonden waren of daggast of kwamen 's avonds pas in de meeste gevallen. Als de tijd niet te lang is, paar uur, dan moet het voor de meesten wel lukken. Zeker als je op een locatie trouwt waar ze makkelijk vandaan kunnen om wat te gaan eten, dus niet in de middle of nowhere.

Zenuwen ook niet echt gehad, wel gezonde kriebels en heel veel zin :D Kregen wel de zenuwen van alles wat er mis ging in de voorbereiding maar das weer een ander verhaal! :+

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:07

Wat leuk! Wij gaan trouwen op 30 augustus 2014. Ik had toevallig onlangs ook al een topic geopend over de dagindeling. Je vindt het hier terug: [LZP] Indeling trouwdag, ervaringen gevraagd

We hebben inmiddels de locatie vastgelegd, het wordt een kasteelboerderij waar we de hele dag zullen doorbrengen (dus van trouwen tot feest). De dagindeling ligt nu ook zo goed als vast, maar die gaan we op korte termijn nog even bespreken op de locatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:13

Wij hebben zojuist de vliegtickets voor onze huwelijksreis geboekt :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:20

PanniePannie schreef:
Wat leuk! Wij gaan trouwen op 30 augustus 2014. Ik had toevallig onlangs ook al een topic geopend over de dagindeling. Je vindt het hier terug: [LZP] Indeling trouwdag, ervaringen gevraagd

We hebben inmiddels de locatie vastgelegd, het wordt een kasteelboerderij waar we de hele dag zullen doorbrengen (dus van trouwen tot feest). De dagindeling ligt nu ook zo goed als vast, maar die gaan we op korte termijn nog even bespreken op de locatie.

Zo, jullie zijn er vroeg bij met alles regelen :D wij begonnen een half jaar voor de bruiloft. Of heb je speciaal die datum uitgekozen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:23

Destino schreef:
Wij trouwen volgende week en hebben de daggasten die gewoon overdag de hele dag mee .

Daarom heten dat ook daggasten :P

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:44

Wat leuk om allemaal te lezen! Ik werk op een officiële trouwlocatie op de Veluwe en volg dit topic dus even!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:59

Leuk topic! Ik ben twee weken geleden bovenop de Mont Ventoux ten huwelijk gevraagd :-) Datum wordt 20/6/2014. Dus helemaal leuk om hier ideeën op te doen.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 21:27

verootjoo schreef:
PanniePannie schreef:

Zo, jullie zijn er vroeg bij met alles regelen :D wij begonnen een half jaar voor de bruiloft. Of heb je speciaal die datum uitgekozen?

Nou, wij waren er eigenlijk wel over uit dat we graag volgend jaar zomer zouden willen trouwen en eind augustus vinden we allebei een mooie tijd van het jaar. Het had best een weekje eerder of later gemogen, maar onze voorkeur ging uit naar het laatste weekend van augustus omdat we dan ook 4 jaar samen zijn.
Ik heb mijn vriend afgelopen juni ten huwelijk gevraagd, en nu we verloofd zijn is het natuurlijk ook leuk om alvast wat dingetjes te plannen. We hebben overal nog alle keuze omdat we er op tijd bij zijn :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 05:06

Sammie schreef:
Destino schreef:
Wij trouwen volgende week en hebben de daggasten die gewoon overdag de hele dag mee .

Daarom heten dat ook daggasten :P

Ze hadden het in eerdere reacties over daggasten die niet mee zouden eten ;)
Die zijn er dan dus niet de hele dag bij ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 05:08

Panniepannie, lekker genieten van alles enne zo vroeg is dat ook weer niet hoor :) wij hebben 15 maanden de tijd gehad en dat is voorbij gevlogen!
Vind wat Verootjoo noemt eerder kort.. :+

Wat betreft zenuwen, die hebben we niet gehad (trouwden afgelopen vrijdag)!
Ook niet de dag zelf of de avond vooraf.. En er gingen bij ons nog best wat dingen mis de week en een paar dagen van te voren! Maar alles komt uiteindelijk toch wel goed :) is het niet linksom, dan wel rechtsom!

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:37

Destino, nog gefeliciteerd!!! Ik zag jouw jurk in een ander topic (daar ben ik een stille meelezer) en wat zag je er mooi uit!

Wij hebben waarschijnlijk onze locaties gevonden *\o/* . 1 voor de ceremonie en 1 voor het eten en feest. We laten het nog even bezinken en als we er dan nog enthousiast over zijn gaan we kijken welke data nog beschikbaar zijn in mei en juni.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:37

Wij gaan ook volgend jaar trouwen :) 14/5/2014!
Morgen in ondertrouw en vanmiddag alles bespreken op locatie. Daar gaan we trouwen en een high tea er achteraan. Daarna klaar. 75 man :) we krijgen eind januari een kleine beeb en we willen zoiets moois graag met zn allen doen! Dan valt een avondfeest af :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:42

Destino schreef:
Panniepannie, lekker genieten van alles enne zo vroeg is dat ook weer niet hoor :) wij hebben 15 maanden de tijd gehad en dat is voorbij gevlogen!
Vind wat Verootjoo noemt eerder kort.. :+

Wat betreft zenuwen, die hebben we niet gehad (trouwden afgelopen vrijdag)!
Ook niet de dag zelf of de avond vooraf.. En er gingen bij ons nog best wat dingen mis de week en een paar dagen van te voren! Maar alles komt uiteindelijk toch wel goed :) is het niet linksom, dan wel rechtsom!

Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!
Jouw jurk is echt mooi! Ik heb ook zoiets aangehad van maggie sottero, die maakt echt gave jurken. Maar uiteindelijk toch niet helemaal wat ik wilde. Ik heb er toen, na heel veel zoeken en ontzettend veel jurken gepast te hebben, zelf een ontworpen en laten maken, waarvan ik al mijn hele leven zeg dat ik zo'n trouwjurk wil :P hij is nu bijna klaar en hij wordt gaaf! Het leuke van een jurk laten maken is dat je tussendoor heel vaak mag passen :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:44

Plukje, mooie locatie! Ik ben daar in de buurt opgegroeid en heb daar dus ook rondgekeken (op internet alleen nog) voor een locatie.

Wij gaan in 2015 pas trouwen. Of althans... Als de dag tenminste in de weekenden te regelen is. (Wat zeggen de ervaringsdeskundigen hier?)
Verwachting is dat ik namelijk midden 2014 een opleiding ga doen waarbij ik dus minimaal de werkweek van huis ben (en ook niet 's avonds dingen kan doen).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:58

Dat is prima te doen hoor. Zoveel regelwerk is het ook weer niet :P het valt mij heel erg mee, ik heb meerdere malen gehoord dat je echt een jaar nodig hebt om alles te regelen en dat je het dan zo druk hebt, nou ruim een half jaar lukt prima, heb niet het idee dat we overlopen in het werk oid :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:42

Een jaar is ook echt onzin(nig).binnen drie maanden valt ook alles te regelen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:45

Iloon ik denk dat je de tijd die je ervoor hebt, ook gebruikt. Het is maar net wat jullie willen! Wij hadden ongeveer 9 maanden, maar omdat ik maar parttime werkte, heb ik er veel tijd in gestopt, ook puur omdat ik het leuk vond. Er is bij ons vooral veel tijd gaat zitten in de details en het zoeken naar een goedkopere versie van datgene wat wij wilden. Want we wilden wél alles, maar niet voor de prijs van de eerste dingen die je tegenkomt als je op internet gaat zoeken :Y) Paarse schoenen voor m'n lief, goedkopere schoenen uit een outlet voor mij, goedkopere fotograaf, gesprekjes bij verschillende bloemisten, ringen, maar ook ideetjes voor en het uitwerken van de dingen die we zelf hebben gedaan: corsages, gastenboek, enveloppendoos, versieringen op de locaties, zelf kaartjes ontworpen (en daarvoor vaak bij schoonzusje langs die ons hielp) openingsdans etc. Niet alles was even makkelijk te vinden of te realiseren en daar ging veel tijd in zitten :) Maar dat hoeft echt niet perse!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:50

De enige redenen waarom men een jaar aan houdt (vaak) is zodat je zeker weet dat er plek is in t gemeentehuis (meeste mensen trouwen op een vrijdag dus die dag zit al snel vol) en plek op de locatie waar t feest wordt gehouden. Dat moet allebei op dezelfde dag vrij zijn.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:58

Tam, zo ben ik dus ook. :') :D Vooral met Pinterest zie je opeens allemaal leuke dingen voorbij komen. Maar goed, misschien kan ik mijn lief dan doordeweeks aan het werk zetten om wat dingen uit te zoeken e.d., zodat we dat het weekend kunnen bekijken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:04

Sammie schreef:
Een jaar is ook echt onzin(nig).binnen drie maanden valt ook alles te regelen.

Behalve een jurk, je hebt dan niet alle keuze. Ik heb heel veel gezocht, maar wat ik wilde was niet kant en klaar en heb ik zelf ontworpen en laten maken. Dat lukt niet in drie maanden. De rest denk ik wel ja.

Wij hebben ook de ringen ontworpen en laten maken en de kaartjes ook zelf ontworpen en laten drukken. Maar dat was het meeste werk niet. Hoewel, de ringen stond ook twaalf weken voor, de kaartjes hadden we in een paar weken ontworpen en drukken duurt ook maar een paar dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:06

Wij hebbn alleen de datum een jaar van te voren vastgelegd. Dan hadden we onze voorkeurstijd nog :)

Verder ben ik er totaal nog niet mee bezg :+