The most wonderful time of the year..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:04

Ik hou ook van kerst. <3

Afgelopen week was er een kerstaflevering van Samsam op....en kreeg spontaan helemaal zin in de kerst.

Hier komt de kerstboom pas na Sinterklaas en met 3 koningen (6 januari) gaat hij weer weg

Niki_

Re: The most wonderful time of the year..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:18

Hier komt de boom ook pas na Sinterklaas en gaat begin januari, vaak ook Driekoningen weer eruit. Staat ongeveer een maandje dus, en dat vind ik ook wel lang genoeg, anders is het niet speciaal meer. Word nu al chagrijnig van al die kerstaankleding die ik serieus al in winkels heb zien liggen, kom op jongens, laat me nog even in de waan dat het zomer is :')

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:36

Chaos schreef:
JoAnn schreef:
Ik vind Kerst leuk, maar uit principe komt de boom toch echt niet binnen voor de Sint weg is. En dat zouden winkels ook moeten doen.

Omdat??

Uit principe. Net zoals ik een hekel heb aan paaseieren in de winkel op 2 januari. Al dat commerciële gedoe. Bovendien mag er voor kinderen best een onderscheid zijn tussen Sint en Kerst. Hoe mooi ik het ook vindt, het is steeds zo'n hebberige periode en dat vind ik niks.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:44

Ik vind het altijd belachelijk hoeveel geld er uitgegeven wordt aan kerstartikelen. Slaat echt nergens op.
Ik heb sowieso weinig met kerst en met de hele winter eigenlijk niet. Vind het niet gezellig maar koud, saai en donker. Beestjes die dagen in de regen staan te verzuipen, in de bagger of met een bevroren bodem.
Ben echt een lente-zomer mens. Meer licht, voel ik me blijer, meer rust in mijn hoofd. Gekleurde bloemetjes in de tuin, alles groen. Beestjes buiten die lekker in het gras liggen en genieten van het zonnetje.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:48

Gisteren kwam ik in de action en ja hoor de eerste kerst spullen liggen er al weer VRESELIJK!!

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:49

heb een hekel aan kerst en nieuwjaar, dus verheug me er ook nog niet op :') Blijf nog wel even genieten van de (na) zomer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 11:55

voor mij zou de lol er af zijn als hij er zo lang staat.... :') dan is het toch niet meer speciaal als het kerst is? bij ons komt ie net na sinterklaas en gaat ie na oud en nieuw weer weg

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 12:00

Yonker schreef:
mayniac_val schreef:
Kerst is twee dagen (eigenlijk eentje, maargoed, we zijn verwend) :+ Wat heeft een boom die vier maanden in je kamer staat dan in vredesnaam nog met kerst te maken?

Eens :j

En wat ik me dan afvraag... weet je wel waar kerst voor staat? Geloof je daar in?

Ik vind het ook altijd wel een lekker sfeertje, maar hier is de boom er echt niet zo lang hoor, maximaal een maand en meestal zo'n 2 a 3 weken gok ik.

Jawel hoor, ik weet wel dat kerst gevierd wordt wordt christenen die geloven dat Jezus-Christus geboren werd.
En de kerstboom er oorspronkelijk was als vruchtbaarheidssymbool.

Nee, hier geloof ik niet in. Maar than again heb ik ook niet zo veel met 5 dec. (snapje ;) ?).. en daar doe ik ook lekker aan mee..

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 12:10

Zo.. dit topic gaat iets sneller dan ik had verwacht :j
Heb alles gelezen en heb toch een paar reacties..
Leuk om te lezen hoe verschillend het is! En dat er ook mensen zijn die er toch stiekem ook wel een beetje mee bezig zijn!

fabske schreef:
ik beleef kerst ook wel op die manier,
Maar dat is omdat ik in een winkel werk die ook kerst spullen verkoopt.
en ik dus al vrij snel weet hoe de kerstcollectie eruit gaat zien.
en in de winkels de spullen ook relatief vroeg neer moet zetten en decoreren samen met mijn collega's.

ik hoop voor jou dat die kleuren er ook echt in zitten en dan met name ijsblauw.

Aaahh! Topbaantje dus! Ik heb het er ook elk jaar over dat ik het opbouwen van de kerstshow helemaal niet erg zou vinden!
Ik hoop ook dat het er bij zit, vorig jaar waren ze volop te koop.. zal vast wel wat restanten zijn (hoop ik dan)..

WilmaBoy schreef:
enkele jaren geleden heb ik hem pas weggehaald met Pasen.. :=
vind zo een boom in huis altijd iets gezelligs hebben :o

_/-\o_ Hahaha bij mij is het idd ook voor de gezelligheid! 't heeft iets warms.. en knus :)

JoAnn schreef:
Ik vind Kerst leuk, maar uit principe komt de boom toch echt niet binnen voor de Sint weg is. En dat zouden winkels ook moeten doen.

Ik denk dat het te veel werk is om na 5 dec. nog kerstshows uit de grond te stampen, ze zijn hier altijd lang mee bezig..
En voor mijn gevoel is de Sint wat meer voor de kleintjes en kerst voor iedereen..

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:19

Hier nog een kerstfanaat. Ben gelukkig dus niet de enige :P Wordt door veel mensen voor gek verklaard _O- Het is mijn verzamelwoede ondertussen geworden, en heb al een hele verzameling. Mijn vriend is nu ook wel een beetje aangestoken door mij, en koopt nu ook geregeld wat leuks :D

Vorige week vrijdag ben ik in Brugge geweest. Zit een kerstwinkel van Käthe Wohlfahrt.Dat ziet er dan ook zo uit van binnen:
Afbeelding

Dus ja je kan wel raden....midden in de zomer heb ik alweer mn eerste kerstspullen gekocht van dit jaar :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:24

Kerst is leuk, maar mag het nu nog eventjes zomer zijn :') ?
Kijk er straks ook wel weer naar uit hoor als de klok weer terug gaat, maar nu wil ik nog even genieten van de gedachte dat de winter, de donkere dagen en kerst nog ver weg lijken. :')

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:25

Ohhh Angeliekje, die kerstwinkel word ik dan wel heel blij van :D

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 12:28

Dat zijn zulke leuke winkeltjes Angeliekje!! Leuk dat hele traditionele!

In Londen (Amsterdam trouwens ook) heb je een winkeltje die het hele jaar rond kerstballen verkoopt! Het kan dus wel uit. Is Käthe Wohlfahrt ook zo'n winkeltje?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:29

Kerst was altijd mijn favoriete tijd van het jaar, totdat ik naar Australië verhuisde en de Kerstman voorbij kwam in zijn korte broek.... :')

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 12:31

casperrr schreef:
Kerst was altijd mijn favoriete tijd van het jaar, totdat ik naar Australië verhuisde en de Kerstman voorbij kwam in zijn korte broek.... :')

Dit lijkt mij dus ook helemaal niks haha.. heb het wel eens gezien op SBS6 dat in Australië tegenwoordig sinterklaas ook aan komt en dat je op de foto kan onder de parasol?!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:31

Ik houd ook van kerst maar nu nog niet haha! Wij nemen altijd een echte boom dus die staan ook niet zo lang, ik koop hem op 6 december en met oud en nieuw gaat de fik er in :-P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:32

JoAnn schreef:

+:)+
EN de pepernoten pas de winkels in als de sint er is en niet nu al!
Mijn boom staat wel lang maar dat is meer omdat ik het aftuigen van de boom zo'n rotklus vind

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:33

Dat heb ik nog niet meegemaakt! Ik ben gewoon volledig afgeknapt na de korte broek en het nepsneeuw op de daken terwijl je zelf levend gebbqt wordt met 48 graden... :+

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:33

Niki_: Ik zag het winkeltje in eerste instantie ook niet tot mijn vriend me erop wees. Ben als een heel blij kind naar binnen gestormt. Wordt je toch ook helemaal blij van *\o/*

love_wiepke: Käthe Wohlfahrt is inderdaad een winkeltje wat het hele jaar door kerstspullen verkoopt. Alleen niet zo heel goedkoop jammer genoeg :P

Ze hebben ook een online winkel zag ik net _/-\o_
http://www.wohlfahrt.com/

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:39

Dit jaar gaan we voor het eerst een boom opzetten, andere jaren waren we toch niet thuis, maar dit jaar wonen we voor het eerst in de UK en ivm zwangerschap en geld tekort zullen we thuisblijven. Om het voor de kinderen zo gezellig mogelijk te maken zetten we toch maar een boom neer.
Voor mij hoeft het helemaal niet zo, ik heb niets met de feestdagen, maar die kleintjes vinden het wel heel leuk.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:49

Hier ook een echte kerst fan! Ik ben er nog niet echt mee bezig, maar ik kan niet wachten tot het zover is :D

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:58

Ik dacht er van de week ook al aan. Ik hou erg van kerst. Laat de boom maar een maand staan. Maar dat is meer omdat ik altijd geleerd heb dat langer niet hoort.
Ik versier trouwens niet alleen de boom, ik bespuit me ramen met landschapjes in spuitsneeuw en kleine losse plaatjes, overal lampjes en kaarsjes en slingers enzo. Het hele huis moet kerstig zijn.

Ik hou echt ook enorm van de herfst en winter. Lang donker, stormen en kou. Geeft me altijd een heel knus en behaaglijk gevoel. Lekker warme chocomel drinken, boekje erbij onder een plait op de bank.
Van mij mag het best het hele jaar door winter zijn.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:03

Bij ons is het heel simpel,de eerste dag na sinterklaas wordt de boom gezet en 6 januari gaat hij weer weg.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:13

Ik hou zowel van de zomer als van de winter.. Maar dan wil ik wel een echte winter, sneeuw kou en gezelligheid.. Niet zo'n prut winter met alleen maar regen en bagger. Open haard aan, terug komen van stal met warme kop thee op de bank onder een lekker fleece dekentje.. 6 december staat bij mij standaard de boom, meestal tot eind januari.. Kerstlichtjes heb ik het hele jaar door hangen :D Vind dat zo gezellig, veel beter dan een felle lamp :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 21:43

Kerst... :') jongens, ik was al in shock dat er pepernoten in de winkel lagen voor sinterklaas.. beginnen jullie over kerst? _O-

De kerstboom komt pas als sinterklaas het land uit is