Wat is een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:36

Goeie vraag :j En dan ook van die heerlijke dooddoeners, 'Ja dat voel je...' Ik als ontzettende analyticus wil dan ook altijd graag weten hóe dat dan precies voelt :+ Weet nl. heel graag van tevoren hoe iets zal zijn & zal gaan lopen en op (het gedrag van & het opvoeden van) kinderen heb je natuurlijk nauwelijks vat. Heb altijd geroepen dat ik echt geen kinderen hoef, klinkt ontzettend tegenstrijdig als juf maar vond kinderen vooral leuk tussen de 4 & 12 jaar, basisschoolleeftijd dus. Met baby's kon ik niks, want stel je voor dat ik ze stuk maak of laat vallen als ik ze vasthou. Zag mezelf ook nog niet 'koetsjiekoetsjie' boven de wieg doen.

En toch... Ben getrouwd met de allerleukste man ter wereld die wat ouder is dan ik en die staat te springen om papa te worden. Als ik zie hoe leuk hij omgaat met zijn neefjes en nichtjes, smelt ik wel een beetje. Diezelfde neefjes en nichtjes hebben ervoor gezorgd dat ik baby's toch ook wel leuk ben gaan vinden en verrek, hoor mezelf af en toe ook van die vreemde geluiden maken om een lachje aan dat kind te ontlokken. Je kunt ook moeilijk zeggen dat je ze niet vast wilt houden als je ze gewoon in je handen gedrukt krijgt door je schoonzusje, dus inmiddels kan ik ze aardig vasthouden en ermee overweg. En héél soms, als zo'n ukkie dan op schoot zit, of in de iets grotere gevallen me meeneemt naar de tuin om 'van de gijbaan te gaan met tante Mara' dan kriebelt er heel in verte wel eens iets, wat wel een beetje lijkt op 'Goh, dat wil ik misschien zelf ook wel' :oo En ook een beetje van 'Denk toch dat ik dat wel zou kunnen, voor zo'n ukkie zorgen' in plaats van het eerdere 'Zou niet weten wat ik ermee zou moeten!'

En ja dan komen gelijk de rationele gedachten tevoorschijn. De kosten, de combinatie met werk & hobby's, de tijd die je ermee kwijt bent, de gebroken nachten, de druk die het op je relatie legt... Maar heb toch steeds meer zoiets, samen krijgen we zoiets wel voor elkaar. Niet nu, niet volgende maand, maar wie weet, over een tijdje...

Dus misschien zijn dat dan die rammelende eierstokken :+

Anoniem

Re: Wat is een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:09

Nou ik denk hier ook heel vaak over, mede omdat we net zijn getrouwd en een huis hebben gekocht en dus iedereen ieder moment verwacht dat we aankondigen zwanger te zijn :+

Maar ik wete het nog niet hoor. Iedere keer als ik roep dat mensen toch wel heel ver gaan voor een kind, krijg ik de dooddoener 'als je zover bent ga jij ook wel zo ver' Nou no way dat ik aan de hormonen ga en IVF zie ik al helemaal niet zitten.

Als ik de voor- en nadelen tegen elkaar zet, zie ik toch een leuk leven zonder kinderen (ook al denk ikd at kinderen ook wel echt iets toevoegen)

Afgelopen weekend mijn nicht en haar dochtertje gezien, als ik dan zie wat je allemaal mee moet slepen en dat je met kinderen geen enkel normaal gesprek meer kunt voeren (oke, die kleine van mijn nicht is dan ook echt vreselijk, maar goed :+ )

Nee, dan is de wens denk ik bij mij niet enorm groot :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:13

Relaxed schreef:
ook al denk ikd at kinderen ook wel echt iets toevoegen

Even een zinnetje er uit gepikt: iets toevoegen doen ze sowieso, zowel op positieve als negatieve wijze wellicht, maar dat ze je leven op de kop zetten en daarmee iets toevoegen is wel duidelijk ;)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:16

Je hebt ook nog mensen die nooit echt de kinderwens krijgen als in 'rammelende eierstokken', maar die gewoon een rationele keuze maken. Ook niet mis mee lijkt me. Niet bij iedereen zitten de eierstokken los genoeg om te kunnen rammelen :')
Sommigen wachten gewoon tot de voorwaarden kloppen. Kan ik beter inkomen dan de mensen met rammelende eierstokken die amper genoeg brood voor zichzelf op de plank krijgen en hun leven gewoon echt nog niet op orde hebben, maar kostte wat t kost toch een kind willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:22

Lon83 schreef:
Je hebt ook nog mensen die nooit echt de kinderwens krijgen als in 'rammelende eierstokken', maar die gewoon een rationele keuze maken. Ook niet mis mee lijkt me. Niet bij iedereen zitten de eierstokken los genoeg om te kunnen rammelen :')
Sommigen wachten gewoon tot de voorwaarden kloppen. Kan ik beter inkomen dan de mensen met rammelende eierstokken die amper genoeg brood voor zichzelf op de plank krijgen en hun leven gewoon echt nog niet op orde hebben, maar kostte wat t kost toch een kind willen.

Vooral dat laatste ben ik het helemaal mee eens :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:25

Ik heb wel écht een kinderwens, ik koop dan ook al van alles :+ ( ja ik ben erg ) Maar ik ben er wel serieus mee bezig. Voor volgend huisje kijken, met minimaal 4 kamer. Want er moet een kamer zijn voor de "kleine" zoals wij dan zeggen :) We hebben het er vaak over. Hoe we het gaan combineren met de kleine / werk / paard ect. op financieel gebied ook uiteraard. Dus ik denk dat dit wel een "kinderwens" gevoel is? :P

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:31

Ik weet niet hoe het voelt, maar zoals het er nu uit ziet heb ik geen kinderwens en heb ik die ook nooit gehad. Ik heb altijd geroepen "ik wil alleen kinderen om ze aan te kleden". :') Ik heb helemaal niets met kinderen.... Maar misschien komt dat nog, misschien ook niet. Er zijn uiteraard wel kinderen die ik leuk vind, maar vind het ook altijd heerlijk als ik ze weer kan "weggeven". :+
Laatst bijgewerkt door Jorinda op 27-08-13 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:32

Lon83 schreef:
Volgens mij heb ik hier toch wel de ergst kinderfobie...
[...]
Ik krijg kippenvel als ik kinderen hoor en niet op de vlucht kan :') en in een restaurant zoek ik de hoek op zonder kinderen (of loop liever naar een ander restaurant)
Volgens mijn vriend zitten mijn eierstokken in het permafrost, en blijven ze daar ook nog wel even... _O-

Ja, dat, helemaal! Of als ik op de bus/trein/vliegtuig aan het wachten ben en er lopen kleine kinderen bij, die of al aan het krijsen zijn, of dat ongetwijfeld gaan doen als we onderweg zijn... Loop ook regelmatig naar een andere treincoupe als er herriemakende kinderen instappen :')

Ik heb dat al zo lang. En vanaf mijn 15e roept iedereen "wacht maar tot je 30 bent, dan praat je heel anders." Ik ben nu 25, dus ik moet het nog zien gebeuren...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:34

Vijf jaar geleden vond ik spelende kinderen rotvervelend,
een krijsende baby in de buurt verpeste alleen maar mijn hele concentratie,
een peuter vol snot wou ik het liefst helemaal in een bak ontsmettingsmiddel duwen
als iedereen naar een baby zat te kijken en te zeggen hoe lief en schattig en mooi hij wel niet was, dacht ik "wat lief en schattig? het ligt er maar te liggen en het is nog lelijk ook".

Vandaag, spelende kinderen? Oh wat leuk om ze bezig te zien
een krijsende baby? Oh wat een schatje
een snotterende peuter? Oh kom hier dat ik het jouw wel even proper maak
Een baby? Wat is ze toch snoezig <3
:+

Kortom alles wat bij ooit vervelend, lelijk en vreselijk irritant was is plotseling gegroeid naar leuk leuk leuk. Het idee van een pamper te moeten gaan verversen deed me vroeger al bijna over de wc-pot hangen, en nu denk ik "ach eventjes de neus dicht en het lukt wel" :D . Zondag had ik een meisje van anderhalf aan tafel, vijf jaar geleden had ik die volkomen genegeerd en interesseerde het me echt geen bal of ze nu haar potje wel of niet zou leegeten, maar nu zou ik nog het liefst de vork van de papa hebben afgerukt om haar zelf eten te mogen geven :+ .

Dat is voor mij mijn gevoel van nu heb ik toch wel een kinderwens :D . En ik laat het ook meespelen in mijn toekomstbeeld, wil eerst een paar dingen verwezenlijkt hebben maar dat heeft louter als doel een stabiele thuisbasis te hebben voor een gezin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:39

Onzin, kinderwens. Het is iets wat je op een gegeven ogenblik weet, Ja, ik wil graag kinderen. En dan komt de vraag, wanneer. Ik wist altijd dat ik kids wilde maar toen ik 33 was hebben we de beslissing genomen om te zien of er wat kwam, en ja, er kwamen er wat. Hartstikke leuk maar een kinderwens, dat heb ik nooit gehad, ook geen roze wolken enzo. Wel fijne bevallingen en, vind ik zelf, geweldige kinderen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:48

Ik had al vroeg een kinderwens. Ik voelde dat gewoon en was 'jaloers' als ik een zwangere vrouw zag :+ Jaloers is een groot woord, maar ik dacht wel: "dat wil ik ook!".

Maar als je kiest om te proberen kinderen te krijgen vind ik dat wel een kinderwens? Want een kind kan je niet terugsturen als het je niet bevalt. Het is een bewuste keuze die je maakt waar je toch (vaak) wel goed over na moet denken.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:50

Cayenne schreef:
Ik werk thuis, dus voor mij zou het geen probleem zijn en kinderopvang hebben we dan ook niet nodig. Wat dat betreft is mijn huidige baan wel ideaal.

Dan weet jij niet hoeveel tijd een kind kost. Daar kun je echt niet thuis bij werken. Natuurlijk wel iets doen, maar als je een uur achter de computer zit heb je geluk.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 19:57

Nell_ schreef:
Ik had al vroeg een kinderwens. Ik voelde dat gewoon en was 'jaloers' als ik een zwangere vrouw zag :+ Jaloers is een groot woord, maar ik dacht wel: "dat wil ik ook!".

Zo herkenbaar! Ik heb absoluut een kinderwens :j Het is niet zo dat ik met rammelde eierstokken zit en nú meteen kinderen wil, maar ik ben echt een huisje-boompje-beestjes persoon en een gezinnetje met kinderen hoort daar absoluut bij. Echter ben ik pas 23 en heb geen vaste vriend, maar gelukkig kan ik voorlopig mijn moedergevoelens kwijt bij mijn 8 maanden oude neefje :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:14

Ik wou ook altijd vroeg kinderen, mijn familie zei altijd, voor je 20e heb jij een kind :+ maar dat hebben ze mis gehad, gaan ze niet meer redden hihi. Moet wel heel raar lopen dan :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 20:21

@Tat_jana, ik begrijp je post volledig. Maar een paard wilde ik al toen ik 6 was, een kind niet bepaald. :+ (geintje uiteraard!)

@Dancertje, dat gevoel heb ik dus ook. Dan zie ik een zwangere vrouw en dan denk ik "Ah wat leuk!" :o

@chocobroodje, daar heb je uiteraard helemaal gelijk in! Ik heb nu al een aantal jaar een stabiele relatie en zie ons niet zo snel uit elkaar gaan. Echter kun je dat niet met zekerheid zeggen uiteraard! Maar als hij me nu ten huwelijk zou vragen zou ik een volmondig ja geven om het zo maar even te zeggen. :D

@Diablo, mag ik heel brutaal vragen hoe oud je was toen je je kinderen 'compleet' had, als je nu 40 bent? :) Niet kwaad bedoeld hoor, zie mezelf ook als jonge moeder.

@Lianne, de eerste 3 jaar gewoon aan de vriend geven, opgeruimd staat netjes! :D

Ziek, zwak & zwanger. Uitspraak van de dag! _O-

@Lon, ik kan me toch wel vinden in je reactie hoor. :j Als ik in een restaurant zit, of zoals eerder in de supermarkt rondloopt en kinderen krijsen, huilen, jodelen en janken dan draai ik door en ga ik ze het liefst zelf tot de orde roepen.

Citaat:
En elk rondhupsend kind is niet hetzelfde... Je hebt het schattige formaat (jurkje, grote blauwe ogen, dansende krulletjes..) en het formaat dat niet echt schattig te noemen is (...De categorie 'wat een lief kind' zeg maar. Die ene categorie waarvan je niet durft te melden dat het een mormel van hier tot ginder is)

Dit dus. :') ~~}> Maar als ik bijvoorbeeld een jongetje zou krijgen die op voetballen gaat (want ja papa voetbalt ook :Y) Potverdorie! ) dan zie ik mezelf echt niet langs de kant staan, ik kan het dan niet opbrengen om naar voetbal te gaan.. :r

@chocobensier, ik ken genoeg mensen die bewust kinderloos blijven. Zo ook een vriendin van mij, haar vriend en zij staan op een lijn hierover en kiezen er dan ook bewust voor. :j

@Tamara, ik kan niet meer dan _O_ zeggen. Alleen dat stuk van de allerleukste man is te betwijfelen, ik heb die namelijk al. *\%/*

@Relaxed, daar denk ik dan ook aan. Kan ik dan nog wel relaxen of zit ik constant op de koffie omdat ik bij moet blijven? Ik ben zelf namelijk ook gehecht aan mijn middagdutje als ik niet hoef te werken. :=

Ik zou sowieso niet aan kinderen beginnen als het financieel niet mogelijk is, en dat is het nu niet, denk nu wel aan kinderen maar ik wil ze niet. :n Maar inderdaad, je leven op orde hebben is wel zo handig. Want ik wil ook niet alle paarden weg moeten doen voor het kind/de kinderen.

@Jorrieknorrie, wij hebben het er al eens over gehad ja. :') Als je dan Limbo komt doen mag je ze aankleden. _O_ "Kinderen, Jorinda komt, haal maar alle kleren en elastiekjes uit de kast!" hahaha }>

@Kwanyin, dat riep ik dus ook jaren! Maar sinds ik een vriend heb waarbij ik echt weet van houden van is blijken die kinderen ook een stuk minder vervelend. :') Kortom, hij is het schuld. _O-

Citaat:
ook geen roze wolken enzo. Wel fijne bevallingen en, vind ik zelf, geweldige kinderen.

_O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:22

KimD schreef:
@Kwanyin, dat riep ik dus ook jaren! Maar sinds ik een vriend heb waarbij ik echt weet van houden van is blijken die kinderen ook een stuk minder vervelend. :') Kortom, hij is het schuld. _O-

*schud hand*
Ja hoor hier ook, vriendlief is de grote schuldige van mijn "kwaal" :j :D .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:23

Ik walg al van het idee zwanger te zijn dus bij mij zit het er echt absoluut niet in. Dat was al heel jong het geval.
Ik denk dat sommige dames ermee geboren worden als in, ze zien het als hun roeping? Ik vraag het me ook vaak af, vriendin van me is zwanger nu, een ander zegt me net nog ik ga stoppen met de pil en ook beginnen en ik denk, waar zijn jullie mee bezig, haha.
Als ik een zwangere vrouw zie dan denk ik echt 'bah' in mezelf. Als ik een baby zie spugen kokhals ik, terwijl de ene 'aaaaaaaw' roept. Vreemd toch, hoe de ene niet kan wachten en de ander het als een horror gebeurtenis ziet.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:30

chimello schreef:
Ik walg al van het idee zwanger te zijn dus bij mij zit het er echt absoluut niet in. Dat was al heel jong het geval.

Echt? Ik vind zwangere vrouwen juist prachtig!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:35

Daenerys schreef:
chimello schreef:

Ik vind het geen porem }:0

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:45

Het mooie aan kinderen krijgen is dat die van jezelf de leukste van de hele wereld zijn, hormonaal bepaald! Ik heb er 3, waarvan 2 geadopteerd zijn en zelfs die ik niet zelf baarde zijn het leukst!
Andermans kinderen heb ik nog steeds niet veel mee en ergeren me net zo snel als voor mijn 3 koters! (wat wel lastig is soms, want ze hebben wel vriendjes/vriendinnetjes die niet allemaal even leuk zijn....)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:45

Daenerys schreef:
chimello schreef:

ik niet hoor,het ziet er opgeblazen en erg ongemakkelijk uit.
Kinderwens heb ik nooit gehad,vanaf mijn twaalfde wist ik al dat ik dat iedergeval niet wilde :D
Ben nu bijna 49 en vind het nog steeds mijn beste beslissing ooit :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:50

Zwanger worden en bevallen was geen probleem maar zwanger zijn vond ik eerlijk gezegd ook geen klap aan. Vind het echt een voorbereiding op het verpleegtehuis, lieffie , wil je mijn veters even strikken??
Was altijd blij als ze er uit waren.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:54

Ik heb altijd van kinds af aan gezegd: ik wil niet trouwen en geen kinderen! Tja...nu heb ik mijn vriend ontmoet en ga ik over anderhalf jaar trouwen, maar hier is ook iemand met een babyfobie. Ik vind het verschrikkelijk als er eentje huilt...kan er gewoon niet tegen! Dan wil ik ze opvreten :Y) (en dan niet in goede, schattige zin :') ) maar als ik dan een kindje van 3 zie, die heerlijke uitspraken heeft, zinderlijk is enz vind ik het best leuk. Toch blijf ik bang zijn om te bevallen en om een baby op te voeden...misschien gaan dadelijk mijn eierstokken wel rammelen, maar heb nu nog geen kinderwens. Wel denk ik dat ik het met mijn vriend wel zou willen, zou wel willen weten hoe een kindje van ons eruit zou zien, maar dat zie ik wel over 5 à 10 jaar...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:56

Toen ik 18/19 was, paste ik op op de kids van een oudere vriendin en had toen enorme moedergevoelens, maar eerst studeren, etc.
Daarna getrouwd, paardje, lekker bezig en echt totaal geen kinderwens meer. Als ik schoonzussen met de kinderen zag of vreemden op straat had ik altijd maar medelijden met ze dat ze liepen te zeulen met de kinderen :+
Ben er altijd wel veel mee bezig geweest, want wil ik echt geen kinderen, krijg ik geen spijt, etc. Werd er gek van, dus manlief zei we hebben het er wel weer over als je 30 bent (was toen 25).

En toen kwam paardlief stil te staan met blessure en opeens begon er wat te rammelen. En echt niet dat ik opeens baby's leuk lief en schattig vind. Ik vind kinderen (van anderen) nog steeds weinig aan :D

Ben nu wel 24 weken zwanger van de eerste en het is heel vreemd. Mijn omgeving wist niet van de rammelende eierstokken dus iedereen was enorm verbaasd dat IK zwanger was, dat was heel grappig :D Maar het blijft vreemd, toch opeens een kinderwens.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:58

Scheelt dat ik kinderen totáál niet schattig vind :')
Ben ook altijd meteen bang dat ik ze laat vallen, dat ze gaan krijsen of poepen en zo :')

Oké, ik ben ook pas 18, voor mij sowieso de eerste 10 jaar geen kind. Heb zelfs al besloten dat als ik de keuze zou moeten maken tussen kinderen krijgen en nooit meer een paard kunnen hebben, en geen kinderen krijgen maar wel paarden hebben, dat ik kies voor het laatste.
Ik ben geen kindermens, nooit geweest en vraag me af of het ooit gaat komen.
En daar heb ik dan sowieso een tweede helft voor nodig, en die heeft zich ook nog niet gemeld tot nu toe, dus ik vind 't prima zo :+