Wat voor tas voor een student ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:54

Bedankt :D ik denk dat ik me een mooie tas ga aanschaffen waar mijn laptop en alles in kan , en als het me dan te zwaar word op 1 schouder kan ik nog altijd mijn oude vertrouwde rugzak bovenhalen en daarmee gaan sleuren ! :)

EDIT: Ik heb DE oplossing gevonden , een mooie (fiets)tas die je er af kan halen ! http://www.basil.nl/nl/assortiment/

Sem_

Re: Wat voor tas voor een student ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:57

Ik heb een mooie schoudertas met apart laptopvak, die ook mooi is wanneer er geen laptop in zit
(niet zo mega groot). Paar boeken is meestal genoeg voor een dag. :) Je zit grotendeels van de tijd
toch dus dan hoef je je tas in ieder geval niet te dragen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:03

Heb zojuist een nieuwe gekocht :=

Afbeelding

Je zou mij niet met een rugzak oid zien lopen, past namelijk totaal niet bij de rest :)) (om het zo maar even te noemen :+ )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:10

Ik heb een eastpak rugzak. Past voldoende in en ook laptop, maar heb reistijd van 2 uur enkel waarvan ruim half uur fietsen, dan is schoudertas echt een ramp. Zeker ook op de fiets met laptop er in, rugzak is stiller/stabieler dus wat beter voor laptop. Dus met een ruim uur fietsen op een dag weet ik t wel! :o

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:23

@Celiien Mooie tas. Hoe groot is die ongeveer? :o

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:34

Mizora schreef:
Ik loop zelf met een kleinere kipling rugzak. Het is de tweede van dit model, de vorige heb ik zo'n 7 jaar mee gelopen en met degene daarvoor, een model eerder, heb ik bijna 10 jaar gelopen.

Dit model heb ik: http://www.bagageonline.nl/kipling-fund ... -blue.html

Er past ontzettend veel in zonder dat het een lompe rugzak lijkt. Een multomap is geen enkel probleem. Pas had ik hem zo volgestouwd met voornamelijk boeken (en een fles water) dat hij 12.6kg woog. De tas had daar geen enkel probleem mee, maar de schouderbanden zijn daar niet op bedacht dus mijn rug vond het wat minder.

Ik heb zelf een voorkeur voor trektouwtjes boven ritsen, doordat je hem dan niet helemaal dicht hoeft te doen als je iets mee hebt dat wat aan de grote kant is. Een rits moet je dan forceren, de touwtjes knoop je gewoon wat ruimer dicht. Ook kan je touwtjes gewoon vervangen voor een veter (dat heb ik bij mijn vorige rugzak ook gewoon gedaan ergens in jaar 5).

Ik heb even door mijn foto's gebladerd maar doordat ik altijd de fotograaf ben, zijn de zeldzame foto's waar ik op sta, vaak van voren genomen (want dan werd er heel bewust van me een foto genomen). Dus geen foto van de rugzak zelf. Op het plaatje lijkt hij namelijk behoorlijk lomp, maar het valt in het echt 100% mee. Normaal stop je hem natuurlijk ook niet vol met krantenproppen (lijkt me :p )

Meid, neem geen kipling :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:12

Hoezo niet? Het zijn fijne tassen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:15

Ik had middelbare altijd tassen van Invito ed.
Nu vaker rugtas bij me. Beetje zoals eastpak maar ander merk, geheel zwart.
Lekker makkelijk meenemen, past heel veel in.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:17

Cowboysbag. Mijn laptop past erin, boeken en een A4 formaat schrift.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:00

Cowboysbag, echt, ik zweer erbij. Multomappen, laptops, alles past erin. En ze zijn mooi. Met de extra band erbij kun je hem als schoudertas dragen, of gewoon om je arm hangen.
Rugzak zou ik echt niet mee gaan lopen als ik jou was :o ik heb nog nooit een rugzak gezien die ik mooi of vrouwelijk vind. Echt afschuwelijke neurderige dingen haha. :')
En ik heb ook rugproblemen, maar met een kluisje ia dat probleem al opgelost.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:01

Liesje1611 schreef:
Cowboysbag, echt, ik zweer erbij. Multomappen, laptops, alles past erin. En ze zijn mooi. Met de extra band erbij kun je hem als schoudertas dragen, of gewoon om je arm hangen.
Rugzak zou ik echt niet mee gaan lopen als ik jou was :o ik heb nog nooit een rugzak gezien die ik mooi of vrouwelijk vind. Echt afschuwelijke neurderige dingen haha. :')
En ik heb ook rugproblemen, maar met een kluisje ia dat probleem al opgelost.

dit dus, helemaal mee eens!
ik heb formaatje luiertas ( :') ja echt!) en ik kan niet meer zonder die tas!

Irisjeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 21:10

Waar halen jullie die Cowboybags dan ? ik vind ze heel mooi maar geen idee waar ik ze zou halen (buiten online dan ;) )

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:22

In de betere tassenwinkels :) ik zou gewoon even googelen als ik jou was, de grotere steden hebben wel meerdere winkels denk ik waar ze cowboybag's verkopen. Superfijne tas, meer dan voldoende vakken ook. Ik gebruik hem ook gewoon dagelijks, mishandel hem dagelijks door hem wel eens te laten vallen/onder de kapstok te gooien maar hij is van zulk stevig leer dat hij alles doorstaat. :D tja hij is niet heel goedkoop, zo'n 130 euro ongeveer geloof ik, maar hij is het meer dan waard!

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:34

Ik heb altijd met een Eastpak gelopen, zowel op de middelbare school als op de hogeschool :)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:50

Ik denk dat het ook heel erg verschilt per studie. Bij ons lopen bijna alle meisjes met een wat grotere handtas terwijl de mannen bijna allemaal een eastpak hebben.

Zelf heb ik zoiets: http://www.animaretrendstyle.nl/wp-cont ... NAN107.jpg
Past lekker veel in. Zelfs mijn ultrabook van een scherm van 14 inch! (maar dan past er niet heel veel meer bij).

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:10

ik loop met een tas van de primark waar dus gewoon een a4 schrift zeg maar in kan moet ik meerdere boeken of dingen mee nemen op een tas loop ik met een zwarte tas van Eastpak

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:14

Ik heb altijd een eastpack.
Ding is alleen felroze.
Dus vind het eigenlijk ook weleens tijd worden voor wat anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:16

Ik heb ook een gewone rugzak, is het makkelijkst om veel spullen in te doen (boeken, kleine laptop etc.) en handig voor op de fiets.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:19

Ik heb ook een rugzak, want daar past mijn laptop tenminste in zonder dat het heel zwaar is.
Verder heb ik ook nog boeken, een collegeblok, agenda, etui en mijn eten erin zitten.

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:22

Ik ben al meer dan 5 jaar heel tevreden met mijn Case Logic laptop rugzak. Veel ritsen, obergvakjes en je laptop kan evt. ook nog mee. :P
Hij is heel stevig en slijtvast. Echt een aanrader vind ik. En er zit zelfs een Opberg-sleutelhanger-ding-geval bij waar je 2 usb sticks in kunt bewaren (zie foto). :P Ik geloof dat hij toen 35 euro kostte... bij de V&D.

http://www.netstyle.com.ar/new_img/case ... 5f-055.jpg

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:25

Bij een dag dat ik niet veel boeken mee hoef heb ik gewoon een handtas, en op de dagen dat ik een zware tas heb draag ik mijn eastpak. Persoonlijk maakt het mij niet uit wat voor tas, zou gerust met een plastic tas rond lopen als dat comfortabel zou zijn.

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:34

Ik heb ook de laatste driej aar van de middelbare school met een cowboysbag gedaan en ik ga hem komend jaar als ik op de universiteit ga beginnen gewoon weer gebruiken :D heerlijke tas ,past veel in, inderdaad zelfs een laptop. Ik heb hem via internet besteld maar mijn zus heeft hem inderdaad in en wat betere tassenwinkel gekocht.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:39

Vanaf de brugklas tot aan mijn diploma uitreiking van mijn vervolgopleiding heb ik rondgelopen met mijn vetrouwde zwarte eastpak! Alles kon erin, waar medestudenten moeite moesten doen om hun spullenkwijt te kunnen had ik er alles al in :D (tas gebruik ik nu nog steeds, voor vakanties e.d.)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:44

Irisjeeeeh schreef:
Ja , een rugzak is inderdaad veel handiger als je je tas lang op moet houden ! Daar moet ik ook aan denken natuurlijk :=

Of als hij zwaar is.

Ik heb een laptop tas en rugtas in één. Zo veel fijner. Echt modieus is ie niet haha, maar hij doet het wel goed.
Afbeelding

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:44

Op de uni zie ik ook van alles voorbij komen qua tassen. Veel Cowboybags en soortgelijke modellen, maar ook kleinere tassen, plastic tassen of helemaal geen tas (die komen met de auto en gebruiken hun kofferbak als een soort locker).

Op de dagen dat er weinig mee naar school moet neem ik deze tas mee:
Afbeelding

Als m'n laptop mee moet of veel spullen (meerdere boeken, blokboeken enz.) dan neem ik vaak mijn rugzak mee. Dat is er zo een. Er kan ongelofelijk veel in en hij draagt erg fijn. Deze rugzak gaat ook standaard mee op vakantie. :)