Zouden jullie mee willen kijken ( financieen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:04

schoonmaakadresje erbij ? als je hier in de buurt woonde zou je zo bij mij kunnen beginnen :-) toch 160 euro in de maand minimaal.

Douce

Re: Zouden jullie mee willen kijken ( financieen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:38

Ik lees dat je 77 euro aan toeslag krijgt, echter ligt de maximum toeslag op €88,- momenteel. Heb je geen recht op de maximale toeslag? Scheelt toch wel €11,- in de maand.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:46

@Douce , je bent nu de 2 e die dit tegen mij zegt
Misschien iets om idd achteraan te gaan , ik verdiende hiervoor natuurlijk meer misschien dat het daaraan ligt
Maar het lijkt mij een belletje waard naar de BD?
Ga nu in ieder geval even die proefberekening doen
11 euro is toch 11 euro

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:50

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:55

Oppas adresje erbij zoeken? In welke regio zit je?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:34

Maatschappelijk werk bezoeken die weten vaak alle tips en trucs om zoveel mogelijk subsidies ed te krijgen.
En misschien kom je ook in aanmerking voor de voedsel/kleding bank?

Verder inderdaad schoonmaak of oppas adres zoeken :)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:58

Maar dit is volgens mij wel heel weinig, als alleenstaande is het minimum (bijstand) toch rond de 800-900 euro? Dan zou je nog veel meer aanvulling kunnen krijgen in de maanden waarop je niet genoeg verdient?
Dan zou je combi's kunnen krijgen van werk/ww/bijstand deels samen of n slechte maanden alle 3.. ?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:13

Waar woon je? Als je bij mij toevallig in de buurt woont weet ik wel wat baantjes die het dubbele verdienen van wat je nu hebt.

Sorry als ik eroverheen heb gelezen, heb het gezocht maar kon het niet vinden.

Edit: weet niet hoe je hier overdenkt, maar het is een leuk zakcentje om een keer te doen, wat je opzij kan zetten of een keer op dat terrasje kan gaan zitten. Het leven moet tenslotte wel leuk blijven natuurlijk. http://www.medians.nl/home/pagina-2 er staan ook minder gevaarlijke testen op, heb even vlug doorgespit, maar misschien
is het een idee zodat je wat extra's hebt :)
Laatst bijgewerkt door Liess__ op 26-08-13 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:13

Bijstand 1 persoonshuishouden is 880,- En ondanks je woonvorm ben je dat. Vraag bij de gemeente een gesprek aan voor de mogelijkheden. Misschien dat er via de bijzondere bijstand wel een soort huurtoeslag mogelijk is? Je zit nu nl onder het sociaal minimum en dat hoort niet te hoeven in dit land.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 22:56

@tamary
Die bijzondere bijstand heb ik dus aangevraagd , 1 keer bij het uwv en 1 keer bij de uitkeringsinstanties ( hier in Assen heet dat geloof ik baanzicht)
Alletwee verwezen ze naar elkaar en hebben dan ook de aanvraag afgewezen
Ik heb het een aantal maanden geleden opnieuw aangevraagd maar volgens hun zit ik op het minimum van een alleenstaande en dus het minimum van mijn ww en heb dus geen recht op toeslag van de bijstand omdat ik de woonlasten deel , ik krijg ze ook maar niet aan het verstand dat ik geen gezamelijke huishouding heb maar ieder bijvoorbeeld een eigen keuken heeft maar goed dat is een ander verhaal

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:12

M.a.w. ingewikkeld geval en dan is afwijzen het simpelste. Bel de gemeente zelf! (dus niet baanzicht), vraag naar het verantwoordelijke raadslid en leg je probleem daar voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:17

Studieschuld kan naar inkomen, en in jouw geval zal je vermoedelijk niets hoeven te betalen. Peiljaar is normaliter 2 jaar terug, maar kun je in bijzondere omstandigheden laten verleggen. Dus DUO opbellen en je situatie voorleggen en formulieren aanvragen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:53

Su_Cr_Cheese schreef:
@tamary
Die bijzondere bijstand heb ik dus aangevraagd , 1 keer bij het uwv en 1 keer bij de uitkeringsinstanties ( hier in Assen heet dat geloof ik baanzicht)
Alletwee verwezen ze naar elkaar en hebben dan ook de aanvraag afgewezen
Ik heb het een aantal maanden geleden opnieuw aangevraagd maar volgens hun zit ik op het minimum van een alleenstaande en dus het minimum van mijn ww en heb dus geen recht op toeslag van de bijstand omdat ik de woonlasten deel , ik krijg ze ook maar niet aan het verstand dat ik geen gezamelijke huishouding heb maar ieder bijvoorbeeld een eigen keuken heeft maar goed dat is een ander verhaal

Sta je ingeschreven als woningzoekende bij actium in Assen? Als je daar al een paar jaar ingeschreven staat kun je wellicht ook stukken goedkoper wonen. Of inschrijven (staan wel advertenties vaak op funda/marktplaats) voor de appartementen aan de Groningerstraat en Mercuriusplein. Huur ligt daar rond de 450 en ook huursubsidie geloof ik.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:26

Sta ingeschreven idd dank je voor de tip
Echter de huur die ik nu betaal is niet kaal
In mijn huur zit gas , water , electra , internet en tv
Ik zou gewoon niet weten hoe dit goedkoper kan
Daarbij wil ik niks op naam hebben , ben schuldenvrij verder en wil alle risico's beperken

De woningen via Funda worden verhuurd met een zogenaamde verdeelsleutel via de makelaar
Je inkomen moet vaak 3 of 4 keer de huur wezen
Ik kom namelijk net vorig jaar uit een huis via funda en makelaar

Ik zit even in dubio wat betreft DUO
Ik moet nog een paar maanden afbetalen en dan is mijn hele schuld ingelost
Wil het eigenlijk zo laten , maar een beetje adem ruimte is ook fijn
Ga daar nog even goed over nadenken

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:27

probeer lekker een zwart baantje te vinden...
Ik vind dit echt ongelofelijk dat je hier van moet rondkomen!
Petje af hoor en veel sterkte,tips weet ik ook niet..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:35

Su_Cr_Cheese schreef:
Ik zit even in dubio wat betreft DUO
Ik moet nog een paar maanden afbetalen en dan is mijn hele schuld ingelost
Wil het eigenlijk zo laten , maar een beetje adem ruimte is ook fijn
Ga daar nog even goed over nadenken

Nood breekt wet. Ik ben ook alergisch voor schulden en toen ik las dat je nog maar een jaar hoefde was mijn eerste reactie "aflossen die hap en dan ben je er voor eens en altijd vanaf", maar als er echt geen andere mogelijkheden zijn om te besparen kan je kijken of je het aflossingsbedrag zou kunnen halveren. Twee jaar is ook nog te overzien.

Voor wat betreft de huur, met 450 kaal en huurtoeslag ben je wellicht voordeliger uit dan met 450 all-in zonder huurtoeslag. Probeer eens uit te zoeken wat je gemiddeld kwijt bent aan GWL voor een eenpersoons huishouden en wat je aan huurtoeslag zou kunnen krijgen voor een huis met die huur.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 10:54

Ik heb de hele nacht helaas een beetje liggen draaien en nadenken en dus ook over verhuizen , gisteren zei ik dat ik ervoor openstond om te verhuizen maar merk toch dat dat iets is wat ik eigenlijk niet wil
Na jaren getrouwd en samenwonen is dit mijn allereerste eigen plek waar ik en mijn dieren rust hebben gevonden
Ik ben nog nooit zo ergens op mijn plek geweest en ik merk dat ik dat toch heel veel waard vind
Daarbij kan ik het elke maand betalen en is 1 vast bedrag in de maand voor mij heel overzichtelijk

Het DUO ga ik idd even bellen en ze mijn situatie voorleggen
Eigenlijk wil ik doorbetalen maar kan geen kwaad advies te vragen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:32

Het is het ook zeker waard om te bellen naar de belastingdienst. Tenslotte, als je recht hebt op 11 euro per maand extra krijg je het van de afgelopen maanden in 1 keer. Is toch weer fijn om eventueel opzij te zetten voor je huisdieren of noem maar op. Is toch weer 88 euro ongeveer.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 11:39

Haha Douce , ik heb al een herziening zorgtoeslag aangevraagd via de site vannacht
Kwam na de proefberekening idd op 88 euro

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 17:17

Goed nieuws mag gedeeld worden toch ?

Dus bij deze !!

Geheel onverwacht heb ik een baan gevonden in mijn eigen vakgebied voor minimaal 30 uur per week.
Ben net terug van het gesprek en dit beviel van beide kanten zo goed dat ik volgende week al begin !
Zenuwen zijn hard aanwezig maar heb er zo'n zin in .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:20

Dat is fijn, gefeliciteerd! Succes met je nieuwe baan :)

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:23

*\o/* *\o/* *\o/* gefeliciteerd met je baan. Hopelijk krijg je nu wat lucht.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:35

Van harte met je nieuwe baan!

Maarmocht je toch nog open staan voor een klein extra zakcentje: Je hebt veel sites waar je met klikken en mailslezen een klein beetje mee kan verdienen. Ik weet niethoeje hier tegenover staat, de een vind het wel wat en de ander totaal niet.

ik heb door omstandigheden ook weinig inkomen en heb nu 5 van dit soort sites en het scheelttoch een paar tientjes.

ook kan ik je iets doormailen van mysterieshopping bij bijv. MAc-Donalds. Dit brengt afhankelijk van hoeveel opdrachten je per maand doet een paar tientjes tot bijna 100 euro per maand op. enze zijn altijd opzoek naar mensen die opdrachten willen doen jong en oud!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:04

Wat een geweldig nieuws! Veel plezier en succes met je nieuwe baan!

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:29

Geweldig gefeliciteerd!!!