The 5 year itch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: The 5 year itch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:57

Jij bent als persoon altijd goed genoeg. Hoe een ander ook twijfelt aan de relatie. Jij bent niet de relatie.

Geven en nemen, heeft met investeren te maken. Soms investeert de één wat meer dan een ander. Maar nooit over jouw eigen grenzen heen. Als je dat al wel doet, kan je daar het beste zo snel mogelijk mee stoppen.

Informatie inwinnen bij derden is altijd tricky, zelfs wat je nu al doet op Bokt. Uiteindelijk zijn er maar twee personen in een relatie die het hele verhaal kennen (en die hebben allebei al een eigen versie van het verhaal). Hoe meer meningen, hoe meer twijfel en hoe groter de kans is dat jij wegvaart van wat jouw ikke écht wil.

Ga bij jezelf te raden. Toets jouw gedachtes bij jouw vriend en zie hoe hij reageert. Probeer rationeel te blijven, zonder jouw gevoel weg te cijferen.

Zo op papier heb je een prima kerel, die wellicht even de weg kwijt is of juist nu een weg bewandelt waar hij zich goed bij voelt. Aan jou uiteindelijk de keus of je met hem "mee wandelt" of niet.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:02

Heb je trouwens jouw vriend geconfronteerd met de uitspraken van zijn beste vriend?

fossil86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:20

Absoluut dat geven en nemen investeren is, daarom dat we ten alle tijden steun hebben gevonden bij elkaar als de ene of de andere weer één of ander obstakel tegenkwam op de weg. Hij geeft me net zo goed steun als ik hem geef. En is absoluut een prima kerel.

De informatie die ik kreeg van die vriendin kwam heel toevallig. Ik was het gesprek niet eens begonnen erover, zij sprak me aan dat haar vriend haar had verteld dat mijn vent zei dat hij/we in de dip zat (nogal veel hij zei, zij zei, jij zei :) ).

Ik heb hem niet aangesproken over wat hij anders zegt tegen zijn vrienden, omdat hij niemand anders heeft waar hij terecht kan (buiten mij) om te praten over 'problemen'. Ik wil één geen ruzie tussen hen stoken en wil ook niet dat hij het gevoel krijgt niemand meer te kunnen vertrouwen en nergens terecht te kunnen. Jammer natuurlijk dat het niet 100% de 'waarheid' is, maar goed. Er zal een reden zijn waarom hij dingen anders vertelt dan ze zijn, zal te maken hebben met zijn visie op onze relatiedip neem ik aan.

Ik heb hier inderdaad dit topic geopend, niet om te weten wie van ons juist of fout zit (want daar gaat het niet om), maar eerder hoe mensen die dit verhaal lezen objectief hier naar kijken. Hoe ziet een derde persoon dit. En natuurlijk is dit maar één kant van het verhaal, hoewel ik niets van mezelf probeer te verbergen of dergelijke.
Puur omdat ik niet denk dat hier één schuldige aan het verhaal zit, anders had ik de moeite niet gedaan om bij mezelf te gaan kijken of er wat gepuzzeld kan worden.

Verder vroeg ik me af of het toch niet aan mij kon liggen, net omdat ik ben gestopt met de pil (we gebruiken overigens nu ander voorbehoedsmiddel) en mijn hormonen door mijn lijf razen? Dat ik dingen anders zie en aanvoel en dat alles wel zal kalmeren als dat ook betert?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:26

Betreft de pil, dat kan inderdaad. :)

fossil86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:27

Mocht dat het probleem blijken te zijn (wat ik hoop uit de grond van mijn hart!!), lost/stabiliseert dit zichzelf op of ga ik elke maand opnieuw door zo'n hormonenrazernij?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:29

Het kunnen 300 redenen zijn waarom hij het zo tegen zijn vriend zei, als hij het al zo gezegd heeft. Daar je hersens over breken heeft geen zin, want jij geeft aan om bepaalde redenen dit niet te willen vragen aan jouw vriend.
Die redenen die je hier geeft vind ik nogal discutabel, want zijn vriend is niet te vertrouwen. In ieder geval de vriendin van zijn vriend niet, maar die kan het alleen maar weten door haar vriend.

Met jouw keuze moet je proberen dat stuk informatie los te laten, want je kiest er voor om de vriend van jouw vriend te beschermen. Dat heeft consequenties en je moet je realiseren dat je dus niet het hele verhaal hebt gehoord. In ieder geval niet vanuit de mond van jouw eigen vriend.

Hormons can be bitches. Maar daarvoor kan je een afspraak maken met de huisarts. Hij kan je vertellen of je inderdaad daardoor instabiel raakt en dan is het net zo als met 9 maanden zwangerschap. Of je kan je kerel "laten bloeden" voor je hormoonhuishouding. Of je zoekt regelmatig een rustig plekje op en roept jezelf tot de orde en dat je normaal moet doen :).

Rationeel, klinkt koud en klinisch, maar dat gaat je denk ik toch het meeste helpen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:35

fossil86 schreef:
Mocht dat het probleem blijken te zijn (wat ik hoop uit de grond van mijn hart!!), lost/stabiliseert dit zichzelf op of ga ik elke maand opnieuw door zo'n hormonenrazernij?

Verschilt per persoon..
Ik had er bizar veel last van! En niet om je negatieve blik te geven maar ik heb er maanden last van gehad...

fossil86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:42

Vroeger (in mijn vorig niet-pilvrij bestaan) zou ik naar hem geraasd zijn en hem op de feiten te drukken WAAROM hij dingen anders zegt dan hij tegen mij zegt. Maar het leek me nu beter dit niet te doen. Of dit uberhaupt een slimme beslissing is zal de tijd mij wel weten te zeggen.. Heb ik het verleden al gemerkt dat hem met de rug tegen de muur te drukken averechts werkt.

Je hebt wel gelijk dat wanneer ik een beslissing neem ik de rest ook moet loslaten. Ga ik alvast proberen doen bij toekomstige obstakels. Fijn werkpunt.

Toen ik de pil nog nam was ik de dagen voor mijn periods ook enorm emotioneel. Maar het lijkt nu tien keer zo erg en dubbel zo lang. Ga ik maar best eens voor langs, als er al iets aan te doen is, dat mag ik niet uitwerken op hem. Hoewel het makkelijker is de persoon die dichtst bij je staat te belagen. Maar zo gaat dat nu éénmaal altijd vrees ik.

Of dit topic nu tricky is of niet, ik heb er toch al bepaalde inzichten uitgehaald om over na te denken of punten aangehaald gekregen die me doen relativeren en rationaliseren :).

@Dide: had je last van je humeur dan ook? Is dat na die maanden dan terug goed gekomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:10

Omdat dit topic geopend is met een schaduwaccount plaats ik hier een slotje. Dit topic wordt vanavond verwijderd.