allerlaatste kaart strong(wo)men run gewonnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:13

Klinkt als een fantastisch plan voor volgend jaar.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:15

Romyv schreef:
met een maand training is het nog steeds een super stomme actie!! Je spieren krijgen dingen te voortduren die ze niet gewend zijn, de kans dat je blessures oploopt is zo gigantisch. Ofwel, eigenlijk oneerlijk dat je jezelf hebt ingeschreven voor wie wel hebben getraind en graag een ticket willen hebben :X

Ach stel je aan! Het leven is oneerlijk, leer er maar mee leven. :(:)

TS; Ik heb geen verstand van trainingen, hardlopen en discipline. Maar ik wil je wel alvast veel succes wensen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:15

Je topic lijkt me onnodig, aan je reacties is duidelijk te zien dat je al gekozen hebt..

Verder eens met Romy!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:18

6 km in 1,5 uur is niet heel snel ofzo....
lopend doe ik dit in 1,5 uur
denk dat het wel te doen is. je hebt wachttijden om op adem te komen ;)
misschien eens een survivalrunlesje nemen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:20

eenitraM schreef:
Romyv schreef:
met een maand training is het nog steeds een super stomme actie!! Je spieren krijgen dingen te voortduren die ze niet gewend zijn, de kans dat je blessures oploopt is zo gigantisch. Ofwel, eigenlijk oneerlijk dat je jezelf hebt ingeschreven voor wie wel hebben getraind en graag een ticket willen hebben :X

TS; Ik heb geen verstand van trainingen, hardlopen en discipline. Maar ik wil je wel alvast veel succes wensen.

wil even een punt maken :Y)

hahaha Kirr, is idd zo!
Moet toegeven dat ik het wel leuk vind dat je zo enthousiast bent! Gebruik die energie om een realistisch doel te stellen en daar naar toe te werken, is bevredigender dan impulsief je lijf slopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:22

Gewoon proberen.

Wij organiseren survival tochten van 20 km. En die worden ook uitgelopen door mensen met weinig conditie. Als je maar doorzetting vermogen hebt. En tochten zijn aardig pittig. Want we hebben groepen militairen die het na 10 km opgeven. Maar dit is geen survivalrun.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:30

love_western schreef:
Gewoon proberen.

Wij organiseren survival tochten van 20 km. En die worden ook uitgelopen door mensen met weinig conditie. Als je maar doorzetting vermogen hebt. En tochten zijn aardig pittig. Want we hebben groepen militairen die het na 10 km opgeven. Maar dit is geen survivalrun.

:') Nee, het is "slechts" een obstakelrun, een van de zwaarste die er is :')

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 17:32

Hoe goed/slecht is je conditie juist? Wat kan je wel/niet? Wat voor sportachtergrond heb je?

Ik doe in September aan iets soortgelijk mee (wél maar 10km), en doe't ook zonder specifieke voorbereiding. Maar, ondanks dat ik het gevoel heb van 0,0 conditie te hebben, loop ik wel zonder al te veel problemen 60/70minuten.... Mijn lichaam is het gewoon om met 'onbekende obstakels' geconfronteerd te worden (crossfit training, waarbij het motto "routine is the enemy" geldt en de gedachte erachter is dat je moet voorbereid zijn op alles. De ene training ben je 10k aan het roeien, de andere training ben je tractorbanden aan het omdraaien of aan het squaten met 50kg op je schouders), en ik ken mijn lichaam en ik weet perfect waar ik mijn grenzen moet stellen.

Dus:
- heb je een basisconditie? (als in: kan je 5k hardlopen als je't zou proberen? zo niet, dan ga je jezelf TE veel vermoeien en daardoor blessures oplopen, zeker op zo'n terrein)
- heb je ervaring met hardlopen op oneven terrein (of loop je normaal enkel op een loopband/verharde weg?)

Als beide nee is: doe het niet. Dan gaat het om je eigen veiligheid.
Als beide ja is: neem het risico en doe eens gek. Je zal het niet kunnen uitlopen, maar ken je grenzen en pas je tempo op tijd aan! Loop je lijf niet kapot, en stop ermee als je het gevoel hebt dat het niet zal lukken. Geniet, maar gebruik je verstand! Naar opbouw training toe: doe niet teveel. Veel conditie zal je toch niet kunnen winnen in die twee weken. Ga terug een keer of 3 / week sporten, zodat je lijf/spieren hier weer wat aan wennen, maar ga zeker niet dagelijks kilometers maken....

_Tara_

Re: allerlaatste kaart strong(wo)men run gewonnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 18:52

Ik zei 't in m'n eigen post wat voorzichtig, maar Romyv zegt 't duidelijk. Ben 't helemaal met haar eens :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 20:02

Wendy schreef:
love_western schreef:
Gewoon proberen.

:') Nee, het is "slechts" een obstakelrun, een van de zwaarste die er is :')

Gelukkig weet je ook niet hoe zwaar onze tochten zijn. Loop liever de strong men run, dan deze survival _O-

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 17:47

eenitraM schreef:
Romyv schreef:

dankjewel!!
Als iemand die er zo hard voor traint nu nog geen kaartje heeft.. Ze zijn nu ook wel onderling te koop op FB :)
ik ga sws mee doen a.s. zondag! En we doen het mooi rustig aan :j Ik hoor/lees ook van meer mensen dat ze zonder conditie mee doen..
dan zul je vast niet winnen maar daar doe ik het ook absoluut niet voor. Als het echt niet meer lukt kan ik er altijd mee stoppen ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:20

18km hardlopen MET obstakels en dan ongetraind zijn?!
Dat ga je niet halen, heel simpel !

Ik heb gisteren de ten miles gelopen (16,1km) ZONDER obstakels, en heb ook mannen uit zien vallen die wel dachten het even te kunnen doen zonder training (zoals ze zelf zeiden).
Het is gewoon niet te doen ongetraind!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:36

Lekker proberen ts! Bij mijn sport survivalrunningg heb je speciale wedstrijd voor ongwtrainde mensen !

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 23:07

sunshine schreef:
18km hardlopen MET obstakels en dan ongetraind zijn?!
Dat ga je niet halen, heel simpel !

Ik heb gisteren de ten miles gelopen (16,1km) ZONDER obstakels, en heb ook mannen uit zien vallen die wel dachten het even te kunnen doen zonder training (zoals ze zelf zeiden).
Het is gewoon niet te doen ongetraind!

Ja dan ga je waarschijnlijk in 1 stuk door! Dat doen wij dus niet :p
En als ik er meer dan 3 uur over doe kijkt niemand me raar aan dus ;)
Er zijn soms wachttijden voor de hindernissen dus dan heb je ook even tijd om conditioneel te herstellen :)
We zullen t zien wat het wordr

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:12

Succes, dat wordt zware verzuring en misschien wel flinke knieblessure

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 23:12

ik loop 5 km in 50 minuten en dit is wandelen dus 6 km hardlopen moet makkelijk kunnen in 1,5 ronde een haal je dus als je komende tijd goed gaat trainen onthoud wel 1 dag trainen dan 1 dag rust zo verder

is mischien niet hetzelfde maar ik kan 30 km wandelen in minder dan 6 uur en heb hiervoor niet getraind maar vergis je niet dit is ook een sport

ik wens je veel succes als je wil kan je het gewoon doorzetten goed trainen en volhouden en masseer je spieren na die tijd ik bedoel je knie en enkels haha

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:31

Hoe is het gegaan? Heb je het er toch maar op gewaagd? :)

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:41

jaaa zeker! helemaal uitgelopen :D :D
blauwe scheenbenen en spierpijn! :o

Het lopen ging me vrij gemakkelijk af! 3kwart ff een dipje maar daarna kon ik zo weer doorlopen! :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:02

Wat goed. Gefeliciteerd!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:05

Maggy wat leuk! Zag al een foto van je voorbij komen op Facebook.

Viel mij op dat er wel veel meer mensen meededen die ik niet verwacht had te finishen. Door de wachttijden op de hindernissen was het inderdaad redelijk te doen omdat je tussendoor kan herstellen.

Heel stoer en knap dat je het hebt gehaald!

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 10:09

jaa klopt! maar het laatste x op het stut was wel pittig :D
Bijna iedereen was aan het wandelen na die tijd en wij met een drafje er gewoon langs :)

Waar heb je die foto gezien dan Marlies? op mijn FB of ergens anders? Want ik ben nog op zoek naar foto's van mezelf!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:11

Geen idee, kwam hem van het weekend ergens tegen. Volgens mij had Marinke hem geliked of zo en zag ik hem daardoor voorbij komen. Je stond er iig fris en fruitig nog op!

Vind je wel een topper hoor, ik doe het je niet na!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:28

Haha, wat goed!! Hoorde al wel dat het goed zwaar was. Ik zag net een filmpje via facebook, nu ga ik volgend jaar ook zeker meedoen! Leker door de blub heen :D