goedkoop een feest organiseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:53

K_im schreef:
Is het een idee om mensen te vragen zelf iets te eten/drinken mee te nemen? Dit wordt tegenwoordig steeds vaker gedaan, en ik zou het zelf als gast geen probleem vinden.

Ja ik hoor dat dit de laatste tijd inderdaad steeds vaker word gedaan. Vind het eerlijk gezegd erg raar. Ik vind dat wanneer JIJ een feest geeft, JIJ voor de dingen moet zorgen zoals eten/drinken e.d.

Laatst gaf een kennis ook een verjaardagsfeest en moesten we zelf dingen meenemen. Nou is diegene al heel pinnig maar dit sloeg werkelijk alles. Ben er uit stil protest gewoon niet heen gegaan. Een verjaardag is een verjaardag. Als je het zo nodig goedkoop wil doen vind ik dat het uit principe dan netter is om geld te vragen dan om eten/drinken voor op het feest zelf..

Dora88

Re: goedkoop een feest organiseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:06

Idd.. Ik zou ook alleen wat eten of drinken meenemen wanneer het een spontaan feestje is of wanneer iemand het huis beschikbaar stelt bijv. met een teamfeest. Anders idd, diegene die het feest geeft.

Maar je kunt t zo duur maken als je zelf wilt.. Btje slim inkopen, zelf hapjes maken etc.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:23

Statafels zijn ideaal voor een feest. Je kan zo veel meer mensen kwijt in een ruimte. Verder wel een paar tafels waar gezeten kan worden voor de mensen die niet de hele avond kunnen staan. Als je rondvraagt vind je vanzelf wel mensen waar je die kan lenen. Vaak kan je bij een slijterij ook wel eea lenen als je daar je inkopen doet.

Ik weet niet in welke regio je zit, maar in Duitsland is drank goedkoper dan hier. Mijn zusje had een tap geleend van een bevriend cafe en is de fusten in Duitsland gaan halen. Gewoon Nederlands merk bij ons uit de regio, maar scheelde zoveel.

Wil je dat mensen op een bepaalde tijd vertrekken zorg dan dat je een eindtijd in je uitnodiging zet. Meestal zijn er dan toch mensen die niet uit zichzelf weg gaan, maar zodra je de muziek uit/zachter zet, de verlichting aan gooit en begint met opruimen snappen ze de hint meestal wel ;) Ze kunnen je niks kwalijk nemen, want je hebt immers een eindtijd in je uitnodiging gezet.

Zoek voor het buffet makkelijke dingen die je kan voorbereiden of met de magnetron kan opwarmen. Stokbrood hoeft niet warm te zijn, dus dat kan je op de dag zelf thuis afbakken of inderdaad vers kopen. Vind ik persoonlijk ook lekkerder :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:37

goedkoop een feest doen is sowieso al niet snel een optie en zeker niet voor 50 man. Denk er ook aan, als je alleen achtergrond muziek neemt, 50 man in een zaal behoorlijk rumoerig wordt. Als je een "ik wil praten met familie die ik nooit zie" feestje wil, zou ik of mijn aantal mensen danig inperken of ze één voor één op visite vragen want met 50 man op een feest door jou georganiseerd ga je met niemand echt kunnen praten.

Verder als je een dj hebt kan je die laten af sluiten, die weten vaak wel hoe dat subtiel te doen maar denk er wel aan dat mensen die een uur moeten rijden niet voor een 4tal uurtjes gaan af komen. Enfin, wellicht wel, maar gezien ze dat zo ook niet doen (als je ze zo lang al niet meer gezien hebt) is de kans reëel dat ze dat nu ook niet gaan doen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:52

Shiloh schreef:
Ik vind het ook raar hoor, voor een verjaardag eigen drinken mee te laten nemen. Op een verjaardag waar alleen studenten oid komen of zeg maar 25-, vind ik dat nog wel kunnen, maar voor een verjaardag waarbij je de familie van ver laat komen kan dat echt niet vind ik hoor.

Vind een familiedag dan ook weer anders dan een verjaardag.

Even om te laten weten dat mijn familie ook niet klein is en het probleem niet erg vond met drinken.. ivm de hoge kosten voor drinken snapte ze dat wel..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:57

Zelf vind ik het nogal pinnerig als ik op een verjaardagsfeest zelf drank mee moet gaan nemen. Wil je niet zoveel kwijt zijn nodig dan minder mensen uit. Wil je je familie graag zien doe dan gewoon een spontaan feestje en laat iedereen wat te eten en te drinken meebrengen. Dat staat al heel anders dan op een verjaardagsfeest vind ik persoonlijk.

Ik weet niet waar je woont, maar drank kun je bijvoorbeeld in Duitsland goedkoper kopen. Dat wordt hier wel gedaan voor feestjes. Verder zou ik niet te moeilijk doen met hapjes. Gewoon wat stokbrood/toastjes met kruidenboter, kipkerry etc, borrelnootjes en chips en eventueel wat hapjes uit de frietpan.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 11:59

maar iedereen neemt toch ook een cadeautje mee? ik bedoel, je kunt daarvan toch je feest wel financieren?