Maartje1990 schreef:Ik vind het wreed en onnatuurlijk om een kindje dat in een baarmoeder zit er uit te halen. Dat hoort niet en is fout. Ik ben anti-abortus en sorry. Maar hoeveel anticonceptie er ook is gebruikt, deze is niet 100% veilig, dus je wéét dat je kinderen zou kúnnen krijgen. Als dat dan het geval is, dan moet je niet abortus als uitweg zien. Mochten beide partijen het daarmee eens zijn, prima. Zo niet, die vent was er ook bij toen hij zijn slurf er in hing en vond het toen geen probleem. Dus ja, ik vind dat iemand die alimentatie kan worden opgelegd. Want, wat is er mis met wachten met seks tot je getrouwd bent?!
Er bestaan mensen die geen kinderen willen. Ook niet als ze getrouwd zijn en dus wel seks mogen hebben volgens de kerk.
en heb je nog steeds hetzelfde plezier en intimiteit.
Er zijn pilbijsluiters die spreken over 100% betrouwbaar, mits gebruikt zoals voorgeschreven. Andere voorschriften spreken over 99,3-99,9%.
.
. Maar dan ook de vader geen alimentatie opleggen wanneer hij niks met het kind te maken wil hebben.
zie mijn reactie hierboven. Verder niks persoonlijks overigens Lieveli. En heel erg zwart wit gesteld. Want ik ben wel van mening dat als je een goed betaalde baan hebt/baanzekerheid het prima is al dan niet beter om geen alimentatie te vragen van je ex (in een dergelijke situatie). Heb je echter niet zo'n vet verdiende baan, dan denk ik, zet je trots aan de kant (wat ik wel begrijp dat je dat hebt!) en neem gewoon dat geld aan, maakt het ook voor het kindje, toch net iets makkelijker!