Waar geloof jij in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Re: Waar geloof jij in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:25

Ik geloof dat onze hersenen in staat zijn mensen veel te doen geloven ;)

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:30

Resistance schreef:
Ik geloof trouwens nooit dat alles stopt als je dood bent, dat je dan weer ergens anders heenreist of wat dan ook. Het kan hier gewoon niet stoppen.

Ik denk dat het vooral een kwestie is dat je niet wil dat het stopt, mensen willen niet geloven dat het klaar is, na dit leven boem alles weg niks, duisternis voor eeuwig, daarom weet ik niet wat ik moet geloven, er zijn mensen die zeggen geesten te zien, maar je hoort (bijna) nooit iemand die een geest van een dier heeft gezien, en wij zijn immers ook 100% zoogdieren. Daarom geloof ik ook niet in god, het is nooit bewezen dat er een god is, en het gaat grotendeels tegen de wetten van de natuur in dat er wel een god is ( niet aanvallend naar gelovige mensen oid. ) Ik snap niet hoe je in iets kan geloven dat tegen bijna alle wetten van de natuur ingaat en je nooit gezien hebt. Ik geloof wel dat er meer is dan wij vermoeden, dat er ergens miljarden lichtjaren verderop leven is, kijk naar Venus en Mars, Venus heeft er ooit uitgezien als aarde en op Mars was water, dus waarom zou er niet ergens in dit universum leven zijn?

Ik geloof dat het gewoon een kwestie is van wat je als mens zijnde wil geloven

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:36

Dat is nogal een logisch statement.. Alles wat een mens gelooft is wat ie wil geloven. :+
Dat is zo'n beetje het idee achter geloven...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:40

Geloven betekent: iets voor waar aannemen waarvan niet bewezen kan worden dat het inderdaad waar is.
Er is dus geen enkel bewijs voor hetgeen je gelooft.

Ik ben zelf kerkelijk opgevoed maar daar doe ik nu niets meer mee.
Dus in feite 'geloof' ik nu in niets.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:40

Ik geloof in het lot, niets is toeval en alles gebeurd met een reden...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:41

Ik geloof in god. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:44

shirdaki schreef:
Ik geloof in allerlei 'rare' dingen. Ik geloof idd dat er buitenaards leven is. Ook dat er vampiers geleefd hebben en nu nog steeds ergens leven. Denk ook dat er op aarde buitenaards leven is. Geesten geloof ik ook in :). Vd rest kan ik niet 1,2,3 op iets anders nog komen maar er zijn nog zat dingen waar ik in geloof :j

:7 Da ken dus nie.

Óp Aarde, BUITEN Aards... :o?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:55

ik geloof dat er in de meeste mensen nog iets goeds schuilt.
Ik geloof dat (een) god, niets met deze wereld te maken heeft.
Ik geloof niet in leven na de dood, hoewel ik hoop dat ik ongelijk heb en dat ik de grootste liefdes in mijn leven toch ooit weer zal zien.

Voor alle zekerheid heb ik wel geregeld dat al onze assen bij elkaar gegooid worden in een grote kist na mijn dood :D ik hoop dat dat de kansen zal vergroten :j

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:56

BoemPats schreef:
Resistance schreef:
Ik geloof trouwens nooit dat alles stopt als je dood bent, dat je dan weer ergens anders heenreist of wat dan ook. Het kan hier gewoon niet stoppen.

Ik denk dat het vooral een kwestie is dat je niet wil dat het stopt, mensen willen niet geloven dat het klaar is, na dit leven boem alles weg niks, duisternis voor eeuwig, daarom weet ik niet wat ik moet geloven, er zijn mensen die zeggen geesten te zien, maar je hoort (bijna) nooit iemand die een geest van een dier heeft gezien, en wij zijn immers ook 100% zoogdieren. Daarom geloof ik ook niet in god, het is nooit bewezen dat er een god is, en het gaat grotendeels tegen de wetten van de natuur in dat er wel een god is ( niet aanvallend naar gelovige mensen oid. ) Ik snap niet hoe je in iets kan geloven dat tegen bijna alle wetten van de natuur ingaat en je nooit gezien hebt. Ik geloof wel dat er meer is dan wij vermoeden, dat er ergens miljarden lichtjaren verderop leven is, kijk naar Venus en Mars, Venus heeft er ooit uitgezien als aarde en op Mars was water, dus waarom zou er niet ergens in dit universum leven zijn?

Ik geloof dat het gewoon een kwestie is van wat je als mens zijnde wil geloven

Dan bedoel je alleen de traditionele manier van geloof. Ik geloof namelijk ook in god, maar niet in de kerk of de bijbel. Het leven is wat het is en god mengt zich daar niet in door in te grijpen, maar op andere manieren. Ik geloof in god, in (bescherm)engelen, meant to be, maar ook in eigen keuze! Ik geloof dat je op aarde bent om een aantal dingen te leren of om een ander iets te leren en door de keuzes die jij zelf maakt, doe je daar langer of korter over of moet je het een paar keer overdoen :) Eerlijk gezegd ken ik niet zoveel mensen die er zo over denken, waar je weleens mee kunt praten, dat vind ik best jammer.
En meestal geloof ik in mezelf, maar niet altijd ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:57

Ik geloof dat er 'iets' is .. Maar wat dat precies is ... Ik ben Christelijk opgevoed, echter vind ik het soms heel lastig als ik zie in wat er allemaal om mij heen gebeurt.

Verder geloof ik ook wel in karma ('What comes around, goes around') en 'meant to be' dus geen toeval :) Ik heb momenteel geen relatie, maar dat komt echt wel weer. Dat soort dingen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:25

Ik geloof er in dat wij mensen niets weten vergeleken met alles, als je begrijpt wat ik bedoel. :Y)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:28

Pfff ik geloof in zoveel :)

Geloof best dat er geesten/paranormale dingen zijn, geloof ook in dieren/mensen readen, paranormale krachten etc, net als dat ik geloof dat er best een hemel en hel is. Ik geloof dat er meer is op deze wereld dan we weten. Ik hou me er alleen totaal niet mee bezig en ben dat ook niet van plan :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:29

Ik geloof dat er wel meer is dan alleen de aarde..
Ben ik heel dom als ik zeg dat ik niet weet wat karma is ? :o

Ik geloof ook in geesten, en geloof ook dat er meer is dan alleen dood zijn

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:30

_mexx_lady_ schreef:
Ik geloof dat er hier op de wereld/universum veel meer gaande is dan enkel de mensheid.
En ik geloof ook in geesten, zelf nooit gezien maar genoeg vrienden die wel ervaringen.
En ik geloof in alles wat echt grondig bewezen is en 100% juist is :)

Ik ben het hier mee eens :j

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:31

xRebelx schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Ik geloof dat er hier op de wereld/universum veel meer gaande is dan enkel de mensheid.
En ik geloof ook in geesten, zelf nooit gezien maar genoeg vrienden die wel ervaringen.

Offtopic:

ik hou van je onderschrift _/-\o_

en nu weer ontopic :o

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:31

xRebelx schreef:
_mexx_lady_ schreef:

Maar dan geloof je niet in geesten want dat is niet grondig bewezen enzo... :P

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:35

SindyKaya schreef:
Ik geloof dat er wel meer is dan alleen de aarde..
Ben ik heel dom als ik zeg dat ik niet weet wat karma is ? :o

Ik geloof ook in geesten, en geloof ook dat er meer is dan alleen dood zijn

Google is your friend :) Karma is een beetje: what goes around, comes around. Als jij goed doet voor een ander, zal het lot jou ook gunstig stemmen. Als je een ander iets flikt, dan zal het lot jou op een gegeven moment ook een kunstje flikken, dat soort dingen :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:11

MacavityL schreef:
Ik geloof dat onze hersenen in staat zijn mensen veel te doen geloven ;)

:+

Ik geloof in de kracht van 'will power'. Ik geloof dat er veel meer in mensen zit, dan er gemiddeld uit komt, maar dat waar een wil is er ook altijd een weg is. Als je ergens maar hard genoeg voor werkt, is the sky the limit, zolang je jezelf geen grenzen oplegt. Ik geloof in 'het goed' van de mens, in het feit dat niemand intrinsiek 'slecht' is.

Maar bovennatuurlijke dingen? Nee :), niet aan mij besteedt.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:32

bromfiets schreef:
Ik geloof dat het leven volkomen absurd is en dat je daarna doodgaat :P

_O_ Mooie verwoording! Zo had ik het niet kunnen zeggen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:36

Ik geloof in eenhoorns.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:38

Ik weet niet of ik in karma geloof.... ik heb het iig nog niet meegemakt maar juist tegengestelde dingen.
Ik geloof ook niet in God.... puur omdat ik er echt geen 'reden' in kan zien dat onschuldige mensen die geen kwaad hebben gedaan in hun leven dood gaan door ziekte of een ongeluk. Terwijl er ontiegelijk veel criminelen zijn.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:59

Ik wel, karma werkt samen met Mama Natuur :+ Ik ben altijd heel netjes betreft milieu, maar één keer had ik het nogal gehad en gooide in een papiertje in de berm. Een paar meter verder springt opeens een spin die op mijn fiets zat los, raakt verdraaid in mijn wiel, buigt alles helemaal om en daar sta je dan met een wiel dat niet meer kan draaien :=

Sindsdien pas ik qua milieu toch zeker wel op haha. Misschien onzin, maar ik geloof ook in de kracht van de natuur en vind het belangrijk die altijd de respecteren. Sowieso vind ik het ook een mooi uitgangspunt om in karma te geloven; Wie goed doet, goed ontmoet.

_Evanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:02

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:05

Ik geloof in moedertje natuur.

Al heeft bromfiets ook wel een punt :')

En eenhoorns natuurlijk :+
Afbeelding

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:10