Teveel uitbetaald gekregen, wat is mijn recht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:55

Ceriadwen schreef:
pizza64 schreef:
Als je contract word opgesteld staat daar het salaris ook in, dus ja dan kun je weten hoeveel je gaat verdienen.

In mijn contract stond dit niet vermeld, ik kreeg dit pas later in een mail toegestuurd...

We gaan inderdaad ook even informeren bij een juridisch loket.
Als ik zo de berichten lees van de meesten klopt hier gewoon helemaal niks van.

een contract zonder salarisindicatie? dat vind ik wel erg vreemd.[/quote]
Nee hoor dat gebeurt wel vaker via een uitzendbureau

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:55

Ronaa94 schreef:
Ik heb inderdaad een contract getekend, Hierin staat het volgende: "Het feitelijk loon tijdens een opdracht voor werkzaamheden in het kaders van deze arbeidsovereenkomst wordt per opdracht vastgesteld. Randstad uitzendbureau is aan de medewerkster alleen loon verschuldigd over de uren waarop de medewerkster feitelijk gewerkt heeft."

Daarna heb ik via de mail nog een bevestiging gekregen met de relevante gegeven. Hierin staat het feitelijk bruto loon. En dit is het bedrag wat ik ook steeds uitbetaald kreeg. Nergens staat vermeld dat dit het loon was voor een 23-jarige.

Sorry deze heb ik gemist :o , dan sta je dus in je recht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:59

Ceriadwen schreef:
een contract zonder salarisindicatie? dat vind ik wel erg vreemd.

Dat is normaal in de uitzendbranche hoor. Je gaat een contract aan met het uzb die je uitzend naar verschillende opdrachtgevers. De hoogte van het salaris kan per opdracht verschillen en wordt dus ook per opdracht bevestigd.

Zoals ik het hier lees heeft het uzb vanaf de mailbevestiging al een fout gemaakt. Ik denk niet dat ze hier juridisch gezien op terug kunnen komen. Juridisch loket kan je hier vast meer over vertellen en wsl ook helpen met een goede brief om hierop te reageren.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:07

Dorus schreef:
Ceriadwen schreef:
een contract zonder salarisindicatie? dat vind ik wel erg vreemd.

Dat is normaal in de uitzendbranche hoor. Je gaat een contract aan met het uzb die je uitzend naar verschillende opdrachtgevers. De hoogte van het salaris kan per opdracht verschillen en wordt dus ook per opdracht bevestigd.

Zoals ik het hier lees heeft het uzb vanaf de mailbevestiging al een fout gemaakt. Ik denk niet dat ze hier juridisch gezien op terug kunnen komen. Juridisch loket kan je hier vast meer over vertellen en wsl ook helpen met een goede brief om hierop te reageren.

Dan moet er per opdracht een aanhangsel aan het contract komen ook door beide partijen ondertekend. Een emailbevestiging is niet voldoende rechtens.

RonavhN

Re: Teveel uitbetaald gekregen, wat is mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 17:32

We hebben vandaag wat contact gehad met verschillende personen. Ik heb nu schriftelijk bekend gemaakt dat ik hier niet mee akkoord ga. Ze gaan het nu uitzoeken en kijken wat ze kunnen doen bij het uzb. Maandag wordt ik erover gebeld..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 13:33

Nieuwe update :)

Ik ben net al gebeld ipv maandag,

Ze hebben besloten dat ik het niet hoef terug te betalen. Ze hadden het even goed bekeken bij het uzb en zijn toch tot de conclusie gekomen dat het echt wel een miscommunicatie van hun kant is en ik daar dus geen verantwoordelijkheid voor had.
Vanaf nu krijg ik uiteraard wel het salaris wat ik vanaf het begin had moeten krijgen. Dat is ook vrij logisch :)

Ben erg blij dat ik het toch even heb nagetrokken :)
Goede afloop dus!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:35

goed dat het zo opgelost is. Ik vind het ook schappelijk van jou dat je vanaf nu het salaris accepteert wat ze aanbieden. Als iedereen zo met elkaar om zou gaan zou de wereld er een stuk beter uitzien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:43

Goed dat het is opgelost, vind het ook de juiste beslissing.

In het contract staat, "wordt per opdracht vastgesteld", vervolgens krijg je een mail waarin het wordt vast gesteld, en dan achteraf komen ze ineens aan met "dat was fout". Dat kan dus niet he :P

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 14:43

Had nog wel moeilijk kunnen gaan doen over het huidige salaris, maar ik denk niet dat we daar allemaal gelukkiger van werden en grote kans dat ze dan misschien mijn contract wel helemaal zouden hebben beëindigd. Anyways, ik ben erg blij dat het nu zo opgelost is!

Ja dat dus Shiloh :+ Dat zagen ze dus zelf ook wel haha.