Angst voor bossen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:07

Ik vond het serieus al eng om te weten dat de wilde zwijnen om me heen liepen. In het donker

x_Kaat_x

Re: Angst voor bossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:10

ik zou mijn raam op kiep zetten (dus niet open maar zo halfopen) dat er frisse lucht binnen kan maar ook weer geen beest ofzo :P Ik hooouuu van bossen! <3 zalig toch!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:23

Ik woon aan de bosrand in een plaats die in het bos is gebouwd. Ben dan ook echt niet bang voor het bos, fiets er dagelijks door en het gebouw waar ik werk ligt ook afgelegen. Maar zou ik in zo'n huisje zitten waar jij het over hebt, dan zou ik de boel ook goed afsluiten hoor.

Het is daar toch wel iets anders dan in nederland. Zou ik zo afgelegen wonen, dan zou ik ook wel iets van een schietwapen in huis willen hebben. Just in case! Ik ben gek op de natuur maar heb er ook respect voor en een lynx/beer oid hoef ik niet in mn huis :p

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:26

De bossen hier zijn zo goed als veilig al moet je niet in de bronst tijd in de weg gaan lopen.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:32

Lol, ik zit nu ff buiten en hoor toevallig van alles langsschuifelen in het bos. Maar groter dan een egel of vosje zal het hier niet zijn :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:34

Ja ik ben bang voor het bos.
Zeker sinds we deze vakantie in Amerika in de Smokey Mountains hebben gezeten.
We stonden rond 1u 's nachts buiten toen er ineens iets (zal wel een eland zijn geweest) heel hard snoof. Mijn vriend en ik wisten niet hoe snel we naar binnen moesten rennen :')
Maarja, we zaten in een huisje midden in de bergen.
Overigens zijn de enige wilde dieren die we daar zagen, kolibri's en vuurvliegjes :') oja en hele schattige bevertjes.
Maar, ik was elke nacht bang en ja, daar heb ik zelfs een nachtmerrie over gehad toen we daar sliepen :P

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:49

Bekeken worden door wolven zou ik toch iets minder vinden :+ Wat is gevaarlijker voor een mens een Lynx of een wolf? Om een of andere reden vind ik Lynxen helemaal niet eng oid :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:56

Ik denk dat veel meer mensen iets wordt aangedaan door een medemens dan door een dier... :+

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:06

senna21 schreef:
Ik denk dat veel meer mensen iets wordt aangedaan door een medemens dan door een dier... :+

Als ik in een bos loop ben ik ook eerder bang voor enge medemensen dan enge beesten.
Afhankelijk van het bos dan, mijn ouders hebben een huisje in midden Frankrijk grenzend aan een heel groot donker bos.. Nou ik voel me daar nooit op mijn gemak. Ook vanwege wilde zwijnen die daar schijnen te zitten.

Ik houd dus ook niet zo van een bos, vind open vlaktes veel fijner! Bossen zijn wel heel mooi, maar ik vind het denk ik gewoon geen fijn idee dat mijn zicht belemerd word oid?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 00:18

Nou voor de nederlandse bossen ben ik niet bang. Maar in het buitenland weet ik niet. Misschien als ik er zou wonen is het normaal om wilde dieren om je heen te hebben. Maar hier in NL heb je niet echt gevaarlijke wilde dieren. Overdag zou het probleem nog niet zo zijn al vraag ik me af of ik op me gemak door het bos durf te wandelen met me hond als ik weet dat er beren/wolven zitten.
Wij zijn dat helemaal niet gewend en dat maakt het toch anders dan als je gewend bent dat ze er zitten en weet dat ze eigenlijk niet in je buurt komen. Maar als buitenstaander is dat toch wel even wat anders.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:58

Nee niet bang maar wel onder de indruk als je op de Veluwe met je paard een volwassen mannelijk Edelhert, niet zo heel veel kleiner dan je paard, op amper 30 meter tegen komt. Of jaren terug in een bos in Duitsland toch maar de andere kant op lopen, met je kleine kinderen, als je een paar Everzwijnen iets verder op heel druk bezig hoort zijn.

Resistance schreef:
's Nachts het bos in gaan is echter de goden verzoeken, maar dan nog. Ramen kan je gewoon openzetten. Deuren moet je echter wel dichthouden, wij hebben vroeger een keer 's nachts de deur vergeten dicht te doen (van een stuk huis dat we niet gebruiken), en troffen we wel de pootafdrukken van een lynx aan. Maar dan nog, als zo'n dier iemand aan hoort komen, is hij als sneeuw voor de zon verdwenen.

Vallen wolven in het donker wel aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:46

Jis_ schreef:
Nee niet bang maar wel onder de indruk als je op de Veluwe met je paard een volwassen mannelijk Edelhert, niet zo heel veel kleiner dan je paard, op amper 30 meter tegen komt. Of jaren terug in een bos in Duitsland toch maar de andere kant op lopen, met je kleine kinderen, als je een paar Everzwijnen iets verder op heel druk bezig hoort zijn.

Resistance schreef:
's Nachts het bos in gaan is echter de goden verzoeken, maar dan nog. Ramen kan je gewoon openzetten. Deuren moet je echter wel dichthouden, wij hebben vroeger een keer 's nachts de deur vergeten dicht te doen (van een stuk huis dat we niet gebruiken), en troffen we wel de pootafdrukken van een lynx aan. Maar dan nog, als zo'n dier iemand aan hoort komen, is hij als sneeuw voor de zon verdwenen.

Vallen wolven in het donker wel aan?

's Nachts jagen ze, en kunnen ze je echt omsingelen. Als het donker is zijn zij namelijk in het voordeel.Al zullen ze nog steeds niet veel doen denk ik... dieren hebben ontzag voor mensen en weten ook het verschil tussen een mens en een dier. Ook maakt het uit of ze honger hebben of niet.

Ik heb trouwens wel een schietwapen in huis, maar dan een pijl en boog. Heb al een keer iets geschoten voor het avondeten, werkt perfect. Die boog gaat dus altijd mee het bos in, voor noodgevallen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:13

Ik ben niet bang voor het bos maar ga het 'gevaar' ook niet opzoeken ofzo. In het donker ga ik nou niet lekker een stukje hardlopen in het bos -:)
Het lijkt me wel héél gaaf om die wilde dieren in het bos te kunnen zien. Zolang het maar licht is en ze me niet opeten vind ik het wel prima.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:35

Ik kan het me wel een beetje voorstellen natuurlijk.
Als je overdag een boswandeling wilt maken bestaat de kans dat je een beer of wat dan ook tegen komt, en ik denk dat een beer in de meeste gevallen aan zal vallen....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:49

Ooit was ik op vakantie in polen Vlak aan een donker bos, echt zo'n mooi oerbos. Met handen en voeten legde de huiseigenaar ons uit dat ramen en deuren dicht moesten 's nachts. Verder niks van het verhaal begrepen, we gokte inderdaad op dieren ofzo. Deuren en ramen dicht gedaan 's avonds, maar wasrek met ondergoed nog wel op de veranda laten staan.

's nachts hoorden we allemaal gestommel en gerommel. Blij dat de deuren dicht waren... 's ochtends was me ondergoed verdwenen. In het dorp werd ons uitgelegd dat jongeren 's nachts grapjes uithaalde en dingen mee namen... Ander soort wild dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:56

Beren zullen inderdaad wel bijna altijd aanvallen, maar die zie je hier vrijwel nooit. Als je echt beren wilt zien, moet je meer naar het noorden. De rest van de dieren doet overdags nooit iets, ze kunnen alleen in de verdediging gaan als ze jongen hebben.

Erg lief trouwens, vanochtend hadden we een hele kudde hertjes in de tuin, met jongen erbij! De enige die er minder blij mee was was mijn moeder, ze hebben namelijk alle planten opgegeten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:03

Klinkt als een heerlijke vakantieplek hoor, Resistence...
(Zweden lijkt me wel erg mooi).

Maar,ik zou niet lekker slapen met ramen open, wetend wat er allemaal rondscharrelt
Overdag de bossen in durf ik dan wel, mits ik een goede kaart bij me zou hebben.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 01:14

Ja en een goede gids. Mnn zusje wilde een keer in cannada gaan kamperen in een tent en zei doodleuk dat daar beren zatebn, ik vroeg haar of ze levensmoe was en heb haar verteld dat ik daar echt niet blij mee zou zijn, Je kan ook teveel risico nemen. Ook heeft ze een keer met 4 anderen een paar keer een randje in de bergen genomen omdat ze anders uren moesten om lopen en dat een paar keer over dat randje wat erg smal bleek te wezen. Soms is het maar goed dat ik dat achteraf hoor. Ik wil al die dieren best zien maar op gezegende afstand

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:19

Ik snap op zich wel dat die mensen 'bang' zijn.. Toen wij in Noorwegen in een huisje zaten gingen mijn ramen ook dicht of op een kier, en zo dat ze niet verder open konden. Had geen zin in elanden in mijn bed :')

Maar ik zou het geweldig vinden hoor, in zo'n huisje zitten. Denk zelfs dat ik 's nachts op zou blijven om te kijken wat voor moois er allemaal voorbij komt lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:41

Ik ook, ik zou wel voor het raam willen zitten en naar buiten kijken, práchtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:43

Haha, dat doe ik inderdaad vaak! Onze vensterbanken zijn heel breed, en daar kan je dus perfect in zitten. Hier trouwrns nog een topicje van ons huis. We zijn al weer veel verder, maar dit was hoe het er een half jaar geleden voor stond. Appartementen zijn inmiddels af, dus als er interesse is: stuur gerust een PB! :)

[BEU] Vakantiehuis Zweden!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:10

Resistance schreef:
Haha, dat doe ik inderdaad vaak! Onze vensterbanken zijn heel breed, en daar kan je dus perfect in zitten. Hier trouwrns nog een topicje van ons huis. We zijn al weer veel verder, maar dit was hoe het er een half jaar geleden voor stond. Appartementen zijn inmiddels af, dus als er interesse is: stuur gerust een PB! :)

[BEU] Vakantiehuis Zweden!

Sprakeloos!! Wat een gaaf huis. Ga ik onthouden.