*oef* Een week of 1/2 zonder smartphone

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minkxx

Re: *oef* Een week of 1/2 zonder smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:19

ai ai... woensdag moet ik er ook aan geloven..

mijn telefoon is kapot, er heeft een ezel van mijn stage opgestaan :+
hij deed t nog prima, maar er zat een enorme grote zwarte streep door mijn display..

gelukkig had mijn broertje zijn oude crackberry bewaard en mag ik daar nu een paar weken mee rond lopen :')
maar sterkte TS, en geniet van de 'rust' :D

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:22

xSlvna schreef:
Stel je voor je zou je eens wat vertellen met iemand uit je omgeving, gaan sporten, je vrije tijd invult met iets anders dan appen ... :')

Ben maar een bosrit gaan maken :')

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:22

Mjetterd schreef:
Pieter25 schreef:
Ook in het bruin?

Nee, wit :D

Ah oke, die hebben 3 meiden in mijn vriendengroep ook +:)+

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:44

Arme jij :(:)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:47

Pieter25 schreef:
Afgelopen donderdag gaf mijn smartphone de geest..
Abonnement was al afgelopen en was overgestapt op prepaid (met internet). Ik dacht die telefoon gaat nog wel een tijdje mee, ja niet dus -O-
Dus een nieuwe zoeken (ondertussen gevraagd of mensen eentje overhadden met micro-sim, niemand) toch maar weer met abonnement...

Micro-sim is niet perce nodig hoor, toen ik laatst mijn iphone had laten stuiteren heb ik tweedehands simpele smartphone op de kop getikt (android en weinig geheugen maar was tijdelijk) je kan bij de telecom winkel gewoon zo'n stukje pastic halen om je micro-sim weer om te bouwen naar een gewone sim. Werkt prima, ik heb ook een paar weken gewoon gebruikt op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:54

Sorry hoor, maar ik kan me hier zo ongelofelijk aan ergeren... Als iedereen gaat miepen omdat ze niet even zonder telefoon kunnen. Is het leuk? Ja. Is het handig? Ook wel. Is het nodig? Nee. In godsnaam... ga iets aan je huis doen ofzo...

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 00:01

De eerste dagen is vast afkicken, maar ik moet je zeggen, zonder telefoon went best snel hoor. Mijn telefoon was laatst stuk, en wou eigenlijk geen nieuwe meer haha. Het is dat ik er graag een op stal wil hebben voor als er iets met mijn verzorg/bijrijdpaardjes is, maar anders was ik lekker zonder door het leven gegaan haha.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:14

Resistance schreef:
Sorry hoor, maar ik kan me hier zo ongelofelijk aan ergeren... Als iedereen gaat miepen omdat ze niet even zonder telefoon kunnen. Is het leuk? Ja. Is het handig? Ook wel. Is het nodig? Nee. In godsnaam... ga iets aan je huis doen ofzo...

Adem in, adem uit :')

Telefoons zijn tegenwoordig voor veel mensen een verslaving en het is dus niet gek dat je de eerste paar dagen ontwenningsverschijnselen vertoont. Als mijn telefoon kapot zou zijn dan zou ik ook echt heel erg onrustig zijn omdat ik het idee heb onbereikbaar te zijn voor werk/noodgevallen. Gelukkig heb ik thuis altijd een terugvalmobiel :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:31

capopjekop schreef:
Resistance schreef:

Adem in, adem uit :')

Telefoons zijn tegenwoordig voor veel mensen een verslaving en het is dus niet gek dat je de eerste paar dagen ontwenningsverschijnselen vertoont. Als mijn telefoon kapot zou zijn dan zou ik ook echt heel erg onrustig zijn omdat ik het idee heb onbereikbaar te zijn voor werk/noodgevallen. Gelukkig heb ik thuis altijd een terugvalmobiel :)

Vroeger hadden wij een telefoon aan een snoer, daar had je een bewegings ruimte van 1 meter bij en als je mazzel had 2 meter.
Je vroeg aan de moeder van je vriendinnetje of je even naar huis mocht bellen als je daar bleef spelen en je liet bij voorbaat al weten dat je na schooltid bij pietje om de hoek zat voor het geval dat.

Ik vraag me wel eens af of sommige mensen nog we kunnen bestaan zonder telefoon.
Ik laat dat ding we eens express thuis, lekker.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:34

Haha die tijd ken ik ook nog wel hoor. Zo jong ben ik ook weer niet :Y)

Het leven vergaat niet zonder telefoon, dat weet ik prima. En op vakantie laat ik hem ook altijd in het huisje/hotel/caravan liggen tenzij ik hem als fotocamera gebruik of als we op wintersport gaan (dan is het handig dat je kunt bellen als er iets gebeurd is).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:43

Cowgirl schreef:
Vroeger hadden wij een telefoon aan een snoer, daar had je een bewegings ruimte van 1 meter bij en als je mazzel had 2 meter.
Je vroeg aan de moeder van je vriendinnetje of je even naar huis mocht bellen als je daar bleef spelen en je liet bij voorbaat al weten dat je na schooltid bij pietje om de hoek zat voor het geval dat.

Vroeger had je een postduif of moest je zelf naar de buren lopen :P , wat was jij een verwent kreng zeg met je magische praat op afstand apparaat :P :P :roll:
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 20-08-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:11

Cowgirl schreef:
Ik laat dat ding we eens express thuis, lekker.

Ik zet hem vaak wel stil, maar vind het echt niet tof zonder mobiel. Weet altijd zeeeeker dat ik dan een lekke band krijg of autopech in de middle of nowhere...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:25

Ik ben zelf 16, en kan makkelijk zonder het ding.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:13

Iets met een hoekje en huilen.

Welkom in de echte wereld! :D

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:15

ik ken t helemaal :-(

4 juli is mijn telefoon kapot gegaan.... in de hoop dat ie snel gefixt kon worden geen ander toestel geleend of iets.
Mar ik zit nog steeds zonder, dus gister een nieuwe simkaart aangevraagd en een toestel van vrienden te leen gekregen, hopelijk kan ik morgen weer online :-)
ik mis mn whattsapp zoooo! haha!

Maar.... de eerste dagen miste ik echt wat.... en nu ben ik al zo gewend dat ik geen telefoon heb dat t ook best lekker rustig is!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:18

Oh jeetje!

Mijn smart begaf het 2 dagen terug ook sochtendsvroeg. Nog geen uur later had ik gelukkig alweer een splinternieuw mobieltje :j

Succes met wachten en afkicken :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:20

Je kan inderdaad een 'gewone simkaart plastic dingetje' kopen en daar je micro in klikken en dan kan je iig een simpele telefoon gebruiken om te bellen en sms'en ;)

Succes!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:29

Telefoon aan een snoer, dat waren nog is tijden.. zeker als je moest draaien B-) .
Het is nu wel lekker rustig, alleen met sommige dingen is het lastig, want veel gaat tegenwoordig via zn telefoon (vriendengroep, familie).. maar ook de wekker, agenda enz.
Maar goed, we hebben Facebook, gmail agenda en op bokt de pb-box

De oplossing met de simkaart, tja weet niet hoelang het nog duurt anders, was dat zeker een optie. Ik verwacht eind van de week dat het is opgelost :\ Iig bedankt voor het meedenken :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:37

_O-

Arme arme jij :')

Ik heb mijn telefoontje eindelijk weer en vind het heerlijk! :D Was wel te doen zonder, maar leef met je mee :(:)

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:08

Dankje Ger :') Heb bericht gehad, dat hij vrijdag komt.. eindelijk en net op tijd voor het weekend *\o/* *\o/*

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 13:08

Zielepieter :(:) Ik begrijp je informatiezucht, maar bedenk dan maar dat je bent opgegroeid zonder internet ;) Net als ik.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:45

antje_vip schreef:
Zielepieter :(:) Ik begrijp je informatiezucht, maar bedenk dan maar dat je bent opgegroeid zonder internet ;) Net als ik.

Haha :') je hebt gelijk, ik heb nog echt geleerd om buiten te spelen op het platteland :') Maar ik heb het overleefd, paar dagen nu weer via watsapp bereikbaar enz. Toch wel blij :D

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 19:31

Misschien Zouden meer mensen dit eens moeten overkomen, incl mij :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:01

Zit nu al z'n maand als t niet meer is zonder telefoon :')

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 21:11

Ik kan me juist ontzettend ergeren aan mensen die steeds over vroeger beginnen..
Kan best begrijpen dat sommige mensen moeten wennen aan de nieuwe ontwikkelingen, maar niemand dwingt je om erin mee te gaan toch?
Een smartphone is gewoon van deze tijd, en wees blij want wat als er een ongeluk gebeurd ergens? Telefoon is toch wel handig op zulke momenten.

Zelf ben ik ook enorm verslaafd aan mijn mobiel en weet hoe het is om zonder te zitten :(:)

Sterkte TS, you can do it!