Hypotheek op 1 inkomen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:56

Dit is een vraag die je ook bij een notaris kunt vragen, zij hebben vaak inloopspreekuren. Het is wel zo dat, mocht er wat gebeuren met diegene op wiens naam de hypotheek staat je ook verder na moet denken. Wat als je 10 jaar verder bent en jij blijft thuis bij twee jonge kinderen en jij valt weg. Dan heeft je partner en de zorg voor de hypotheek en voor twee jonge kinderen, ook dat kost veel geld want hij zal moeten werken om de hypotheek te kunnen betalen. Als je toch een huis koopt neem dan alle twee een overlijdensrisicoverzekering. Of er moeten medische redenen zijn waarom je dat niet wilt maar zet dan elke maand het geld wat je daaraan zou betalen apart of los zo veel mogelijk af.

fokfanaat

Re: Hypotheek op 1 inkomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:00

Je hoeft ook geen levensverzekering af te sluiten, hebben wij ook niet. Dus ook geen keuring.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 19:30

Ik heb navraag gedaan bij 2 notarissen, inloopspreekuur geweest, 2 banken en 3 tussenpersonen (hypotheekadviseurs). Er zitten nogal wat verschillen in antwoorden, vandaar jullie ervaringen in de praktijk. Bedankt voor jullie antwoorden :) . De laatste bank waar we zijn geweest had het dus toch goed. Daar kan ik hopelijk op vertrouwen.

fokfanaat schreef:
Je hoeft ook geen levensverzekering af te sluiten, hebben wij ook niet. Dus ook geen keuring.

Volgens mij kan dit niet wanneer je met NHG koopt en bij sommige banken is een levensverzekering verplicht wanneer je boven de 90% van de taxatiewaarde koopt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:34

Ok, wij hebben idd geen nhg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:36

Bij NHG is een overlijdensrisicoverzekering verplicht voor het gedeelte van de hypotheek wat boven de 80% van de marktwaarde van de woning komt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:44

Beb_bokt schreef:
Ik heb navraag gedaan bij 2 notarissen, inloopspreekuur geweest, 2 banken en 3 tussenpersonen (hypotheekadviseurs). Er zitten nogal wat verschillen in antwoorden, vandaar jullie ervaringen in de praktijk. Bedankt voor jullie antwoorden :) . De laatste bank waar we zijn geweest had het dus toch goed. Daar kan ik hopelijk op vertrouwen.

fokfanaat schreef:

Volgens mij kan dit niet wanneer je met NHG koopt en bij sommige banken is een levensverzekering verplicht wanneer je boven de 90% van de taxatiewaarde koopt.

Het lijkt me ook afhankelijk van wat de bank wil. Zij verstrekken jullie de lening, dus het is aan hen om daar al dan niet bepaalde eisen aan te stellen.