Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dani schreef:Kwijtschelding is voor als je het niet kan betalen. Jullie kunnen het wel betalen. Zo simpel is het nu eenmaal. Dat je dat stom vindt en zonde van je spaargeld is begrijpelijk maar geen reden om anderen er voor op te laten draaien. Bovendien kan je nog vrij makkelijk extra bezuinigen. Boodschappen kunnen goedkoper en zorgverzekering voor 170 euro is ook veel (al zie ik iets over wajong dus wellicht ben je heel uitgebreid verzekerd, dan is het wel logisch. Maar alleen basis kan echt veel voordeliger).
wemkelover schreef:Dani schreef:Kwijtschelding is voor als je het niet kan betalen. Jullie kunnen het wel betalen. Zo simpel is het nu eenmaal. Dat je dat stom vindt en zonde van je spaargeld is begrijpelijk maar geen reden om anderen er voor op te laten draaien. Bovendien kan je nog vrij makkelijk extra bezuinigen. Boodschappen kunnen goedkoper en zorgverzekering voor 170 euro is ook veel (al zie ik iets over wajong dus wellicht ben je heel uitgebreid verzekerd, dan is het wel logisch. Maar alleen basis kan echt veel voordeliger).
Die tip over verzekering vind ik nou weer niet handig.
Mijn vriend kan bijvoorbeeld niet alleen basisverzekering hebben maar moet ook tandarts verzekering bij ivm zeer zwak gebit.
Ik ben ook in bepaalde dingen extra verzekerd, door mijn beperking kan ik snel mijn armen breken. Heb al eens eerder gehad toen was ik nog niet extra verzekerd, moest fysio hebben en mocht dat zelf betalen maar kon dat niet.
_SantOs_ schreef:We hebben het goedkoopste abbo voor zowel internet als tv. Abbo voor telefoon loopt nog een jaar. Die van mij (50 euro) word nog betaald door mijn ouders. Ik heb gemiddeld qua extra kosten nog eens 50 euro in de maand voor eigen risico en het betalen van mijn eigen medicijnen. Ik draai lenzen, want een bril kan niet ivm verschillende sterktes, dit is maandelijks zo'n 20 euro. Het reizen naar de fysio is maandelijks 30 euro. Dit moet ivm gezondheid.
Blabla1980 schreef:mwoa zolang jullie voor 2 personen 300 euro aan boodschappen kunnen uitgeven eneen mobiel abbo van 30 euro per maand hebben en niet het goedkoopste internet en tv abbo hebben ben ik het met ze eens (ongeacht wat je op je spaarrekening hebt staan) dat jullie geen kwijtschelding nodig hebben.
dat is voor mensen die het echt niet kunnen betalen en dus ook geen internet of mobiel hebben en al helemaal geen 300 euro per maand aan boodschappen kunnen doen
Apple schreef:300 euro per maand is niet zo veel hoor, dan heb je het over 70 euro per week met zn tweeen. Dat is echt geen raar bedrag om boodschappen van te doen.
_SantOs_ schreef:Ik ben allergisch voor meerdere dingen dus qua boodschappen word het daardoor ook duurder. En daarbij loop ik wegens medische dingen bij een diëtiste en dit kost ook meer geld qua boodschappen.
Internet heeft mijn vriend nodig voor het doen van zijn school opdrachten en ik voor het zoeken naar een baan.
Auto ligt eraan. Als mijn vriend straks aan de andere kant van NL stage moet lopen, kan auto nog wel eens voordeliger zijn dan het OV.
_SantOs_ schreef:Ik ben allergisch voor meerdere dingen dus qua boodschappen word het daardoor ook duurder. En daarbij loop ik wegens medische dingen bij een diëtiste en dit kost ook meer geld qua boodschappen.
Internet heeft mijn vriend nodig voor het doen van zijn school opdrachten en ik voor het zoeken naar een baan.
Auto ligt eraan. Als mijn vriend straks aan de andere kant van NL stage moet lopen, kan auto nog wel eens voordeliger zijn dan het OV.
Kun je toch ook een hoop mee besparen..
_SantOs_ schreef:Apple schreef:300 euro per maand is niet zo veel hoor, dan heb je het over 70 euro per week met zn tweeen. Dat is echt geen raar bedrag om boodschappen van te doen.
Idd, gemiddeld 10 euro per dag. En dat voor ontbijt, lunch en avondeten. Tuurlijk het kan vast goedkoper. Maar niet met wat ik mag/kan eten... We doen boodschappen bij de lidl dus het komt al goedkoper uit dan bij bijv. de appie.
het is bijna een topsport 

Citaat:Focussed schreef:
Tijd om alles weer in een sok onder het matras te stoppen....
Je haalt de woorden uit mijn mond.