hoe doen jullie dat op vakantie....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 01:29

Shirley schreef:
Met "mijn vrolijke kerel" bedoel je je hondje toch, niet je vader ;) ?

Nee niet mijn vader _O- Beetje verkeerd geformuleerd :') Maar ik bedoel idd mijn pup.

love_Soraya

Re: hoe doen jullie dat op vakantie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:26

Hier ook nog zo'n muts ;) ik houd onwijs van zon vakantie's maar ik ga echt niet zonder mijn hond zelfs geen weekend! Dus ik neem de hond heerlijk mee en boek een vakantie wat ons allebei past , dit jaar voor het eerst in Nederland gebleven in zeeland en wat hebben we genoten :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:33

Ik kan me er echt niks bij voorstellen. Vind m'n beesten geweldig en mis ze ook heus weleens op vakantie, maar om daarvoor nou niet te gaan? Neuhh..
In 2011 6 weken aan 1 stuk weggeweest, paard werd supergoed verzorgd door mn bijrijdster, mn mams en stalgenootjes, 1 kat kreeg elke dag lekker knuffelaandacht van mn mams en de andere kat was op vakantie bij een vriendin van me. Kreeg af en toe updates en foto's om te zien hoe het met ze ging: prima.

Overdags zitten de katten hier normaal ook alleen als ik aan het werk ben, dus het zijn alleen de avonduurtjes dat ik er dan niet zou zijn. Nou, dat was mooi opgelost :). En paard vermaakt zich wel met de rets op het land.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 07:48

Ik vind het ook altijd wel moeilijk. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel moeilijker vind nu we de paarden aan huis hebben staan. Op pension betaal je voor de verzorging normaal gesproken door mensen die dat prima allemaal aankunnen, voelt toch anders, nu komen mijn ouders bij ons aan huis logeren, dan voel ik me toch wel bezwaard dat ze druk worden met mijn hobby. Het zijn geen paardenmensen. Mijn paard kan niet 24 uur per dag op de wei, dus moet mijn vader er wel mee op pad. Ik hoop altijd maar dat het goed gaat. Heb een braaf paard, maar mijn vader heeft wel vaker met alleen een touw in zijn hand gestaan en paard was al weg, haha, of de shetten er weer uit ontsnapt wanneer hij mijn paard er bij in wil doen. Ze hebben al wel eens moeten bellen, met help de deken hangt er af, been er door, etc. Ik laat altijd uitgebreide lijstjes achter, ook met nr's van mensen die evt kunnen helpen bij nood. De hond vind ik minder lastig, die is wel in bekwame handen bij mijn ouders. Vind het altijd een heel kwarwei om de stallen, het huis etc goed achter te laten voordat mijn ouders het overnemen. Toch gaan we wel elk jaar, ik zou het zelf prima vinden thuis te blijven, maar mijn man en kids vinden het wel geweldig en hebben die stress niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:25

Denk dat dat het voornaamste is, MightyMike :j
Als je paard op een pensionstalling staat, ben je in feite al gewend om de zorg uit handen te geven en het welzijn van een hond of kat is zoveel gemakkelijker voor een vreemde om te beoordelen, bijna iedereen heeft immers zelf wel een hond of kat, of heeft daar ervaring mee.

Bij mij zou een buitenstaander een komplete dagtaak aan de verzorging hebben ( 23 stuks , waarvan meerdere met een aardige gebruiksaanwijzing ;) )
En ik ( ondanks de vakantie ) geen moment rust ...
Mijn man gaat twee keer per jaar lekker op vakantie en ik blijf thuis, werkt prima !

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:29

Wij gaan om die reden niet langer dan een dag of 2/3 ergens naartoe. Hond kan naar mijn ouders, zolang de paarden, pony's en schapen 24/7 op het gras staan is dat ook alleen een kwestie van checken en voor de katten regelen we meestal een kennis die ze dan een x komt voeren.

Mooiste oplossing in ons geval zou zijn om iemand tijdelijk in huis te hebben, die het ook leuk vindt om alle beesten te doen. Maar ergens vind ik niet dat je van een ander kan verwachten dat ze voor onze beesten gaan zorgen omdat wij zo nodig op vakantie moeten. Dus blijven we thuis. Vakantie in eigen land(huis)! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:46

Ik heb 2 konijnen die normaal verzorgd worden door mijn ouders als wij er niet zijn. Ze gaan dan naar hen toe en gaan dus uit logeren :)
Ik weet dat ze er erg goed voor zullen zorgen en dat maakt het wel makkelijker :j Ik haalt ze het liefst wel zo snel mogelijk op als we weer thuis zijn :+

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:03

Shirley 23 paarden of honden? :o

Ik heb sinds bijna een jaar een eigen paard maar als we op vakantie gaan laat ik de zorg over aan m'n collega (bekend met paarden), stalgenoten en dan natuurlijk de staleigenaren.
Vroeger zou ik de zorg overlaten aan m'n ouders maar ze worden wat ouder en zijn te emotioneel betrokken als het zou gaan om het nemen van zware beslissingen in geval van nood :)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:07

Ik ben net zo: dit jaar mijn laatste vakantie zo gehad: vind het vreselijk zonder mijn dieren! Blijf liever thuis! -O-

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:50

Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat ik niet de enige ben haha! Voelde me echt een aansteller.
Mijn beagle-meisje is ook nog eens ziek geworden :( dat word dus nog ff snel naar de dierenarts...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:55

Ik herken het nu ook! Bij mijn pony had ik daar weinig last van, die werd ontzettend goed verzorgd, maar bij m'n hondje is het toch anders. Daarom gaat ie ook gewoon lekker mee!
Maar nu heeft mijn vriendje als verrassing een nachtje Brugge geboekt om romantisch met mij weg te gaan, maar dan kan de hond niet mee en die gaat dus naar mijn ouders. Hij gaat 2 nachtjes, zodat wij die ochtend vroeg al weg kunnen. Maar pff, wat vind ik het moeilijk := Ik zie ook overal spoken, straks ontsnapt hij en loopt weg, krijgt hij iets te pakken waar hij in stikt en dat soort dingen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:59

Armaris schreef:
Shirley 23 paarden of honden? :o

Ik heb sinds bijna een jaar een eigen paard maar als we op vakantie gaan laat ik de zorg over aan m'n collega (bekend met paarden), stalgenoten en dan natuurlijk de staleigenaren.
Vroeger zou ik de zorg overlaten aan m'n ouders maar ze worden wat ouder en zijn te emotioneel betrokken als het zou gaan om het nemen van zware beslissingen in geval van nood :)

Pony's en ezels ;)
En daarbij nog twee honden, twee katten en twee varkens :D

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:03

Ik kan me er ook niet zoveel bij voorstellen... Vind het juist lekker aan vakantie houden dat ik even 'bevrijd' ben van alle dagelijkse verantwoordelijkheden zoals bijvoorbeeld de honden uitlaten en de paarden verzorgen. Even helemaal niets om aan te denken en gewoon doen en laten waar je zin in hebt en ik weet dat mijn beestjes thuis goed verzorgd worden.
Ik mis mijn hondjes heus wel een beetje hoor, en ik ben blij ze weer te zien als we weer thuis zijn maar ik vind vakantie houden ook erg fijn.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:15

Kan me er weinig bij voorstellen en vind je idd ook een beetje overkomen als een dramaqueen ;) Als ik op vakantie ben of een paar daagjes weg ben, vind ik het heerlijk om even 'niets' te hebben om te verzorgen of om me druk om te maken. Dat is alleen maar zonde van je vakantie.

Als jij denkt dat je dieren meteen dood neervallen als jij er niet bent, dan moet je niet op vakantie gaan. Maar die keuze moet je zelf maken. Ik denk dat je ouders/vriend/kennis prima een paar dagen voor je dieren kunnen zorgen hoor, no worries meid!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:42

Ik kan me echt niet voorstellen dat je niet op vakantie zou gaan om je beesten? Vakantie is er om te genieten en te ontspannen.. heerlijk toch als je een weekje je hond niet hoeft uit te laten?
Ik ben een half jaar weggeweest, tuurlijk had ik er in het begin ook wel moeite mee maar ik wist dat m'n paard in goeie handen was en niks tekort kwam

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:42

Ik vind het ook vreselijk, om katlief en hamster achter te laten gaat het wel.
Maar mijn paarden vind ik vreselijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:44

Ik haat het weggaan ook. Maar als ik hoor dat het goed gaat thuis dan heb ik geen heimwee. Ben alleen altijd bang dat er iets niet goed gaat ofzo. Ik schrijf ook hele draaiboeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:46

Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik mensen echt voor gek verklaar als ze niet op vakantie gaan om hun huisdieren :=

Ik drop mijn katten (en dat zijn er drie) bij mijn schoonouders, beesten komen niets te kort, en ik kan gewoon lekker van een paar weken vakantie genieten :) tuurlijk mis ik ze wel, maar ik ga écht niet huilen of wat dan ook, of mijn vakantie eerder afbreken :=

Volgend jaar naar japan, vier weken. Katten weer naar mijn schoonouders. Katten vinden het daar minstens net zo leuk als thuis..

Draaiboeken doe ik niet aan, scenario's bedenken ook niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:47

Nee met alleen3 katten kan ik me dat voorstellen :(:)
Maar ik heb 2 honden, 3 katten, 3 konijnen en pony's en paarden
Dat is wel even wat anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

En allemaal aan huis. Als je paarden in pension staan is het ook wat makkelijker weggaan denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

Moah ik zou het ook echt niet hebben al had ik een hele dierentuin aan beesten. Dr wordt heus wel goed voor gezorgd als ik op vakantie ben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:49

Het gaat niet om het verzorgen. Met een grotere veestapel gebeurd er nu eenmaal wel eens wat. En je hoopt dan dat het niet het geval is als je er zelf niet bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:51

Dan nog kan de gene die oppast ook de dierenarts regelen etc..

Ligt aan mij misschien hoor, maar ik zou echt mijn vakantie er niet voor afbreken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:51

Dan is het maar goed misschien dat je geen dierentuin hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:53

Moah, ik zou zo een dierentuin willen hoor. Ik ben alleen veel te nuchter voor "huilen" op vakantie omdat mijn dieren niet mee kunnen :=