Bespaartips.. Wie helpt mee bedenken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:44

Ipv dure uitjes te doen; filmavond/high tea/picknick thuis organiseren met vriendinnen en laat iedereen maar wat meenemen.

Toilet maar kort doorspoelen (stopknop gebruiken)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:01

Voor verjaardagen ook opgeven dat iedereen drank en eten mee moet nemen.
Ze kunnen zelf kiezen wat en hoeveel, dus arme mensen doen bv 1 fles cola, en rijkere wat meer...Zelfgemaakt kan ook (cake, slaatje, soep etc)

Tijdje tussen de hippies geleefd, en daar is dat heel gewoon, ook als je bij elkaar komt eten. Die hadden echt geen cent te makken, maar altijd gezellig. :D

Kledingruilbeurs organiseren kan ook succesvol zijn.

Sowieso ruilbeurs.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bespaartips.. Wie helpt mee bedenken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:11

Wisselen tussen energiemaatschappijen. Kan rond de 300,- op jaarbasis schelen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:20

Wanneer je dag & nachttarief hebt bij je energie aanbieder (kan nlk. verschillen); zet dingen als vaatwasser en wasmachine aan tijdens het nachttarief.

Met wassen draaien altijd maar 1 eetlepel waspoeder gebruiken (sowieso geen vloeibaar!) niet de aangegeven hoeveelheid op het pak, veel goedkoper en beter voor je machine. Ik doe echt een eeuwigheid met een pak waspoeder.
Groente & fruit kopen aan het einde van de dag op de markt, of bv. bij een turkse supermarkt, heb je vaak een hele tas vol met verse producten voor maar een paar euro.

Als je een tuin (of groter balkon met zon) hebt; maak een moestuin. Ook 1 keer een investering, daarna alleen nog maar zaadjes ed. kopen. Tomatenplantjes doen het erg lang en komen steeds weer nieuwe tomaatjes aan, uien kan je heeeel goedkoop en makkelijk zelf in de tuin planten, net als courgette, radijs, kruiden, etc.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:33

Wat is de verbruiksverhouding tussen vaatwasser en met met hand afwassen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:41

Je kunt beter met de hand afwassen :-)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:46

Wij hebben vloerverwarming, dus uitzetten 's nachts zullen we maar niet doen :D
's nachts gaat hij 2 graden omlaag.

Verder geen droger gebruiken ( ik heb geen eens een droger ), verder laat ik de vaatwasser 's nachts draaien ipv overdag ivm nachttarief :j
Oh enne... ik heb vakantieveilingen pas ontdekt, en daarmee heb je hele leuke uitjes voor weinig geld!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:27

Bezuinigen op boodschappen werkt vor mij heel goed dus ik denk dat het wel belangrijk is, en dan niet alleen je wekelijkse boodschappen maar alles wat je koopt, dus kleding in de uitverkoop, je cosmetische benodigdheden alleen in de aanbieding(bijv bij Kruitvat) en dat ook met andere producten die je nodig hebt. Als je een keer moet wilt shoppen stel dan een budget vast van te voren en bedenk wat je nodig hebt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:44

vuurneon schreef:
Ipv dure uitjes te doen; filmavond/high tea/picknick thuis organiseren met vriendinnen en laat iedereen maar wat meenemen.

Toilet maar kort doorspoelen (stopknop gebruiken)

Vergeet niet om af en toe flink goed door te spoelen, anders krijg je verstoppingen en dat is veel duurder dan het water wat je ermee bespaart.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:59

Nieuwsbrieven in de gaten houden voor kortingen en bv een kruidvat voordeelpas nemen. Ik heb vandaag bv bijna 50% korting op een high tea voor 2 aanbieding en eerder gratis producten of mooie kortingen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:03

Laatst was bij de rekenkamer hoe je goedkoper kunt wassen. Is vast nog wel terug te kijken :)
Ik doe een klein beetje wasmiddel en vul dat aan met natuur azijn à 40 cent per liter ofzo :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:04

Ik gebruik sowieso nooit zoveel wasmiddel als wordt aangegeven.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:59

Op tijd je vriezer ontdooien en schoonmaken.
Zorgen dat vriezer en koelkast aan achterzijde schone roosters hebben en voldoende ventileren.

Oven gebruikt, zet m eerder uit, warmte blijft er nog voldoende tijd in om gerecht wel gaar te krijgen.
Ovendeurtje openhouden voor het afkoelen, warme lucht van de oven scheelt weer aanslaan van de ketel.

Korter douchen en een graadje of 2 lager douchen.
Reflecterende warmtefolie achter de radiatoren.
Zorgen dat de radiatoren voldoende vrij zijn, zodat ze warmte ook kunnen verspreiden.

Schoenen uit bij de voordeur, scheelt een hoop vuil binnen. Koop een huisbezem of swiffer en gebruik die dagelijk om de dagtroepjes in een hoekje te vegen en sla het stofzuigen daarmee eens 1 of 2 dagen over.
Geen apparaten meer op de standby stand aanlaten.

Doe de digitale handsfree telefoon omruilen voor een ouderwets apparaat met nog een draad eraan, die hoeven niet op de stroom.
Neem een ouderwetse bel voor bij de voordeur, of een deurklopper, dcheelt stroom.

Euhhhh geloof dat ik nu wel door mn inspiratie heen ben even.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:13

Gezond verstand gebruiken en niet zwichten voor allerlei lokkers. Veel mensen kopen tijdens de uitverkoop veel meer als ze zouden doen zonder uitverkoop, 60% korting is leuk maar als je het niet nodig bent is het nog altijd 40% teveel.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 10:54

Staan al goede tips tussen :D

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:39

Ik heb net altijd gelezen/gehoord dat een vaatwasmachine (alleen laten draaien als hij vol is) een pak minder water verbruikt dan met de hand afwassen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:41

Extreme cheapskates op TLC kijken :+
ALs je dat soms ziet.... omg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:59

Je hebt verschillende ruil sites! Zo kun je makkelijk van overbodige spullen (krijgertjes :D ) af komen en als je mazzel hebt aan leuke spullen komen!

Bij Kringloopwinkels kun je ook heel goedkoop aan allerlei spullen komen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:02

Kasboek bij houden schijnt ook goed te helpen, zo weet je wat er binnenkomt/uitgaat.

Half vaatwastabletje gebruiken, wordt het net zo schoon van (doe ik ook).

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:05

inge81 schreef:
Ovendeurtje openhouden voor het afkoelen, warme lucht van de oven scheelt weer aanslaan van de ketel.

Hier kan dat niet, onze knoppen smelten dan. Dus daar moet je wel op letten, anders is ie zo kapot en dat is ook niet echt besparend ;)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 01:25

Tijdschriften ed. "delen" met de buren of een vriendin, bepaalde onbemande tankstations hebben 1 dag in de week een extra korting, hier is dat geloof ik de Tinq (op donderdag) dat scheelt echt een hoop. Als je aan de grens bij Dld woont is het veel goedkoper om shampoo/alcohol en vast wel meer producten daar te kopen, net als tanken trouwens. Op sites als marktplaats kun je je eigen overbodige spullen prima kwijt maar ook zelf goedkoop slagen voor bepaalde producten.