Afwasser gezocht! Per direct!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:57

Ik heb er ook een hekel aan... Er staan hier al ruim 1,5 weken 3 bordjes en 2 glazen en wat bestek. Dat vind ik dan weer niet de moeite om af te wassen....
Als ik samen met mijn vriend de afwas doe wordt het standaard schuim naar elkaar blazen en elkaar "slaan" met de theedoek. Dat je de theedoek even rond draait en dan met het puntje zo'n zweepslag geeft. Helaas kan mijn vriend dat altijd beter :')

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:59

Ik heb het een paar maanden volgehouden en toen uit ergenis maar een vaatwasser gekocht.
Je hebt wel echt pech dat het niet past bij jou. Ook niet zo'n kleintje?

edit: typo
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 15-08-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:02

chelle_dora schreef:
Heel herkenbaar en dan hebben wij nog wel een vaatwasser, maar zelfs daar ontbreekt me soms de moed om het in te stoppen :')

Nu staat de afwas ook weer flink uitgestald op het aanrecht en ik ben ernstig gedemotiveerd.. :Y)

Een vriend van ons heeft een huis met gigantische keuken (in zo'n Duitse megaboerderij) en heeft 2 afwasmachines. Hij vindt het echt een ramp om de schone vaat in de kast te zetten en vervolgens weer op tafel enz enz. In de ene zit de vuile vaat en in de andere de schone en dat wisselt telkens natuurlijk. In het ergste geval moet je een paar spullen in de kast zetten maar in ieder geval niet alles. Ik vind het wel een strak plan. Wil ik later ook!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:04

Als ik thuis de afwas moet doen (ben 15) zet ik K3 op :o De cd van Eyo vind ik helemaal geweldig *\%/* Dan kan het me niets meer schelen dat ik moet afwassen, kan ik gelijk m'n vader pesten, met die irritante muziek :')

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:07

Gewoon een leuk muziekje opzetten zodat je kan shaken tijdens de afwas :D

Rhyddid

Re: Afwasser gezocht! Per direct!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:09

Phoe.... Ik heb ook altijd zo'n hekel aan de afwas! Bij mij staat het aanrecht ook helemaal vol nu. Helaas past er bij ons ook geen vaatwasser! :(

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:09

Ik wil het wel voor je doen voor een mooi bedrag...
... en reiskosten vergoeding, want je woont wel een beetje ver. :')

Maar nee, ik heb er ook een hékel aan. Doe het gelukkig samen met mijn vriend en is het, voor 2 personen, in 10 minuutjes gedaan maar het liefst laat ik het staat.
Overigens doe ik altijd afdrogen, vind die uitgedroogde gerimpelde vingers zó smerig.. :')

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:10

Hier dus echt precies het zelfde :P elke keer als t weer is opgelopen is het echt en nu ga ik het elke dag doen dan is het maar een beetje.. en nu staat er alweer een hele stapel afwas me aan te kijken van maak me schoon :D Denk dat zo toch maar weer eens ga beginnen..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:11

Eleionomae schreef:
xNK schreef:

Maar ik vind afwassen echt leuk, maar het afdrogen :n

Maar dan laat je het toch gewoon in het rekje staan tot het droog is? Doet mijn vriend ook :j savonds afwassen en de volgende ochtend alles zo in 1x de kast in :)

Krijg je dan niet allemaal kalkaanslag er op? :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:14

Ik had zoooo'n gruwelijke hekel aan de vaatwasser inruimen :oo Kon ik zó tegenop zien.
Sinds ik op mezelf zit en de afwas zelf moet doen ben ik dus helemaal in mijn sas :D Vind het heerlijk, helemaal niet vervelend om te doen. Ik voel me een uitzondering in een wereld vol haat tegen afwas :Y)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:15

Ik heb maar 4 ontbijtkommen (oké, 8, maar 4 zijn klein en ik eet veel bij het ontbijt :o ), dus moet maximaal elke 4 dagen de afwas doen. Daarvoor was het tot wanneer m'n bestek op was (meestal een weekje).
Tip: muziek hard op en niet nadenken over hoe verschrikkelijk het is. Het duurt maar een half uurtje :(:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:17

Rebel_Jits schreef:
Ik heb maar 4 ontbijtkommen (oké, 8, maar 4 zijn klein en ik eet veel bij het ontbijt :o ), dus moet maximaal elke 4 dagen de afwas doen. Daarvoor was het tot wanneer m'n bestek op was (meestal een weekje).
Tip: muziek hard op en niet nadenken over hoe verschrikkelijk het is. Het duurt maar een half uurtje :(:)

Nee joh, je pakt gewoon 1 ontbijtkom die vies is, maakt hem schoon en je kan ontbijten :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:18

xNK schreef:
chelle_dora schreef:
Heel herkenbaar en dan hebben wij nog wel een vaatwasser, maar zelfs daar ontbreekt me soms de moed om het in te stoppen :')

Nu staat de afwas ook weer flink uitgestald op het aanrecht en ik ben ernstig gedemotiveerd.. :Y)

+1 :')

Maar ik vind afwassen echt leuk, maar het afdrogen :n

Herkenbaar, het afwassen vind ik geen probleem maar het afdrogen vind ik helemaal niks. Wij hebben daarom vorig jaar maar een vaatwasser gekocht. Nu probeer ik het in en uitruimen uit te stellen totdat mijn vriend thuis is maar wanneer de vieze vaat zich opstapelt op de aanrecht, en dat gebeurd snel met een kleintje erbij, neem ik toch maar 5 minuten de tijd om de vaatwasser weer in en uit te ruimen.

Silvia schreef:
Een vriend van ons heeft een huis met gigantische keuken (in zo'n Duitse megaboerderij) en heeft 2 afwasmachines. Hij vindt het echt een ramp om de schone vaat in de kast te zetten en vervolgens weer op tafel enz enz. In de ene zit de vuile vaat en in de andere de schone en dat wisselt telkens natuurlijk. In het ergste geval moet je een paar spullen in de kast zetten maar in ieder geval niet alles. Ik vind het wel een strak plan. Wil ik later ook!

Dat is ook een manier! :)* als je dan gelijk zo'n boerderij erbij kan krijgen :D

Amaris

Gewoon radio lekker hard aan en gaan met die banaan!

Eleionomae

Air schreef:
Eleionomae schreef:

Maar dan laat je het toch gewoon in het rekje staan tot het droog is? Doet mijn vriend ook :j savonds afwassen en de volgende ochtend alles zo in 1x de kast in :)

Krijg je dan niet allemaal kalkaanslag er op? :+

Hij doet t al jaren zo en geen kalk te vinden :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:19

Ik heb er ook een hekel aan :')
Thuis bij mn ouders hebben we vaatwasser, bij mn studentenkamer was geen vaatwasser, in het begin waste ik braaf na ieder gebruik van bord/beker het af, maar daar had ik later ook geen zin meer in dus dan liet ik de vaat op mn kamer staan. (daar at ik altijd), maar als dat zich opstapelde en het in de weg ging staan na paar dagen waste ik toch maar af :+ Wel altijd binnen 5 dagen, iedere vrijdag ging ik naar huis en dan waste ik voor vertrek alles af.
Maaaar vanaf nu heb ik een nieuwe studentenkamer en daar is een vaatwasser O:) wat een luxe! Al zullen we die ook niet iedere dag aan kunnen zetten. Wonen maar met 3 personen daar dus tsja.

(had altijd van alles 6 stuks, van borden,bekers, glazen, bestek, enz.. dus had altijd net genoeg of net te weinig voor 5 dagen :') dan moest ik wel afwassen.....)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:21

Elke dag wel of niet aan kunnen zetten is imo niet afhankelijk van de aantal personen maar van wat je gebruikt. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby en onze vaatwasser gaat bijna elke dag aan, puur door de borden, pannen, kommen ed. Daar raakt een vaatwasser snel mee gevuld :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:27

Gewoon een vaatwasser kopen!

Afwassen doe ik écht niet! Dééd ik ook echt niet toen ik alleen woonde. Ik kocht me scheel aan pannen en servies, op een gegeven moment ben ik over gegaan op plastic spullen én kant en klaar. Toen we samen gingen wonen kon dat niet meer, vriendlief had er net zo'n hekel aan, dus een vaatwasser gekocht.
Inmiddels zitten we aan de 3e vaatwasser en nog elke dag ben ik dat ding dankbaar.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:28

Ik ben ook veels te laks om mijn vaat in de vaatwasser te stoppen. Maar mijn oplossing: mijn nieuwe kitten :+
Juffie denk dat echt àlles eetbaar is en likt dus ook alles af wat ze kan vinden. Glazen/bekers, borden, pannen. Omdat ze dat van mij niet mag moet ik wel alles in de vaatwasser proppen. En aanzetten en er weer uithalen, anders begint ze wel aan de nieuwe lading...

Gelukkig heb ik wel een heel lief vriendje dat niet te lui is om de vaatwasser vaker dan ik in te ruimen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:29

Jitske schreef:
Ik ben ook veels te laks om mijn vaat in de vaatwasser te stoppen. Maar mijn oplossing: mijn nieuwe kitten :+
Juffie denk dat echt àlles eetbaar is en likt dus ook alles af wat ze kan vinden. Glazen/bekers, borden, pannen. Omdat ze dat van mij niet mag moet ik wel alles in de vaatwasser proppen. En aanzetten en er weer uithalen, anders begint ze wel aan de nieuwe lading...

Gelukkig heb ik wel een heel lief vriendje dat niet te lui is om de vaatwasser vaker dan ik in te ruimen :+

Dat ga ik eens voorleggen aan m'n vriend :j Dat we een kitten nodig hebben voor de afwas. :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:29

C_arola schreef:
Elke dag wel of niet aan kunnen zetten is imo niet afhankelijk van de aantal personen maar van wat je gebruikt. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby en onze vaatwasser gaat bijna elke dag aan, puur door de borden, pannen, kommen ed. Daar raakt een vaatwasser snel mee gevuld :)

Das waar xD maar ik gebruik maar max. 2 bordjes per dag en wat bestek en 2 bekers want derest van de tijd zit ik toch op school :') Al weet ik niet of mijn huisgenoten grootgebruikers zullen zijn :') (ga vanaf eind aug. erin xD)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:33

Onze vaatwasser heeft een paar weken terug definitief de geest gegeven. Aangezien heel de keuken op de nominatie staat vervangen te worden gaan we nu niet in een nieuwe vaatwasser investeren. En de vaat stapelt zich maar op...
Ook al hebben we elkaar plechtig beloofd voortaan meteen af te wassen, hebben we soms zo'n druk schema dat we amper de tijd hebben om te koken en eten. Laat staan de afwas te doen.

En als alle vaat dan weg is dan is het aanrecht zo heerlijk schoon en vrij, maar motivatie om het zo te houden? Nee, niet bepaald, na een paar dagen is het weer stapelen geblazen om toch je brood te kunnen smeren.

Twee vaatwassers. Klinkt hemels! Zelfs toen dat ding het nog deed stapelde de vaat zich nog geregeld op, omdat we dat ding niet meteen deden uitruimen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:48

Ik heb net de afwas gedaan, bedankt Bokt :D
Overigens droog ik nooit gelijk af maar laat ik het even een uurtje staan.
Want een natte droogdoek vind ik uiterst irritant afdrogen...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:55

pffff wat ben ik dan blij met mijn vaatwasser.
Wij zijn met twee volwassenen en twee kids en heb toch echt elke dag de vaatwasser wel een keer draaien, soms zelfs twee keer per dag.
Afwassen vind ik ook niets maar toen onze vaatwasser kapot was deden we het netjes elke dag na het eten...
Ik hou er niet van als mijn aanrecht vol met vaat staat

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:04

Toen onze vaatwasser op vrijdag stuk ging hebben we direct een nieuwe besteld. Echter konden ze die pas maandag komen brengen... Hele weekend zuinig gedaan.
Toen op maandag de nieuwe vaatwasser kwam hebben we hem meteen kennis laten maken met ons huishouden met een mega lading vaat die hij mocht wassen. No way dat ik ga afwassen als het niet echt noodzaak is.

Op mijn kamer in Utrecht moest ik wel. Maar dan waste ik meteen na het eten af. Dus dan wat het 1 bord, mes en vork en een pan. Die pan liet ik meteen weken met heet water en sop als ik mijn eten opschepte. Tijdens het afdrogen stond mijn bord in dat sop... Dan was het echt binnen een minuut gepiept (en dan klaagde ik nog :P )>