Als ik samen met mijn vriend de afwas doe wordt het standaard schuim naar elkaar blazen en elkaar "slaan" met de theedoek. Dat je de theedoek even rond draait en dan met het puntje zo'n zweepslag geeft. Helaas kan mijn vriend dat altijd beter
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

chelle_dora schreef:Heel herkenbaar en dan hebben wij nog wel een vaatwasser, maar zelfs daar ontbreekt me soms de moed om het in te stoppen
Nu staat de afwas ook weer flink uitgestald op het aanrecht en ik ben ernstig gedemotiveerd..

elke keer als t weer is opgelopen is het echt en nu ga ik het elke dag doen dan is het maar een beetje.. en nu staat er alweer een hele stapel afwas me aan te kijken van maak me schoon
Denk dat zo toch maar weer eens ga beginnen..
Kon ik zó tegenop zien.
Vind het heerlijk, helemaal niet vervelend om te doen. Ik voel me een uitzondering in een wereld vol haat tegen afwas
), dus moet maximaal elke 4 dagen de afwas doen. Daarvoor was het tot wanneer m'n bestek op was (meestal een weekje).
Rebel_Jits schreef:Ik heb maar 4 ontbijtkommen (oké, 8, maar 4 zijn klein en ik eet veel bij het ontbijt), dus moet maximaal elke 4 dagen de afwas doen. Daarvoor was het tot wanneer m'n bestek op was (meestal een weekje).
Tip: muziek hard op en niet nadenken over hoe verschrikkelijk het is. Het duurt maar een half uurtje
xNK schreef:chelle_dora schreef:Heel herkenbaar en dan hebben wij nog wel een vaatwasser, maar zelfs daar ontbreekt me soms de moed om het in te stoppen
Nu staat de afwas ook weer flink uitgestald op het aanrecht en ik ben ernstig gedemotiveerd..
+1
Maar ik vind afwassen echt leuk, maar het afdrogen
Silvia schreef:Een vriend van ons heeft een huis met gigantische keuken (in zo'n Duitse megaboerderij) en heeft 2 afwasmachines. Hij vindt het echt een ramp om de schone vaat in de kast te zetten en vervolgens weer op tafel enz enz. In de ene zit de vuile vaat en in de andere de schone en dat wisselt telkens natuurlijk. In het ergste geval moet je een paar spullen in de kast zetten maar in ieder geval niet alles. Ik vind het wel een strak plan. Wil ik later ook!
als je dan gelijk zo'n boerderij erbij kan krijgen

Wel altijd binnen 5 dagen, iedere vrijdag ging ik naar huis en dan waste ik voor vertrek alles af.
wat een luxe! Al zullen we die ook niet iedere dag aan kunnen zetten. Wonen maar met 3 personen daar dus tsja.
dan moest ik wel afwassen.....)

Jitske schreef:Ik ben ook veels te laks om mijn vaat in de vaatwasser te stoppen. Maar mijn oplossing: mijn nieuwe kitten
Juffie denk dat echt àlles eetbaar is en likt dus ook alles af wat ze kan vinden. Glazen/bekers, borden, pannen. Omdat ze dat van mij niet mag moet ik wel alles in de vaatwasser proppen. En aanzetten en er weer uithalen, anders begint ze wel aan de nieuwe lading...
Gelukkig heb ik wel een heel lief vriendje dat niet te lui is om de vaatwasser vaker dan ik in te ruimen
Dat we een kitten nodig hebben voor de afwas.

C_arola schreef:Elke dag wel of niet aan kunnen zetten is imo niet afhankelijk van de aantal personen maar van wat je gebruikt. Wij zijn met 2 volwassenen en 1 baby en onze vaatwasser gaat bijna elke dag aan, puur door de borden, pannen, kommen ed. Daar raakt een vaatwasser snel mee gevuld
Al weet ik niet of mijn huisgenoten grootgebruikers zullen zijn
(ga vanaf eind aug. erin xD) 
)>