Lekker illegaal downloaden met zijn allen, leuk joh...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:02

miss_lizje schreef:
Heel rot dat je dit overkomen is en hoop ook dat je goed hulp krijgt van EA.

Maar als ik heel eerlijk moet zijn snap ik de mensen die downloaden ook wel. Een spel wat uitkomt kan hedendaags gewoon 60 euro of zelfs meer kosten. Als je dan via een omweg het spel gratis kan spelen snap ik wel dat veel mensen daar voor kiezen. Zelf wacht ik altijd tot het spel wat ik wil hebben goedkoper is geworden, want ik vertik het gewoon om het volle pond te betalen, dan maar 2 a 3 maandjes wachten.

Kan EA niet een extra code toevoegen die bijv. aan je EA account gekoppeld zit? Om dit soort dingen bij dus nieuw gekochte spellen te voorkomen?

Daarnaast zoals Laura01234 al zegt, als je de CD versie gekocht heb kan je hem op meerdere pc's installeren. CD versie vind ik nog altijd veiliger. Mocht je PC kapot gaan kan ze zonder te veel rondslom wel weer alles installeren.

Gelukkig kost het helemaal niks om een spel te programmeren en te distribueren.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:03

Blubje11 schreef:
je kan de sims meerdere keren instaleren en op verschillende computers, dus dat het nu niet lukt ligt denk ik zomaar ergens anders aan. Als iemand anders 'm heeft geinstaleerd met jouw code, zou jij m dus alsnog moeten kunnen instaleren omdat het op meerdere pc's kan.

En anders kan je altijd nog gewoon via google zoeken naar eentje die het wel doet.

Denk dat je inderdaad gelijk heb.

Kan me ook nog wel eens spellen herinneren waardan een kladblok bestand bij zat.
Hier stonden dan 3 codes in ofzo en meer niet, toch deden ze het dan en ga er maar vanuit dat deze wel vaker waren gebruikt.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:04

_San87_ schreef:
miss_lizje schreef:

Maar als ik heel eerlijk moet zijn snap ik de mensen die downloaden ook wel. Een spel wat uitkomt kan hedendaags gewoon 60 euro of zelfs meer kosten. Als je dan via een omweg het spel gratis kan spelen snap ik wel dat veel mensen daar voor kiezen. Zelf wacht ik altijd tot het spel wat ik wil hebben goedkoper is geworden, want ik vertik het gewoon om het volle pond te betalen, dan maar 2 a 3 maandjes wachten.

Kan EA niet een extra code toevoegen die bijv. aan je EA account gekoppeld zit? Om dit soort dingen bij dus nieuw gekochte spellen te voorkomen?

Daarnaast zoals Laura01234 al zegt, als je de CD versie gekocht heb kan je hem op meerdere pc's installeren. CD versie vind ik nog altijd veiliger. Mocht je PC kapot gaan kan ze zonder te veel rondslom wel weer alles installeren.

Gelukkig kost het helemaal niks om een spel te programmeren en te distribueren.

Inderdaad, als iedereen het spel gratis download, zullen dit soort spellen langzaam uitsterven en niet meer worden gemaakt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:04

The Sims kopieren is trouwens verrekte lastig. Ik heb ook een kopie gekregen van the sims 1. Die deed het niet. Heb het spel gewoon gekocht.. Niet direct bij het uitkomen, maar tijd daarna. Stukken goedkoper.. En van de The Sims II heel vele tweedehands gekocht. Is ook prima geinstalleerd.

Alleen op de website van EA aanmelden kan maar 1 x met een code.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:10

In de OP had ik al geschreven dat het om een uitbreiding ging, niet het spel zelf :) ik kan deze nieuwe cd's dus niet koppelen aan mijn al bestaande spel en account, omdat iemand anders die al illegaal aan zijn account heeft gekoppeld. Hopelijk is het verhaal iets duidelijker zo?

Er kwam even iets tussen en ik moest even weg van de pc dus ik had het chatvenster maar gesloten, vanmiddag ga ik nog eens proberen om de advisor te bereiken.

Voor nieuwsgierigen, het gaat om de uitbreiding werelden, met Montevista en Hiddensprings. Ik wil zo graag montevista... :')
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 15-08-13 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:11

Telpeva schreef:
In de OP had ik al geschreven dat het om een uitbreiding ging, niet het spel zelf :) ik kan deze nieuwe cd's dus niet koppelen aan mijn al bestaande spel en account, omdat iemand anders die al illegaal aan zijn account heeft gekoppeld. Hopelijk is het verhaal iets duidelijker zo?

Er kwam even iets tussen en ik moest even weg van de pc dus ik had het chatvenster maar gesloten, vanmiddag ga ik nog eens proberen om de advisor te bereiken.

Voor nieuwsgierigen, het gaat om de uitbreiding werelden, met Montevista en Hiddensprings

Ik snap het nog steeds niet... ook al mijn uitbreidingen heb ik kunnen uitlenen etc...

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Lekker illegaal downloaden met zijn allen, leuk joh...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:12

Heb je je uitbreidingen ook uitgeleend samen met je basisspel, of hadden je vrienden hun eigen basisspel?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:13

Eigen basisspel.
We kochten allemaal verschillende uitbreidingen, deze leende we dan van elkaar.
Scheelde weer wat centjes :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:15

Wat raar!
Mijn zus en ik doen samen met de uitbreidingen. Zij heeft andere als ik, maar samen hebben we er dus heel veel. Die we op beide computers kunnen installeren. We hebben wel beide ons eigen basis spel.
En ik heb 1 uitbreiding meer als haar, want zij heeft daar de laatste cd niet van om te spelen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:18

Dat je m niet kan installeren vind ik wel raar..

Want ik kan The Sims van mijn neef ook op mijn pc zetten..
Dus dan gebruik ik de sleutel ook vaker.

Misschien ligt het aan iets anders?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:20

Je zou hem gewoon op je computer moeten kunnen installeren, ik denk dat jij je spel echter via internet wilt registreren en dat dat dus niet kan. Dit betekent dus niet dat je spel waardeloos is, alleen dat je hem niet aan je internet registratie kan koppelen. Je kan dus gewoon spelen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:21

xx_Horsiex schreef:
Je zou hem gewoon op je computer moeten kunnen installeren, ik denk dat jij je spel echter via internet wilt registreren en dat dat dus niet kan. Dit betekent dus niet dat je spel waardeloos is, alleen dat je hem niet aan je internet registratie kan koppelen. Je kan dus gewoon spelen.

Toch moet ze het spel ook gewoon via internet moeten kunnen registreren. Daar betaal je immers ook voor. Nu zit TS met een product dat niet 100% werkt omdat iemand het wel leuk vond illegaal haar code te gebruiken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:24

_San87_ schreef:
xx_Horsiex schreef:

Toch moet ze het spel ook gewoon via internet moeten kunnen registreren. Daar betaal je immers ook voor. Nu zit TS met een product dat niet 100% werkt omdat iemand het wel leuk vond illegaal haar code te gebruiken.

Dat klopt, maar betekent niet dat ze al haar geld per se kwijt is, ze kan gewoon de Sims spelen. Ik heb ook niet via internet geregistreerd maar heb volop spel plezier.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:25

De sims die mensen downloaden via internet, hebben gewoon allemaal 1 zelfde code..
Plus dat je inderdaad met 1 serie nummer op meerdere pc's kan spelen..
Ik denk dat het toch een fout is in de spel zelf dan..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:26

xx_Horsiex schreef:
_San87_ schreef:

Dat klopt, maar betekent niet dat ze al haar geld per se kwijt is, ze kan gewoon de Sims spelen. Ik heb ook niet via internet geregistreerd maar heb volop spel plezier.

Dat kan ook. Maar dat is niet het enige waarvoor ze betaald heeft, je betaalt voor een volledig werkbaar spel, dus inclusief de gewenste registratie. Ik vind het een zeer terechte klacht :).

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:27

Ik denk dat hij het niet doet omdat er niet 1 serienummer aan 2 cd's kan worden gekoppeld wat hier het geval is.

Wat hierboven veel wordt gezegd zijn mensen die hun cd'tje+serienummer uitleende, en niet alleen het serienummer

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:28

_San87_ schreef:
Dat kan ook. Maar dat is niet het enige waarvoor ze betaald heeft, je betaalt voor een volledig werkbaar spel, dus inclusief de gewenste registratie. Ik vind het een zeer terechte klacht :).

Ik zeg ook niet dat het niet terecht is, maar het is ook niet zo dramatisch als TS het deed voorkomen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:29

Ik vond het ook niet leuk toen ik er achter kwam dat 'mijn' gekochte licentie al in gebruik was.
Is het een optie dat de cd al een keer eerder verkocht is? Geïnstalleerd en weer teruggebracht? Dus dat die licentie daardoor al in gebruik is?
Hoor wel eens dat mensen dat doen namelijk, dan hebben ze een legale code... 'Vroeger' stond de licentie gewoon op de hoes en kon je in de winkel zo zo'n code jatten. Tegenwoordig ligt er geloof ik een omruil exemplaar.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:30

is het niet zo dat je 1 code 5 keer kan gebruiken om uitlenen te verkomen zodat ze meer verdienen?
dat is wat ik weet over en EA spellen ik dacht dat die 5 keer was zodat als er iets is je het spel er opnieuw op kan zetten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:31

miss_lizje schreef:

Bizar hoor, dat er mensen zo denken.
Je weet dat als je in de winkel iets mee jat dat je er dan ook niks voor hoeft te betalen? Toch vinden we dat onbeschoft en dan gaat het om een tube tandpasta van een paar euro. Echt, bizar..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:31

xx_Horsiex schreef:
_San87_ schreef:

Ik zeg ook niet dat het niet terecht is, maar het is ook niet zo dramatisch als TS het deed voorkomen.

Dat weet je niet. TS zegt dat ze het spel niet kan spelen, dan is het toch zo dramatisch als TS het doet voorkomen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:34

xx_Horsiex s: Of ik nou wel of niet online wil registreren en van de online functies gebruik wil maken maak ik zelf wel uit, hoeft een ander niet voor mij te doen. Ik heb voor die functies betaalt en ik vind het raar als het niet naar behoren werkt. Natuurlijk kan ik het spel gewoon spelen, maar dan zonder deze expansionpack, maar dat is niet waar ik voor betaalt heb.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:37

Telpeva schreef:
xx_Horsiex s: Of ik nou wel of niet online wil registreren en van de online functies gebruik wil maken maak ik zelf wel uit, hoeft een ander niet voor mij te doen. Ik heb voor die functies betaalt en ik vind het raar als het niet naar behoren werkt. Natuurlijk kan ik het spel gewoon spelen, maar dan zonder deze expansionpack, maar dat is niet waar ik voor betaalt heb.

Het is dus zo.
Jij hebt een uitbreidingspakket gekocht. Deze kan niet geïnstalleerd worden omdat het serienummer al in gebruik is.
Je kan wel nog gewoon Sims spelen, maar niet met het uitbreidingspakket erbij?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 13:39

Ps er zit soms wat tijd tussen tot ik reageer, weet ik, maar ik ben tegelijkertijd ook websites aan het afspeuren op hoe ik het probleem eventueel zelf kan fixen voor geval de game support niks oplevert.

Ik ben ook even proberen of ik de boel desnoods in-game kan binnenhalen.

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:46

als hij niet werkt, waarom breng je die niet gewoon terug naar de winkel?

dat hij niet werkt omdat iemand anders hem in gebruik heeft, is ook niet waar. dan zit er gewoon een fout in je spel zelf.
ik heb genoeg mensen mijn spelletjes uitgeleend en van andere mensen geleend, en ik denk dat elke serienummer ongeveer zo'n 10x gebruikt is :)
je kan em natuurlijk maar 1x online registreren om je sims acc, maar om te installeren kan het zonder problemen.

ik zou gewoon terug gaan naar de winkel met mededeling dat die niet werkt, als ze weigeren gewoon stem wat verheffen, en geven je ze zonder pardon een nieuwe :)