Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Heb nu een heel normaal formaat kledingkast en alles past er maar net aan in. Dus voorlopig komt er niets nieuws, of het moet écht nodig zijn
Niekj_Jente schreef:ik koop ook altijd in de uitverkoop. Gisteren nog een spijkerjasje gehaald die was van €40 naar €12,- niet echt nodig maar wilde hem toen zo graag hebben en toen vond ik hem te duur, dus nu maar meegenomen omdat ik anders toch spijt ervan krijg. Ik vind €20 voor een tshirt al duur en dan koop ik het dus niet, of ik moet het echt super leuk vinden, maar dan wacht ik alsnog liever.
gisteren ook geweest en zag een leuk vestje hangen, wel gewoon simpel, en dun, €30,- heb hem dus toch maar laten hangen. Wacht wel tot die afgeprijsd is..
Max. Budget:
Broeken €40
Shirtjes: €20
Schoenen: Laarzen €50, zomerschoenen€15 pumps €25
Jassen €50
rokjes/jurkjes: €20
BH's: €15
Bikini: €20
verootjoo schreef:Adamootje schreef:Ik vind winkelen heerlijk, maar ik heb niet veel te besteden. Vroeger kocht ik echt alleen wat als het noodzakelijk was, nu niet meer. Ook kocht ik vroeger vaak iets in de uitverkoop, en dat doe ik nu ook veel minder. Ik ben veel blijer met een kledingstuk waar ik weg van ben en waar ik de volle prijs voor heb betaald, dan een kledingstuk dat in de uitverkoop was en dat wel OK staat. Ik geef gemiddeld 50 euro per maand uit aan kleding en schoenen.
Je hebt niet veel te besteden maar geeft 50€ per maand uit aan kleding? Dat vind ik best veel
De ene maand koop ik niets, de andere maand weer wel. Onder kleding versta ik niet alleen vrijetijdskleding, maar ook sportkleding (ik snowboard zeer regelmatig, en die jassen en broeken zijn niet goedkoop). Schoenen en jassen vallen ook onder die 50 euro per maand. Ik vind een gemiddelde van 50 euro per maand vrij netjes hoor.

Floor_x schreef:Niekj_Jente schreef:ik koop ook altijd in de uitverkoop. Gisteren nog een spijkerjasje gehaald die was van €40 naar €12,- niet echt nodig maar wilde hem toen zo graag hebben en toen vond ik hem te duur, dus nu maar meegenomen omdat ik anders toch spijt ervan krijg. Ik vind €20 voor een tshirt al duur en dan koop ik het dus niet, of ik moet het echt super leuk vinden, maar dan wacht ik alsnog liever.
gisteren ook geweest en zag een leuk vestje hangen, wel gewoon simpel, en dun, €30,- heb hem dus toch maar laten hangen. Wacht wel tot die afgeprijsd is..
Max. Budget:
Broeken €40
Shirtjes: €20
Schoenen: Laarzen €50, zomerschoenen€15 pumps €25
Jassen €50
rokjes/jurkjes: €20
BH's: €15
Bikini: €20
50 euro voor een jas?
Die dingen zijn toch onwijs duur tegenwoordig?
)
Picassox schreef:Ai, ik ben best wel erg volgens mij...
Ik geef redelijk veel geld uit aan kleding, ik vind het belangrijk om er leuk uit te zien...
Dingen die 'in de mode' zijn probeer ik goedkoop aan te komen (bijv. op de markt), omdat ik weet dat na enkele maanden het kledingstuk niet meer 'in' is, en wil er daarom niet te veel geld aan spenderen. Evenals schoentjes/schoenen die een tijdje in zijn of bepaalde sieraden. Dan heb ik het over €5 tot €30 euro voor modieuze spullen.
Daarnaast heb ik een groot deel van m'n kast in basic kledingstukken. Tijdloze jasjes en colberts, spijkerbroeken, truien, vesten, bloesjes, jurkjes, schoenen, sieraden en schoenen. Hier kan wel rustig wat meer geld aan uit geven. Ik doe er immers jaren mee. Ik heb zo een aantal colberts van Maison Scotch en andere mooie merken. De colberts kosten per stuk rond de €160, evenals sommige jurkjes. Wel zijn dit basisstukken waar ik ook rustig 5 jaar mee doe!
Het is wisselend wat ik er aan uit wil geven. Meestal ga ik winkelen, en als ik iets leuk zie, bedenk ik eerst een bedrag wat ik er aan uit wil geven, voordat ik het prijskaartje bekijk. Als het overeen komt, koop ik het. Anders laat ik het hangen. Ik ga altijd wel goed na wat een kledingstuk me waard is.
Winterjassen en schoenen vind ik belangrijk dat dat goed is, en geef ik ook vaak wat meer geld aan uit. Beide per stuk rond de €100 tot €200 euro ongeveer.
Lingerie is heel wisselend: ene keer €20 bij de H&M, volgende keer Victoria's Secret van €100... Ligt er vaak beetje aan hoeveel geld ik die maanden te besteden heb.
Ik winkel uiteraard graag in de uitverkoop, maar ik probeer me niet gek te laten maken door koopjes. Als ik een leuk kledingstuk zie, probeer ik te bedenken of ik minimaal 3 dingen ermee kan combineren. Zo ja? Dan is het kledingstuk in mijn ogen zinvol. Zo niet, en kan ik die ene broek alleen maar met dat ene shirt aan, dan doe ik het niet.
En hoevaak? Tja, soms 20x per maand dat ik iets leuks koop, soms 1x per twee maanden...
Adamootje schreef:Ik had gemiddeld opgeschreven he?!De ene maand koop ik niets, de andere maand weer wel. Onder kleding versta ik niet alleen vrijetijdskleding, maar ook sportkleding (ik snowboard zeer regelmatig, en die jassen en broeken zijn niet goedkoop). Schoenen en jassen vallen ook onder die 50 euro per maand. Ik vind een gemiddelde van 50 euro per maand vrij netjes hoor.

kellaxy schreef:Picassox schreef:Ai, ik ben best wel erg volgens mij...
Ik geef redelijk veel geld uit aan kleding, ik vind het belangrijk om er leuk uit te zien...
Dingen die 'in de mode' zijn probeer ik goedkoop aan te komen (bijv. op de markt), omdat ik weet dat na enkele maanden het kledingstuk niet meer 'in' is, en wil er daarom niet te veel geld aan spenderen. Evenals schoentjes/schoenen die een tijdje in zijn of bepaalde sieraden. Dan heb ik het over €5 tot €30 euro voor modieuze spullen.
Daarnaast heb ik een groot deel van m'n kast in basic kledingstukken. Tijdloze jasjes en colberts, spijkerbroeken, truien, vesten, bloesjes, jurkjes, schoenen, sieraden en schoenen. Hier kan wel rustig wat meer geld aan uit geven. Ik doe er immers jaren mee. Ik heb zo een aantal colberts van Maison Scotch en andere mooie merken. De colberts kosten per stuk rond de €160, evenals sommige jurkjes. Wel zijn dit basisstukken waar ik ook rustig 5 jaar mee doe!
Het is wisselend wat ik er aan uit wil geven. Meestal ga ik winkelen, en als ik iets leuk zie, bedenk ik eerst een bedrag wat ik er aan uit wil geven, voordat ik het prijskaartje bekijk. Als het overeen komt, koop ik het. Anders laat ik het hangen. Ik ga altijd wel goed na wat een kledingstuk me waard is.
Winterjassen en schoenen vind ik belangrijk dat dat goed is, en geef ik ook vaak wat meer geld aan uit. Beide per stuk rond de €100 tot €200 euro ongeveer.
Lingerie is heel wisselend: ene keer €20 bij de H&M, volgende keer Victoria's Secret van €100... Ligt er vaak beetje aan hoeveel geld ik die maanden te besteden heb.
Ik winkel uiteraard graag in de uitverkoop, maar ik probeer me niet gek te laten maken door koopjes. Als ik een leuk kledingstuk zie, probeer ik te bedenken of ik minimaal 3 dingen ermee kan combineren. Zo ja? Dan is het kledingstuk in mijn ogen zinvol. Zo niet, en kan ik die ene broek alleen maar met dat ene shirt aan, dan doe ik het niet.
En hoevaak? Tja, soms 20x per maand dat ik iets leuks koop, soms 1x per twee maanden...
Ow, ik ben gelukkig niet de enige, durfde al haast niet te reageren!![]()
. Maar als ik ga winkelen, kijk ik niet op een euro. Als ik iets leuk vind, dan vind ik het leuk, ook al kost het 100€... Ik heb het geld er op zich voor, dus waarom ook niet.

alleen als het echt moet (helaas)
ik koop gewoon vooral als ik iets 'nodig' heb.