Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:41

Ik geef zo'n 50 euro uit, één keer in de 6 maanden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:42

Teveel :o

Als ik iets leuks zie hangen, mòet ik het hebben. Wel hou ik altijd de prijs in de gaten. Voor blouses en shirts betaal ik zelden meer dan 24,95. Voor broeken liever niet meer dan 29,95. Mijn winterjas mag wel wat kosten, tot zo'n 120,-. En voor die prijs koop ik ook 1 goed paar winterlaarzen. De rest van mijn schoenen is veel goedkoper dan dat.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:43

Ik koop momenteel niets. Ik heb een paar maanden terug een nieuwe kledingkast gekocht en ik moest dus verplicht de oude uitmesten. En ik maar denken dat ik weinig kleding heb :') Heb nu een heel normaal formaat kledingkast en alles past er maar net aan in. Dus voorlopig komt er niets nieuws, of het moet écht nodig zijn :D

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:43

Niekj_Jente schreef:
ik koop ook altijd in de uitverkoop. Gisteren nog een spijkerjasje gehaald die was van €40 naar €12,- niet echt nodig maar wilde hem toen zo graag hebben en toen vond ik hem te duur, dus nu maar meegenomen omdat ik anders toch spijt ervan krijg. Ik vind €20 voor een tshirt al duur en dan koop ik het dus niet, of ik moet het echt super leuk vinden, maar dan wacht ik alsnog liever.

gisteren ook geweest en zag een leuk vestje hangen, wel gewoon simpel, en dun, €30,- heb hem dus toch maar laten hangen. Wacht wel tot die afgeprijsd is..

Max. Budget:
Broeken €40
Shirtjes: €20
Schoenen: Laarzen €50, zomerschoenen€15 pumps €25
Jassen €50
rokjes/jurkjes: €20
BH's: €15
Bikini: €20

50 euro voor een jas?
Die dingen zijn toch onwijs duur tegenwoordig? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:44

Ik koop niet veel kleding maar wat ik koop is wel duurder, vooral met schoenen. Qua kleding draag ik graag McGregor, Gaastra, Victoria's Secret. Ik hou verder echt van leren laarzen, vooral Steve Madden, en die zijn toch altijd minimaal 200 dollar.

BH's alleen nog maar Victoria's Secret. Rond de $60-100 per bh maar so worth it. Wil niks anders meer, en dat geld betaal je ook bij elk ander goed merk, minstens.

Ik heb zelf vaak niet zo door wat ik uitgeef. Vorig jaar 2 paar Steve Maddens gekocht voor $500. Tsja. Dan maar weer even zuinig aan doen en heel blij zijn met m'n laarzen :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:48

verootjoo schreef:
Adamootje schreef:
Ik vind winkelen heerlijk, maar ik heb niet veel te besteden. Vroeger kocht ik echt alleen wat als het noodzakelijk was, nu niet meer. Ook kocht ik vroeger vaak iets in de uitverkoop, en dat doe ik nu ook veel minder. Ik ben veel blijer met een kledingstuk waar ik weg van ben en waar ik de volle prijs voor heb betaald, dan een kledingstuk dat in de uitverkoop was en dat wel OK staat. Ik geef gemiddeld 50 euro per maand uit aan kleding en schoenen.

Je hebt niet veel te besteden maar geeft 50€ per maand uit aan kleding? Dat vind ik best veel :o

Ik had gemiddeld opgeschreven he?! :) De ene maand koop ik niets, de andere maand weer wel. Onder kleding versta ik niet alleen vrijetijdskleding, maar ook sportkleding (ik snowboard zeer regelmatig, en die jassen en broeken zijn niet goedkoop). Schoenen en jassen vallen ook onder die 50 euro per maand. Ik vind een gemiddelde van 50 euro per maand vrij netjes hoor. :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:48

Ai, ik ben best wel erg volgens mij...

Ik geef redelijk veel geld uit aan kleding, ik vind het belangrijk om er leuk uit te zien...

Dingen die 'in de mode' zijn probeer ik goedkoop aan te komen (bijv. op de markt), omdat ik weet dat na enkele maanden het kledingstuk niet meer 'in' is, en wil er daarom niet te veel geld aan spenderen. Evenals schoentjes/schoenen die een tijdje in zijn of bepaalde sieraden. Dan heb ik het over €5 tot €30 euro voor modieuze spullen.

Daarnaast heb ik een groot deel van m'n kast in basic kledingstukken. Tijdloze jasjes en colberts, spijkerbroeken, truien, vesten, bloesjes, jurkjes, schoenen, sieraden en schoenen. Hier kan wel rustig wat meer geld aan uit geven. Ik doe er immers jaren mee. Ik heb zo een aantal colberts van Maison Scotch en andere mooie merken. De colberts kosten per stuk rond de €160, evenals sommige jurkjes. Wel zijn dit basisstukken waar ik ook rustig 5 jaar mee doe!

Het is wisselend wat ik er aan uit wil geven. Meestal ga ik winkelen, en als ik iets leuk zie, bedenk ik eerst een bedrag wat ik er aan uit wil geven, voordat ik het prijskaartje bekijk. Als het overeen komt, koop ik het. Anders laat ik het hangen. Ik ga altijd wel goed na wat een kledingstuk me waard is.

Winterjassen en schoenen vind ik belangrijk dat dat goed is, en geef ik ook vaak wat meer geld aan uit. Beide per stuk rond de €100 tot €200 euro ongeveer.
Lingerie is heel wisselend: ene keer €20 bij de H&M, volgende keer Victoria's Secret van €100... Ligt er vaak beetje aan hoeveel geld ik die maanden te besteden heb. :o

Ik winkel uiteraard graag in de uitverkoop, maar ik probeer me niet gek te laten maken door koopjes. Als ik een leuk kledingstuk zie, probeer ik te bedenken of ik minimaal 3 dingen ermee kan combineren. Zo ja? Dan is het kledingstuk in mijn ogen zinvol. Zo niet, en kan ik die ene broek alleen maar met dat ene shirt aan, dan doe ik het niet.

En hoevaak? Tja, soms 20x per maand dat ik iets leuks koop, soms 1x per twee maanden...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:51

Floor_x schreef:
Niekj_Jente schreef:
ik koop ook altijd in de uitverkoop. Gisteren nog een spijkerjasje gehaald die was van €40 naar €12,- niet echt nodig maar wilde hem toen zo graag hebben en toen vond ik hem te duur, dus nu maar meegenomen omdat ik anders toch spijt ervan krijg. Ik vind €20 voor een tshirt al duur en dan koop ik het dus niet, of ik moet het echt super leuk vinden, maar dan wacht ik alsnog liever.

gisteren ook geweest en zag een leuk vestje hangen, wel gewoon simpel, en dun, €30,- heb hem dus toch maar laten hangen. Wacht wel tot die afgeprijsd is..

Max. Budget:
Broeken €40
Shirtjes: €20
Schoenen: Laarzen €50, zomerschoenen€15 pumps €25
Jassen €50
rokjes/jurkjes: €20
BH's: €15
Bikini: €20

50 euro voor een jas?
Die dingen zijn toch onwijs duur tegenwoordig? :P

mijn winterjas is 8 euro *D
( was 16 euro bij de zeeman en er was 50 procent korting :') )

Floor_x

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:52

Hahaha en ik maar denken dat die van mij nog goedkoop was :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:53

Ik hou enorm van kledij en ben er gewoon graag mee bezig (blaadjes kijken/winkels kijken/shoppen), maar kan het me budgettair niet veroorloven om veel uit te geven. Helemaal niets kopen heb ik 1 jaar geprobeerd, maar ik liep er als een slons bij en voelde mij echt niet goed in mijn vel. Ik ben gewoon een tuttebel, niets kopen en meer sparen maakt mij er niet gelukkiger op :')

Ik ben echt dol op ondergoed en leuke setjes en bijhorende pyjama's, dus 1 x per jaar ga ik in de solden naar Etam, waar ik dan zo'n 100 euro opdoe - maar ik heb dan wel een berg leuke setjes.

Per seizoen koop ik graag iets nieuws bij H&M of Zara (bijvoorbeeld een trui in het nieuwe modekleur, of een zomerjurk). Ik koop 1 paar degelijke schoenen per jaar (bijvoorbeeld een stel dure laarzen), maar dan wel bij een outlet, zo heb ik twee jaar geleden lederen laarzen gekocht van Tommy voor 120 euro, waar ze normaal het dubbele kostten. Per jaar koop ik 1 paar goedkope ballerina's, die ik tussendoor vaak aandoe om bijvoorbeeld snel naar de paarden te gaan, boodschappen te gaan doen...

Verder koop ik tussendoor enkel iets wanneer ik het nodig heb, bijvoorbeeld een nieuwe sportbeha of sportbroek, een spijkerbroek omdat ze niet meer lekker zit, etc. Tenzij ik natuurlijk écht een stuk zie waarvan ik het gewoon MOET hebben, maar dat gebeurt bijna nooit. Het gebeurt vaak dat ik 3 maand niets gekocht heb.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:53

Picassox schreef:

Ik geef redelijk veel geld uit aan kleding, ik vind het belangrijk om er leuk uit te zien...

Dingen die 'in de mode' zijn probeer ik goedkoop aan te komen (bijv. op de markt), omdat ik weet dat na enkele maanden het kledingstuk niet meer 'in' is, en wil er daarom niet te veel geld aan spenderen. Evenals schoentjes/schoenen die een tijdje in zijn of bepaalde sieraden. Dan heb ik het over €5 tot €30 euro voor modieuze spullen.

Daarnaast heb ik een groot deel van m'n kast in basic kledingstukken. Tijdloze jasjes en colberts, spijkerbroeken, truien, vesten, bloesjes, jurkjes, schoenen, sieraden en schoenen. Hier kan wel rustig wat meer geld aan uit geven. Ik doe er immers jaren mee. Ik heb zo een aantal colberts van Maison Scotch en andere mooie merken. De colberts kosten per stuk rond de €160, evenals sommige jurkjes. Wel zijn dit basisstukken waar ik ook rustig 5 jaar mee doe!

Het is wisselend wat ik er aan uit wil geven. Meestal ga ik winkelen, en als ik iets leuk zie, bedenk ik eerst een bedrag wat ik er aan uit wil geven, voordat ik het prijskaartje bekijk. Als het overeen komt, koop ik het. Anders laat ik het hangen. Ik ga altijd wel goed na wat een kledingstuk me waard is.

Winterjassen en schoenen vind ik belangrijk dat dat goed is, en geef ik ook vaak wat meer geld aan uit. Beide per stuk rond de €100 tot €200 euro ongeveer.
Lingerie is heel wisselend: ene keer €20 bij de H&M, volgende keer Victoria's Secret van €100... Ligt er vaak beetje aan hoeveel geld ik die maanden te besteden heb. :o

Ik winkel uiteraard graag in de uitverkoop, maar ik probeer me niet gek te laten maken door koopjes. Als ik een leuk kledingstuk zie, probeer ik te bedenken of ik minimaal 3 dingen ermee kan combineren. Zo ja? Dan is het kledingstuk in mijn ogen zinvol. Zo niet, en kan ik die ene broek alleen maar met dat ene shirt aan, dan doe ik het niet.

En hoevaak? Tja, soms 20x per maand dat ik iets leuks koop, soms 1x per twee maanden...

Ow, ik ben gelukkig niet de enige, durfde al haast niet te reageren! :') :D

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:54

ik krijg kleed geld dus 50 euro per maand, vind het zelf vrij veel

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:55

Adamootje schreef:
Ik had gemiddeld opgeschreven he?! :) De ene maand koop ik niets, de andere maand weer wel. Onder kleding versta ik niet alleen vrijetijdskleding, maar ook sportkleding (ik snowboard zeer regelmatig, en die jassen en broeken zijn niet goedkoop). Schoenen en jassen vallen ook onder die 50 euro per maand. Ik vind een gemiddelde van 50 euro per maand vrij netjes hoor. :)

Ah ok, ik dacht dat je elke maand nieuwe kleding kocht ;)
Dan geef ik ook zoiets uit idd :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:55

kellaxy schreef:
Picassox schreef:

Ow, ik ben gelukkig niet de enige, durfde al haast niet te reageren! :') :D

:=

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:56

Ik koop alleen kleren als ze aan vervanging toe zijn, ik heb ook een hekel aan passen en vind maar weinig dingen leuk...
Shoppen is voor mij niks leuks aan dus zal er daarom ook weinig geld aan uitgeven.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:58

Het verschild heel erg. Ene keer ruim 100 euro of meer en de andere keer nog geen 30 euro. Ik geef redelijk veel uit aan spijkerbroeken en schoenen, erg belangrijk dat het goed zit en dan heb ik wel wat extra voor over. Maar ik vind het ook leuk om kleding te kopen wanneer ze in de uitverkoop zijn, zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld. Lukt aardig.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:59

Ik vind de redenering "ik koop enkel kleding als ik het echt nodig heb" erg vreemd. Wanneer heb je het écht nodig? Als je laatste spijkerbroek bijna stuk is? Of als je nog maar 5 broeken in je kast hebt liggen ipv 6?

Zelf ben ik niet iemand om wekelijks/maandelijks te gaan shoppen, gewoon omdat ik het niet leuk vind :+. Maar als ik ga winkelen, kijk ik niet op een euro. Als ik iets leuk vind, dan vind ik het leuk, ook al kost het 100€... Ik heb het geld er op zich voor, dus waarom ook niet.
Voor een aantal basics vind ik kwaliteit ook héél belangrijk. Mijn regenjas (water- en winddichte gortex) was 180€. Als je 'n keer gaat hiken is het een noodzakelijke basic, en verder doe ik ongeveer alles met de fiets, weer of geen weer, en in dit prachtige land is dat nogal vaak héél nat. Zelfde met mijn winterjas, wind- en waterdichte north face jas, 250€. Ding gaat ondertussen wel al 4jaar mee is en ziet er nog net als nieuw uit In extreme kou (winter twee jaar terug in Praag, -10 tot -20 is meer dan eens voorgekomen) ben ik ook telkens de enige zonder kou.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:00

Ik kreeg altijd 75 euro kleedgeld in de maand, nu krijg ik mijn studiefinanciering en nog wat geld, voor de rest stage vergoeding en werken.

Maar mijn budget:
broeken: 30
jas: 40 tot 50
schoenen: 30 - 40
Tshirts: max. 15, bij uitzondering 25
blazers/vesten 25
Bh's: 10, meestal minder
onderbroeken: ong. 4, meestal maar 2 euro.

Maar voor bij het paardrijden mag het allemaal wel wat duurder, maar dan koop ik maar 2 broeken per jaar bv. Oude vesten van gewoon, gebruik ik later voor bij de paarden.

2 maanden geleden 150 euro besteed, en nu 190. Maar dat is dan eigenlijk zowat voor het hele jaar alweer :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:02

Zaken als een regenjas en thermisch ondergoed, paardrijsokken... vraag ik voor Kerstmis. Dan kan ik mijn centjes houden voor mooiere prullen :o

Kopen jullie ook bijna elk jaar een lading panty's?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:02

Ik geef veel geld uit aan kleding. Maar koop alleen wat ik echt graag wil hebben. Mooie materialen en perfect afgewerkt. Ook doe ik lang met m'n kleding en schoenen en zorg ik dat m'n aankopen bij de spullen passen die ik al heb.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:03

denk 50 euro per jaar ofzo...echt zo min mogelijk....

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:06

te weinig... :o alleen als het echt moet (helaas)
ik wil altijd dat mijn kleine meid er netjes bij loopt en verder...tja

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:08

In de zomer koop ik in de uitverkoop winterkleding, en in de winter koop ik in de uitverkoop zomerkleding :D Kan je heel veel kopen *D

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:09

Vroeger toen ik het wat breder had gaf ik redelijk wat uit aan kleding. Zo door de jaren heen ben ik steeds krapper komen te zitten en koop ik nog maar heel weinig kleding. Het interesseert me ook veel minder dan toen! Al zorg ik er wel altijd voor dat ik er verzorgd en leuk uit zie hoor ;-) ik koop gewoon vooral als ik iets 'nodig' heb.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:09

Vroeger gaf ik veel uit aan kleding, hier een shirtje, daar een jurkje, schoenen te over.
Om merkkleding gaf ik nooit wat, kocht veel bij H&M.
Helaas door omstandigheden ben ik nu afhankelijk van wat anderen mij geven.

Daardoor ben ik meer om mijn uiterlijk gaan geven. Het kost meer moeite en creativiteit om er verzorgd uit te zien dan toen ik kleding te over had.
Gelukkig bestaan er lieve mensen en zo heb ik zelfs al eens van een hele lieve anonieme bokker een doos vol met kleding opgestuurd gekregen!
Ben ik nog steeds heel erg blij mee :)

Ik schrik vaak van hoe verwend de mensen om me heen zijn, hoeveel goede kleding ze weggooien.