pfff... wakkere bokkers die me gerust kunnen stellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: pfff... wakkere bokkers die me gerust kunnen stellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 08:08

Oh zo'n kat heb ik ook gehad, midden in de nacht kreeg ze een rare bui en ging ze krijsend door het huis rennen als een malle, soms haalde ze de bocht niet en knalde ze van alles omver, ik dacht echt dat de boel werd afgebroken en als je dan net in je rem slaap zat schrik je zo hard wakker dat je hart in je keel zit.... Ik hoop dat je alsnog hebt geslapen, maar sommige katten hebben nou eenmaal een tik....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:32

Bambolina schreef:
Wat trouwens ook erg goed werkt, geloof t' of niet, is Bob Ross! Zet dit maar is op: http://www.piano.christrup.net/PIANO/BobRoss.html
Ik ben hierdoor al meerdere malen heeeeerlijk in slaap gevallen

:oo :oo Jij bent mijn held!!! Ik hou van Bob Ross (om lekker bij in slaap te vallen inderdaad :D ) maar kon niet echt filmpjes online vinden. En nu een hele pagina vol. Thanks! _/-\o_ _/-\o_

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:52

Toverbal schreef:
Hey een lotgenoot.

Ik ben ook zo'n held alleen thuis (ben nog beveiligingsbeambte ook :o ). Op mijn werk trouwens nooit last.
Ik kan mijzelf ook helemaal over de zeik krijgen om niks.
Dan heb ik nog een herder beneden zitten ook. :o

Probeer altijd tegen mijzelf te vertellen dat de angst niet reeel is en dat als er wat gebeurd je er toch niks aan kan doen.

Dat ben ik toch niet met je eens, hoor, Toverbal ... in sommige gevallen kun je toch echt wel ingrijpen en ik ben dus juist wel zo'n persoon die naar buiten vliegt ( of waar het dreigende onheil dan ook vandaan zou mogen komen ) zeker als ik ook maar het flauwste vermoeden heb dat één van mijn dieren in nood zou verkeren ~~}>

Wilde uiteraard vannacht TS niet meer overstuur maken dan ze al was, maar niet gaan kijken als je ook maar vermoedt dat er iets is met je kat ( en later zelfs twee ... ) kan er bij mij niet zo heel goed in eigenlijk :o

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:02

Shirley het staat er misschien een beetje raar, maar ik bedoel te zeggen dat:

Je geen invloed kan uitoefenen op de toekomst. TS (en ik ook :o ) maakt zichzelf bang met het idee dat er wel een inbreker in huis kan komen met alle gevolgen van dien.
Maar is die angst wel reeël, nee dat is het niet, want grote kans dat die inbreker niet komt.
En dan heb je jezelf gek gemaakt voor niks, die energie had je beter kunnen besparen.

Zoals vanacht, er was geen inbreker alleen de vervelende katten ~~}> .

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:48

Ah bah, dat zou mij inderdaad ook wel bang maken!
Ik moet wel lachen om het feit dat er nog zoveel mensen wakker waren rond 2/3 uur :')
Hopelijk gebeurt het niet nog een keer :)!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 11:51

jeetje zeg er zijn echt een hoop bokkers wakker heee in de nacht!
Ts hoe gaat het nu met je?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 13:56

Ir111 schreef:
Bambolina schreef:
Wat trouwens ook erg goed werkt, geloof t' of niet, is Bob Ross! Zet dit maar is op: http://www.piano.christrup.net/PIANO/BobRoss.html
Ik ben hierdoor al meerdere malen heeeeerlijk in slaap gevallen

:oo :oo Jij bent mijn held!!! Ik hou van Bob Ross (om lekker bij in slaap te vallen inderdaad :D ) maar kon niet echt filmpjes online vinden. En nu een hele pagina vol. Thanks! _/-\o_ _/-\o_

Heerlijk hè :D op YouTube staan ook volledige episodes maar die zijn heel goed verstopt en kon ik zo snel niet vinden, Dus Gegoogled en toen kwam ik hier op uit.

Die man heeft zo'n heerlijke rustige stem, ik word er gewoon helemaal gelukkig van hahaha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:34

Ik ben normaal totaal niet bang in huis, maar ik had een tijdje geleden ook zoiets.

Het was ochtend en ik was half wakker aan het worden. Opeens hoorde ik voetstappen in de gang, het klonk duidelijk alsof iemand met rubberen zolen door de gang liep. Ze stopten bij onze open slaapkamerdeur en ik voelde dat er iemand naar ons aan het kijken. Nou, ik lag daar met een racend hart en ogen dicht, zweet droop langs m'n lijf en ik durfde niet te kijken. Ik heb wel 10 minuten zo gelegen voordat ik eindelijk keek. En natuurlijk stond er niemand.

Tien jaar van m'n leven, serieus -O-

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:40

Ik ben zo midden in de nacht wakker geworden van een heel vies echt geluid, de hond hysterisch blaffen en grommen.
Mensenlief ik had op dat moment ook schrik, omdat ik het geluid niet kon plaatsen.
Naar het raam geslopen en zag ik 2 'gedaantes' bleken het 2 herten te zijn in de tuin die bronstig waren en aan het vechten waren...

Meestal als ik iets hoor en de hond reageert niet blijf ik rustig maar als hij zo begint te blaffen heb ik toch schrik om naar de beneden te gaan ! _O-

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:56

Pfff, ja dit herken ik wel! En paar weken geleden waren mijn jongste broertje en ik alleen thuis. Ouders waren weg, en mijn andere broertje ook. Om 11 uur gingen we naar buiten, naar de tent. (Daar sliepen we al een tijdje in de vakantie), even geklets en toen wilde we alletwee gaan slapen. Ik keek even om me heen, en ineens zag ik langs de tent in het maanlicht een man staan met een hond, ik kijken of er iets bewoog en ik hoorde vanalles en het bewoog. Ik probeerde het van me af te zetten, en ik dacht dat mijn broertje al sliep.
Toen vroeg hij aan mij, Fieke, zie jij daar ook een man staan! |( Nou, ik kon wel janken! Dus ik, ja, ik ook... Dus ik heb de zaklamp gepakt, helemaal bang, hart in mijn keel, buiten de tent gaan kijken met mijn broertje. Ik had me al helemaal voorbereid op een man met bivakmuts en grote waakhond. Godzijdank was er niemand dus razend snel alle spullen gepakt, tent uitgerend boven naar bed. Ik hoorde na 5 minuten mijn broertje al slapen maar ik was zo bang! Ik hoorde allemaal geluiden beneden, mensen lopen over de trap, ik hoorde echt mensen lopen beneden en over de gang enzo. Ik was me toch bang! En het duurde ook nog lang voor papa en mama thuis waren.
Dus ik heb hun gesmst, toen dat ze smste dat ze bijna thuis waren viel ik doodvermoeid en angstig om 3 uur in slaap. Ik ben nog nooit zo bang geweest.
En sindsdien heb ik heel vaak het gevoel dat er inbrekers of een of andere creep is die me komt halen ofzo, heel erg eng! Ik hoor dan ook echt mensen lopen enzo! :\

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 18:38

Citaat:
Dat ben ik toch niet met je eens, hoor, Toverbal ... in sommige gevallen kun je toch echt wel ingrijpen en ik ben dus juist wel zo'n persoon die naar buiten vliegt ( of waar het dreigende onheil dan ook vandaan zou mogen komen ) zeker als ik ook maar het flauwste vermoeden heb dat één van mijn dieren in nood zou verkeren ~~}>

Wilde uiteraard vannacht TS niet meer overstuur maken dan ze al was, maar niet gaan kijken als je ook maar vermoedt dat er iets is met je kat ( en later zelfs twee ... ) kan er bij mij niet zo heel goed in eigenlijk :o

Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor, maar ik was zo bang. En als het er op aan komt ga ik niet mijn leven geven voor mijn katten. Klinkt heel dramatisch, maar ze waren of aan het vechten (en dat kan blijkbaar geen kwaad want er was niets aan de hand), of ze werden allebei geslacht en wat kan ik daar dan tegen doen? Ik stond ook echt nog even op het punt om naar beneden te rennen om ze te 'redden', maar idee dat ze misschien echt gered moesten worden heeft me echt lamgeslagen. Maar petje af hoor dat jij het wel zou doen!

Met mij gaat het wel ok. Zit nu in de trein naar Schiphol, maar ben echt nog niet hoe ik me normaal voel. Ik hoor wel eens vaker wat en ga dan ook kijken, maar zoals nu heb ik nog nooit gehad. Dat gekrijs ging door merg en been. En mee dat ik dit allemaal typ denk ik echt, wat een aanstelster ben je. Maar het heeft me echt van slag gemaakt.

Wel 'fijn' om te lezen dat er meerdere mensen wel eens hetzelfde hebben gehad. En idd fijn dat er zo veel mensen 's nachts wakker zijn.

Maar nu komt de vraag in me op, stel mijn onrealistische dramatische fantasie zou waar zijn. Er is een inbreker en je katten zijn er mee in gevecht, zouden jullie daar echt tussenspringen?

Om 23.30u nl tijd kan ik man lief in mijn armen sluiten en hopelijk voel ik me dan beter!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:46

Ben ik even blij dat ik niet de enige ben die dit soort dingen heeft :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:47

Zoals ik al schreef, ik ga inderdaad naar buiten als ik onraad ruik, hoor of vermoed :j

En het idee dat iemand m'n dieren iets zou aandoen zou me dermate woest maken dat ik inderdaad met gevaar voor eigen leven op zou treden }:)

Ben gelukkig niet bang uitgevallen, wij wonen nogal afgelegen en ik ben zeer regelmatig voor langere periodes alleen ;)

Vannacht heb ik ook nog met de lamp rondgelopen, mijn ezels bleven naar een punt staren in de mais achter ons huis, dat kan een beestje zijn geweest, maar ook een stroper of een ander weinig goeds in de zin hebbend persoon.
Dan hoop ik altijd maar dat die van mij harder schrikt, dan ik van hem :))

Goede reis, micha_a en veel plezier bij je mannetje :+: