makkelijk veganistisch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kieffertje

Re: makkelijk veganistisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:08

Qua currypakjes (vind ik altijd heel handig voor even snel) zijn de fair trade rode en groene curry van de albert heijn heel lekker, met enkel een kruidenmengsel (geen e-nummers, dus die hoef je dan ook niet na te zoeken) en zeer geschikt voor kokosmelk. Bij mijn weten zijn de meeste bruine broden veganistisch. Goedkope afbakcroissantjes vaak ook (dat was een tijdje geleden althans zo), omdat deze met margarine zijn gemaakt ipv roomboter. Dit was volgens mij iig zo bij euroshopper croissantjes.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 01:29

Ik afbak croissantjes van de AH zijn idd met plantaardige margarine, net als het bevroren bladerdeeg :) Kan je leuke dingetjes mee maken als je zin hebt in een makkelijke vette hap :j

Ik maak wel is bladerdeeg pakketjes met daarin dan groente met veganistische soort-van-boursain (kan je halen bij de ekoplaza, dat heet tofutti creamy smooth en dan de variant met herbs&chives)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 02:06

Jumbo heeft brood zonder melk.
En de alpro vleesvervangers zijn allemaal veganistisch.
Ook de falaffa van jumbo is veganistisch.

Verder is wajang boter melk vrij.

Verder idd bij de reform gaan kijken.
Daar is heel veel te koop.
Ook veel brood producten.
Zo als veganistische smeerworst en groentespread.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:02

Het ligt er aan hoe ver je wilt gaan.
Wil je echt all the way? Dan zul je ook tandpasta en andere middelen moeten laten staan.

Vegan eten is in principe het meest gemakkelijk als je puur gaat eten.
Groente aardappels en bepaalde vleesvervangers zijn 100% vegan.

Daarnaast kun je zelf makkelijk sausjes maken van groente en sappen die geen dierlijke producten bevatten.

Ook kun je tegenwoordig heel veel vegan versies vinden van voeding.
Ik kan hier in de winkel bijvoorbeeld al 5 verschillende soorten Vegan kaas kopen.
Daarmee zou ik een 100% vegan spaghetti / pasta kunnen maken incl (vegan)kaas.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 15:13

Zo ver als tandpasta etc wil ik (voorlopig nog) niet gaan; maar puur qua eten.
Puur: zeker, logisch ook. Maar stiekem (ach, niks nie stiekem nie!) ben ik ook wel van het gemak en haal ik graag ergens een broodje, vind ik een bezorg/diepvriespizza een traktatie en hebben chips en chocola echt een :9

Consequent ben ik ook nog lang niet: van 't weekend op HE alles gegeten dat slecht en verdorven is en damn, dat was smullen :D En daar heb ik ook helemaal geen moeite mee, maar wat mij betreft zijn/worden dingen met melkbestanddelen etc een uitzondering voor echt speciale situaties, maar komen ze er thuis niet meer in en eet ik ze ook niet "on the go".

Vegan kaas heb ik nog niet gevonden. Welke merken zijn dat?

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:16

Precies het zelfde probleem, al paar jaar vegetarier en wil graag veganistisch zijn maar t is zo moeilijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:29

vegan kaas : no muh, sheese, bute island, wilmersburger, tofutti zijn merken die je bij veggiedeli.nl bijvoorbeeld kunt bestellen
ik las lovende reviews over wilmersburger trouwens :j dat die echt goed eetbaar en gelijkend aan kaas blijkt.
no muh hoor ik wat minder lovende dingen over.

vegatopia over vegan kaas, daar zijn ze over ene paar merken echt zwaar negatief :=
: http://www.vegatopia.com/vega/producten ... sche-kazen
nog meer vegatopia over vegan kaas
http://www.vegatopia.com/smf/index.php?topic=18710.0
staan ook wat verwijzingen naar andere opties in .

bij ekoplaza hebben ze ook cheezly

hier ene review over die wilmersburger kaas
http://www.degroenemeisjes.nl/review-wi ... rtingscode

en kwa kazige smaakjes toevoegen knutselen veel vegans nog wel eens wat fa met edelgist vlokken.

smeerbare tofutti vond ik zelf trouwens goed te doen, de plakjes weet ik niet, nooit aangedurfd :+

en als ik toch aan het zoeken , knippen en plakken ben ;)
[VT] Wie weet een lekkere!!! veganistische kaas?

vegetarisch eten zou voor mij geen issue zijn, maar kaas is wat me tegen houd wat betreft vegan eten := kaasloos is kansloos voor mij ;)
maar ben wel benieuwd nara die wilmersburger producten ...
misschien eerdaags toch eens testen , wie weet ga ik dan toch weer eens een poging wagen ;)

edit: ga eens lekker rondneuzen op vegatopia.com heel veel info en ervaringen met van alles en nog wat daar, vind het zelf een erg fijn forum :j tis wel niet specifiek veganistisch georiënteerd, maar er komt echt heel veel vegan info voorbij.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:58

Wat zit er dan voor dierlijk product in tandpasta?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:33

voor een groot deel van de veganisten speelt ethiek een grote rol in het kiezen voor die levensstijl
dus zullen dierproeven ook meespelen bij het kiezen voor producten.
kan dus zijn dat de fabrikant wel dierproeven doet/deed etc waardoor een product afvalt
en er zit in een boel pasta's vast wle iets van een dierlijk bijproduct.
maar kan even niet vinden wat, wel dat er voldoende vegan tandpasta's zijn , dus zonder hoef je echt niet :n