Klantenservice frustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Klantenservice frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:28

Wij hebben een stille wachtstand (wat ik echt belachelijk vind) en die klanten horen dus echt niets. Komt zo vaak voor dat mensen gewoon ophangen terwijl ik altijd vermeld dat het een stille wachtstand is.

Hier komen de laatste tijd steeds meer vieze manentjes ana de lijn, weet niet waarom maar vandaag is al een aantal keer om mn facebook en telefoonnummer gevraagd :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:29

Saskiaatje schreef:
Maar als die mensen daarna niet meer hoeven te bellen, omdat ze het online kunnen vinden, hoef jij niet in de wachtrij te staan die keren dat zij een medewerker aan de lijn hebben en hoor jij het bandje ook niet meer. :D

Als je het niet wil horen, dan moet je het vooral niet willen horen. IK vind het ergernis een grotere ergernis dan die halve minuut langer in de wacht omdat iemand doorverwezen wordt naar de juiste partij.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:30

Dat is inderdaad ook niet handig een stille wachtstand. Kan me wel voorstellen als ze je dan lang laten wachten dat je op een gegeven moment ophangt zo ken ik iemand die meer als een half uur aan het wachten was ook helemaal geen geluid. Die heeft toen ook maar afgedrukt. Maar ja dan ben je nog niets wijzer.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:32

Voor rare medewerkers: http://www.notalwaysworking.com
Voor rare klanten: http://www.notalwaysright.com
Úren leesplezier.

Ik heb wel eens naar de storingsdienst gebeld: "mijn internetverbinding is uitgevallen en de modem doet niets meer". Servicepersoon (een echt mens, geen bandje ;) ): "U kunt met dit probleem ook via de website geholpen worden!". NEE TRUT, als ik op jullie website had gekund, dan had ik geen probleem gehad. Ik heb het niet gezegd, maar ik heb op m'n tong moeten bijten.

Meestal vermijd ik klantenservices zo veel mogelijk. Ik heb zelf voor de BelastingTelefoon gewerkt, en je krijgt af en toe figuren aan de lijn :')
"Ik heb een brief van de Belastingdienst gekregen!" "En wat is uw vraag daarover mevrouw? Wat staat er in de brief?" "Dat weet ik niet, ik heb 'm nog niet opengemaakt!". Tja :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:32

Suuskipje schreef:
Het vervelendste zelf vind ik als klanten mij niet laten uitpraten. Zit ik midden in mijn verhaal (en dan vaak ook als het lastige dingen zijn die echt stapje voor stapje uitgelegd dienen te worden anders kan niemand er een touw aan vast knopen) JA MAAR!
Ben ik heel mn verhaal kwijt ^) en duurt het allemaal alleen maar langer. Als je dan vraagt of je uit mag spreken dan moet je niet zo brutaal doen want zij zijn de klant 8)7 . mevrouw u belt mij, u wil een uitleg van mij, maar dan zorgt u ervoor dat u zo doorratelt dat u mijn hele uitleg mist :+ en dan zeggen dat ze haast heeft :Y)

"Dan is het wellicht handiger om even terug te bellen als u wél tijd heeft"

Werk op de servicedesk van een IT-bedrijf. Bij ons zijn de probleemgevallen vaak mensen die we niet kunnen helpen. Vanmorgen nog een leverancier die wat aanpassingen wilde m.b.t. enkele accounts die ze gebruiken. Punt is dat de klant waar het over gaat daar akkoord mee moet zijn en die het dan ook aan dient te vragen. Ik uitgelegd, maar meneer was het daar niet mee eens. "Sorry, maar ik kan het verzoek van u niet in behandeling nemen." Uiteindelijk maar doorgezet met hun contactpersoon binnen onze organisatie, die precies hetzelfde zei. :+

Irritant zijn mensen die compleet niet luisteren.
"Ik heb uw wachtwoord gewijzigd in Pietjepuk1 met hoofdletter P."
"Pietje1 zegt u?"
"Nee mevrouw, Pietjepuk1, met hoofdletter P van Pieter"
"Oh, Pieter"
"Nee mevrouw, Pietjepuk1."
"Oh, Pietjepuk"
"Euh, volgens mij vergeet u de 1 mevrouw."
"Ohja"

"Ik kom niet ingelogd"
"Wat gaat er precies mis? Krijgt u een foutmelding te zien?"
"Nee, ik krijg geen foutmelding"
Ga je meekijken, zit ze al te zeuren dat het zo lang duurt en het normaal zo verholpen is, zie je een dikke melding op het scherm staan.
"Oh mevrouw, ik zie dat u wel een foutmelding krijgt, kijk, deze" *wijst aan met muiscursor*
"U hoeft niet zo agressief te doen!"

Ik zei het op m'n alleraardigst. -O-

Gelukkig nooit echt gedoe, meestal kan ik alles wel zo afhandelen dat de mensen weer tevreden zijn, of dat ze snappen dat ik ze écht niet kan helpen. Was toen ik nog op de salarisadministratie zat wel anders, daar kwamen zo af en toe nog wel wat bedreigingen binnen. :')

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:35

Pfff klantenservice... het toppunt wat bij mij het gesprek met een niet nader te noemen provider... Ik ben 11 keer doorverbonden waarvan 3x naar dezelfde.

Inderdaad, bel je voor internet wat het niet doet, beginnen ze over op internet kijken. Maar vooral de manier waarop er gesproken wordt.. Bijvoorbeeld als je duidelijk kunt merken dat ze een script volgen of dat ze zelf te weinig kennis van zaken hebben en dat soort dingen.

De enkele keer dat ik correct en snel geholpen ben zijn op één hand te tellen maar dat maakt me dan wel blij :)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:36

Check, frustratie als klant dan.

Vodafone die me tot 2x toe belt met een aanbieding die "tja euh meer dan 2x zo duur kan ik u niet bieden. Ik snap dat u daar niks mee kunt".. bel dan niet?!? Toen ik aangaf dat ze al eerder gebeld hadden ivm verlengen "kon ze dat niet zien in haar systeem", vind ik toch wel een ernstige tekortkoming >;)

KPN die na 6x doorverbinden me nog niet kan uitleggen hoe ik een zakelijk mobiel nummer om kan zetten naar een prive mobiel nummer..

PostNL die 'een klacht aanmaakt' om 18.03, geen correspondentienummer wil doorgeven, en vervolgens nog even de hoorn erop gooit. De dag erna kon er niks meer gevonden kan worden. Ofwel, er was dus niks aangemaakt.

De Zwaluwhoeve die mij halverwege mijn zin afbreekt met de mededeling "mevrouw ik heb nog meer te doen vandaag" en vervolgens de hoorn erop gooit. :r

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:38

Exitium schreef:
Suuskipje schreef:
Het vervelendste zelf vind ik als klanten mij niet laten uitpraten. Zit ik midden in mijn verhaal (en dan vaak ook als het lastige dingen zijn die echt stapje voor stapje uitgelegd dienen te worden anders kan niemand er een touw aan vast knopen) JA MAAR!
Ben ik heel mn verhaal kwijt ^) en duurt het allemaal alleen maar langer. Als je dan vraagt of je uit mag spreken dan moet je niet zo brutaal doen want zij zijn de klant 8)7 . mevrouw u belt mij, u wil een uitleg van mij, maar dan zorgt u ervoor dat u zo doorratelt dat u mijn hele uitleg mist :+ en dan zeggen dat ze haast heeft :Y)

"Dan is het wellicht handiger om even terug te bellen als u wél tijd heeft"

Werk op de servicedesk van een IT-bedrijf. Bij ons zijn de probleemgevallen vaak mensen die we niet kunnen helpen. Vanmorgen nog een leverancier die wat aanpassingen wilde m.b.t. enkele accounts die ze gebruiken. Punt is dat de klant waar het over gaat daar akkoord mee moet zijn en die het dan ook aan dient te vragen. Ik uitgelegd, maar meneer was het daar niet mee eens. "Sorry, maar ik kan het verzoek van u niet in behandeling nemen." Uiteindelijk maar doorgezet met hun contactpersoon binnen onze organisatie, die precies hetzelfde zei. :+

Irritant zijn mensen die compleet niet luisteren.
"Ik heb uw wachtwoord gewijzigd in Pietjepuk1 met hoofdletter P."
"Pietje1 zegt u?"
"Nee mevrouw, Pietjepuk1, met hoofdletter P van Pieter"
"Oh, Pieter"
"Nee mevrouw, Pietjepuk1."
"Oh, Pietjepuk"
"Euh, volgens mij vergeet u de 1 mevrouw."
"Ohja"

"Ik kom niet ingelogd"
"Wat gaat er precies mis? Krijgt u een foutmelding te zien?"
"Nee, ik krijg geen foutmelding"
Ga je meekijken, zit ze al te zeuren dat het zo lang duurt en het normaal zo verholpen is, zie je een dikke melding op het scherm staan.
"Oh mevrouw, ik zie dat u wel een foutmelding krijgt, kijk, deze" *wijst aan met muiscursor*
"U hoeft niet zo agressief te doen!"

Ik zei het op m'n alleraardigst. -O-

Gelukkig nooit echt gedoe, meestal kan ik alles wel zo afhandelen dat de mensen weer tevreden zijn, of dat ze snappen dat ik ze écht niet kan helpen. Was toen ik nog op de salarisadministratie zat wel anders, daar kwamen zo af en toe nog wel wat bedreigingen binnen. :')

Jaa, dat is ook taboe bij zakelijk telefoneren!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:40

droomy schreef:
Check, frustratie als klant dan.

Vodafone die me tot 2x toe belt met een aanbieding die "tja euh meer dan 2x zo duur kan ik u niet bieden. Ik snap dat u daar niks mee kunt".. bel dan niet?!? Toen ik aangaf dat ze al eerder gebeld hadden ivm verlengen "kon ze dat niet zien in haar systeem", vind ik toch wel een ernstige tekortkoming >;)

KPN die na 6x doorverbinden me nog niet kan uitleggen hoe ik een zakelijk mobiel nummer om kan zetten naar een prive mobiel nummer..

PostNL die 'een klacht aanmaakt' om 18.03, geen correspondentienummer wil doorgeven, en vervolgens nog even de hoorn erop gooit. De dag erna kon er niks meer gevonden kan worden. Ofwel, er was dus niks aangemaakt.

De Zwaluwhoeve die mij halverwege mijn zin afbreekt met de mededeling "mevrouw ik heb nog meer te doen vandaag" en vervolgens de hoorn erop gooit. :r

En heeft er hier wel eens iemand de hoorn erop gegooid bij een klant?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:40

droomy schreef:

:oo Niet!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:43

Ik heb wel eens de verbinding verbroken ja,. maar dan pas na 3x waarschuwen omdat ik voor alles uitgemaakt werd.
prutsmuts, ik hoop dat je kinderen nooit geboren mogen worden was toch wel het toppunt.
Heb toen nog netjes kunnen zeggen meneer voor de derde maal ik wens niet zo toegesproken te worden, ik ga de verbinding verbreken en ik wens u nog een fijne dag.
Daarna barste ik in huilen uit want een week daarvoor was 1 van mn liefste collegaatjes geconstateerd met kanker en het zat me allemaal erg hoog..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:44

Tabaluga12 schreef:
Jaa, dat is ook taboe bij zakelijk telefoneren!

Eerste niet, althans niet volgens de verschillende trainers die ik gehad heb in ieder geval. :+ Tweede is iets minder handig, maar valt erg mee als je het hele gesprek hoort. Agressief was het allesbehalve in ieder geval, denk eerder dat ze geïrriteerd was omdat het niet werkte en het gesprek even duurde. (maar goed, als we geen volledige info krijgen, kunnen we het ook niet binnen een paar minuten verhelpen natuurlijk. :P)

Ophangen overigens nog nooit gedaan. :)

Edit: Dat lieg ik bedenk ik me. :+ Net als bovenstaande ook enkele keren toen ik nog op de salarisadministratie zat en voor van alles en nog wat uit gemaakt werd. Ook paar keer gewaarschuwd en uiteindelijk de verbinding verbroken. "Meneer, zoals al enkele keren aangegeven wil ik u graag helpen, maar niet als u deze toon tegen me aanslaat. Ik wil u dan ook vragen om terug te bellen als u gekalmeerd ben. Ik verbreek nu de verbinding."
Laatst bijgewerkt door Exitium op 14-08-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:44

Ik, toen mij werd gezegd dat deze persoon mij op kwam zoeken en mij zo hard tussen mijn ogen zou slaan dat ik voortaan de wereld als een doedelzak zou zien. Daar bij noemde deze persoon mijn voor-en achternaam die ik verplicht moet noemen.. Ik was zo geschrokken dat dit mijn enige reactie was.
Verder nooit.

Zit trouwens bij een instantie waar je je roze papiertjes haalt, maar in dit voorbeeld ook aan kwijt kan raken. Veel weerstandgesprekken dus.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:46

Suuskipje schreef:
Ik heb wel eens de verbinding verbroken ja,. maar dan pas na 3x waarschuwen omdat ik voor alles uitgemaakt werd.
prutsmuts, ik hoop dat je kinderen nooit geboren mogen worden was toch wel het toppunt.
Heb toen nog netjes kunnen zeggen meneer voor de derde maal ik wens niet zo toegesproken te worden, ik ga de verbinding verbreken en ik wens u nog een fijne dag.
Daarna barste ik in huilen uit want een week daarvoor was 1 van mn liefste collegaatjes geconstateerd met kanker en het zat me allemaal erg hoog..

Aww, da's echt vreselijk, ja.
Die zou ik toch even wat minder vriendelijk toespreken. |o

Dat heb ik één keer gehad, iemand die ging schelden. Toen zei ik "Meneer, hoort u wel wat u nu zelf zegt?" Hij stil.. Dus ik zeg "Dat is toch helemaal niet nodig? Ik help u graag verder, dat is mijn werk en dat doe ik met plezier, maar dan moet u mij wel die kans geven."

Wat hij vervolgens zei? "Je hebt gelijk" met heel veel excuses. :(:)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:47

Amaryllis schreef:
Ik, toen mij werd gezegd dat deze persoon mij op kwam zoeken en mij zo hard tussen mijn ogen zou slaan dat ik voortaan de wereld als een doedelzak zou zien. Daar bij noemde deze persoon mijn voor-en achternaam die ik verplicht moet noemen.. Ik was zo geschrokken dat dit mijn enige reactie was.
Verder nooit.

Zit trouwens bij een instantie waar je je roze papiertjes haalt, maar in dit voorbeeld ook aan kwijt kan raken. Veel weerstandgesprekken dus.

Oef.. -O-

De wereld als een doedelzak zien... sorry ik moet er toch hard om lachen..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:49

Amaryllis schreef:
Verder nooit.

Oh ja, die zijn ook dodelijk. Dat hoef ik niet, maar soms zeggen klanten "En met wie heb ik nu gesproken?" En dan zeg ik "Met Saskia". "Saskia wie?" -> "Saskia van de klantenservice. Ik ben de enige Saskia hier". De meeste mensen laten het dan rusten en anderen zeggen "Ik zou toch graag je achternaam willen". Als ze het aardig zeggen geef ik 'm. Als ze boos worden zeg ik "Ik ben gelukkig niet verplicht u mijn achternaam te noemen en aangezien ik de enige Saskia hier ben, weet iedereen wie u bedoelt als u mij nodig heeft". En dan ga ik 'm ook echt niet meer geven. >;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:50

Saskiaatje schreef:
Suuskipje schreef:

Aww, da's echt vreselijk, ja.
Die zou ik toch even wat minder vriendelijk toespreken. |o

Dat heb ik één keer gehad, iemand die ging schelden. Toen zei ik "Meneer, hoort u wel wat u nu zelf zegt?" Hij stil.. Dus ik zeg "Dat is toch helemaal niet nodig? Ik help u graag verder, dat is mijn werk en dat doe ik met plezier, maar dan moet u mij wel die kans geven."

Wat hij vervolgens zei? "Je hebt gelijk" met heel veel excuses. :(:)

Had daarvoor tegen die man ook al gezegd dat we in een gesprek met twee volwassenen zijn en dat het helemaal niet nodig is om zo te schelden.
Punt was zelfs dat ik hem een hele gunstige betalingsregeling aan kon bieden maar hij liet me niet uitspreken. Supernaar want heb echt op de blote knietjes gelegen bij debiteuren omdie regeling voor elkaar te krijgen :+

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 15:51

Saskiaatje schreef:
Amaryllis schreef:
Verder nooit.

Oh ja, die zijn ook dodelijk. Dat hoef ik niet, maar soms zeggen klanten "En met wie heb ik nu gesproken?" En dan zeg ik "Met Saskia". "Saskia wie?" -> "Saskia van de klantenservice. Ik ben de enige Saskia hier". De meeste mensen laten het dan rusten en anderen zeggen "Ik zou toch graag je achternaam willen". Als ze het aardig zeggen geef ik 'm. Als ze boos worden zeg ik "Ik ben gelukkig niet verplicht u mijn achternaam te noemen en aangezien ik de enige Saskia hier ben, weet iedereen wie u bedoelt als u mij nodig heeft". En dan ga ik 'm ook echt niet meer geven. >;)

Wij zijn verplcith af te sluiten met voor en achternaam helaas en aangezien er een dozijn Suzanne's werken gaat jouw vlieger voor mij niet op :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:52

Suuskipje schreef:
Had daarvoor tegen die man ook al gezegd dat we in een gesprek met twee volwassenen zijn en dat het helemaal niet nodig is om zo te schelden.
Punt was zelfs dat ik hem een hele gunstige betalingsregeling aan kon bieden maar hij liet me niet uitspreken. Supernaar want heb echt op de blote knietjes gelegen bij debiteuren omdie regeling voor elkaar te krijgen :+

Sommige mensen luisteren gewoon niet. Gatver, ik haat het als ik heel veel moeite doe en klanten zijn helemaal niet blij. :\

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:54

Ja achteraf kan ik er om lachen, maar toen zat de schrik er goed in.
Ik bel soms privé ook wel eens een klantenservice..echt tenenkrommend vaak. Bedrijven zien dat gedeelte vaak als afvoerputje, terwijl het ook als begin kan dienen om je service te optimaliseren. Niet eerst de mannen in pak achter het bureau allerlei belachelijke ideeën voor op de ks laten bedenken, maar juist de signalen die "wij" opvangen gebruiken om op te bouwen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:11

Ik heb wel eens naar tele2 gebeld met een vraag. Dan moet je vanalles doorgeven zoals je nummer en postcode enzo. Zegt dat mens doodleuk: 'mevrouw, u bent geen klant bij ons'. Dus ik zeg: jawel hoor, al heel lang. Zegt ze: 'nee, hoor, u staat niet in mijn systeem'. Dus ik zeg: maar er wordt wel elke maand geld afgeschreven door tele2 en in het scherm van mijn telefoon staat tele2, dus ik neem aan dat ik klant bij tele2 ben.
En zo ging het nog een tijdje door -O- uiteindelijk ben ik dus niet geholpen omdat ik niet kon bewijzen dat ik klant was :\ gek mens...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:14

Niet telefonisch maar ik handel per email de meldingen af die klanten via onze software melden.
Soms meldingen als "werkt niet".. ja, wat werkt niet?!
Op alle meldingen moet een nette email terug gestuurd worden maar soms kost het echt veel moeite om een zinnig en nette email te verzinnen.
Hoef er gelukkig niet mijn eigen naam bij te zetten, maar soms gaat het mis (en verzend ik het vanuit mijn eigen email) en dan hangen ze al aan de telefoon omdat ze een naam hebben.
Zie je ook meteen dat ze je hebben opgezocht op LinkedIn.
"Nee meneer, u kunt support bellen"
En dan beledigd dat ik ze niet telefonisch wil helpen, maar ik weet gewoon dat ik daar echt niet het geduld voor heb :+

De klantenservice van Telfort bellen, mijn modem deed het niet meer. Of ik een ander stopcontact wilde proberen. Echt 5x een vraag of er niks branden/knipperde.. NEE!
Ik ben toch niet achterlijk, dat ding is echt overleden.. Fijn dat ze het zeker willen weten maar ondertussen betaal je wel per minuut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:24

Ceriadwen schreef:
als je opbelt naar je internetprovider omdat je internet eruit ligt en je hoort "voor veel gestelde vragen kunt u ons ook op http://www.bladibladibla.nl raadplegen.

JA poedersuiker!! Als ik internet had gehad, dan had ik je niet gebeld!

UPC :+ }> De afgelopen tijd hebben wij regelmatig geen vaste telefoon en internet... " U kunt als UPC abonnee gratis bellen met uw vaste telefoon naar 1200. Meer informatie kun je vinden op http://www.upc.nl. _-:( _-:(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:34

Ik doe nou al vier jaar telefonisch werk. Eerst als outbound medewerker, toen telefonisch beheerder van de agenda's van de adviseur en nou doe ik telefonisch hypotheekadvies. Hele andere tak van sport, mijn gesprekken duren ook rustig een uur :+

Vrij weinig gekke dingen gehoord, wel als ik zelf naar bedrijven bel. Lees hier 'de leiding kwijt raken' 'structuur kwijt raken', nou níks zo irritant als iemand die niet zonder belscript kan bellen, meer waarde hecht aan structuur dan aan een persoonlijk gesprek en begint te hakkelen als je niet het script volgt als klant. Zelf heb ik wel een kader waar mijn gesprekken binnen vallen maar ik maak nooit gebruik van belscripts.

Mooiste is nog wel de nieuwe collega die in haar eerste gesprek letterlijk zei "Goedendagdeel, u spreekt met naam van ****. Gelegen?"
:') :') You tried :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:58

Ik weet 1 ding.. De klantenservice van de KPN mag die naam eigenlijk niet eens dragen. Dat kunnen ze beter de frustratieservice noemen. En dat je daar naar belt als je eens lekker gefrustreerd wil raken. (niet om je problemen op te lossen, want daar zijn ze niet voor)