Mijn leven staat stil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Mijn leven staat stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:42

Waarom zou je 's avonds niet kunnen werken als ik vragen mag?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:43

Wat heb je tot nu toe al ondernomen om een bijbaantje te vinden?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:49

@ doubtless : 's avonds is de moment dat ik studeer en tot mezelf kom. In de dag combineer ik lessen met het huishouden en als ik dan werk overdag vind kan ik beter 's avonds nog poetsen. Vind dat veel fijner werken :)

@Kwanyin : Winkels binnengegaan, sites afgezocht, via via om zwartwerk gevraagd *ik weet het niet goed, maar zoiets als grasmaaien of honden wandelen doen veel mensen*. Ofwel hadden ze net iemand gevonden, waren het vaste contracten. Kortom het was altijd wel een uitvlucht.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:51

Heb ook al aan vrienden gevraagd of ze op hun werk nog iemand zochten :) meer tevergeefs. Net of iedereen wil me niet haha :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:52

Presenteer jij jezelf wel goed? Goede brief?
Heb je al je netwerken in kaart gebracht? Wie zou wat voor mij kunnen betekenen en uitzetten in het netwerk wat je graag wil :) en dan niet met 'ik wil alleen dan en dan" maar ik grijp alles aan zeg maar.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:54

Goed presenteren, geen idee eigenlijk. Ben zeer verlegen en heb weinig zelfvertrouwen. Misschien valt dat op ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:56

Wat is dat toch met dat snel groot willen worden en een grote-mensen-leven willen leiden? :D

Ik herken het wel hoor! Ben op m'n 19e het huis uit gegaan, samen gaan wonen met een lieve jongen die daar nog helemaal niet aan toe was en al snel terug naar zijn ouders verhuisde. Zat ik dus als student met een duur appartement en alle bijkomende kosten die ik van mijn uitwonende studiefinanciering en weekendbaantje niet kon betalen. Terug naar huis was geen optie voor mij. Ik ben maximaal gaan lenen bij de DUO en heb 2 baantjes erbij genomen. Laat zich raden wat dat met mijn studieresultaten deed.

Ik ben goed terecht gekomen hoor! Maar betaal nog wel steeds mijn studielening terug, heb geen diploma's behaald destijds, maar wel een hoop lol gehad :D

Ideale baantje voor een student (goed, buiten een studiegerelateerde job dan, dan ben je echt lekker bezig met je toekomst!) is een oppasadres. Moet je kindjes wel leuk vinden natuurlijk, verantwoordelijkheidsgevoel hebben en niet angstig zijn om wat later op de avond alleen over straat te moeten. Maar je kunt als de kindjes op bed liggen lekker werken aan je studie, of tv kijken, als je vertrouwd bent in de weekenden kun je je lief ook lekker meenemen. En zo slecht verdiend het niet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:57

Ik kan dat er zelf vrij vlot uithalen als iemand zich presenteert die erg onzeker is (ook als als ze zich gaan overschreeuwen om te laten voorkomen hoe goed ze zich voelen met zichzelf). De manier van binnenkomen zegt al veel :)
Ga het oefenen met vrienden, familie of kennissen :j

Ben je al bij uitzendbureau's geweest? Collega maakte bv schoon elke werkdag van 18.00-20.00 bij een kantoor (en was dus alleen in het gebouw)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-08-13 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:57

Dat zou goed kunnen. We kunnen natuurlijk niet zien hoe je gaat solliciteren, maar als je bv in een kledingwinkel wilt werken en je komt in een oude totaal niet passende combinatie af met een stil stemmetje trillend vragen of je misschien heel asjeblieft als het niemand te veel werk is de verantwoordelijke mag spreken...bij wijze van ;) .

En heb je je al ingeschreven bij de interimkantoren?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:58

Ik ben 21 en werk al vanaf mijn 13e en zou ook niets liever willen dan op mezelf wonen.
Een eigen huis, waarbij alles van jouw is..

Ik begin nu met een 4 jarige studie, waardoor ik de komende 4 jaar ook nog thuis moet wonen :+
Tja.. Voor wat, hoort wat.
Gelukkig werk ik dan wel minstens 20 uur in de week en hoef ik maar 1 dag in de week naar school.

Maar ik snap je frustratie heel goed, ik heb het af en toe ook!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:00

Chubby schreef:
Wat is dat toch met dat snel groot willen worden en een grote-mensen-leven willen leiden? :D

Ik herken het wel hoor! Ben op m'n 19e het huis uit gegaan, samen gaan wonen met een lieve jongen die daar nog helemaal niet aan toe was en al snel terug naar zijn ouders verhuisde. Zat ik dus als student met een duur appartement en alle bijkomende kosten die ik van mijn uitwonende studiefinanciering en weekendbaantje niet kon betalen. Terug naar huis was geen optie voor mij. Ik ben maximaal gaan lenen bij de DUO en heb 2 baantjes erbij genomen. Laat zich raden wat dat met mijn studieresultaten deed.

Ik ben goed terecht gekomen hoor! Maar betaal nog wel steeds mijn studielening terug, heb geen diploma's behaald destijds, maar wel een hoop lol gehad :D

Ideale baantje voor een student (goed, buiten een studiegerelateerde job dan, dan ben je echt lekker bezig met je toekomst!) is een oppasadres. Moet je kindjes wel leuk vinden natuurlijk, verantwoordelijkheidsgevoel hebben en niet angstig zijn om wat later op de avond alleen over straat te moeten. Maar je kunt als de kindjes op bed liggen lekker werken aan je studie, of tv kijken, als je vertrouwd bent in de weekenden kun je je lief ook lekker meenemen. En zo slecht verdiend het niet...

Oppassen inderdaad !
Ik hou van kinderen en met het omgaan (studeer niet voor niets voor leerkracht) met hen. En kan ik inderdaad nog studeren, hoef ik die tijd niet te missen. Super !
Hoe vindt je zo een baantje dan, advertenties in winkels plaatsen ? (zo een papier met aftrekstrookjes bedoel ik dan)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:03

Ja bijvoorbeeld. Advertentiesites staan ook vol met zoekertjes. En wellicht zijn er bureaus in je buurt die bemiddelen.

Ander idee in jouw geval is bijles geven aan schoolgaande kindjes. Dat kan overdag of in de vakanties.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:08

Mag je wel bijles geven zonder daar een diploma of erkenning voor te hebben ?
Dat zie ik nog beter zitten.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:15

Ik ben 20 en begin dit jaar aan mijn universitaire studie. Woon nu ook sinds een paar weken niet meer thuis bij mijn ouders. Ik heb zeer veel gewerkt tijdens de vakanties en alle tijd die ik had eigenlijk gebruikt daarvoor. Daarnaast studiefinanciering + een lening voor het betalen van mijn studie en ik heb een vriend waarmee ik ben gaan samenwonen. Hij woonde in Engeland, ik wilde wel een uitdaging en dus studeren in Engeland. Heb mijn koffers gepakt en ben gevlogen naar Engeland. Mijn vriend betaald de huur en de auto, ik betaal het levensonderhoud (eten e.d.) dankzij studiefinanciering en werk :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:36

Zat studenten die bijles geven :j

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:49

Straks eens kijken hoe ik dat kan kenbaar maken, bedankt voor jullie tips :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:51

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:49

Oh super handig ! ga ik zeker bekijken na mijn examens (heb volgende week nog 2, ben dan geslaagd voor eerste jaar) :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:53

Ik woon ook op mezelf en studeer nog minimaal 2 jaar..
Ben nu begonnen met coschappen dus ik werk niet meer, maar ik heb hiervoor tijdens mijn studie zoveel mogelijk gewerkt en hier vrij veel van gespaard..
Nu krijg ik een financiële bijdrage van mijn vader, heb ik studiefinanciëring, huurtoeslag, en wat ik niet red haal ik van mijn spaarrekening..

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:04

Bekijk het van de andere kant :D!! Eigenlijk heb je het luxe, je kan studeren vanuit ouderlijk huis, hebt daar dus geen vaste lasten van, alles wat je verdiend kun je sparen en daarnaast heb je in het weekend tijd om je vriend te zien!!

Ik werk vanaf mn 15e, naast school, en ben op mijn 18e uit huis gegaan op kamers. ik heb naast studie jaar in jaar uit keihard gewerkt om geld te verdienen. Maakte met studie erbij weken van 70uur of misschien nog wel veel meer (zeker in tentamentijden)

maar ik woonde wel op mezelf!!
Mijn geld werd aangevuld door studiebeurs, en zolang ik studeerde betaalden mijn ouders de stalling voor mn paard (de rest eromheen betaalde ik wel zelf)..

Maar tijd voor stappen, vriendinnen of gewoon ff niks doen was er niet eecht.. maargoed je doet het ergens voor.

zo heb ik het voor elkaar gebokst ;)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:21

Waarom kun je nergens n huisje huren dan? Samen me tje vriend wellicht?

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:29

TS: naast de adviezen die je krijgt, wil ik je ook adviseren leer geduld te hebben.
Die rusteloze periodes zullen waarschijnlijk vaker in je leven terug komen.

Ik ben nu meer dan 3 jaar geleden afgestudeerd als leerkracht, maar ik heb ook nog geen vaste baan.
Ik woon dan wel op mijzelf en ben noodgedwongen bezig een ander huis te zoeken (ik moet uit mijn huidige huis) om te gaan samenwonen met mijn vriend.

Maar ik heb ook regelmatig het gevoel dat mijn leven stilstaand.

Ik wil ook een vaste baan, maar dat is moeilijk te vinden in het onderwijs.
Ik wil ook graag een paard, maar dat kan niet omdat ik van mijn financiën afhankelijk ben van hoeveel invalwerk ik heb per maand.
Ik wil in een nieuw huis ook een hele nieuwe inrichting en geen afdankertjes van anderen, maar daar moet ook voor gespaard worden.
Ik wil ook trouwen en kinderen, maar daar is nog geen geld voor.
En ook wil ik graag vaak nieuwe kleding, schoenen en andere spullen kopen.

Nu ik op mijzelf woon, leer ik steeds meer dat het leven niet bestaat uit ik wil, ik wil en ik wil, maar SPAREN en keuzes maken.

En dat "haat"gevoel heb ik af en toe ook, als ik hoor dat vriendinnen op vakanties gaan, trouwen, kinderen krijgen, huis kopen, nieuw paard kopen, dan denk ik met tranen in mijn ogen HOE?? doen zij dat allemaal???

Maar mijn motto is, heb geduld ooit is het mijn tijd!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:33

Hey :)
Ik herken uw gevoel ze, bij mij is het ook nog 2 jaar en ben al wat ouder dan u ...
Maar in de Colruyt zoeken ze bv altijd mensen! Daar zijn er heel veel die gewoon een dag in de week komen werken (studenten dan), alee, toch zeker in die van Heverlee. Maar je kunt ook eens proberen bij de rest e :)
Na de herexamens nog eens afspreken?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:35

Ik ben op mijn achtiende gewoon gegaan, had net een baan (met weinig inkomen toen nog) en heb gewoon een risico genomen :+ Me ouders en me familie hebben me wel geholpen met spulletjes maar nooit financieel, dat heb ik allemaal zelf gedaan. Leren leven met het geld wat je hebt zeg ik dan maar. Nu ben ik 22 en heb ik net een maand weer een nieuwe woning (stukje groter) en nu zit ik weer in hetzelfde als waar ik mee begonnen ben.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 12:57

Biebabeloeba schreef:
Hey :)
Ik herken uw gevoel ze, bij mij is het ook nog 2 jaar en ben al wat ouder dan u ...
Maar in de Colruyt zoeken ze bv altijd mensen! Daar zijn er heel veel die gewoon een dag in de week komen werken (studenten dan), alee, toch zeker in die van Heverlee. Maar je kunt ook eens proberen bij de rest e :)
Na de herexamens nog eens afspreken?

Lang geleden seg ! Je gaan we zeker doen ! Heb er maandag en woensdag eentje en ben dan vrij :)

Echt, dan zal ik eens gaan kijken daar. Voorlopig heb ik al het idee om bijles te geven, maar dat idee van u lijkt me ook niet slecht !