Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

meer tevergeefs. Net of iedereen wil me niet haha

.

Chubby schreef:Wat is dat toch met dat snel groot willen worden en een grote-mensen-leven willen leiden?![]()
Ik herken het wel hoor! Ben op m'n 19e het huis uit gegaan, samen gaan wonen met een lieve jongen die daar nog helemaal niet aan toe was en al snel terug naar zijn ouders verhuisde. Zat ik dus als student met een duur appartement en alle bijkomende kosten die ik van mijn uitwonende studiefinanciering en weekendbaantje niet kon betalen. Terug naar huis was geen optie voor mij. Ik ben maximaal gaan lenen bij de DUO en heb 2 baantjes erbij genomen. Laat zich raden wat dat met mijn studieresultaten deed.
Ik ben goed terecht gekomen hoor! Maar betaal nog wel steeds mijn studielening terug, heb geen diploma's behaald destijds, maar wel een hoop lol gehad![]()
Ideale baantje voor een student (goed, buiten een studiegerelateerde job dan, dan ben je echt lekker bezig met je toekomst!) is een oppasadres. Moet je kindjes wel leuk vinden natuurlijk, verantwoordelijkheidsgevoel hebben en niet angstig zijn om wat later op de avond alleen over straat te moeten. Maar je kunt als de kindjes op bed liggen lekker werken aan je studie, of tv kijken, als je vertrouwd bent in de weekenden kun je je lief ook lekker meenemen. En zo slecht verdiend het niet...

!! Eigenlijk heb je het luxe, je kan studeren vanuit ouderlijk huis, hebt daar dus geen vaste lasten van, alles wat je verdiend kun je sparen en daarnaast heb je in het weekend tijd om je vriend te zien!!

Me ouders en me familie hebben me wel geholpen met spulletjes maar nooit financieel, dat heb ik allemaal zelf gedaan. Leren leven met het geld wat je hebt zeg ik dan maar. Nu ben ik 22 en heb ik net een maand weer een nieuwe woning (stukje groter) en nu zit ik weer in hetzelfde als waar ik mee begonnen ben. 
Biebabeloeba schreef:Hey
Ik herken uw gevoel ze, bij mij is het ook nog 2 jaar en ben al wat ouder dan u ...
Maar in de Colruyt zoeken ze bv altijd mensen! Daar zijn er heel veel die gewoon een dag in de week komen werken (studenten dan), alee, toch zeker in die van Heverlee. Maar je kunt ook eens proberen bij de rest e
Na de herexamens nog eens afspreken?