Vandaag nationale linkshandigendag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:23

O ja die plaatjes op mokken is soms wel suf := al kunnen anderen dan wel je mooie mok zien en als je drinkt zie je het zelf toch ook niet :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:23

Fran Drescher (the Nanny) is ook links.

Ik ben zelf rechts, maar ik eet links:p onhandig aan tafel. Mijn zus is links en die eet dan weer rechts :p

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:24

Uit eten gaan:
Alles is voor rechthandigen neergelegd of wordt neergezet zoals een kopje koffie met het oortje naar rechts, of een glas drinken wordt rechts neergezet...... Neeehee, ik ben links.... :-)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:27

Morris schreef:
Uit eten gaan:
Alles is voor rechthandigen neergelegd of wordt neergezet zoals een kopje koffie met het oortje naar rechts, of een glas drinken wordt rechts neergezet...... Neeehee, ik ben links.... :-)

Oh ja! Dat is zóóóó vervelend!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:33

Nog een linkshandige! :wave:
Natuurlijk heb ik ook last van het "pennen - en scharen"-probleem. Maar nu leg ik mijn blad papier zo schuin, dat mijn hand er niet door kan wrijven... :=
Mijn moeder is ook linkshandig, maar heeft altijd met een rechtshandige schaar leren knippen en kan dus niet met een linkshandige schaar knippen. Ze is er van overtuigd dat dit enkel komt hoe je het aanleert... Nuja, ik mis mijn linkshandige schaar altijd, maar het is net geen voorwerp om mee in mijn handtas te steken :D

Onlangs moest ik trouwens een nieuwe schaar kopen. Ik vond een linkshandige schaar, van net hetzelfde merk als de rechtshandige. Kleur, formaat, vorm en alles wat je maar wil was het zelfde. Maar gewoon €5 duurder! Nou, van "discriminatie" gesproken voor linkshandige...

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:33

Ik heb bij mijn geboorte een schouderverlamming rechts opgelopen en heb daardoor alles geleerd om met links te doen. Knippen kan ik niet met een linkshandige schaar dus dat is wel makkelijk voor de rechtsgeorienteerde wereld. Toevallig laatst een trimmesje gekocht om de manen van paardlief te kortwieken en toen ik het wilde gebruiken zag ik ook dat het een rechtshandige was. Niet handig :) wel opgelost, links ging het ook wel.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:38

joosie schreef:
Het eerste wat mij te binnen schiet: kruidenbotermesjes... Als je ergens ga eten tref je 9 van de 10 keer een mesje aan voor rechtshandigen. Ik vind het best lastig smeren met zo'n mesje :)

Dat dus, zoooooo hatelijk. Zit altijd maar te stuntelen met die dingen. Mijn vriendin heeft nog steeds niet altijd door dat dat komt doordat ik linkshandig ben ipv gewoon lomp }:0

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:38

Stefaaah schreef:
Nog een linkshandige! :wave:
Natuurlijk heb ik ook last van het "pennen - en scharen"-probleem. Maar nu leg ik mijn blad papier zo schuin, dat mijn hand er niet door kan wrijven... :=
Mijn moeder is ook linkshandig, maar heeft altijd met een rechtshandige schaar leren knippen en kan dus niet met een linkshandige schaar knippen. Ze is er van overtuigd dat dit enkel komt hoe je het aanleert... Nuja, ik mis mijn linkshandige schaar altijd, maar het is net geen voorwerp om mee in mijn handtas te steken :D

Onlangs moest ik trouwens een nieuwe schaar kopen. Ik vond een linkshandige schaar, van net hetzelfde merk als de rechtshandige. Kleur, formaat, vorm en alles wat je maar wil was het zelfde. Maar gewoon €5 duurder! Nou, van "discriminatie" gesproken voor linkshandige...

Ja ik heb het mezelf dus ook gewoon aangeleerd :j en hoewel ik sowieso geen held ben in knippen is het met een linkshandige schaar nog veel erger als met een rechtshandige :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:39

Ik ben ook linkshandig maar heb er nooit last van. :)
Soms idd met die kruidenbotermesjes of pannetje met tuitje aan de verkeerde kant.
Maar ik maak me er nooit druk om, je weet gewoon niet beter.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:39

Eleionomae schreef:
Ja ik heb het mezelf dus ook gewoon aangeleerd :j en hoewel ik sowieso geen held ben in knippen is het met een linkshandige schaar nog veel erger als met een rechtshandige :')

Ik geraak zoooooo gefrustreerd als ik met een rechtshandige schaar moet knippen. Het lukt me écht niet. Ik wou dat ik het kon, maar helaas...

Eleionomae

Re: Vandaag nationale linkshandigendag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:41

Die kruidenboter mesjes heb ik overigens nooit bij stil gestaan tot jullie er hier over begonnen _O- nu denk ik ineens ooh dat verklaart waarom ik soms zo aan het stuntelen ben :+ dat zal dan met een vis mes wel met zo zijn :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:43

Hier ook een linkshandige!
Knip met rechts, lees dat veel meer dat doen.
En de computermuis gebruik ik ook met rechts.

Allerlastigste vind ik schrijven op een whiteboard... dat kan echt niet.
Als ik ergens mijn adresgegevens ofzo in moet vullen, dan begin ik meestal onderaan, kan ik niet vlekken :D

Met kruidenbotermesjes nooit problemen gehad, vlees snijden doe ik met rechts.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:44

Computermuis gebruik ik ook rechts, altijd zo geleerd.Kan het niet links :) Bij het mousepad wissel ik af

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:45

EngeltjeS schreef:
Oooh jaaa zie je dat deze dag wel bestond! :P

Waar ik tegen aan loop?
Pff... scharen die niet lekker knippen en die voor rechtshandigen bedoeld zijn (of ontwikkeld? :P )

Jaaa, idd! :D

Op de basisschool hadden we van die figuurzagen voor hout. En altijd knapten die kartelstukjes bij mij, want ze waren voor rechtshandigen. Geen wonder dat ik zo'n bloedhekel had (heb) aan handvaardigheid. Ik kon niet knippen en ik kon niet zagen. -O-

Edit.
En op school van die krijtjesborden, waarbij je met de buitenkant van je hand je eigen schrift weer uitveegt. :')
Laatst bijgewerkt door Science90 op 13-08-13 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:45

Maar je mes hoor je toch ook gewoon rechts vast te houden? Ik vind het altijd zo lomp je mes links en je vork rechts :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:46

Mes hoort inderdaad gewoon rechts.
Ken genoeg rechtshandigen die eerst vlees snijden met mes in de rechterhand en daarna vork in rechterhand nemen om te eten, dat hoort dus niet he... :')

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:48

Whiteboard, is inderdaad een drama! Flapover, ook niet handig....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:49

Eleionomae schreef:
Die kruidenboter mesjes heb ik overigens nooit bij stil gestaan tot jullie er hier over begonnen _O- nu denk ik ineens ooh dat verklaart waarom ik soms zo aan het stuntelen ben :+ dat zal dan met een vis mes wel met zo zijn :')

Dat had ik dus ook. Ik dacht altijd dat het gewoon ondingen waren.
Goede reden om mijn man de kruidenboter in het vervolg te laten smeren :+

Muizen heb ik mezelf met rechts aangeleerd trouwens. Want dat is altijd zo'n gedoe als je dan weer achter een "vreemde" pc zit.
En ik ben zoooooo blij dat we niet meer met vulpennen hoeven te schrijven. Wat aan ondingen zeg, mijn hele hand was altijd blauw. En de tekst uitgeveegd :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:51

hier ook een linkshandige!
*\o/* *\o/*

Met hondentrimmen is links zijn ook best lastig, vooral met de voetjes van de hond knippen.
Je moet je hand dan in een bepaalde greep houden maar omdat ik dus links ben moet ik heel raar zitten om m'n hand in die greep te krijgen

met computermuizen heb ik geen probleem ;)

nikilover

Hier een linkshandige! :D

Vooral dat ellenbogen stoten is een veeel voorkomend probleem.
Vooral op school _O-

Suusie22

Wendy schreef:
Eleionomae schreef:

Dat had ik dus ook. Ik dacht altijd dat het gewoon ondingen waren.
Goede reden om mijn man de kruidenboter in het vervolg te laten smeren :+

Muizen heb ik mezelf met rechts aangeleerd trouwens. Want dat is altijd zo'n gedoe als je dan weer achter een "vreemde" pc zit.
En ik ben zoooooo blij dat we niet meer met vulpennen hoeven te schrijven. Wat aan ondingen zeg, mijn hele hand was altijd blauw. En de tekst uitgeveegd :+

ja irritant was dat! net als ellebogen stoten tijdens het schrijven.

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:52

Hier nog een linkshandige :)

Er is goed mee te leven maar probeer maar een je frikandel te snijden met zo'n plastic vorkje die je bij de friettent krijgt!
Dat is dus echt onmogelijk de snijkant is alleen voor rechtshandige....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:54

EL4a1990 schreef:
Hier nog een linkshandige :)

Er is goed mee te leven maar probeer maar een je frikandel te snijden met zo'n plastic vorkje die je bij de friettent krijgt!
Dat is dus echt onmogelijk de snijkant is alleen voor rechtshandige....

Die zijn idd echt te stom voor woorden :j ik hak meestal maar wat _O-

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:57

@suusie kun je niet gewoon andersom gaan zitten dan? lijkt me dat jij aan de ene kant een voordeel hebt en een rechtshandige aan de andere kant :Y) :)
Zou het in het echt moeten zien, maar kan t niet geloven dat je als linkshandige dan echt zo raar zou moeten doen :o t is toch gewoon spiegelbeeld 8-) :7 Of misschien dan idd omdat het zo door rechtshandige voorgedaan wordt net als zo'n gymleraar van mij vroeger die het dan andersom voor probeert te doen waarschijnlijk (*fail*) _O-

@EL4a1990 zo'n vorkje kun je ook gewoon omdraaien hoor :Y) ok ziet er misschien anders uit maar gaat prima hoor :) en anders troost je menig rechtshandige knakt die dingen ook kapot voor de frikandel gesneden is :D
Laatst bijgewerkt door grid op 13-08-13 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:57

Ik ben ook links en het knippen en schrijven is vaak lastig, want als je op school aan een tafeltje met iemand zit, zit mijn linkerelleboog telkens tegen de rechterelleboog van mijn buurvrouw.