Bonuskaart AH werkt niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:21

Mootje schreef:
Omdat de bonuskaart in principe klantenbinding is. Met een bonuskaart weten ze wie je bent, waar je woont, waar je boodschappen doet en precies wat je koopt zodat ze hierop kunnen inspelen betreffende marketing :)

Dan moet je wel die gegevens hebben achtergelaten. Ik heb een anonieme bonuskaart. Hoogstens weten ze op basis van wat ik koop tot welke bevolkings-/leeftijdsgroep ik behoor en waar ik ongeveer woon. Dat maakt me dan weer niet zoveel uit.

maras

Re: Bonuskaart AH werkt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:26

Grappig topic, alsof Bokt weet wat er met jouw bonuskaart aan de hand is en de servicebalie die naast de kassa staat niet :-)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:30

Dan ga je Naar de service Balie en vraag je om een nieuwe.
Zo gedaan , al vind ik het raar dat die het niet zou doen,
Alle bonus kaarten die we binnenkrijgen zijn al klaar voor gebruik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:38

Je krijgt alleen korting bij bonusproducten :+
en als je kaart het niet doet scant ie m niet maar dat kan je echt niet missen. Dan kan je ook niet zo'n handscanner nemen. Doet die het wel?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:45

Nouja er zitten genoeg medewerkers op bokt. Ik ben caissiere en sta bijna altijd achter de sigarettenbalie. Als ts zou reageren zou ik waarschijnlijk kunnen helpen

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 22:46

Sappos schreef:
In welk opzicht krijg je geen korting? Wat staat er op de bon? Koop je wel bonusproducten? De bonuskaart werkt in principe altijd. Het enige waarop hij mogelijk niet werkt is bij de zelfscan en dat heeft vaak een reden. Bij de kassa moet ie áltijd werken. Anders kan je bij de servicebalie zo een nieuwe krijgen en opnieuw je airmileskaart laten koppelen als je dat hebt.

Caissière kan de algemene bonuskaart intypen maar dit mag niet bij ieder filiaal. Ze horen áltijd om je bonuskaart te vragen. Doen ze dit niet, even met de bon naar de balie, kunnen ze daar snel zien of er bonus op de producten zat.

Wat er op mijn bon staat weet ik niet meer want die heb ik niet meer.
Ik had inderdaad bonusproducten gekocht maar ik kreeg geen korting..

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:51

Dan moet je naar de servicebalie gaan om het te laten verrekenen... Dat kunnen de bokkers niet voor je doen :D

En voor ieder die zijn bonuskaart vergeet of wegens andere redenen geen bonuskaart wil, laat de caissière 2610400000012 (plu) invoeren :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:54

Dan kan je het beste even met de bon ( en zelfs als je die niet hebt kunnen ze het in de computer opvragen) naar de balie gaan met de producten die volgens jou in de bonus waren. Het grootste deel van de bonusproducten wordt automatisch verrekend. Soms kan het zo zijn dat producten niet goed in het syteem gaan of dat er actiekaartjes van de week ervoor zijn blijven hangen. Geloof mij ik kom dit soort dingen zo vaak tegen. Dat een bonuskaart niet werkt komt alleen voor wanneer hij versleten is. Daarnaast kan het ook bij vlees zo zijn dat ze de onderste strook van het etiket niet hebben verwijderd bij een nieuwe week. Dan lijkt het nog wel in de bonus terwijl de kassa dit niet automatisch doet (klant krijgt het product altijd voor de laagste aangegeven prijs)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:57

Mootje schreef:
Omdat de bonuskaart in principe klantenbinding is. Met een bonuskaart weten ze wie je bent, waar je woont, waar je boodschappen doet en precies wat je koopt zodat ze hierop kunnen inspelen betreffende marketing :)

Ook niet echt, heb er ondertussen 4 en de zijn niet geregistreerd :D

En inderdaad als ik foutje zie op de bon, ga ik naar de service balie en daar herstellen ze dat.
Dus ik ga het toch zeggen :+ Je moet naar de service balie gaan!
edit.. en wel direct na aankoop nog voor je de winkel uit bent, niet dag later of uur later.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:02

Zoals je met je auto naar de garage moet als 'ie stuk is, en niet naar de bakker, ben ik bang dat je met een niet werkende bonuskaart toch naar de servicebalie moet, en niet naar Bokt...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:14

misschien is er een ah forum.. kun je het daar vragen.

meestal staat het onderaan je bon, een rijtje met kortingen.

het is bij mij nooit fout gegaan.

dus toch maar een nieuwe kaart vragen... ik kreeg hem zo anoniem.. bij een ah aan de andere kant van het land waar ik toen toevallig was.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:41

Muisbal schreef:
Dan moet je naar de servicebalie gaan om het te laten verrekenen... Dat kunnen de bokkers niet voor je doen :D

En voor ieder die zijn bonuskaart vergeet of wegens andere redenen geen bonuskaart wil, laat de caissière 2610400000012 (plu) invoeren :D

En vraag t alstjeblieft, ipv hints van: ''Ik heb geen bonuskaart.'' :')
Maar heb je dus niet gekeken of ie wel gescant was?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:39

VeraPopeye schreef:
Maar veel cassieres doen dit niet uit zichzelf, en in sommige filialen mag het niet.

In sommige filialen dóen ze het niet, maar het móet overal.
Het is namelijk zo dat een bedrijf verplicht is korting te geven als dit staat aangegeven bij het schap, met of zonder bonuskaart.
Ook als je niet eens in het bezit bent van een bonuskaart heb je recht op die korting. :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:45

Nouja lijkt me niet dat je voor zoiets rechtbijstand oid gaat inschakelen, dus je kunt er gewoon vanuit gaan dat ze het niet doen.
En volgens mij is dat ook niet hoor, als er maar duidelijk staat dat het een bonuskorting is.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:38

En toch krijg je bij de meeste filialen de korting, of je nou zo'n pasje hebt, of niet. Een klant koopt waarschijnlijk het product om de korting, maar krijgt niet vervolgens niet. Als de klant dit aan geeft bij de service balie, kan die het verschil terug krijgen.
Want de redenatie volgens een ah (die de regels volgt) is dat als een klant de korting niet krijgt, deze niet snel meer terug zal komen. Als een klant roept "Wat een prut winkel, ik krijg de korting niet die mij wel beloofd is" komt die niet terug.

Hoewel het wel één van mijn grote frustraties is achter de kassa (hoe veel moeite is het om zo'n pasje te geven?) snap ik het wel.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:40

Wat een hilarisch topic eigenlijk :Y)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:42

Klopr maar wij moeten het wel proberen terug te brengen, dus zo min mogelijk bonuskaart. Dat betekend dat als iemand zeg: ''Ik heb geen bonuskaart.'' Wij de code niet moeten intoetsen, maar pas als ze het vragen. In de filialen waar het niet mag gebeurt het dus ook niet, vind het zelf ook irritant als ik de mijne niet bij heb.
Ik vind het soieso wel fijn als iemand het gewoon netjes vraagt ipv ik heb geen bonuskaart en dan verwachten dat ik hem intoets, maar vind het altijd zo sneu mensen hun korting mis te laten lopen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:42

Sorry bedoel niet zo min mogelijk bonuskaart, maar bonuscode.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:47

VeraPopeye schreef:
Klopr maar wij moeten het wel proberen terug te brengen, dus zo min mogelijk bonuskaart. Dat betekend dat als iemand zeg: ''Ik heb geen bonuskaart.'' Wij de code niet moeten intoetsen, maar pas als ze het vragen. In de filialen waar het niet mag gebeurt het dus ook niet, vind het zelf ook irritant als ik de mijne niet bij heb.
Ik vind het soieso wel fijn als iemand het gewoon netjes vraagt ipv ik heb geen bonuskaart en dan verwachten dat ik hem intoets, maar vind het altijd zo sneu mensen hun korting mis te laten lopen.

Ik vind het ook de grootste onzin. Sommige klanten weten niet dat de cassiere dat zo kan doen (bijvoorbeeld omdat ze niet vaak bij de ah komen of gewend zijn dat een cassiere het automatisch doet). Ik zou ook niet vragen aan een cassiere: wil je je de bonuskaart scannen? '

Ik zou ook zeggen: ik ben mijn kaart vergeten. En ik verwacht dan toch echt dat de cassiere zegt: oh, dan scan ik mijn kaart wel even.

Flauwe bedoeining hoor :j. Kijk als mensen niks zeggen/vragen over een bonuskaart ala, maar als ze al zeggen dat ze hem vergeten.

Overigens moet ts idd gewoon even naar de servicebalie. Of misschien toch de aanbiedingen niet goed gelezen?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:50

Nouja hier heb je heel veel mensen die zeggen ik ben hem vergeten, toets je hem niet in worden ze boos. Dan weten ze dus echt wel dat wij hem ook zelf kunnen intoetsen, en dat is vragen net zo min moeite. Maargoed ik deed het eerst echt bij elke trasactie al was het maar een blikje energy, maar het moet dus minder worden. Bij grote doe ik het nog wel altijd, want dan is er 9 van de 10 x bonus. Ik vind vergeten trouwens ook anders als geen bonuskaart, zoals ik in mijn post zei. Dan adviseer ik ze altijd ook om even een bonuskaart aan te vragen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:09

Ben blij met dat ding wat aan m'n sleutelbos hangt, kan 'm simpelweg niet meer vergeten. Is wat dat betreft wel een uitkomst op zich. :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:16

VeraPopeye schreef:

Was bij ons ook zo, heb hem ook heel lang niet ingetoetst, alleen als het echt gevraagd werd. Tot dat ik ineens hoorde dat het wel moest. Dus elke keer weer die code in tikken. Dus wat dat betreft is er niet heel veel duidelijkheid.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:35

Amaris schreef:

Vooral vanwege het 'ik wil niet naar de servicbalie'...

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 19:51

Tiggs schreef:
Amaris schreef:

En bedankt.........

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:57

iiAMKAYLEiGH schreef:
Tiggs schreef:

En bedankt.........

Tsja, als je zelf het antwoord al weet... zoals iemand al zei, als je auto stuk is ga je ook niet naar de bakker.