Ik word 'veriefd' op bijna iedereen die mij aandacht geeft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Ik word 'veriefd' op bijna iedereen die mij aandacht geeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 08:33

Jeetje wat een ingewikkelde situatie :( ik denk inderdaad ook dat je de aandacht van je ouders hebt gemist en nu elk stukje aandacht dat je wel krijgt zó hoog opneemt dat het voor jou voelt als verliefdheid. Het zou kunnen dat je strak de diagnose hechtingstoornis krijgt maar dat weet ik niet zeker. Het stickertje is ook niet belangrijk, het gaat erom dat jij je goed voelt :)

Je zegt dat je een slecht band hebt met j ouders. Krijg je ook therapie met hen? Ik denk namelijk dat als je de band met je ouders een beetje kunt herstellen, dat het misschien met de 'verliefheid' ook minder is.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:00

Heel veel respect voor je zelfkennis en durf om het hier zo uitgebreid neer te zetten!

Ik denk dat je vooral bevestiging zoekt, je wilt gewaardeerd worden (wie niet). Hebt daar kennelijk een tekort aan. Wat jij zo beschrijft als 'verliefdheid' zou imo ook wel verering kunnen zijn. Als jij gewaardeerd wordt door iemand die jij vereert, m.a.w. heel geweldig vindt, dan is dat natuurlijk veel waardevoller dan wanneer het zomaar iemand is. Bovendien zijn de meeste mensen niet zo scheutig met waardering en aandacht voor iemand die ze nauwelijks kennen. Door zelf 'dichterbij te kruipen' in emotionele zin wordt de kans op aandacht heel veel groter. Helaas zal de waardering naarmate je dichterbij iemand staat, niet uitsluitend positief zijn, omdat die iemand ook jouw negatieve kanten beter ziet..

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:12

Niet de meeste tactvolle opmerking van blondi_ maar ik begrijp haar opmerking wel. Alles was je omschrijft heeft wel bepaalde aspecten van borderline. Echter zou een psychiater deze diagnose al hebben gesteld en zou de ts dit weten en zou er een andere plan de campagne worden uitgevoerd dan hetgeen wat de psychiater nu zegt "het gaat over". Het gevoel wat je omschrijft herken ik in mijzelf. Alleen dan 3/4 minder sterk. Ik heb het niet zover laten komen als dat jij het hebt laten komen met carpoolen. Ik was ook verliefd op alles vrouwelijk aan leraren. En kon mijn lol op want had vele vrouwelijke leraren :). Ik liet het niet tot jaloursie overgaan maar kon het beperken tot fantasie, maar tot t paranoïde aan toe.. nu kan ik er om lachen want ja het is inderdaad over gegaan. Toen ik van de MAVO overging naar de verpleegkunde-opleiding is dit allen minder geworden en is het uitzoeken naar wie ben ik begonnen. Heb tot mijn 21st vriendjes geprobeerd maar gelukkig toch tot mijn realiteit gekomen. Na een paar mislukte relaties ben ik nu gelukkig samenwonend met voor mij ;) de meest waardevolle vrouw.
Hetgeen wat je zegt over onzekerheid. Dit speelde en speeld nog mee. Doe ik het wel goed. Wat vinden ze van mij. Ben ik wel de juiste persoon, ik kan t niet, ben niks waard, heb geen vrienden en alles maar voor iedereen doen in de hoop dat het je gewild maakt. Tegen mijn 24st heb ik de strijdbijl neeg gelegd met mijzelf. Ik ben wie ik ben en ik hoef geen hok vol vrienden. 1 beste is genoeg. Heb t sws te druk iedereen bij langs te vliegen ;) Zelfs mijn vrouw grapt er over dat ze op plek 2 staat want t zijn altijd paarden. Nee hoor ze is en blijft 1.

Het gevoel van verliefdheid is een vorm van aandacht. Het is geen werkelijkheid want zoals je zegt gaat het over wanneer je iemand een tijd niet ziet. Je gevoel word versterkt door de beantwoording. Dit maakt het voor jou heel moeilijk om de werkelijkheid te onderscheiden.

Probeer jezelf met 2 benen op de grond te zetten. Blijf bij de werkelijkheid en ga opzoek naar wie je bent!

Pb staat open als je er eens dieper op in wilt gaan.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:28

wat een heftig verhaal! Ik denk uit je verhaal te lezen dat je inderdaad niet in een heel liefdevolle omgeving bent opgegroeid(correct me if i'm wrong). Je wil een moederfiguur in je leven en connect dat aan verliefdheid. Dit is namelijk geen verliefdheid, je wilt wel altijd bij ze zijn, maar dit meer voor de liefde/behulpzaamheid en geborgenheid. en misschien wel alles wat je moeder niet voor jou heeft kunnen betekenen(nog een keer sorry als dit totaal niet klopt, ik kon daar niet zo veel over vinden in je verhaal)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:38

Blondie_ schreef:
borderline patient?

Ik moest gelijk aan een bepaalde client denken met borderline :o . Maar we hebben allemaal wel wat borderline trekjes denk ik
Je eigen ik is verstoord als ik dit zo lees, probeer is een afspraak te maken met een psychiater die kan je vast verder helpen

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:47

Hallo,

Vraag je psychiater eens naar EMDR.
Zonder dat je het weet heb je misschien wel een trauma die dit veroorzaakt.
Ik had vroeger heel erg dwangmatige gedachten en heb ook EMDR gedaan naar een paar sessies was het weg.
En dat allemaal terwijl ik wel duizend gesprekken heb gehad met verschillende mensen en veel verschillende medicijnen heb geslikt.
EMDR is dat gene wat mij heeft geholpen zonder dat ik überhaupt wist dat ik een trauma had zat mij blijkbaar ontzettend veel dwars.