wie heeft hier verstand van?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:11

Was je in de buurt van je schoonmoeder? :D
Succes ermee, zuur geld :(:)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:11

quartel schreef:
Bij een boete kan je bezwaar maken......maar helaas gaat dit direct door naar de rechter -O-

De boete betalen is niet het ergste.....de rij ontzegging wel

Als het moet voorkomen lijkt het me dat jij ook een verklaring af moet/mag geven. Als jij zeker weet dat jouw auto de gemeten snelheid volgens de flitspaal niet eens kan halen, lijkt het me dat je sterk staat. Op de foto staat immers jouw auto (kleur, type) met kenteken. Ik zou de rechter dan vragen om jouw auto te laten testen op max. snelheid op een rollenbank.

Maar heb je dan zo hard gereden volgens de flitspaal dat je rijontzegging zou krijgen? Kun je geen rechtsbijstand inschakelen om te vragen hoe je het beste kunt handelen? En heb je deze vraag bij de politie al weggelegd? Misschien kunnen ze je auto testen en een verklaring afgeven dat jouw auto max. xxx km/uur haalt.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:13

Manzano: Op welke grond kan je een dergelijke verzoek baseren?
Is het overigens niet enorm lastig om te bewijzen dat de auto ten tijde van de overtreding geen hogere maximumsnelheid had? Auto's zijn te chippen etc, de rechter kan er niet vanuit gaan dat er niets is veranderd aan de auto in de tijd tussen overtreding en onderzoek.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:14

Je moet niet uitgaan van de specificaties van een auto.. dat zegt echt niet alles. Het ligt ook aan hoe een auto gereden wordt, hoe zwaar hij geladen is etc wat de maximumsnelheid was.
Ik heb jaren geleden een Ford Ka 1.1 eco gekocht die volgens de "specificaties" 130 km als max snelheid had.
Had in de 2 jaar dat hij oud was maar 700 km gereden (van een oude man geweest ) en haalde toen ik hem net had nog maar net 120 km per uur (niet goed ingereden zeggen wij hier dan ;) )
Toen ik hem een half jaar had liep hij al dik 145 en toen ik hem verkocht haalde hij de 160 km per uur... zonder er iets aan gesleuteld te hebben.

Als je dus echt kunt weet dat de auto zeker niet die snelheid kan halen zal je dat echt aan moeten tonen

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:15

Ik vraag mij af in hoeverre het nog rechstgeldig is als je enige tijd ná de vaststelling van de overeenkomst naar een dyno gaat om aan te tonen dat je auto helemaal niet zo hard kan. Even als voorbeeld; stel je rijdt met een auto die getuned is, dan kun je simpelweg de auto terug laten tunen, naar de dyno rijden en dan zeggen; zie je wel, de auto kan helemaal niet zo hard! En dan is op geen enkele wijze vast te stellen wat er in de tussentijd met de auto gebeurd is.
Volgens mij gaat dat niet vliegen in een rechtszaak

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 15:19

Het gaat om een oude Mercedes bus van 17 jaar oud.
;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:20

hollywood86 schreef:
Is het overigens niet enorm lastig om te bewijzen dat de auto ten tijde van de overtreding geen hogere maximumsnelheid had? Auto's zijn te chippen etc, de rechter kan er niet vanuit gaan dat er niets is veranderd aan de auto in de tijd tussen overtreding en onderzoek.

Je hebt als verdachte (het is gewoon een strafzaak dit) recht om je onschuld te bewijzen......
En het zal aan de omstandigheden liggen of een rechter je verhaal aannemelijk vind (je moet het dus wel motiveren) en over zal gaan tot dergelijk onderzoek.....

Stel je bent geflitst met 150 en je rijdt in een oldtimer Fiat 500 is het geloofwaardiger als je zegt dat dat nooit kan, dan wanneer je in een splinternieuwe BMW rijdt..... Maar als verdachte mag je elk verzoek doen wat je wilt en het is aan de rechter om daar op te oordelen.

En nee.... het is nooit te bewijzen dat je er in tussentijd niet aan gesleuteld hebt, maar ook dat zal worden beoordeeld naar de omstandigheden. Als er niets afwijkends is aan de onderdelen van de auto (bijv. het zijn de originele onderdelen van de auto met bijhorende roestige plekjes die passen bij de rest van de motorkap) dan kan een rechter je ook gewoon prima op je woord geloven. Dat zal ook per rechter verschillen natuurlijk.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:24

Ook aan een oude mercedes bus van 17 jaar oud kun je lekker sleutelen ;-)
Mijn volvo 940 2.4 turbodiesel van 20 jaar oud zou volgens fabrieksopgave ook maar 185km/h moeten kunnen halen, maar door een beetje te kietelen liep hij gemakkelijk 220 km/h, zonder dat je kon zien dat er aan gekieteld was. Binnen 2 minuten weer ongedaan te maken!
Waar ik maar mee wil zeggen; als je na enige tijd pas aan gaat laten tonen dat je auto een bepaalde snelheid niet kan halen, dan zit er zoveel ruimte tussen de 2 momenten, je kunt er wel een compleet ander blok in hebben gesleuteld, en geloof mij, zat mensen die dat doen :D

love_wiepke

Re: wie heeft hier verstand van?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:28

Rijontzegging? Huh? Hoe kunnen ze achterhalen wie er toen in de auto gereden heeft?
Misschien had je hem toen uitgeleend..

Kun je me uitleggen waarom en voor wie die rijontzegging boven het hoofd hangt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:34

manzano schreef:
hollywood86 schreef:

Je hebt als verdachte (het is gewoon een strafzaak dit) recht om je onschuld te bewijzen......
En het zal aan de omstandigheden liggen of een rechter je verhaal aannemelijk vind (je moet het dus wel motiveren) en over zal gaan tot dergelijk onderzoek.....

Stel je bent geflitst met 150 en je rijdt in een oldtimer Fiat 500 is het geloofwaardiger als je zegt dat dat nooit kan, dan wanneer je in een splinternieuwe BMW rijdt..... Maar als verdachte mag je elk verzoek doen wat je wilt en het is aan de rechter om daar op te oordelen.

En nee.... het is nooit te bewijzen dat je er in tussentijd niet aan gesleuteld hebt, maar ook dat zal worden beoordeeld naar de omstandigheden. Als er niets afwijkends is aan de onderdelen van de auto (bijv. het zijn de originele onderdelen van de auto met bijhorende roestige plekjes die passen bij de rest van de motorkap) dan kan een rechter je ook gewoon prima op je woord geloven. Dat zal ook per rechter verschillen natuurlijk.

Ach natuurlijk, ik zat niet goed op te letten. Vakantietijd, het begint echt allemaal minder te worden :=

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:35

Volgens mij moet je bij bepaalde snelheidsovertreding in een brief aangeven of je zelf gereden hebt (eigenaar van de auto) of niet. Als je geflitst bent dan, anders is het wel duidelijk.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 15:37

Er moest inderdaad een bestuurders verklaring ingevult worden.
Maar er is besloten daar niet in mee te gaan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:40

Waarom moet je direct door naar de rechter dan? :o?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:42

Wat een lastige zaak. Ik snap dat je je onschuld wilt bewijzen.

Een rollerbank lijkt mij in deze de beste optie.

Ik ben stiekem ook erg benieuwd naar het hele verhaal.. :o

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:42

antje_vip schreef:

Vanaf een bepaald aantal km te hard gereden (ik meen 50km), wordt de hoogte van de boete/straf bepaald door de rechter.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 15:44

Sieltjuh schreef:
antje_vip schreef:

Vanaf een bepaald aantal km te hard gereden (ik meen 50km), wordt de hoogte van de boete/straf bepaald door de rechter.

Klopt, het hele verhaal komt straks

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:44

je kan uiteraard altijd bezwaar aantekenen, maar betaal de boete wel. Dat kan je later weer terug krijgen. Doe je het niet, dan heb je kans dat die enkel hoger word.
Oww een ander persoon zeggen die gereden heeft dan die daad werkelijk gereden heeft zou ik niet doen. Ze hebben de foto,s nog..................................

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 16:17

Nu verwachten jullie natuurlijk dat ik ga zeggen dat mijn schoonmoeder door mij achter na gezeten op de vlucht sloeg en geflitst werd. :+

Maar nee, mijn zwager vond dit bericht op zijn deurmat en nu zochten we info over wat ze er eventueel mee kunnen.
Zitten echt supertips tussen.....helemaal geweldig, heel erg bedankt <3

Maar het idee van die van mijn schoonmoeder had wel een leuke geweest........daar gaan we eens verder over nadenken }>
Laatst bijgewerkt door quartel op 11-08-13 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:18

Nee, dat jij aan het vluchten was voor je schoonmoeder. Of dat je haar bezorgd had bij iemand die haar wel wilde hebben en maakte dat je wegkwam voor ze zich bedachten. :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:47

Konstantine schreef:
Nee, dat jij aan het vluchten was voor je schoonmoeder. Of dat je haar bezorgd had bij iemand die haar wel wilde hebben en maakte dat je wegkwam voor ze zich bedachten. :')

Zou je dat kunnen aandragen bij de rechter? :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:49

Absoluut en je wordt nog vrijgesproken ook :j

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:01

Konstantine schreef:
Nee, dat jij aan het vluchten was voor je schoonmoeder.
En dan komt de rechter op Bokt en ziet dat Quartel daar al een prima oplossing voor heeft gevonden, namelijk de vliegenspray. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:07

En die werkt dus blijkbaar ook als turbo-brandstof voor de auto :))

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:13

Whaha... Quartel, jouw topics beginnen alfijd met een discussie en eindigen zooo leuk!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:20

Maar hoe kun je een rij ontzegging hebben terwijl je niet bent staande gehouden? En hoe kunnen ze bewijzen dat jij degene was die rijdt?
Ik meende altijd dat ze je niet een rij ontzegging kunnen geven als je alleen geflist bent, dat je daarvoor echt staande gehouden moet worden. Want je moet je papieren/kaartje (onderhand) inleveren.