Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:38

Dit aandacht geven werkt ja.. negatieve aandacht is ook een vorm van aandacht... Dus dat ze het negeren is redelijk logisch.... Tis even vervelend (ook voor henzelf natuurlijk) maar dan kom je er tenminste vanaf :')

Wat wil je anders dat ze doen? Met ducktape der mond vastplakken?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:39

Lastig, ik heb zelf 2 kinderen en onze jongste een meisje kon (en doet het soms nog wel) enorm krijsen.
Wij zeggen hier wel altijd wat van, vind het persoonlijk ook heel vervelend als kinderen zo krijsen.
Alleen krijgt het kind dan wel aandacht, negatieve aandacht maar wel aandacht en soms is het beter het te negeren zodat het gedrag niet beloond wordt.

Maar nogmaals ik stuif zelf meestal gelijk naar buiten omdat ik me er zelf ook mateloos aan erger :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:40

Het probleem is, wanneer je er aandacht aan schenkt, dan doen ze het de volgende keer weer en zit jij nog langer in de herrie. Het kind probeert aandacht te vragen op een negatieve manier en als je die dan geeft, positief of negatief, krijst het kind de volgende keer weer.
Dus het heeft helemaal niets met softe opvoeding te maken, maar een kind proberen te leren dat krijsen niet helpt om aandacht te krijgen. Je kan ze dan meesleuren en op hun kamer zetten, maar als je denkt dat het daar dan mee ophoudt, nou meestal niet. Verder krijg je dan de volgende buurvrouw aan de deur die vind dat je je kind mishandeld.
Degenen die vinden dat het te soft is, hoe pakken jullie dat dan aan met jullie kinderen? Ik neem aan dat je uit ervaring spreekt? Wat is de oplossing dan?

En als je geen last wil hebben van buren, moet je zorgen dat je vrijstaand gaat wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:42

_San87_ schreef:
eenitraM schreef:
Hier idem. Buurmeisje chreeuwt moord en brand. Één keer was ik er klaar mee en heb ik terug geschreeuwd. Je had haar hoofd moeten zien :')

Rest van de week was t stil hahaha

Omgekeerde psychologie :D. Ik heb ook eens een moeder gezien die ging meekrijsen met haar kind dat geen ijsje mocht. Kind was in luttele seconden stil en keek mams verbaasd aan, waarop mama zei: Zie je hoe stom je je gedraagt? En samen liepen ze verder.

Ik wist niet wat ik zag en moest er gewoon om lachen :D.

Helaas werkt dat niet altijd. Je bedoelt net zoiets als die reclame van die vrouw wiens kind krijst als het geen chips mag, gaat ze er naast liggen krijgen. Daar had die moeder het misschien ook van, maar heeft het geholpen? Heeft het kind het daarna niet weer gedaan of was het eenmalige oplossing?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:42

Oei wat erg, ik zou daar écht niet tegen kunnen, zou er horendol van worden en echt wel een gesprekje met de ouders gaan hebben. We gaan er ook naartoe dat het strafbaar wordt, dat een hond continu blaft, dus tsjah, waarom zouden kinderen dan wel aanhoudend herrie mogen maken. Als het echt buitensporig is, vind ik dat je er echt wel wat van zou mogen zeggen.

Ik snap trouwens best dat sommige kinderen in een fase zitten en dat het alleen helpt om te negeren, maar ... doe dat dan maar binnen zou ik zo zeggen. Je buren hoeven daar toch waarachtig niet bij mee te genieten dacht ik zo. Dus dan zou ik zeggen: eerst kind naar binnen, natuurlijk dan wel zonder er woorden aan vuil te maken en dán negeren (desnoods de deur op slot zodat ze niet direct weer naar buiten peren). Maar niet het zomaar laten gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:43

Toevallig idd aan mijn ouders gevraagd: deed ik dat ook? En hun antwoord was nee, niet zonder reden.
Maar goed, in mijn tijd bestond de peuter pubertijd ook nog niet volgens mij ;)

En tuurlijk, elk kind huilt weleens of ligt weleens dwars, maar dagelijks hysterisch krijsen?
Hoort dat erbij dan? Accepteren jullie dat van jullie kids?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:45

HannahFrouk schreef:
Oei wat erg, ik zou daar écht niet tegen kunnen, zou er horendol van worden en echt wel een gesprekje met de ouders gaan hebben. We gaan er ook naartoe dat het strafbaar wordt, dat een hond continu blaft, dus tsjah, waarom zouden kinderen dan wel aanhoudend herrie mogen maken. Als het echt buitensporig is, vind ik dat je er echt wel wat van zou mogen zeggen.

Ik snap trouwens best dat sommige kinderen in een fase zitten en dat het alleen helpt om te negeren, maar ... doe dat dan maar binnen zou ik zo zeggen. Je buren hoeven daar toch waarachtig niet bij mee te genieten dacht ik zo. Dus dan zou ik zeggen: eerst kind naar binnen, natuurlijk dan wel zonder er woorden aan vuil te maken en dán negeren (desnoods de deur op slot zodat ze niet direct weer naar buiten peren). Maar niet het zomaar laten gaan.

Ik deed het ook op die manier, kind naar zijn kamer sturen zonder een woord te zeggen, ramen en deuren dicht en kom maar weer beneden als je klaar bent met huilen.

Maar het strafbaar stellen, nah, daar geloof ik niet zo in.
Krijg je dan een taakstraf omdat je kind van vier te veel herrie heeft gemaakt?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:46

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Omgekeerde psychologie :D. Ik heb ook eens een moeder gezien die ging meekrijsen met haar kind dat geen ijsje mocht. Kind was in luttele seconden stil en keek mams verbaasd aan, waarop mama zei: Zie je hoe stom je je gedraagt? En samen liepen ze verder.

Ik wist niet wat ik zag en moest er gewoon om lachen :D.

Helaas werkt dat niet altijd. Je bedoelt net zoiets als die reclame van die vrouw wiens kind krijst als het geen chips mag, gaat ze er naast liggen krijgen. Daar had die moeder het misschien ook van, maar heeft het geholpen? Heeft het kind het daarna niet weer gedaan of was het eenmalige oplossing?

Ik durf het niet te zeggen, ik heb ze nooit weer gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:46

LadyMadonna schreef:
Toevallig idd aan mijn ouders gevraagd: deed ik dat ook? En hun antwoord was nee, niet zonder reden.

En tuurlijk, elk kind huilt weleens of ligt weleens dwars, maar dagelijks hysterisch krijsen?

Nee, dat accepteer ik niet. Ik wordt er namelijk kregel van. Dus naar boven en niet bleren in de buurt van mama, wanneer je weer normaal kan doen kom je maar naar beneden.

BigOne

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:48

Supersoaker :D :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:50

Mijn zoon is nu 3 en ook echt in de "ikwil mijn grenzen opzoekenfase" en "als ikevengeen aandacht krijg ga ik klieren, liever negatieve aandacht dan even geen"
Negeren werk het beste en kan de buren wel begrijpen, waarschijnlijk een fase die vanzelf overgaat

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:52

Gewoon gegil en gekrijs accepteer ik zeker niet, maar mijn dochter had vroeger van die hysterische aanvallen en dan negeerden we dat inderdaad, ja. Dat werkte het beste, want het was gewoon een letterlijke 'schreeuw' om aandacht (die ze dan even niet verdiende). Kinderen van peuter- en kleuterleeftijd kunnen zich nog niet zo goed uiten en doen dat dus blijkbaar op deze manier. Veel meiden hebben veel temperament (ik heb er zo eentje) en ik moet eigenlijk wel lachen om wat sommigen hier roepen. Krijg zo'n meid en je piept wel anders. ;)

Overigens is dochterlief ruim 8 jaar en het is een schat van een meid. Krijsen doet ze gelukkig niet meer, maar dat was in de peuterpubertijd wel anders. :j
Dus om nou meteen te roepen dat mensen niet opvoeden, vind ik erg kortzichtig. Maar ach, ben wel wat gewend van mensen die zelf geen kinderen hebben en geen idee hebben waar ze het over hebben. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 19:54

Mindim schreef:
En als je geen last wil hebben van buren, moet je zorgen dat je vrijstaand gaat wonen.

Dat woon ik al ;)

En ik geloof best in dat negeren werkt ivm negatieve aandacht is ook aandacht, maar ik denk niet dat dat hier van toepassing is. Laten we het erop houden dat ze nogal makkelijk zijn ;)

En als het idd een fase is: hoe lang duurt dat dan? Want het is echt niet iets van de laatste paar weken zeg maar...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:56

Sommige reacties.. Sorry, vast geen kids zelf denk ik dan.. Maar kan me wel voorstellen dat je het vervelend vind ts. Voordeel, ze groeien er vanzelf over heen. De een huilt makkelijker dan een ander, er aandacht aan geven kan versterken. Vanuit jouw achtertuin is het natuurlijk moeilijk oordelen hoe ouders het doen, wellicht kun je er eens subtiel over beginnen dat het soms erg luidruchtig is? Maar goed, je kunt er helaas ook geen sok in stoppen.. Over opvoeding kun je slecht bekvechten, je mag er vanuit gaan dat ouders hun stinkende best doen om het zo goed mogelijk te doen, maar het zijn geen automaatjes die kleintjes, niet zo snel beoordelen vanachter je computer. Meer dan een keer voorzichtig aankaarten bij je buren lijkt me dat je niet kunt doen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:58

HannahFrouk schreef:

Je kan natuurlijk geen honden en kinderen gaan vergelijken...
Een hond corrigeer je en is stil, een kind kun je corrigeren en kan luisteren maar je hebt ook kinderen die niet luisteren.
En denk je dat sommige ouders het leuk vinden dat hun kind zo krijst?
Ik kan er ook niet tegen ,maar heb er wel mee te maken en ik ga helaas niet overal aan toegeven.

Citaat:
Ik snap trouwens best dat sommige kinderen in een fase zitten en dat het alleen helpt om te negeren, maar ... doe dat dan maar binnen zou ik zo zeggen.

Makkelijk gezegd....dus als ik in de supermarkt sta en mijn dochter gaat krijsen moet ik haar dus maar aandacht gaan geven?
Dan bevestig ik haar gedrag en daar heb ik geen zin in want dan doet ze het de volgende keer weer net zo hard,terwijl ik toch ook mijn dagelijkse dingen moet doen.

@Mindim; precies mijn gedachte :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

LadyMadonna schreef:
Mindim schreef:

Dat woon ik al ;)

En ik geloof best in dat negeren werkt ivm negatieve aandacht is ook aandacht, maar ik denk niet dat dat hier van toepassing is. Laten we het erop houden dat ze nogal makkelijk zijn ;)

En als het idd een fase is: hoe lang duurt dat dan? Want het is echt niet iets van de laatste paar weken zeg maar...

Dat wordt gemakkelijk gezegd altijd, terwijl men meestal geen idee heeft, maar goed. Kijk hier maar in dit topic, het is gelijk softe opvoeding en dergelijke, terwijl men er eigenlijk niets van weet.

Fases kunnen verschillen per kind, de een jammert lang de ander niet. Als je als ouder er iig teveel aandacht aan besteed, duurt het gejammer meestal langer.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:59

Wanneer zijn ze eruit? Tja, verschilt, hopelijk voor jou snel. Ik heb 2 meiden, heel verschillend van karakter, met dezelfde opvoeding is de oudste er een met een ontzettend kort lontje en de jongste met een heel lang lontje om het zo maar te zeggen. Merk bij de oudste dat ze nu ze 6 is, wat minder snel ontvlambaar is en wat meer begrip begint te krijgen en over de dingen wil discussiëren ipv gelijk huilen omdat ze haar gelijk wil hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:00

LadyMadonna schreef:

Maar je buurmeisje doet het ook met voor haar een goede reden. Tussen jouw jeugd en nu zit een behoorlijke tijdsspanne waarin ouders ook dingen vergeten :)
Ja, voor sommige kinderen hoort het erbij. Is een fase, stukje karakter en soms ook gewoon een onderliggende ziekte waardoor het kind zich niet prettig voelt en minder kan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:03

Het is voor ouders geen pretje iig een krijsend kind, in vele situaties kun je je behoorlijk opgelaten voelen. Vaak doen ze dat dan in het openbaar ook nog net een tandje extra. Dat er dan gelijk wordt opgemerkt dat er niet goed wordt opgevoed, vind ik altijd een dooddoener, omdat het vaak wordt gebaseerd op een incident. Als je een kind in de supermarkt ziet janken, heb je vaak totaal geen idee waarom dat is en of er soft wordt opgevoed, want vaak ken je die mensen helemaal niet. Wat ik ook altijd leuk vind is dat de mensen met de grootste mond over opvoeden, daar helemaal geen ervaring mee hebben. Ik zelf had daar ook altijd een grote bek over, totdat er een kind op te voeden is en je op sommige van je uitspraken heel er hard moet terug komen. Moeders kijken je dan aan van, jij wist het toch altijd zo goed :D Nope, dat wist ik dus niet. Je wordt door schade en schande wijzer wat dat betreft. Verschil met een hond is, dat een hond wat sneller volwassen is dan een mens en geen weerwoord geeft :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:06

Daarom trek ik me ook niets meer aan van mensen die zelf geen kinderen hebben, maar wel hun mening graag verkondigen hoe slecht we het allemaal wel niet doen. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:07

Mwah, ik blijf erbij dat de opvoeding vroeger toch wel heel anders was dan nu. Ik had zoiets echt niet hoeven proberen :n

Dat ze makkelijk zijn is gewoon een feit, met alles, maar goed, dat weet je niet als je ze niet kent natuurlijk.
Ik ben van huis uit opgevoed dat je rekening met anderen houdt, en dat doe ik nog steeds.
Ondanks dat ik vrijstaand woon vraag ik toch aan mijn man of hij na 10 uur zijn PlayStation zachter wil zetten. Ik wil niemand tot last zijn, daar heb ik echt een hekel aan. Ik probeer me dan ook altijd aan iedereen aan te passen.
Dat heeft als gevolg dat ik dat dan ook terug verwacht, wat niet altijd even handig of realistisch is, dat weet ik ook wel ;)
En nogmaals een keer hoor je me niet over, het is idd een kind, geen machine. Maar dagelijks... Dat mijn man en ik elkaar aan kijken en zeggen; daar gaat t lucht alarm weer...
Dat klopt toch niet of denk ik nu heel scheef?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:08

Ik zet gewoon geen kinderen op de wereld. Geen lor aan, dat opvoeden. Fijn dat anderen het wel willen en het goed proberen te doen, zij liever dan ik :D.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:11

Ts, ik gooide ooit een ijsje op de grond midden in de stad en begon keihard te krijsen want mijn zus kreeg een groter ijsje. Mijn vader is met mijn zus rustig op een bankje gaan zitten om hun ijsje op te eten :')
Dat werkte, dat was dé methode voor mij. Had hij mij stevig toegesproken en schop onder de bips gekregen (wat ik kreeg als ik erg brutaal was) had ik nog veel langer volgehouden.
Negeren is ook ongelooflijk belangrijk bij de opvoeding.

Er zit geen uitknop op kinderen en ja, het gaat echt wel over :)

Mijn buurmeisje is ook erg leuk nu hoor, nu ze uit haar dramaqueen fase is :D Had het meer te doen met haar ouders dan met mijzelf :')

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:13

Vroeger deden we alles anders.. Goddank, maar opvoedingen verschillen gewoon, dat zal toen ook echt niet anders geweest zijn. Tuurlijk huilen kinderen dagelijks, ze hebben gewoon echt niet de hele dag pret, op die leeftijd bestaat hun leven uit kleine hoogtepunten en dieptepunten. Het is vervelend dat dit meisje snel haar lip laat hangen, maar moeilijk te veranderen lijkt mij. Dat jij niemand tot last wil zijn, past niet in de logica van een klein meisje. Wellicht doen je buren er veel aan, wellicht zijn ze wat makkelijker, er is alleen niet veel wat je er aan kunt doen. Het lijkt mij gewoon horen bij de normale leefgeluiden, al is wonen naast een lief oud vrouwtje waarschijnlijk rustiger..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:14

Twiggy2008 schreef:
Daarom trek ik me ook niets meer aan van mensen die zelf geen kinderen hebben, maar wel hun mening graag verkondigen hoe slecht we het allemaal wel niet doen. :+

Dat vind ik wel een eeuwige dooddoener, ik heb zelf ook geen kinderen maar begrijp dondersgoed hoe complex kinderen en opvoeding kunnen zijn. Helemaal als mensen zich ermee denken te gaan bemoeien in bv de supermarkt...