Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:23

Op de snelweg:
- Mensen die met 100 km/u inhalen, en dit vaak op het allerlaatste moment besluiten
- Mensen die bij snelwegen met min. drie rijstroken het vertikken om rechts te rijden, ook al is daar alle ruimte, en je de hele rijbaan over moet om in te halen

In de stad:
- Mensen die opeens vol op de rem staan op een rotonde om zo beleefd te zijn om voetgangers over te laten steken
-Geen richting aangeven bij het afrijden van een rotonde Afbeelding

Verder vind ik autorijden heel leuk :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:23

Leffroi schreef:
Wat ik dan wel weer gaaf vind, mijn moeder heeft een paar jaar geleden een auto gehad (nissan micra) met een ferrari motor er in. Dat ding kon dan ook mega snel optrekken. Komen we een verhoging af, naar rechts en denkt zo'n 'stoer' jongetje ons snel in te kunnen halen, in de bocht al. Weg was vrij, dus mijn moeder durfde de uitdaging wel aan. Gassen en kijken wat er gebeurd. Na een halve kilometer ofzo hield hij het wel voor gezien en ging weer achter ons rijden. Lesje geleerd en die blik in zijn ogen _/-\o_

Dat vindt ik net belachelijk.. Dat iemand je wil inhalen, wilt zeggen dat je daarvoor te traag reed naar de goesting van de man achter je.
Dan gaan gassen als ze willen inhalen, is alleen maar gevaarlijk...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:26

Kirrr schreef:
Leffroi schreef:
Wat ik dan wel weer gaaf vind, mijn moeder heeft een paar jaar geleden een auto gehad (nissan micra) met een ferrari motor er in. Dat ding kon dan ook mega snel optrekken. Komen we een verhoging af, naar rechts en denkt zo'n 'stoer' jongetje ons snel in te kunnen halen, in de bocht al. Weg was vrij, dus mijn moeder durfde de uitdaging wel aan. Gassen en kijken wat er gebeurd. Na een halve kilometer ofzo hield hij het wel voor gezien en ging weer achter ons rijden. Lesje geleerd en die blik in zijn ogen _/-\o_

Dat vindt ik net belachelijk.. Dat iemand je wil inhalen, wilt zeggen dat je daarvoor te traag reed naar de goesting van de man achter je.
Dan gaan gassen als ze willen inhalen, is alleen maar gevaarlijk...

Nou ik weet niet hoe hard jij van een verhoging af gaat, in een bocht. Maar mij is geleerd dit in zijn 1 te doen. Dus te langzaam? Mwoh.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:26

Mensen die onnodig links blijven rijden
Mensen die met 60 invoegen op de rijksweg, en dan het liefst er gewoon voorkwakken terwijl jij niet om kan naar de linkerbaan, maar wel 120/130 rijd....
Mensen die alles zien om zich heen, behalve de weg. Het liefst rijden ze dan ook nog eens te zacht.
Mensen die tot het uiterste blijven doorrijden bij bv een wegafzetting.... Nou pech ik laat ze er niet tussen
Die mutsen die al bellend, rokend, of haar kammend slingerend achter het stuur zitten.

Hahahha heb er nog meer

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:27

zap schreef:
K_im schreef:
Mensen die voordringen tijdens het voorsorteren! Een vierbaans weg, waarvoor 2 naar de Coentunnel, die altijd vast staat, en 2 richting Zeeburgertunnel, dat vaak wel redelijk door kan rijden. Niet netjes achteraansluiten natuurlijk.. Nee, pak de baan naar de Zeeburgertunnel om vervolgens bovenop je rem te gaan staan om jezelf ertussen te proppen! Achterlijk en levensgevaarlijk!

En boos dat ze worden als je ze er niet tussenlaat :Y)

Ik hou normaal gesproken in files netjes mijn afstand, zodat ik heel langzaam door kan tuffen en niet om de 5 meter hoef te remmen en weer op te trekken. Daarom kruipen ze er bij mij ook steeds weer voor. Op een gegeven moment ben je dat aso gedrag echt zat en hou je gewoon heel weinig afstand..

Of mensen die niet weten hoe ritsen werkt en dus niet auto om auto ritsen, maar ook nog snel voor je willen kruipen, dus 2 om 1. Zo werkt dat toch niet! Iedereen staat te wachten, doe rustig, die ene auto extra inhalen, maakt wat tijd betreft echt niet veel meer uit!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:32

1234 schreef:
Ik reed afgelopen donderdag op de snelweg en toen was er iedere keer een auto die van de rechter naar de linkerbaan ging om auto in te halen, vervolgens weer naar de rechterbaan terwijl er iets verderop ook auto wat langzamer reed dan zij, toen ging ze toch weer voor me naar de linkerbaan, en na die auto weer naar de rechterbaan, en toen propte ze zich weer op de linkerbaan tussen mijn auto en auto voor me omdat er een vrachtwagen op de rechterbaan reed.... pff ik begon het echt irritant te vinden xD reden constant langzamer rijdende auto's en vrachtwagens op de rechterbaan, dus ze had ook links kunnen rijden ipv te zigzaggen.

In zo'n situatie denk ik altijd, tjah, moet je maar doorrijden, doe je dat niet dan zet ik m er weer voor. Ik laat me niet opsluiten omdat de ander even hard rijdt als ik.maar links blijft hangen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:35

Op de derde baan rijden onder de maximum snelheid := Mag je zeker officieel nog niet rechts inhalen al zit er een baan tussen. (en nee het was geen snelweg waarbij de rechter twee banen overgingen in een andere snelweg)

Mensen die onder de maximum snelheid naast je blijven hangen. Er ontstaat een hele rij auto's achter die auto en je moet zelf ook op de baan komen.

Aprils_joke

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:39

mensen die veel harder rijden dan de toegestane snelheid en dan bumberkleven omdat je niet snel genoeg terug gaat naar de rechtrijbaan.

MAAAR VOORAL !!! vrachtwagen die elkaar in gaan halen. de 1 rijd 80 en de ander 85 :z

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:42

Aprils_joke schreef:
mensen die veel harder rijden dan de toegestane snelheid en dan bumberkleven omdat je niet snel genoeg terug gaat naar de rechtrijbaan.

MAAAR VOORAL !!! vrachtwagen die elkaar in gaan halen. de 1 rijd 80 en de ander 85 :z

Haha het laatste vind ik dus juist totaal niet erg :+ Heb zo lang in de vrachtwagen erbij gezeten dat ik weet hoe irritant het is dat je constant achter je voorganger moet rijden die niet harder kan.
En als ze inhalen, wat kost dat nou in tijd?
Maar jouw ergernis hoor je inderdaad heel veel :j

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:44

Ik vind dat ook niet zo'n ramp, die wagen kan nou eenmaal niet sneller. Auto's die met 100 inhalen zou ik het liefst van de weg afdrukken, zeker omdat ze hem er vaak ineens voorgooien terwijl jij veel harder rijdt.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:45

Mijn grootste ergernis op de (snel)weg zijn automobilisten die vrachtwagens inhalen met een slakke tempo :o. Echt waar dat veroorzaakt pas files. Alsof vrachtwagens bijten.

Laatst op de A10 op de brug bij Zeeburg, kom ik aan met 110 (I know, je mag daar 100 :o) maar ik moest plots vol op mijn rem omdat er ene troela 70 reed op rechter rijbaan, naar links kon ik helaas niet. Maar echt dat soort mensen moeten ze hun rijbewijs van innemen.

Ik begrijp ook echt niet waarom altijd linker rijstrook afgesloten is als je van A1 naar A10 toe rijdt. Altijd ophopingen krijg je er van op de A1, ze kunnen net zo goed linker rijbaan helemaal weg halen want die mag toch nooit gebruikt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:47

Aprils_joke schreef:

Die mensen rijden zulke grote afstanden, dat die 5 km/u natuurlijk wel veel verschil maakt, dus ik vind het wel begrijpelijk dat ze dan gaan inhalen. :j Daar kan ik me niet aan ergeren.

Ik erger me vooral aan 90% van de Audi-rijders eigenlijk. Bumperkleven, duwen, veel en veel te hard rijden, asociaal en levensgevaarlijk invoegen etc. etc. De types die menen dat de weg van hen is en schijnbaar ook menen dat ze onsterfelijk zijn. Prima als ze zichzelf doodrijden, maar ze brengen heel veel weggebruikers in gevaar.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:48

josewoos schreef:
Aprils_joke schreef:

Haha het laatste vind ik dus juist totaal niet erg :+ Heb zo lang in de vrachtwagen erbij gezeten dat ik weet hoe irritant het is dat je constant achter je voorganger moet rijden die niet harder kan.

op zich erger ik me niet aan het inhalen , ik heb toch nooit haast.
maar er zijn ook vrachtwagen die dit gewoon doen in de spits,
wagens op de rem , treintje aan auto,s achter de vrachtwagen.
nie meer rechts in kunnen voegen omdat het zo,n drukte is aan de linkerkant .
(ik heb zelfs n keer verplicht n afslag moeten nemen omdat ik er gewoon niet meer tussen kon)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:50

RedPassion schreef:
Aprils_joke schreef:

Die mensen rijden zulke grote afstanden, dat die 5 km/u natuurlijk wel veel verschil maakt, dus ik vind het wel begrijpelijk dat ze dan gaan inhalen. :j Daar kan ik me niet aan ergeren.

Nee, idd. Natuurlijk zucht ik weleens, maar ik begrijp ze zeker. Als ergenis wordt toch ook heel vaak genoemd dat men 75 rijdt waar je 80 mag (vind ik ook heeeeel irritant). Als vrachtwagens niet mogen inhalen, dan moeten ze dus altijd maar achter iemand rijden terwijl je zelf harder kan en harder mag? Heel irritant :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:50

josewoos schreef:
Aprils_joke schreef:

Josewoos, weet je dat het gevaarlijk is als vrachtwagens achter elkaar aan gaan sukkelen? Tot in.slaap vallen en schrikken van objecten op vluchtstroken aan toe? Weet je dat er een lange sliert vrachtwagens gaat ontstaan wat in en uitvoegen van ander verkeer gaat belemmeren? Dat sommige bedrijven hun chauffeurs bekant 78 laten rijden en dat zeker wel.een.groot verschil maakt over de afstanden die zij afleggen? Jij hangt toch ook niet achter iemand die 110 rijdt?
Ik vind het leuk.om ze voorrang te geven/ruimte en ze.me dan.met knipperlichten bedanken.

Busschauffeurs vind ik soms erg brutaal met naar links gooien. Ze hebben de regel van binnen de bebouwde kom iets teveel eigen gemaakt, pleuren.m gewoon voor je en je hebt maar te remmen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:51

K_im schreef:
Mensen die voordringen tijdens het voorsorteren! Een vierbaans weg, waarvoor 2 naar de Coentunnel, die altijd vast staat, en 2 richting Zeeburgertunnel, dat vaak wel redelijk door kan rijden. Niet netjes achteraansluiten natuurlijk.. Nee, pak de baan naar de Zeeburgertunnel om vervolgens bovenop je rem te gaan staan om jezelf ertussen te proppen! Achterlijk en levensgevaarlijk!

Ja ik heb dat ook als ik naar school rij met de auto (Peugeot 107). Heel vervelend want ik laat ze er mooi niet tussen hoe groot en intimiderend de auto ook is welke ertussen wil.
Mag wel een kleine auto hebben maar dat betekend niet dat ik alles en iedereen ervoor laat als ze dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn.
Heb daar zo'n hekel aan.

Ben gisteren avond terug gekomen uit Italië met de auto nou wat je onderweg allemaal tegen komt.. ik kan er een boek over schrijven.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:52

@ Forumster, Uh volgens mij lees je mijn post verkeerd? Ik vind het juist NIET erg? :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:56

Mag (snor) brommer irritaties ook??

Mijn plofje rijdt ongeveer 33/35 km.

Dorp verderop zit de winkel, weg er heen (door het dorp) is 30 km.
In theorie mogen auto's mij helemaal niet in halen. Maar goed..

Maar het irritantste van alles, is dat ze nog net even voor ze moeten afslaan mij inhalen waardoor ik vol in de rem moet omdat zij gaan afslaan.

En bij onze supermarkt. Als ik van de parkeerplaats af ga, dan ga ik rechts en vervolgens direct links.
Geef dit ook keurig direct aan, maar toch gaan de auto's inhalen zodat ik moet stilstaan voor afslaan.

Als je bij ons de straat uit komt heb je voorrang.
Voorheen was er slecht overzicht(hoge en dichte coniferen), en kon je vanaf de doorgaande weg amper zien wat er vanuit de straat kwam.
Daarom wachtte ik altijd maar braaf.
Nu zijn de coniferen weg, en is er prima zicht.
Nu wacht ik dus niet meer braaf :Y)
Gister bijna een aanrijding met een wielrenner, meneer sprak geen woord Frans :')

Och en zo kan ik nog wel even door gaan over wat voor gevaarlijke stunts mensen uit halen die niet beseffen hoe kwetsbaar brommerrijders / fietsers zijn.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:56

Als je in de file staat en mensen via de vluchtstrook naar een afrit rijden.
Ik stond laatst in de file doordat er een bermbrand was en de snelweg werd afgesloten. Een paar honderd meter verderop was de afrit waar iedereen er af moest maar het ging een flink aantal niet snel genoeg en die gingen over de vluchtstrook. Die stond op een gegeven moment dus ook vol waardoor de brandweer er bijna niet langs kon. De bestuurders op de vluchtstrook ramden de auto's in de rechterbaan bijna om van de vluchtstrook te komen, wat een chaos. Toen de vluchtstrook weer vrij was en de brandweer voorbij, wilden er weer een aantal de vluchtstrook op. Ik had net tegen mijn zus gezegd dat ze het eigenlijk even met haar mobiel had moeten filmen hoe idioot sommige mensen zijn. Mijn zus hing toen haar mobiel uit het raam en heel apart maar niemand durfde toen nog voorbij via de vluchtstrook en gingen snel weer terug de rechterbaan op toen ze zagen dat ze gefilmd werden.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:57

josewoos schreef:
@ Forumster, Uh volgens mij lees je mijn post verkeerd? Ik vind het juist NIET erg? :P

Ik.zie het, verkeerde naam gequote. Zit helaas op telefoon, dus kan het niet meer aanpassen. Vergeef me ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:58

Haha geen probleem hoor, dacht het al ;)

_kajo_ dat is echt asociaal zeg!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:06

Monica schreef:
Op de snelweg:
- Mensen die met 100 km/u inhalen, en dit vaak op het allerlaatste moment besluiten
- Mensen die bij snelwegen met min. drie rijstroken het vertikken om rechts te rijden, ook al is daar alle ruimte, en je de hele rijbaan over moet om in te halen

In de stad:
- Mensen die opeens vol op de rem staan op een rotonde om zo beleefd te zijn om voetgangers over te laten steken
-Geen richting aangeven bij het afrijden van een rotonde [ Afbeelding ]

Verder vind ik autorijden heel leuk :D

Die voetgangers hebben ook meestal voorrang want jij slaat af.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:16

Ligt eraan.

Op zo'n rotonde rijden en dan spontaan de fietsers voorrang geven is echt niet prettig voor andere mensen die op de rotonde rijden:

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:19

Ik heb gehad dat iemand richting aangaf dat die van de rotonde ging. Kon ik dus mooi doorrijden, bleef madam opeens op de rotonde. Dus ik kon vol op de remmen.
Goed richting aangeven is blijkbaar moeilijk. :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:22

Gister reden we op de A28 richting Amersfoort, knalt er naast ons ineens een auto op 150+ langs heen, dikke Mercedes bak. Vervolgens reden er voor hem links een vrachtwagen en rechts 2 personenauto's, en hij zou daar wel even via de rechterbaan langs heen gaan. Mooi niet, een van de personenwagens zette 'm ervoor dus hij moest volop op de rem. Vervolgens maar weer terug naar links, enorm duwen achter die personenauto's want hij kon natuurlijk niet langs die vrachtwagen heen. Nou, die hadden volgens mij ook zoiets 'Jij moet even dimmen' want hij heeft er vrij lang achter vast gezeten :P Associaal gedoe.