Eigen site, via welk bedrijf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shoeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:37

Laurahh schreef:
One.com ben ik de laatste tijd juist niet zo tevreden over :n

Wat zijn je problemen die je bij One.com ondervindt?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:44

shoeffie schreef:
Laurahh schreef:
One.com ben ik de laatste tijd juist niet zo tevreden over :n

Wat zijn je problemen die je bij One.com ondervindt?

-Slechte hulp krijgen van de helpdesk
-De opmaak van mijn site verschuift gewoon terwijl ik zelf al weken niet online was geweest
-Ze veranderen hun software waardoor het een aantal dagen niet werkt

Dat zijn een aantal dingen waar ik me de laatste weken aan gestoord heb..

shoeffie

Re: Eigen site, via welk bedrijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:14

Ok, ik ben lui en gebruik alleen Wordpress en phpbb en dan ben je een stuk minder kwetsbaar voor dat soort wijzigingen

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:17

Ik heb ook one.com gehad voor mijn ferretery.
Fijne site!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:19

Ik zit bij goedkopewebhoster.nl, betaal iets van 12 euro per jaar :) Wordpress valt daarop ook te installeren geloof ik, daar heb in ieder geval mijn gallerij voor de klant op.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 10:40

Heel erg bedankt voor alle reacties!! Ik was 5 dagen weg vandaar pas nu een reactie, maar ik ga er straks even goed voor zitten. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:45

Ik vind zelf een webhoster met installatron wel handig. Dan kun je eenvoudig pakketten installeren zoals wordpress of forumsoftware of een webshop, zonder dat je dat allemaal zelf moet doorlopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:51

Ik haak even op dit topic in als dat mag. :) Mijn eigen fotografiewebsite heb ik gebouwd uit een combinatie van 3 templates in Dreaweaver en de hosting loopt via Hosting2Go.

Omdat ik hem binnenkort toch wat strakker, grafischer en dynamischer wil hebben (wel dezelfde stijl maar dan aangevuld met een mooier lopend portfolio en een contactformulier) ben ik aan het rondkijken hoe ik dit kan realiseren. Het begrip "WordPress" kom ik heel vaak tegen en zodoende heb ik al veel geGoogled en op Youtube rond gekeken maar één ding is mij nog niet duidelijk. Wellicht weten de aanraders dat hier.

Als ik dat programma download, is dat dan zoiets als Dreamweaver? Dat ik mijn website daarin kan laden en zodoende van daaruit verder kan werken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:55

Nee, dat is absoluut niet hetzelfde. Wordpress draait op de server, niet op jouw computer. Het is er vooral ook op gericht om inhoud op een overzichtelijke en aanpasbare wijze weer te geven. Dus pagina's, blogs, met categorie-indeling en tags en dergelijke. Dat hoef je dan niet allemaal meer handmatig te doen.
Je wijzigt de inhoud ook via je site.
Wel kun je ook daar templates / themes instellen.

Op Wordpress.com kun je een gratis proefversie maken. Die heeft iets minder mogelijkheden dan als je het op je eigen website zet, maar dan krijg je een aardig idee wat je ermee kunt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:00

Vandaar dat mijn vraag op de website van WordPress zelf niet echt beantwoord kon worden, bedankt Shadow0.

Ik ga die proefversie inderdaad proberen, maar als de betaalde versie betekend dat ik bij Hosting2Go weg moet dan loop ik niet helemaal warm.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:01

Volgens mij hoef je niet weg bij Hosting2Go hoor... "De beste applicaties ter wereld, zonder uploaden installeren! Populaire Apps als Joomla!, WordPress, Magento, phpBB en Drupal installeer je in een paar seconden. Zo ben je razendsnel online!"

Dus je kunt het ook gewoon op je eigen site uitproberen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:06

Ok, zover was ik dus nog niet met mijn huiswerk. Ik ben eerst nog bezig om uit te zoeken wat het precies inhoudt en wat ik er exact mee kan. :)

[edit] Plastisch gezegd, Wordpress werkt via hetzelfde idee als diensten als Weebly? Zo moet ik het dus voor mij zien?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:52

magda_90 schreef:
Ik haak even op dit topic in als dat mag. :) Mijn eigen fotografiewebsite heb ik gebouwd uit een combinatie van 3 templates in Dreaweaver en de hosting loopt via Hosting2Go.

Omdat ik hem binnenkort toch wat strakker, grafischer en dynamischer wil hebben (wel dezelfde stijl maar dan aangevuld met een mooier lopend portfolio en een contactformulier) ben ik aan het rondkijken hoe ik dit kan realiseren. Het begrip "WordPress" kom ik heel vaak tegen en zodoende heb ik al veel geGoogled en op Youtube rond gekeken maar één ding is mij nog niet duidelijk. Wellicht weten de aanraders dat hier.

Als ik dat programma download, is dat dan zoiets als Dreamweaver? Dat ik mijn website daarin kan laden en zodoende van daaruit verder kan werken?

Als je puur een fotografie website hebt, dan kan ik je voor de opbouw van je gallery "Coppermine" aanraden. Die gallery kun je op je kale root installeren zal ik maar zeggen (dus als mensen op je pagina komen, komen ze meteen in je gallery). Dan kun je met een klein beetje verstand van html/php pagina`s toevoegen etc. Het is open source, dus er wordt heel veel leuk spul gemaakt, leuke plugins en leuke theme`s en allemaal gratis.

Als je een idee wilt hebben; www.richards-fotos.nl dat is mijn fotogallery. Is puur hobby, dus een hele homepage met diensten, profiel etc gebruik ik niet, je komt bij mij meteen in de gallery terecht.

Zoals Shadow al aangeeft, Installatron is erg fijn. Heb ik bij mijn provider ook. Kan ik aanraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:48

Als je Wordpress wilt en je zit bij Hosting2Go dan kan je gewoon bij Hosting2Go blijven hoor! Dan hoef je enkel eenmalig de pakketten aan te schaffen als je dat nog niet hebt gedaan, en dan kan je ze met 1 klik installeren en aanpassen/bijwerken. Is ontzettend simpel gedaan en je kan er een hoop aan wijzigen.
En er zitten overigens ook opties bij dat je een gallery inderdaad aan kan maken en deze kan je dan ook nog integreren in je wordpress site! Dat was destijds in ieder geval wel en ik kan me niet voorstellen dat ze dat weer eruit hebben geupdate.. Weet alleen niet meer welke gallery dat was die je erin kon integreren in wordpress.. Maar het zit er in ieder geval wel en je hoeft dus niet weg bij Hosting2go Magda_90 :)

Edit: inmiddels weet ik weer welke gallery je in je wordpress kon integreren, dat was de Simpleviewer gallery. Deze is ook bij Hosting2Go te installeren trouwens dus alles onder een dak :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 22:37

Bedankt. Ik heb vandaag even gekeken bij Hosting2Go en schijnt volgens hun maar een kwartje werk te zijn om het te installeren, want ik moet dan wel over naar een andere database wordt gezegd. Ik vraag mij alleen af of het wel gaat lukken... ik wordt helemaal draaiende van al die beschrijvingen hoe het zou moeten werken en qua installatie etc. etc.

Ik kan ook nergens die gratis proefversie vinden en wat de kosten zijn?

FlyAway, bedankt voor de tip. Dat ziet er erg mooi uit ja. Daar ga ik mij ook eens in verdiepen. :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:14

Wordpress is gratis, altijd. Enkel thema's kosten geld (maar ook hier zijn veel gratis varianten te vinden). Met het speciale wordpress pakket zou ik ook nog even wachten bij je hoster. Dat zijn vaak alleen maar verkooppraatjes met weinig verschil in prestatie. Gewoon wordpress installeren op je huidig pakket en database en kijk of het je bevalt. Afhankelijk van je website, grootte en verwachte bezoekers (dataverbruik) kun je altijd nog overstappen naar een speciaal wordpress pakket.

Toen ik begon met wordpress zag ik door de bomen het bos ook niet meer. Maar nu zou ik echt niet anders meer willen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:24

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:38

Ik heb goede ervaringen met Easyhosters.nl.
En eventueel hostingcontrol.nl, maar dies wel wat duurder

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:49

Ik heb versio, die is nog een stukje goedkoper. En beschikt ook over een goed werkend adminpanel, en mijn mail wordt netjes afgeleverd :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:11

Je kunt met artisteer zelf theme's maken voor wordpress en joomla. Dan kun je het in dat programma helemaal naar je wens maken zonder dat je ingewikkelde dingen hoeft te doen met programmeren.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:13

capopjekop schreef:
Je kunt met artisteer zelf theme's maken voor wordpress en joomla. Dan kun je het in dat programma helemaal naar je wens maken zonder dat je ingewikkelde dingen hoeft te doen met programmeren.

Interessant, heb je daar ook ervaring mee? Hoe zit het met de learning curve op dat programma, is het een beetje makkelijk op te pakken?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:17

Ja ik heb mijn site gebouwd in dat programma en ben nu bezig met de site van mijn vader. Het is makkelijk door te krijgen, maar het online zetten daar heb ik wel even voor moeten puzzelen, maar ik heb 0,0 ervaring met sites maken. Maar met google en youtube kom je al een heel eind.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:27

Artisteer vond ik een mooi programma! Best makkelijk op te pakken omdat je alles aan kunt klikken en niets in code hoeft te doen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:29

Even voor mijn snelle beeldvorming, ik kan met Artiseer dus off-line een template maken voor mijn Joomla site en die template die ik bouw met Artiseer kan ik gewoon via de normale online extension manager in Joomla installeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:31

magda_90 schreef:
Bedankt. Ik heb vandaag even gekeken bij Hosting2Go en schijnt volgens hun maar een kwartje werk te zijn om het te installeren, want ik moet dan wel over naar een andere database wordt gezegd. Ik vraag mij alleen af of het wel gaat lukken... ik wordt helemaal draaiende van al die beschrijvingen hoe het zou moeten werken en qua installatie etc. etc.

Ik kan ook nergens die gratis proefversie vinden en wat de kosten zijn?

FlyAway, bedankt voor de tip. Dat ziet er erg mooi uit ja. Daar ga ik mij ook eens in verdiepen. :)

Installatie is geen punt daar, je klikt het pakket aan, je klikt het domein aan waar je het op wil hebben, maakt je inlog gegevens aan en je klikt op installeren en dan is het erop!

Gratis proefversie op hosting2go weet ik zelf ook niks van :p Kosten zijn geloof ik 1malig een paar tientjes maar dan heb je gelijk heel veel programma's erbij, ze doen ze niet er los bij verkopen helaas :(