Toch hoef ik niet meer perse terug. Ik woon in een super gezellig buurtje, maar ik zou echt niet overal om friesland willen wonen
leeuwarden wil ik bv nog niet dood gevonden worden haha. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
leeuwarden wil ik bv nog niet dood gevonden worden haha. 

Blanket schreef:Geboren en getogen in Amsterdam. Niet per definitie een stadsmens, zou soms best wel wat meer ruimte willen hebben. Echter biedt de stad zoveel qua scholing en werkgelegenheden dat ik voorlopig sowieso hier zou blijven. Bovendien hebben we in en om Amsterdam ook ruim genoeg weiland, rust en mogelijkheden tot eindeloos wandelen, je moet er misschien wel wat meer moeite voor doen. Niet om de 'taal' of het dialect, maar de gehele (uit)hoek Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Gelderland spreken mij niet echt aan. Dus om antwoord op je vraag te geven: ik denk niet dat ik mij thuis zou voelen in Friesland.
__denise schreef:Heb je dat al bij Arnhem [naam]?
Ik woon zelf ook bij Arnhem en vind het prima hier. Of ik in Friesland thuis zou kunnen voelen... hmmm, denk het eerlijk gezegd niet zo. Wat mij irritant lijkt is de lange afstanden naar de rest van het land en de grote steden zeg maar. Als ik rust wil kan ik ook wel midden op de hei gaan zitten, dat is lekker dichtbij.
Al ben ik ook echt geen stadsmens, maar dat is natuurlijk heel anders als je er getogen bent.

En met de auto is het ook maar een uur en een kwartier
Roosch schreef:Afstand is maar relatief.
Ik heb het stuk Zuid-Limburg - Friesland zo'n 4 jaar op en neer getreind en ook dat is redelijk te doen.
terwijl in kleinere dorpjes winkels, werk etc. vaak toch wat verder weg zit.
Ben niet zo moeilijk
Zit nu in de Randstad, vermaak me er ook wel.... Maar als het aan mij ligt zit ik over een paar jaar toch richting Drenthe/Friesland... Gewoon qua huizen... tis alleen even studie afmaken, vervolgstudie, werkervaring opdoen hier en dan lekker verder hoor...
volgens mij is de afstand dan nog gewoon het zelfde.
woon nu op drachtster vaart.
Geboren in Heerenveen, en woon nu in een klein dorpje vlakbij Joure.