'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:05

Het maakt niks uit.
Mijn huis is gebouwd in 16.. en herbouwd in 1850 ongeveer.
Er zijn mensen overleden (ook een kind), moorden zou ik niet weten.
Maar je merkt er niks van.
Als je er woont, is het gewoon je eigen huis.

Ik woon ook 200 m van de joodse begraafplaats.
Daar ga ik trouwens nooit langs in het donker als ik de hond moet uitlaten.
Dat vind ik wel eng, ook omdat het daar donker is en tussen de bomen is. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:07

Nope, ik zou het écht niet durven of willen. Dan zou het nog mijn droomhuis mogen zijn dat te koop staat voor een prikje :n

F_inley

Nee zou ik niet doen. Wij hebben zo'n huis op het dorp 3 verschillenden eigenaren hebben zich op de zelfde plek elk een jaar na elkaar opgehangen boven het trapgat zou daar nooit baan wonen.

Rosie

Heb zelf in een spookhuis gewoond, wist ik van tevoren niet maar hoorde het toen we eruit waren.. en ik heb het geweten hoor! Bizarre dingen meegemaakt daar. Nee, zou er dus absoluut niet voor kiezen :n

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:08

ik zou zo iets echtniet durfen ik woon nu in een huis zonder "verhaal" zegmaar en vind het s'nachts ook doodeng gewoon heel vaak en durf niet langs spiegels te lopen dan s'nachts. ook als ik ergens anders slaap alleen op een kamer vind ik het doodeng en ga ik meestal met koptelefoon op muziek luisteren en foto's kijken op me mobiel omdat ik gewoon totaal niet kan slapen.
maar behalve als ik met andere mensen in 1 kamer slaap en dan best dicht bij elkaar vind ik het niet eng. en ook alleen s'avonds zijn vind ik doodeng in het huis gelukkig hebben we 2 honden dat maakt het al wat minder eng omdat ze heel erg waaks zijn.
maar ik ben van mezelf best snel bang in heel veel situatie's (behalve met paarden er op of naast vind ik totaal niet eng)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:09

Neen ik zou het niet doen, om de simpele reden dat ik zo'n dingen aanvoel ...
Zou ik me nooit op mijn gemak voelen en altijd 'bekeken'...

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:11

Seven schreef:
Ik heb jaren in een huis gewoond waar mn oma naast had gewoond als tiener. Daar heeft een jonge man zich in het trapgat op gehangen (was een duplex boven woning ) ik woonde rechts mn oma had links gewoond

Het verhaal ging dat deze jonge man zo verliefd was op het meisje dat naast mijn oma woonde dat hij haar dagen lang bezocht zei wou echter niets van hem weten. Naar een jaar afwijzingen van haar kant deed hij nog 1 poging waarna ze hem weer afwees en hij zijn leven nam in het trapgat.

In de jaren dat ik er heb gewoond hoorde je vaak gebons op de deur of rennen op de trap eerst was dit heel eng maar later ben je er wel aangewend.

Mijn vriend heb ik ontmoet toen ik daar nog woonde, aan de telefoon hebben we het vaak over het verhaal gehad en de geluiden hij geloofde me nooit tot hij voor het eerst bleef slapen, er werd gebonst en gerend. Mm vriend nog steeds sceptisch deed tijdens een bons de deur open er was natuurlijk niemand, hij zei kom er in. Nooit hebben we weer wat gehoord...

dus ja ik zou best in zo 'n huis durfden wonen :j
Wel zou ik ook willen voelen hoe het aan voelt ons huis daarna voelde ik me nooit thuis altijd het gevoel alsof ik over mn schouders moest kijken. Daar was een vrouw overleden die heel beschermend was tegen over haar zoon die dus uit het huis wou. Het huis was al vanaf haar overgroot oma in hun bezit alle generaties hadden er samen gewoond

Na jouw verhaal ben ik zelfs bang in mijn eigen huis waar wij als eerste in wonen :oo (nieuwbouw)

Maargoed, ik ben snel bang en zou daar echt niet willen wonen haha

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:11

Ik vind het in ons nieuwbouw huis al dood eng s'nachts, laat staan in een huis met een verhaal. Zou geen oog meer dicht doen. Nee hoor, niet aan mij besteed zulke huizen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:12

Nee ik zou dat nooit aandurven, ben zelf erg angstig met zulke dingen en geloof er ook in.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:12

badass schreef:
Na jouw verhaal ben ik zelfs bang in mijn eigen huis waar wij als eerste in wonen :oo (nieuwbouw)

ik zat net even naar jou'n pf te kijken en kreeg allemaal rillingen over mijn rug tjee wat een enge pf zeg :o

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:13

Eerst eens een kijkje nemen en dan m'n gevoel laten spreken.. Zoals eerder al gezegd kun je het huis ook laten reinigen

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:13

Mijn oma is bij mijn ouders in huis in de huiskamer overleden (was ziek, daar stond haar bed, we zorgden voor haar...) Ik kwam net thuis van de paarden... We waren er dus ook allemaal bij...

Dus mjah.. het is niet zo dat er een geest blijft rondhangen ofzo :') heb er zelf nog enkele jaren gewoond en mijn ouders wonen er nog steeds... Dus ik geloof er niet in..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:14

Sure, waar staat dat huis? Klinkt als m'n droomhuis! :D

badass

renskesanne schreef:
badass schreef:

ik zat net even naar jou'n pf te kijken en kreeg allemaal rillingen over mijn rug tjee wat een enge pf zeg :o

Hahah, even mijn onderschrift veranderen

Boras

Als je in een oud huis woont, is de kans groot dat er ooit iemand in is gestorven.
Er zijn veel oude huizen, het aantal spookverhalen is echter zeer beperkt.
Ik zou het er niet om laten. Als je nuchter bent ingesteld, zul je niets horen of zien.
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-08-13 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Ik geloof wel dat een huis een verkeerde sfeer kan hebben maar of dat ligt aan wat er gebeurd is betwijfel ik.

Mooi voorbeeldje misschien: In het huis waar ik van mijn 6 de tm mijn 17 heb gewoond was altijd een beetje een huis met een naar sfeertje. Ik was er vaak bang en voelde me vaak opgejaagd in dat huis als ik bijvoorbeeld in mijn eentje thuis was maar ook met ouders. Verder prima daar gewoond hoor en nooit iets gezien ofzo. Maar de sfeer was gewoon bedrukt. Dat merkte ik vooral toen we gingen verhuizen. Wat was dat huis ineens `licht` Ik dacht altijd dat het kwam omdat het tegenover een heel oud klein Joods kerkhof tegenover lag. Mijn oom heeft het huis gekocht toen wij wilde verhuizen. Mijn oom is niet lang daar naar depressief geraakt (niet door het huis hoor ;) ) en 6 jaar later heeft is hij in dat huis overleden door zijn depressie. Hij heeft vier dagen dood in mijn oude kamer gelegen.

Ik denk dus dat een huis wel echt een bepaalde sfeer kan hebben. Zowel bewust als onbewust.

Mijn moeder bekende later trouwens ook dat ze het nooit een fijn huis heeft gevonden.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 09-08-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:16

badass schreef:
renskesanne schreef:

ik zat net even naar jou'n pf te kijken en kreeg allemaal rillingen over mijn rug tjee wat een enge pf zeg : o

haha zie het onderschirft nu pas ik hou er nu maar me hand voor brr

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:16

renskesanne schreef:
badass schreef:

haha zie het onderschirft nu pas ik hou er nu maar me hand voor brr

Haha sorry

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:17

Mijn oom woont ook in zo'n huis. Ik kan er niks aan doen, maar vind het verschrikkelijk in dat huis. :(
Er hangt gewoon "iets" iets raars... Dus nee, ik zou het niet durven haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:18

Esmeralda schreef:
Zou ervoor gaan, zeker als het een spotprijs is
Je laat het huis gewoon zegenen of reinigen door een priester of dergelijke. Tenminste als je er denkt problemen mee denkt te krijgen zoals viste van de overledenen......

Dat :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:20

benangelique schreef:
Esmeralda schreef:
Zou ervoor gaan, zeker als het een spotprijs is
Je laat het huis gewoon zegenen of reinigen door een priester of dergelijke. Tenminste als je er denkt problemen mee denkt te krijgen zoals viste van de overledenen......

Dat :j

Als het zoiets simpels zou zijn als salie branden, of een priester laten komen, dacht je niet dat er meer huizen met een verhaal verkocht zouden worden? Iedereen wil toch voor een prikkie in een prachtig huis wonen?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:21

Nee, ik zou me er niet prettig bij voelen. Ben een veel te erge angsthaas.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:22

Ik heb in een huis gewoon uit 1890, waar twee vrouwen zijn omgekomen door koolmonoxidevergiftiging. Het ging om een tante van de vrouw des huizes en haar dochter. Ze waren te gast en sliepen in de bedstee waar een gedeelte van het rookkanaal doorheen liep.
Die kamer is drie jaar mijn slaapkamer geweest, en de bedstee was mijn leeshoekje. Zelf het rookkanaal zat er nog, ook al zat er niets meer op aangesloten.
Ik heb daar al die jaren heerlijk gewoond, en ik zou ook nooit een huis links laten leggen omdat er een verhaal aan zit. Als het huis me een goed gevoel geeft zou ik er zo gaan wonen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:22

Gabbe schreef:
Nee zou ik niet doen. Wij hebben zo'n huis op het dorp 3 verschillenden eigenaren hebben zich op de zelfde plek elk een jaar na elkaar opgehangen boven het trapgat zou daar nooit baan wonen.

Brrr!!

Is het echt zo dat er geen vogels fluiten op Auschwitz?

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:24

Wat een toeval, mijn vriend en ik hebben de afgelopen dagen hier het ook overgehad.

Ongeveer een maand geleden las mijn vriend mijn een stukje voor over een jonge vrouw die vermoord is in de relationele sfeer.

Wij waren deze week een rondje gaan rijden, omdat we op zoek waren naar een huurwoning en er stond een leuke eengezinswoning bij ons in de buurt te huur.

Toen we er voor stonden zagen we in de tuin allemaal boeketten bloemen liggen en viel bij ons het kwartje.

Omdat dit nog zo vers is, hebben we tegen elkaar gezegd dat we dit huis overslaan.

Trouwens de huurprijs was niet minder dan de andere woningen in die rij.