Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:17

Klopt, komende 7 maanden wil ik steeds de helft van wat ik elke keer verdien sparen, wil namelijk een nieuwe camera kopen en ik moet ergens het geld vandaag halen....dan maar zo...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:17

Wow, dat is wel knap dat je dat wilt proberen zeg!
Goede vriendin van mij zit niet in de bijstand, maar door andere problemen heeft ze maar 100 euro per maand om van te leven en te eten. En het lukt haar zo goed :oo
Ik zou het niet kunnen, daarvoor koop ik (en mijn vriend ook) te veel dingen. Maar misschien wel een hele uitdaging om het een keer te proberen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:19

Ik volg ook mee. Ben benieuwd of je het gaat aankunnen :Y)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:23

Ik zit op bijstandsniveau en heb ook 200 per maand te besteden, en dat is best krap als je ineens een onverwachte rekening krijgt. Ik blijf je volgen want ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:27

En nog een volger.
Ik zou ook graag willen minderen, maar vriendlief wil niet.

Ik ga je volgen, wie weet leren wij er ook van.

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:28

Ik ga ook volgen, echt een super initiatief!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:29

Dit is echt heel leerzaam denk ik. Ik moet ook minder geld uit gaan geven. Misschien doe ik wel met je mee!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:31

Leffroi schreef:
Nu is het nog een 'leuke' sport. Wacht maar tot je geen andere keus hebt ;)

Idd , je hebt die druk dan ook niet omdat je in je achterhoofd weet dat je het 'wel red'.
Maar ik vind het wel heel goed van je. Zouden meer mensen moeten doen. +:)+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:32

Succubi schreef:
50,- per week? Das véél!
Wij leven als we mazzel hebben van 25,- per week *fantaseert meteen van 25,- meer per week*

Hoe in hemelsnaam is dat mogelijk? :wow: Moet je daar ook boodschappen van doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:33

Maar als je een eigen paard hebt die met een beetje pech naar de kliniek moet met tig onderzoeken dan red je het niet met je bijstandje hoor. -O- Dan mag je zo minimaal 1000 euro van de spaarrekening plunderen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:36

Ik snap uberhaubt niet dat iemand met een bijstandsinkomen een paard kan houden... dan wil ik toch wel eens weten waar ze die stalling en hoefsmid van betalen := om over andere kosten nog maar te zwijgen...

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:38

Ik heb de afgelopen dagen van 10 euro geleefd omdat er problemen waren met mn pinpas :$ dan moet ik toegeven dat dat niet erg gezond eten was (brood, yoghurt met cruesli die er nog stond, gnochi uit de vriezer en diepvries pizza en 1x bij mn oppasgezin gegeten) maar het kan wel :P
Heb sowieso ook maar 200 euro in de maand te besteden en dat lukt wel. Maar heb dus ook geen paard meer oid.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:40

Goed idee!
Ik moet ook echt minder geld gaan uitgeven. Teveel luxe kan je ook verlammen.
Daarom maar eens een duidelijk overzicht gemaakt van mijn vaste lasten en nu kijken hoeveel geld ik uitgeef aan leuke dingen en boodschappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:41

Valt mee hoor, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik, juist omdat ik Kim heb, van 35 euro rond moet komen.
Ik heb gelukkig wel iemand die me uit de nood zal helpen als er inderdaad hoge dierenartskosten zouden komen, maar de hoefsmid doe ik zelf.
Als je elke week 5 euro van je weekgeld achterhoudt, heb je na 3 maanden genoeg geld voor de hoefsmid. :j

Als ik geen paard zou hebben, zou ik een stuk meer geld hebben om uit te geven, maar dan zou ik doodongelukkig zijn.
Voor mij is het dus een bewuste keuze en daarom klaag ik ook nooit en mis ik het ook niet.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:43

jilleroo schreef:
Ik snap uberhaubt niet dat iemand met een bijstandsinkomen een paard kan houden... dan wil ik toch wel eens weten waar ze die stalling en hoefsmid van betalen := om over andere kosten nog maar te zwijgen...

Dat heeft geheel te maken met prioriteiten stellen en die zijn voor de een heel anders dan de ander.
Ik zit in de bijstand (maar werk er ook bij dus gedeeltelijke bijstand) en heb 2 paarden waarvan 1 goed genoeg is voor elke maand een DA rekening al 8 maanden lang.
En zelfs dat lukt me nog ondanks dat het vaak passen en meten is.
Woon trouwens nog wel thuis dat scheelt al een berg.
Laatst bijgewerkt door moyra op 09-08-13 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:44

KoudbloedKim schreef:
Valt mee hoor, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik, juist omdat ik Kim heb, van 35 euro rond moet komen.
Ik heb gelukkig wel iemand die me uit de nood zal helpen als er inderdaad hoge dierenartskosten zouden komen, maar de hoefsmid doe ik zelf.
Als je elke week 5 euro van je weekgeld achterhoudt, heb je na 3 maanden genoeg geld voor de hoefsmid. :j

Als ik geen paard zou hebben, zou ik een stuk meer geld hebben om uit te geven, maar dan zou ik doodongelukkig zijn.
Voor mij is het dus een bewuste keuze en daarom klaag ik ook nooit en mis ik het ook niet.

Dit vind ik echt mooi gesproken!!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:46

Ik ga volgen! Ik ben beniwued hoe je je gaat redden :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:46

Interssant topic zeg!
Wat voor tips hebben jullie allemaal? Ik ben erg benieuwd, wat jullie allemaal doen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn :j
Ik wil heel graag sparen, maar aan het einde van mijn maand houd ik totaal niks over.m terwijl ik weet dat het allemaal makkelijk kan.. :\

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:48

Heb het afgelopen winter ook geprobeerd om van 50 euro per week te leven, maar het lukt me gewoon exht niet. In de pauze lunchen we vaak met collega's, savonds moet ik ook nog eten en dan nog een rondje geven in de kroeg of een bioscoopje, of rekenen jullie dat niet mee? Mij lukte het in elk geval niet...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:50

Ik snap het gewoon niet hoe het kan, ik houd 200 euo over normaalgesproken als alle vaste lasten eraf zijn, en nu momenteel maar 150 ivm betalingsregeling voor eigen risico, en ik heb echt geen rare luxe dingen of abbo's , hoe kun je dan nog,vooral, stalling voor een paard betalen dan houdmje toch niets meer over? (Vanuit gaande dat je stalling 150 per maand kost)
Zitten jullie dan boven bijstandsniveau? Woon je bij je ouders waardoor je veel minder aan huur betaald?
Ik vind het heel knap en gun het ieder van harte, maar ik zou niet weten waar ik het vandaan zou moeten halen...snap het werkelijk niet...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:51

Ik ga je volgen Kel, volgende week eet je al 'n keer gratis, dus dat scheelt weer _O-

Hoewel het niet echt hoeft, kan ik heel verantwoord met geld om gaan. Toen ik net op mezelf ging wonen had ik het echt zwaar, mijn dieren gaan altijd voor, dus bleef er voor mezelf weinig over, ik redde het, maar vroeg me af wanneer ik ooit nog eens nieuwe kleding kon kopen, want ik mocht blij wezen als ik aan het eind van de maand 'n tientje over had :+
Inmiddels is m'n salaris harder gegroeid dan m'n vaste lasten en heb ik nu zeker geen klagen, het scheelt ook dat ik tegenwoordig m'n paard samen doe met m'n zus, ipv alleen, drukt toch een heleboel kosten.

Ik ben ook goed geschoold door m'n moeder wbt omgaan met geld. Tevens zie ik het ook als sport om dingen zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen en ben ook niet beroerd om iets 2e hands te kopen, hoewel ik dat niet echt vaak doe.
Ik probeer ook al m'n vaste lasten voor de 5e van de maan te hebben betaald, daar zit ook m'n spaargeld bij, alles wat ik over hou daarna kan ik wat leuks mee doen :)

Hoe lang wil je dit gaan doen Kel?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:52

Vind het zo knap als mensen van zo weinig rond kunnen komen, ben wel benieuwd naar dat boek van Kath Kelly, van één euro per dag rondkomen, poeh, als ik met m'n ogen knipper ben ik al weer 50 euro lichter(bij wijze van spreken) Vroeger verdienden we normaal en konden veel sparen, nu verdienen we veel in verhouding tot de meeste mensen maar gaat het nog steeds op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:53

Oepsie, volgens mij heb ik een foutje gemaakt. :+

Snoevie

Wat goed van je. Ik heb sinds kort mijn eigen huis met natuurlijk alle bijbehorende lasten,en een pony met aardig wat gebreken momenteel,ik eet vaak bij mn moeder,daarom kan ik ook best rondkomen,en ik heb ook een bijna modaal salaris,dus ik mag absoluut niet klagen!

Nu scheelt wbt mijn pony dat ik een goede verzekering voor haar heb,het afgelopen jaar de kliniek platgelopen,en toen was ik daar toch wel erg blij mee

Letizia

minka schreef:
Heb het afgelopen winter ook geprobeerd om van 50 euro per week te leven, maar het lukt me gewoon exht niet. In de pauze lunchen we vaak met collega's, savonds moet ik ook nog eten en dan nog een rondje geven in de kroeg of een bioscoopje, of rekenen jullie dat niet mee? Mij lukte het in elk geval niet...

:')
Ja, maar jij hebt ook geen hand :P *pest*
Het gaat hier juist om alle dingen die jij noemt, lunchen buiten de deur, bios, kroeg etc :)