Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marin_ka3 schreef:@Verootjoo;'God zal je leiden in wat goed en fout is.'
In mijn ogen bestaat er geen 'goed of fout', men kan slechts spreken over 'begrijpelijk of onbegrijpelijk'
Elk mens leeft zijn eigen leven en maakt zijn eigen keuzes en is daar zelf verantwoordelijk voor. Wat voor de een 'n 'begrijpelijke' keuze lijkt te zijn, kan voor een ander 'onbegrijpelijk' zijn. Met 'goed of fout' zit je meteen op het pad van de veroordeling..., oordelen kunnen we beter aan de rechter overlaten, al of niet goddelijk.
Urielle schreef:Ik heb jouw vraag destijds gesteld in de katholieke kerk. Het antwoord was: 'Als twee mensen van elkaar houden, hoe kan dat slecht zijn? God is liefde, God schenkt liefde, en ook dus aan mensen van hetzelfde geslacht.'
Overigens kreeg ik in de moskee een soortgelijk antwoord hoor.
)
vuurneon schreef:Overigens ts had ik een broeder gesproken die zei dat ik naar de hel ging omdat ik een hemdje en een korte broek droeg (en nee het was niet erg bloot, het was 27 graden! En het was buiten)
![]()
Geloof echt niet dat de Bijbel daar wat over heeft gezegd haha
xMendy schreef:vuurneon schreef:Overigens ts had ik een broeder gesproken die zei dat ik naar de hel ging omdat ik een hemdje en een korte broek droeg (en nee het was niet erg bloot, het was 27 graden! En het was buiten)
![]()
Geloof echt niet dat de Bijbel daar wat over heeft gezegd haha
Jeetje met alle respect maar dat vind ik dus nergens op slaan (zal me even zachtjes uitdrukken)

want ik was geschrokken van mijn eigen reactie haha) poes schreef:Wel grappig dat men zegt: ik oordeel niet, dat is aan God.
Als het leven 1 lang examen is dat je op het eind nog even mag gaan toelichten om dan uiteindelijk alsnog veroordeeld te worden, dan vind ik het net zo triest dat je daarin gelooft, hoe ruimdenkend je je dan ook 'zogezegd' opstelt.
Blue_Eyes schreef:Wat betreft de God bestaat-discussie; het was ook helemaal niet mijn bedoeling om daar verder op in te gaan. Wat ik wilde aangeven is dat Fred_kroket zo wel erg stellig uit de hoek komt met een bepaalde mening, en dat dat niet hoeft te betekenen dat anderen die mening delen.

Marin_ka3 schreef:@Verootjoo;'God zal je leiden in wat goed en fout is.'
In mijn ogen bestaat er geen 'goed of fout', men kan slechts spreken over 'begrijpelijk of onbegrijpelijk'
Elk mens leeft zijn eigen leven en maakt zijn eigen keuzes en is daar zelf verantwoordelijk voor. Wat voor de een 'n 'begrijpelijke' keuze lijkt te zijn, kan voor een ander 'onbegrijpelijk' zijn. Met 'goed of fout' zit je meteen op het pad van de veroordeling..., oordelen kunnen we beter aan de rechter overlaten, al of niet goddelijk.
pimaude schreef:Mijn broer is homo, ik christen. Het maakt mijn broer niet anders, ik blijf tegen hem op zien! Ik hoor veel meningen erover, maar mijn mening is dat het geloof ook om respect draait. Heeel heeel meningen over, wat de Bijbel precies zegt weet ik nog niet
xMendy schreef:. Als wij gemaakt zijn door God, heeft Hij deze die op hetzelfde geslacht vallen toch ook zo gemaakt, en hoort Hij ook van deze mensen te houden? Dan kan homoseksualiteit toch nooit een zonde zijn?