Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:56

En dan wordt er gezeurd over katteneigenaren met de kat buiten :D

Joh, even de poep weghalen is imo een kleine moeite, doe ik ook met de kattenpoep als iemand er last van heeft. :) of het nou gemeentegrond is of niet, aanlijnplicht of niet, opruimplicht op niet, is gewoon een stukje burgerlijk fatsoen.

Ik hb overigens voor die hele donkere stukken (hebben we hier ook) zo'n grote zaklantaarn. Werkt prima en schrikt goed beesten af.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:57

Kitty1985, of je nu nachtblind bent of niet, of er nu wel of geen stoep is; ik vind het schandalig. En dat er schijnbaar zoveel hondenbezitters in jouw straat zijn die dit ook normaal vinden, maakt het nog erger.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:57

Ik vind het niet echt sociaal om je hond op een veldje te laten poepen terwijl je weet dat hier kinderen spelen. Kinderen moeten lekker de ruimte hebben en ik kan me voorstellen dat de familie er schoon genoeg van heeft en bordjes op gaan hangen. Want niks is meer ranziger dan naar de hondenpoep meuren...

Ten tweede vind ik het zeer maar dan ook zeer asociaal om de behoeftes van je hond te laten liggen! Even opruimen en dan heb je ook de kans niet om er zelf in te gaan staan...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:58

Wel grappig dat je van een ander verwacht dat zij zich aanpast en dus rekening met jou houdt, terwijl jij zelf helemaal geen rekening wilt houden met haar :D.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:58

Kitty1985 schreef:
Ik ben helemaal niet bang in het donker, ben wel nachtblind.

En daarbij ga ik niet met mijn kleine honden naar buiten het dorp terwijl daar vossen lopen. En niemand gaat daar heen want het is echt aardedonker.

En ik moet eerst langs de weg waar geen stoep is en wel hard gereden wordt.

We hebben hier zo'n 15 honden alleen al in onze straat.

Dus wij moeten allemaal maar naar buiten het dorp omdat 1 moeder geen zin heeft om naar de speeltuin te gaan? Of naar 1 van de andere faciliteiten?

Ik word schijtzat van het gegil en gejank van die kinderen, daar zeur ik toch ook niet over?

S'avonds uitlaten in je eigen tuin dan? Ruim je het erna op en heeft niemand er last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:59

Kitty1985 schreef:
chevax schreef:

Heb ik gelezen, hoor. Dus omdat er geen verlichting is en je bang bent in het donker, moet een ander maar altijd hondenstront in zijn huis hebben?

Ik ben helemaal niet bang in het donker, ben wel nachtblind.

En daarbij ga ik niet met mijn kleine honden naar buiten het dorp terwijl daar vossen lopen. En niemand gaat daar heen want het is echt aardedonker.

En ik moet eerst langs de weg waar geen stoep is en wel hard gereden wordt.

We hebben hier zo'n 15 honden alleen al in onze straat.

Dus wij moeten allemaal maar naar buiten het dorp omdat 1 moeder geen zin heeft om naar de speeltuin te gaan? Of naar 1 van de andere faciliteiten?

Ik word schijtzat van het gegil en gejank van die kinderen, daar zeur ik toch ook niet over?

DIe kinderen poepen toch ook niet bij jou voor de deur ?

Laat de hond dan in je eigen tuin dat doen ;)

celano

Ik verbaas me echt over de post van TS en een aantal reacties van mensen die het ermee eens. Zij (en ieder ander) zou wel de grond mogen toe-eigenen door er de hond op te laten schijten en andere mensen die het schoon willen houden worden afgezeken?

Zoals San87 zegt: hondenpoep hoort maar op 1 plek, en dat is de afvalbak.

Opruimplicht of niet, je hebt toch ook gewoon fatsoen? Als iedereen in je dorp dat zou hebben zouden deze mensen geen bordjes op hoeven hangen.

Kamide

Er waren toch nog wat groenstroken behalve die voor het huis van dat gezin? :)*

beetje rekening met elkaar houden zeg!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:00

chevax schreef:
Ik snap nooit dan hondeneigenaren (ja, ik heb zelf ook een hond) de poep bij een ánder voor de deur nooit als een probleem zien. Laat je hond dan lekker in je eigen achtertuin of voor je eigen tuinhekje kakken; je vindt het toch niet erg als er iets ligt te stinken of zo fijn onder de schoenen mee naar binnen wordt gelopen.

Het ligt helemaal niet bij hun voor de deur.

Tussen hun tuin en de grasstrook zit nog bijna 2 meter.

En er klacht verder niemand over hondenpoep hier in de straat, en er zijn nog zeker 15 huizen met zo'n zelfde grasstrook voor de tuin met een zelfde afstand tussen hun tuin en de grasstrook.

Alles paden zijn overal bijna even breed zodat je elkaar zowel lopend als op de fiets overal kan passeren zonder door het gras te hoeven

En daarbij komt ook nog eens dat alle huizen hier zowel een voor als achtertuin hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:00

Eventueel kan je de gemeente een brief schrijven met de vraag of er een hondenveldje kan komen. Die hadden wij in mijn ouderlijk dorp ook voor de mensen die niet naar het park of dijkbos konden lopen in het donker.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:01

Wat ik ook niet snap, is dat er schijnbaar zo weinig ruimte is om veilig te wandelen, maar dat mensen dan toch een hond nemen. Jammer dan dat die al die eigenaren dan niet vóór de aanschaf van hun hond hebben bedacht dat ze geen uitlaat mogelijkheden hebben.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:01

Ga dan lekker bij die andere 15 huizen met zo'n zelfde grasstrook je hond uitlaten en toon een beetje begrip voor dat gezin!!
Laatst bijgewerkt door Kamide op 06-08-13 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:02

chevax schreef:
Wat ik ook niet snap, is dat er schijnbaar zo weinig ruimte is om veilig te wandelen, maar dat mensen dan toch een hond nemen. Jammer dan dat die al die eigenaren dan niet vóór de aanschaf van hun hond hebben bedacht dat ze geen uitlaat mogelijkheden hebben.

Als mensen het even opruimen heb ik daar dan weer geen problemen mee, maar punt is dat de meeste hondeneigenaren daar dan weer te beroerd voor zijn.

_Marinke_

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:04

Hier word overigens ook niks opgeruimd hoor... Staan zelfs geen bakken ervoor..

Wel weer zijn er genoeg mogelijkheden om je hond uit te laten, hondenveldjes, uitlaat bosje, van die hondenuitlaatstroken...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:04

Kitty1985 schreef:
Het ligt helemaal niet bij hun voor de deur.

Tussen hun tuin en de grasstrook zit nog bijna 2 meter.

En er klacht verder niemand over hondenpoep hier in de straat, en er zijn nog zeker 15 huizen met zo'n zelfde grasstrook voor de tuin met een zelfde afstand tussen hun tuin en de grasstrook.

Alles paden zijn overal bijna even breed zodat je elkaar zowel lopend als op de fiets overal kan passeren zonder door het gras te hoeven

En daarbij komt ook nog eens dat alle huizen hier zowel een voor als achtertuin hebben

Dan laat je je hond toch lekker voor jouw eigen deur schijten als je te beroerd bent om de poep op te ruimen? Waarom moet je per se ook dat kleine strookje grond bevuilen terwijl je weet dat haar kinderen er graag spelen? Wat doet het ertoe?

Daarnaast, als je 's avonds als het donker is geen andere mogelijkheid hebt, dan loop je toch overdag een paar keer een lekkere grote ronde en laat je 's avonds voor het slapen gaan je hond even lekker op de groenstrook voor je eigen deur kakken :D?

Die groenstrook zal er mooi uitzien, trouwens, met al die poep- en pisvlekken :=.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:05

Lieve bokkers,

Mijn honden lopen de hele dag in mijn tuin, want ik heb een grote tuin.
En ga vrijwel elke avond (bij daglicht) naar het bos.
Sterker nog, mijn honden plassen niet eens op het stukje waar het over gaat.

Maar daar gaat het hier niet om.

Het gaat mij erom dat zij vinden recht te hebben op een stuk grond waar wij ALLEMAAL voor betalen.
Wij mogen wel last hebben van haar jankende/gillende kinderen. Maar zij mogen geen last hebben van onze 15 honden..terwijl wij daar ook gewoon voor betalen en dus net zoveel recht op hebben.

Wij hebben nergens aangewezen uitlaatplekken. Maar wel heel veel speelmogelijkheden voor kinderen, waar wij (heel logisch) niet met onze honden mogen komen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:06

Laat die ene strook nou gewoon lekker voor de kinders. Jullie met de honden hebben al de hele buurt ondergescheten (gadverdamme :r ) Ik bedoel, het mag dan wel gemeentegrond zijn, maar hebben jullie wel een vrijbrief om lekker te gaan zitten schijten op de gemeentegrond en niet opruimen?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:06

Kitty1985 schreef:
Lieve bokkers,

Het gaat mij erom dat zij vinden recht te hebben op een stuk grond waar wij ALLEMAAL voor betalen.
Wij mogen wel last hebben van haar jankende/gillende kinderen. Maar zij mogen geen last hebben van onze 15 honden..terwijl wij daar ook gewoon voor betalen en dus net zoveel recht op hebben.

Wij hebben nergens aangewezen uitlaatplekken. Maar wel heel veel speelmogelijkheden voor kinderen, waar wij (heel logisch) niet met onze honden mogen komen.

Oh, het is jaloezie van je!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:07

Ruim gewoon de hondenschijt op of laat je hond ergens anders poepen en niet perse op die ene grasstrook waar die kinderen spelen, hondenpoep/kattenpoep etc. is gewoon heel smerig, jij kiest voor je hond je buurtgenoten niet.

Ik ben stapelgek met dieren (en niet zo met kinderen) maar ik vind dat eenieder die een dier heeft, ook verantwoordelijkheid moet nemen om zelf de poep op te ruimen, ik heb zelf katten en die komen alleen buiten in een ren (cattery) want ik wou katten, mijn buren niet. Ik vind honden en kattenpoep gewoon ontzettend smerig overal en nergens bah bah bah.

Het is natuurlijk onzin dat ze zich die grond toe-eigenen, maar ik vind wel dat jullie als buren de poep van jullie dieren kunnen opruimen, dan kunnen die kinderen daar gewoon spelen zonder dat de buren allemaal anti-hond bordjes hoeven op te hangen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:08

Het is gemeengrond, dus iedereen heeft er evenveel recht op. Dat zij het toe-eigenen is niet terecht, maar dat jullie honden alles volschijten ook niet, want dat is ook toe-eigenen.

Je doet wel erg moeilijk... Vreselijk.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:08

Gemeente bellen en verder dit topic z'n gang laten gaan,je krijgt iedereen toch niet op 1 lijn dus probeer dat in je straat wel te krijgen. ;)

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:09

Ik denk niet dat jij het punt van vele medebokkers snapt.. het gaat over geven en nemen. Als er 16 strokrn zijn, hoe erg is het dan om er 15 te gebruiken, die de kids dus niet gebruiken, en die ene strook schoon te houden?
Dat is gewoon geven en nemen en een kwestie van gunnen :)
Laatst bijgewerkt door Kamide op 06-08-13 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:09

Ja ik zou als ik jou was ook maar de gemeente bellen, grotere kans dat jullie een opruimplicht krijgen dan dat de buren worden aangesproken op het toeeigenen. :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:11

Er mogen toch ook andere kinderen spelen? Snap niet dat als je vlak bij buiten de bebouwde kom zit dat je je hond in de wijk uit laat.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:11

Kitty1985 schreef:
Lieve bokkers,

Stel je niet zo vreselijk aan. Als je daar toch nooit komt heb je er ook geen last van.
Daarnaast verbiedt niemand het je daar te komen, dus van toe-eigenen is absoluut geen sprake. Wel van overlast. Dan kunnen er nog zoveel honden wonen in de straat, dat geeft niemand het recht hun hond voor de deur van die mensen te laten schijten. Doe dat lekker voor je eigen deur en maak je verder niet zo druk. Is niet goed voor de bloeddruk.