Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
de hoogte van de pgb hangt af van de indicatie die een persoon krijgt en op sonmige pgb-onderdelen zit een eigen risico.... Aprils_joke schreef:het lijkt me logisch dat iemand de juiste indicatie kijgt om die kosten te kunnen betalen via het pgb .(wat hun goed recht is ). kan me niet voorstellen dat er ouders zijn die ieder jaar duizenden euro moeten betalen voor hun gehandicapte kind
(hoewel ik me afvraag of daar wat mee gedaan wordt, heb al zovaak wat gemeld...) 
antje_vip schreef:daantjuhhh schreef:Als mijn broertje gezond was had hij kunnen leren en een goede baan kunnen krijgen en 4x het dubbele kunnen verdienen.idd maar ik denk dat het voor 'gezonde' mensen moeilijk te begrijpen is, hoe een gehandicapte zich door dit dure leven dient te worstelen.
Miepie77 schreef:Ik ben het er wel mee eens, want op de gehandicaptenmanege waar ik wel eens help hoor ik ook dat de gehandicapten vaak elke dag wel naar een sport hobby gaan die vaak volledig betaald word, paardrijden, zwemmen, rolstoeldansen enz ik vind dit ook heel krom. Zelf zit ik in de Wia en moet elk dubbeltje omdraaien om af en toe naar het zwembad te kunnen en dan komt dit wat oneerlijk over. Dat ze 1 ding uit de PGB mogen halen lijkt me prima, maar elke dag iets anders gaat wel wat te ver, t is een beetje te ver doorgeslagen allemaal. Ik weet dat ze vakantie ook vaak via subsidie krijgen en in deze tijd waarin veel mensen het zwaar hebben door de crisis kan je dat gewoon niet maken. Gehandicapten krijgen een flinke uitkering dus daar kan best rekening met bepaalde dingen worden gehouden.
quera schreef:Miepie77 schreef:Ik ben het er wel mee eens, want op de gehandicaptenmanege waar ik wel eens help hoor ik ook dat de gehandicapten vaak elke dag wel naar een sport hobby gaan die vaak volledig betaald word, paardrijden, zwemmen, rolstoeldansen enz ik vind dit ook heel krom. Zelf zit ik in de Wia en moet elk dubbeltje omdraaien om af en toe naar het zwembad te kunnen en dan komt dit wat oneerlijk over. Dat ze 1 ding uit de PGB mogen halen lijkt me prima, maar elke dag iets anders gaat wel wat te ver, t is een beetje te ver doorgeslagen allemaal. Ik weet dat ze vakantie ook vaak via subsidie krijgen en in deze tijd waarin veel mensen het zwaar hebben door de crisis kan je dat gewoon niet maken. Gehandicapten krijgen een flinke uitkering dus daar kan best rekening met bepaalde dingen worden gehouden.
Die uitkering is niet veel hoor. Vergeleken met de zorgkosten die er betaald moeten worden