Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:16

Konstantine schreef:
Ik heb onwijs vaak dat ik aan iemand denk en vervolgens een sms'je van diegene krijg of hem/haar tegenkom. Of dat ik aan een liedje denk en het vlak daarna op de radio komt. Beetje creepy vind ik dat altijd :')

Dat heb ik ook heel vaak!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 22:17

Ergens geloof ik dat ook wel, M_hartje_M. :j Ik zei ook voor de flauwekul tegen m'n vriend dat we nu gedoemd waren te mislukken als die ring spoorloos bleef.. :')

Het is echt vreselijk apart allemaal.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:19

Als vijfjarige kreeg ik eens een gouden armbandje met mijn naam in gegrift mee naar de kleuterschool(tevens ook basisschool). Natuurlijk was ik hem blijkbaar dag één al kwijtgespeeld :+ .
In mijn laatste jaar basisschool, toen ik 12 was, kwam een juffrouw naar mij toe en vroeg of die ketting soms van mij was...mijn naam stond er in en een kleuter had hem uit de zandbak gegraven. Ik herkende hem niet maar het was mijn volledige naam dus maar mee naar huis genomen, en toen vertelde mijn moeder dit. Blijkbaar erg goed verstopt toen als kleuter :D .

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:20

Bij mij en mijn vriend komt het eng vaak voor dat we precies hetzelfde zeggen op hetzelfde moment. Maar dan ook dingen die niets met de situatie te maken hebben, waar we dan toevallig aan denken.. Telt ook hoop ik? :=

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:24

Roosch schreef:
AronenLoutje schreef:
Bizar verhaal zeg! Een ring in de zee terugvinden, denk dat je zo'n beetje de enige in de wereld bent haha. Hier wel eens gehad dat een kennis tijdens een buitenrit op de veluwe een horloge verloor, s'avonds hadden we een dropping, zaklampen mee en ergens op een ruiterpad in het zand vinden we dat horloge..ook best bijzonder!

Ik dacht echt dat ik een zonnesteek had, of last van de alcohol en de hitte.. ik had die ring in m'n hand en dacht echt van :? :? :? :? Heeft m'n vriend hem nu zelf hier gelegd? Heb wel 2 keer gevraagd of die me aan het kloten was. :')

Dat horlogeverhaal is ook echt bizar, hoe groot is die kans nou? :')

Hahaa ja kan ik me voorstellen, dan moet je echt een paar keer met je ogen knipperen!

Nog zoiets geks, zat in de auto ergens in the middle of niks in zeeland (kom daar verders nooit) was een cd'tje aan het luisteren maar ik dacht kom laat ik de radio is aanzetten, nee is 'hier aan de kust, de zeeuwse kust' van blof op de radio pffff :')

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:26

Kwanyin schreef:
Als vijfjarige kreeg ik eens een gouden armbandje met mijn naam in gegrift mee naar de kleuterschool(tevens ook basisschool). Natuurlijk was ik hem blijkbaar dag één al kwijtgespeeld :+ .
In mijn laatste jaar basisschool, toen ik 12 was, kwam een juffrouw naar mij toe en vroeg of die ketting soms van mij was...mijn naam stond er in en een kleuter had hem uit de zandbak gegraven. Ik herkende hem niet maar het was mijn volledige naam dus maar mee naar huis genomen, en toen vertelde mijn moeder dit. Blijkbaar erg goed verstopt toen als kleuter :D .

Dat is ook wel een erg leuk en bijzonder verhaal! En dat na zo'n lange tijd!

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:30

Ik geloof ook wel dat toeval niet bestaat en dat er een reden voor is dat iets gebeurt. Toevalligheden gebeuren hier wel meer, zal 2 bijzondere noemen.

4 jaar geleden na de begrafenis van het dochtertje van vrienden van ons, stappen we in de auto, starten de auto en het nummer dochters van marco borsato word ingezet, dat is opzich al een bijzonder nummer zeker in zon geval, maar de ouders van dat overleden kindje zijn super fan van Marco, dus dat maakte het dubbel bijzonder.

10 weken geleden droom ik dat mijn oudste dochter op het schoolplein aan komt rennen en vraagt roept dat 't niet goed is. Ik vraag haar wat er is en ze zegt dat ze haar arm gebroken heeft. Ik word hier rot van waker deel dit met mijn dochter, leg 't naast me neer. 2 dagen later gebeurt exact wat ik gedroomd had. Zit ik met mijn dochter in de auto naar het ziekenhuis, zegt ze lekker mam jij met je dromen!!!!!!

Toevallig of niet, ik hoop dat dat laatste me toch niet vaker gaat gebeuren!!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:37

Ik ben na een jaar of 10 mn toenmalige beste vriendin weer tegengekomen! Bleek dat onze vriendjes (woonden allemaal nog thuis) pal naast elkaar woonden :') Sindsdien is het weer dikke mik.

Ook een keer met een vriendin toen we nog veel kleiner waren. We gingen vaak even rondje winkelcentrum en we liepen toevallig langs een rijtje winkelwagens. Ze zuchtte 'had ik maar een gulden...' en joeps! Ik vis zo een vergeten gulden uit een winkelwagentje :D Zo heb ik laatst ook een winkelwagenmuntje voor mn dochter gescoord +:)+

k_m

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:43

Wij waren ooit de kittens van m'n kat kwijt inclusief kat, grote paniek en heel de avond gezocht. Dan toch maar tijd om te gaan slapen.
Roept m'n zus voor de grap mama ik heb ze gevonden ze liggen in m'n bed! Mama trekt de dekens open niet waar natuurlijk.
We sliepen samen op een kamer dus m'n zus gaat in bed liggen, trek ik mijn dekens open ligt daar de kat met kroost :')dus ik natuurlijk mama roepen die het niet kemeer geloofde :') al lang geleden maar blijf het bijzondr vinden.
Kat draagde ook bij elke gelegenheid dat de deur openging steevast de kittens naar mijn bed niet dat van m'n zus!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 22:49

Wat een verhalen hier allemaal zeg!

Ik heb toevallig deze vakantie ook nog zoiets gehad..
Was op vakantie in Blanes, zou je denken dat je niemand tegen komt die je kent. Raakte daar in contact met een gozer, had daar een cafe en dus zijn werk. Maar degene met wie ik was vond hem zó bekend lijken maar ze had geen idee waar ze hem van kende. Na even praten kwam hij er achter waar ik vandaan kwam, of ik dan af en toe wel eens naar een club hier in de buurt ging. En ja dat was de club die hij bedoelde. En hoe toevalli, hij kende de manager daar! (die ik dus ook ken) Ik vroeg hem wanneer hij dan voor het laatst in die club was geweest, en ja dat was precies de avond dat ik met die vriendin daar ook ben geweest. Vriendin van me woont zo'n twee uur reizen dus hoe toevallig is het dat zij hem daar heeft gezien en zijn gezicht heeft onthouden!
Blijf het zo bizar vinden.. Ga over ander halve week weer naar Blanes en dan ga ik toch zeker nog wel s met m praten denk ik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 23:02

Wat een verhalen hier, apart he!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:08

Zo ken ik ook iemand. Had een beste vriendin, beste vriendin werd ouder en raakte zwaar verslaafd. Jatte alles bedroog loog. Afijn, vriendschap verbroken, ze had zich er over heen gezet en dacht er nooit meer aan. Jaaaaren laten krijgt ze een droom over haar (nietmeer) vriendin, die zei dat het haar speet en dat ze naar boven ging. Paar dagen later hoorde ze dat ze dus in die nacht was overleden.

Op mijn moeders begrafenis werd ze een vlinder genoemd, omdat ze nog jong en fladderig was. Dus de pastoor was aan het praten, jong mens levendig gek chaotisch net een vlinder, en aan de rechterkant beginnen mensen te fluisteren en filmen. Net op dat moment vloog een vlinder bij het raam. Toen de pastoor klaar was vloog ie naar buiten.

Brrr echt van die dingen om kriebels van te krijgen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:14

Ik zat een keer foto's te kijken van mijn vriend toen hij klein was, kwamen we ineens allemaal foto's tegen waar ik ook op stond toen ik 3/4 jaar oud was! Bleek dat we zonder dat we het wisten op de peuterspeelzaal en in groep 1 bij elkaar in de klas hebben gezeten. Echt zo grappig, en we hebben het allebei nooit geweten van elkaar. Heel gek om dan ineens mezelf in dat fotoalbum tegen te komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:19

Wat ik nooit zal vergeten, mijn allereerste paard, Robijn...

Ik zag alleen nog haar verkoop foto en was verkocht. Niet naar de plaats gekeken of wat dan ook. Stuurde de link naar 1 vriendin, zij woonde aan de andere kant van nl. Krijg ik meteen een sms: 'dat paard is van mijn kaptser, staat hier om de hoek.' :oo

Heel bizar!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:28

Oooooh ja, laatst nog! Ik was uit met vriendinnen en we waren in een klein café hier in een relatief kleine stad (in België dus). Op één of andere manier kwam ik met een Amerikaan aan de praat (ben zelf half Amerikaans dus ik spring er altijd meteen op als ik ze tegenkom :+ ). Ik zei dat ik ook Amerikaans was en hij vroeg waar ik geboren was, dus ik zei in St. Louis in Missouri. Hij meteen "oh no kidding, really? Me too!" maar ik geloofde er geen snars van omdat hij 2 minuten ervoor nog zei dat hij in LA woonde. Heel verhaal dat hij veel verhuisde blablabla ik geloofde het niet, was sowieso gewoon een verhaaltje om me te versieren.
Dus op een bepaald moment (ik geloofde nog steeds niet dat hij uit dezelfde stad kwam als ik) zei hij dat ik dan maar een vraag moest stellen waar alleen een echte inwoner van St. Louis op zou kunnen antwoorden. Ik vroeg dan maar wat de ziekenhuizen waren in St. Louis, waarop hij antwoordde dat hij er maar één kende omdat zijn moeder daar al haar hele leven verloskundige is, namelijk Saint John's Mercy Hospital. Kan je al raden... Dat is het ziekenhuis waar ik geboren ben := Dus in het kleinste café van mijn stad kom ik een kerel tegen wiens moeder misschien te maken had met mijn geboorte :+

Ohja en jaaaaren geleden gingen we ook terug naar het huis waar we in Amerika lang gewoond hebben, toen ik nog heel klein was. We hadden een buurmeisje die 10 jaar ouder was dan ik en die vaak kwam babysitten en een beetje een tweede moeder voor me was. We waren goed bevriend met die buren, dus toen we een paar jaar geleden ons huis gingen bekijken nadat we 17 jaar geleden vertrokken waren, besloten we om hen ook te gaan opzoeken. Zonder aankondiging stonden we dus bij hen aan de deur. Dat buurmeisje was er ook (intussen is ze in de 30) en die begon spontaan te huilen toen ze mij zag omdat ze blijkbaar de dag ervoor haar man over mij had verteld en foto's van mij en haar had getoond. Heel bizar :=

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:43

Ik heb nog een die mij altijd is bijgebleven, niet van mijzelf. In vijf havo zat ik bij twee jongens in de klas. Nadat zij hun diploma hadden gehaald gingen zij beide op wereldreis voor een jaar. Komen ze elkaar tegen in een museum in Australie. Heel sick.

Op in Lloret had ik een soort vakantieliefde. Kwamen we er achter dat hij 10 km bij mij vandaan woonde in Nederland. Zijn vrienden kwamen mij al enigszins bekend voor, maar kon het niet plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:58

2 jaar geleden kwamen wij terug van vakantie met de auto. Terwijl we het bordje "Limburg" langs rijden, komt het liedje "welkom in Limburg" op de radio.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:12

De nacht voordat mijn vriendin en ik op minicruise gingen, sliep ze bij mij....midden de nacht wordt ze schreeuwend wakker met de woorden WE KRIJGEN WATER OP DE BOOT!. Ik half in paniek maar zij was alweer in slaap gevallen....de 2e nacht op de boot werden wewakker stonden we tot onze enkels in het water, was de riolering geknapt....

Niks aan de hand verder dus, andere hut gekregen en klaar.....maar ik moest wel ff denken aan de nachtmerrie van mijn vriendin

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:48

Wij waren ook eens onze kat kwijt toen we net een aantal dagen waren verhuisd. Grote paniek, bang dat ie ontsnapt was en ons oude huis probeerde te zoeken etc.
Mijn ouders hadden ook niet echt op hem gelet omdat ze druk bezig waren die dag met een gat onder het bad dicht metselen.
Die avond ging mijn zus douchen en gleed uit.. gelukkig niet veel bezeerd, maar toen ze in dat bad lag hoorden ze opeens onder zich: miaaauuuuuuw miaaaaaaauw!

Gelijk ouders geroepen, vader heeft bijtel en hamer gepakt en het zorgvuldig dichtgemetselde gat open gebroken en ja hoor: daar schiet zo die kat uit :oo

die was waarschijnlijk daar lekker rustig onder het bad gaan liggen slapen met al die drukte en mijn ouders hebben hem nietsvermoedend ingemetseld.
Als mijn zus niet met haar oor tegen de grond gelegen had, hadden we hem misschien wel nooit gehoord :n
Kan je je voorstellen dat je jaren later nog eens bij die ruimte moet en opeens een katten skelet vind :\
Er zit nog steeds een lelijke plek onder het bad van de reddingsactie, maar God, ik ben nog nooit zo blij geweest om mijn zus op d'r plaat te horen gaan!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:05

Wat een bizarre verhalen allemaal zeg! Leuk om te lezen :D

Ik had laatst een droom ( sloeg nergens op )
Dat mijn moeder tampons aan het zoeken was, en ze vroeg aan mij of ik een tampon had.
Ik werd vaag wakker en dacht nouja.. strompelde naar beneden de trap af.
Komt m'n moeder, met de vraag of ik een tampon voor haar heb :+
Ik zei heel vaag, "dat heb je me net ook al gevraagt"
Me moeder, helemaal niet... je stapt net je bed uit
Eeuh wtff haha!

Laatst sliep ik in mijn vaders huis.
En droomde dat het licht in de tattooeer kamer kapot was.
Sochtends werd ik wakker.. moest daar wat pakken, wil het licht aan doen
Doet het licht het niet? Dat was ook echt zo'n huhh momentje..

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 01:47

Ik heb wel aan aantal vreemde dingen meegemaakt.. Ik ben te nuchter om te geloven in iets bovennatuurlijks maar...

In de nacht dat mijn oma werd opgenomen in het ziekenhuis (waarna ze nooit meer wakker is geworden) kreeg ik precies op dat tijdstip verschikkelijke buikpijn, nog nooit zo erg gehad. De volgende dag hoorde ik pas wat er aan de hand was.

Mijn opa is een half jaar daarna op vakantie gegaan, ik droomde dat hij ineens weer voor de deur stond, en ja hoor, de volgende dag was hij zonder dit aan te kondigen teruggekomen van vakantie.

Ik was een keer naar een hengstenshow waar een fokker van +70 afscheid nam door een paar ererondjes te rijden in een marathonwagen. Ik grapte tegen mijn vriendin: ' Haha straks slaat die kar nog om', en ja hoor, een rondje later viel het paard met kar en al om. Gelukkig was niemand gewond, ook het paard niet.

Dan sta je toch wel even gek te kijken :o

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 02:31

Tijdens een vakantie in Tunesië kwam er een wildvreemde 'huilende' hond bij mij op het strand zitten. Diezelfde avond zette mijn hond thuis haar eerste stappen richting haar overlijden. Ze leefde daarna nog een paar dagen op toen ik terug was, maar uiteindelijk werd haar enthousiasme haar fataal en kon ze niet meer goed ademen. Ik heb haar laten inslapen, wat een boel moeite heeft gekost (ze had meerdere injecties nodig), ze wilde nog zo graag blijven. Dit is nu een paar jaar geleden, en nog mis ik haar vreselijk. Ze vocht zo hard op het moment dat ik haar wilde laten gaan, maar ik moest haar tot een halt roepen. Na drie jaar, mis ik haar nog verschrikkelijk. Meer dan de helft van mijn leven was ze er.

Een vriendje had een verrassing in petto en op hetzelfde moment zei ik: "Verrek, we zijn zo veel maanden samen, misschien is het leuk om naar Disney Land te gaan!" Daar ging mijn verrassing :+

Ik droom er lustig op los, en veel dingen komen uit. De dromen lijken soms wel een soort voorbereiding op wat komen gaat. Helaas komen er vaak dingen uit die niet leuk zijn. Mijn auto-ongeluk, een aankomende break-up, dat mijn beste vriendin iemand zal ontmoeten in dat ene prachtige land waar ze gaat stage lopen, noem maar op.

Ik ben dus vaak voorbereid. Dat is wel het ideale aan een droom/nachtmerrie. Emotioneel lijk je er al een beetje klaar voor, op je hoede. Niet alles komt natuurlijk uit, sommige dingen zijn echt onmogelijk, maar menselijke dingen: ik droom ze, binnen een maand is het werkelijkheid.

Ik heb ook besloten nooit meer een voorgevoel te negeren, want tot nu toe heeft me dat ook niet veel goeds opgeleverd.

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 03:13

Ik heb vaak dat als iemand iets doet/zegt dat ik dan denk hé dat heb ik eerder meegemaakt en dan weet ik weer dat ik dat gedroomd heb. Mijn vriendin heeft dit ook en hier praten we ook samen over

En oja nog iets
Ik was een kaar met vriendinnen een taart aan het bakken een en vriendin (die er niet bij was, waarmee ik altijd op vakantie ga) was toen heel ziek (gingen binnen een paar dagen dood) ik noem haar even L. Ik vertelde dat dus aan mijn vriendinnen om ongeveer 17.00. En om 17.00 is L. Gaan slapen en nooit meer wakker geworden.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 04:03

Ik heb ergens op de basisschool gedroomd over een begrafenis met een roze kist met daarop met rood en glitters een roos geschilderd. De kist stond op een podium en voor dat podium stonden 2 vrouwen te zwaaien met zakdoeken.
In de 4e van de middelbare school is toen een hele goede vriendin van mij vlak voor mijn huis aangereden. Hersendood naar het ziekenhuis gebracht en daar overleden. De begrafenis was precies zoals ik hem
jaren daarvoor gedroomd heb. Echt creepy. Vooral de kist waar ze in lag kon ik zo goed voor ogen halen, dat terwel haar ouders en zus die samen geschilder hebben. Er stond ook een tekst op, de dag nadat ik het gedroomd had, heb ik diezelfde tekst opgeschreven in een boekje en de dag voor haar begrafenis teruggevonden.

Echt bizar zulk soort dromen. Kende heel het meisje toen niet eens.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 04:16

We waren bij mijn nicht in Drenthe geweest, omdat we daar nooit komen zou zij voor ons rijden richting de snelweg en dan zou zij naar huis rijden en wij de snelweg op.
Voor de gein reden we de rotonde waar we afscheid moesten nemen nog eens drie keer helemaal rond (flauw, I know, maar we hadden lol)

Ongeveer 5 minuten later op de snelweg gebeurt er pal voor ons door sneeuw, ijs en laagstaande zon een enorme kettingbotsing waarbij veel mensen overleden of zwaargewond waren. We hebben met de auto zelfs langs een wrak gereden met een dode nog op de motorkap, die was door de voorruit geslingerd. Als we dat geintje bij de rotonde niet hadden gedaan, hadden we er middenin gezeten.

We zijn bij de eerste benzinepomp eerst een bakje koffie gaan drinken voor de schrik (aan zagen links en rechts van ons auto's zo de greppels en middenreling inschuiven, ik werd echt niet goed)
En dan moet je dus nog naar huis van Drenthe naar Brabant!