hangjeugd op de trap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: hangjeugd op de trap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:36

Nies, ik heb het spugen opgevat als kotsen/overgeven. Daar zou ik echt niet blij mee zijn en een keertje tuffen is tot daar aan toe.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:42

Nou, ik vind een lekkere groene rochel op de trap toch echt wel heel smerig hoor! (ik snap ook niet dat dat moet :+ )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:46

Op de een of andere manier heeft veel hangjeugd last van een speekseloverschot.
Vooral wanneer de groep groter wordt, merk je ook een toename van het speekselen bij deze jongeren.

TS, ik zou inderdaad gewoon heel vriendelijk blijven. Ik heb ook regelmatig te maken gehad met hangjeugd, maar op het moment dat jij correct bent, zijn zij het meestal ook. Zo niet, is er altijd nog de mogelijk om de wijkagent te benaderen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 15:46

Peelie schreef:
Omdat hangjongeren die zich er niet voor schamen om de boel onder te kosten, glas en peuken achter te laten, zich echt NIKS gaan aantrekken van iemand die er wat van zegt. Als je anoniem (voor hun dan) de politie langs kan laten komen om het probleem te fiksen. Heb jij geen probleem dat de hangjongeren jou aankijken.

Ik heb misschien te veel ervaring met dat soort types... Zal ik maar zeggen...

Wat een onzin. "Vroeger" hingen wij ook rond, meestal op een industrieterrein niet in een trappenhal oid, maar we ruimden alles netjes op hoor. Kwam ook regelmatig iemand langs die we netjes gedag zeiden.

ik zou eerste een netjes aanspreken, zeggen dat ze niet weg hoeven maar of ze voortaan wel rekening willen houden met het afval en hun gespuug op de grond/ trap
Krijg je grote mond oid, dan kun je altijd nog een wijkagent inlichten,

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 16:52

Ik heb blijkbaar andere ervaringen met hangjongeren. Van blowen (wat tot daar aan toe is) tot steekpartijen en brandstichting voor het huis, op het speelplein.

Daarom heb ik zero tolerance tegen hangjongeren, helemaal in woonwijken.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:27

de hangjongeren die ik heb mee gemaakt blowde en dronken en ja ik woon in een woon wijk daar heb je meestal dat soort hang jongeren, ze werden irritant en vervelend iemand uit me straat heeft zelfs een paar keer de politie gebeld zo vervelend waren ze
Als je last van ze krijgt zou ik toch de wijk achtend of de politie inschakelen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:52

Vraag gewoon of de rest van de bewoners samen met jou daar eerder een avondje op de trappen gaan zitten voordat de jeugd eraan komt.Gewoon die trap terug opeisen hihihi. :+

Verder zou ik ze ook beleefd vragen of ze ergens anders willen gaan hangen,ik zou het ook storend vinden hoor.Wij hebben bijv zo'n electrokast buiten bij de oprit staan,de plek om even op te gaan zitten om een blik bier leeg te lurken of te roken enz enz.(en wat een spoken daar ook gaan zitten %) brrrrr)
Maar zodra ik mn kop bij het raam laat zien zijn ze weg hahaha mn gezichtsuitdrukking is denk ik duidelijk genoeg! }:)
Gewoon je mond open doen hoor,op een normale toon en je niet laten uitlokken dan komt het heus wel goed en verdwijnen ze vanzelf. :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 01:00

Het hangt er vanaf in wat voor wijk je woont denk ik, in wijken met veel criminaliteit en overlast zijn de hangjongeren meestal van een ander kaliber dan in rustige wijken.

Maar ik woon in een "slechte" wijk, in een flat aan de doorloop (lees: iedereen die ook maar iets in deze flat denkt te moeten zoeken komt langs mijn appartement, er is geen andere ingang) en hier op de gang staan de godganse dag mensen te hangen en te praten en soms te ruzieen/ vechten. Dat gaat 24 uur per dag zo door. Meestal is het voldoende even op het raam te tikken zodat mensen weten dat ik er ook nog woon en als ze in de portiek zelf staan te kletsen/ hangen (in de portiek is het nu koeler en in de winter warmer, dus een aangename plek zegmaar) vraag ik gewoon of ze alsjeblieft even wat rustiger willen doen want ik wil ook af en toe een beetje rust. En dan gaan verreweg de meesten gewoon weg, of doen ze zo stil dat ik ze niet meer hoor en de muren zijn hier van bordkarton zegmaar en de ligging van mijn appartement is om te wonen ronduit klote. Er zijn maar heel weinig mensen die daar geen rekening mee houden. Ook de beruchte hangjeugd krast gerust op naar een plekje waar ze geen overlast bezorgen als ik zeg dat ik er last van heb. En die paar mafketels die daar maling aan hebben... tja, dan mag de politie z'n werk komen doen. Maar dat is in geen tijden meer voorgekomen.

Maar over het algemeen zijn mensen best aanspreekbaar, zelfs hangjongeren die aan de drugs/ drank zitten. Het hangt alleen heel erg af van de toon en houding waarmee je ze aanspreekt of je een positieve of negatieve reactie krijgt en als je het met een beetje humor weet te brengen luistert bijna iedereen wel, zelfs Marokkaanse rotjochies die berucht zijn in de wijde omgeving en ik ben toch echt een Hollandse vrouw/ meid. Wordt je meteen boos, dan wordt het alleen maar leuk om je te pesten en dan gaat het heel erg rap van kwaad tot erger. Ze zien er wel eens vervaarlijk uit, maar zijn ook gewoon mensen en de meesten zijn best voor rede vatbaar.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 01:07

Hier ook ex hangjeugd.. Soms ookwat baldadig ( nooit slopen dat dan weer niet ) wel erg luidruchtig..
Buurtbewoners kwamen ook welleens ( in onze ogen toen "zeiken" ) vragen of het wat zachter kon en of we de rotzooi wilde opruimen behalve drna hard lachen om die "zuurpruim" zoals we dat vonden deden we wel wat er gevraagt werdt.. We wilde immers ons plekje niet kwijt... En al helemaal geen gelul met de politie..
De meeste jeugd zoekt ook geen ruzie.. Ik zou gewoon eens aankijken met wat voor jeugd je te maken hebt.. Als het gewoon een groepje is dat lol maakt,, bier drinkt en rookt en verder geen gajes schopt op eens een kwajonges streek na zou ik het gewoon netjes vragen :)
Zou pas aan de bel trekken als er ergere dingen gedaan worden dan rommel maken.. Als dingen in de brand steken etc.

Succes :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:12

TS is de hang jeugd al minder bij jou ?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:51

Bij deze een update. We hebben een aantal keer gezegt dat ze er mogen zitten als ze geen bende maken en rustig zijn. Dat bleven ze niet. Toen hebben we ze vriendelijk verzocht om weg te gaan doen ze niet.inmiddels hebben we brandplekken op onze trap! Die nota bene van hout is. Mn vriend heeft toen geprobeerd een gesprek aan te knopen, ze reageren dan relatief normaal, maar er is steeds weer geklooi. Nu zitten ze er weer en ben ik alleen..ik probeer ze via het raam in de gaten te houden, maar het is net zon hoek dat je het bijna niet ziet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:53

Politie (wijkagent) bellen, situatie uitleggen en vragen of ze wat vaker langs kunnen rijden, dat zou ik doen. Je hebt het zelf netjes geprobeerd, prima, heel goed van je. Het heeft alleen niet gewerkt, dus dan moet er meer aan te pas komen. :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:39

Brandplekken op de houten trap is echt not done, het moest maar eens uit de hand lopen en je zit in een brandend huis. Politie om hulp vragen.