Word helemaal geschift ! rot lekker op uit mijn achtertuin !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:35

Ik zou toch in ieder geval je eigen tuin afzetten met paaltjes en prikkeldraad. Hoeft niet veel te kosten en dat is jammer dan voor de meneer van de grasmaaier. Dan doet die maar zn beklag bij de politie of woningbouw. Misschien dat ze hem wel serieus nemen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:39

Zit er idd nog steeds meer en meer aan te denken.
Maar nu nog een leuke harde leus zodat het hard aan komt op degenen die het aan gaat.

Zo iets van

PRIVÉ TERREIN

Ongeacht de lege woningen is dit nog steeds geen openbaar terrein !
Dit betekend dus !
Geen honden uitlaat plaats, dus de drollen ed gaarne te deponeren op de aangewezen honden uitlaat plekken 100 meter verder op
Geen kinder speel terrein, tenzij ze alle glas scherven, schroeven ed zelf ook in hun lichaam mee nemen
Geen openbare afvaldump, we hebben zelf al genoeg zooi van de vertrokken bewoners.
Geen verkorte doorloop route, wij steken immers ook niet de route af om die 5 meter korter te lopen door uw tuin.
Geen snuffel route voor materialen, wij halen immers ook niet materialen uit uw achtertuin.

Wie kan er wat moois van maken.

@ Gloa nogmaals dit kan niet.
Ik ga het gras niet knippen met een schaar, en het is wettelijk verboden brandgangen en of vluchtroutes te blokkeren.
En daar bij komt die man van het gras maaien zou het zijn kont roesten of hij er wel of niet kan maaien, dan heeft hij minder werk.
Kortom hier heb ik alleen mezelf mee.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:42

Waar staat jouw huis dan? Dat kan ik uit het kaartje niet opmaken.

Begrijp dat het super vervelend is, en je niet zomaar van alles neer kan zetten. Maar aan de andere kant vind ik het ook overkomen alsof je niet bepaald moeite wil doen. Waar een wil is, is een weg.... Dat geldt ook voor de meneer met zijn grasmaaier, in overleg kan je samen een hoop doen.
Als het echt zo vervelend is en het je zo dwars zit, dan had ik persoonlijk nog een 3m hoog hek om mijn hele terrein gezet.

Nogmaals voor mij is de situatie niet duidelijk, het is moeilijk om zo een beeld te vormen. Ik kan mij niet voorstellen dat het echt onmogelijk is om bijvoorbeeld een stroomdraadje te zetten om het gebied waarvan je zou willen dat het schoon blijft. En bordjes maken is ook weinig moeite. Iedere voorbijganger die er door weg gaat is er 1! Leven met zoveel irritatie is ook niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:46

rommulus schreef:
Ik ga het gras niet knippen met een schaar, en het is wettelijk verboden brandgangen en of vluchtroutes te blokkeren.

Het is ook wettelijk verboden om te jatten, te vernielen, hondenpoep niet op te ruimen........ Het is geen optie voor de lange termijn maar je zet wel iets in werking en lokt een reactie van woningbouw en politie uit. Dit zijn gewoon situaties die je niet met burgelijke braafheid oplost, ook al sta je nog zo in je recht.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:46

alexonline schreef:
Wat ook altijd goed werkt, afzet lint om je tuin spannen, en er bordjes neer zetten "PAS OP ASBEST"

Haha ja dat wou ik ook adviseren :+

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 19:54

@ daNiielle_
Ons huis is in het middelste blok
Een blok met 16 woningen.

En o zeker wil ik er wel moeite voor doen maar wat moet ik als zowel de woning bouw en de politie niet mee wil werken ?
En zou jij nog een hoop geld pompen in iets waarvan je niet eens weet hoe lang je er nog van kan genieten ?
Voor het zelfde geld zijn we volgende week weg, of pas met een half jaar.
Die bordjes zijn redelijk prijzig als je ook nog eens paaltjes voor die dingen moet gaan aanschaffen.

Een stroom draadje is ook leuk en aardig maar dat werkt gewoon echt niet.
Ik heb ook nog buren waar ik rekening mee moet gaan houden en heb helaas niet met allemaal contact ivm nachtdiensten ed.
Edit : ik heb alleen contact met mijn directe bovenbuurman en mijn directe buurvrouw, dan blijven er nog 2 over die ik zelden zie.
Het is dat er nog rommel voor het raam staat en zo nu en dan hun auto anders had ik gedacht dat ze er niet meer waren.
Heb al eens aangebeld maar zelfs met auto voor de deur word er niet open gedaan.

De meneer van de maaier werkt onder een sub contract en is dus niet van de woningbouw zelf.

En lees mijn bovengaande post.

@ Gloa Vergeet niet dat die brandgangen er ook voor mijn veiligheid er zijn he
Er word hier nog wel eens wat in de fik gestoken. (ook woningen).

Kortom die brandgangen afsluiten is gewoon hoe graag ik het ook wel geen optie.
Laatst bijgewerkt door rommulus op 03-08-13 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:57

rommulus schreef:
@ Gloa Vergeet niet dat die brandgangen er ook voor mijn veiligheid er zijn he
Er word hier nog wel eens wat in de fik gestoken. (ook woningen).

Kortom die brandgangen afsluiten is gewoon hoe graag ik het ook wel geen optie.

Daar heb je een goed punt :) . Is prikpaaltjes met wat draad/lint/tape en geplastificeerde tekst eraan geen optie dan? De kosten zijn laag en in geval van nood laat de brandweer zich daar echt niet door tegenhouden. Die gaan eroverheen of trekken het uit de grond.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:00

@ Gloa ik zat idd al wat dingen te bedenken met afzet lint en dan een a4tje geplastificeerd met een leus er op .
Maar voor de brede doorgangen is dit nogal verrekte lastig.
Prikpaaltjes hoef ik niet neer te zetten die zijn binnen een uur weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:16

rommulus schreef:
@ Gloa ik zat idd al wat dingen te bedenken met afzet lint en dan een a4tje geplastificeerd met een leus er op .
Maar voor de brede doorgangen is dit nogal verrekte lastig.
Prikpaaltjes hoef ik niet neer te zetten die zijn binnen een uur weg.

Heb je de mogelijkheid om een stukje rondom je achterdeur af te zetten? Beetje een paddock aan je huis :+ . Je kan ook dunne geimpregneerde latten gebruiken of dik bamboe. Niet interessant om te jatten, je slaat ze zo met een hamer de grond in en de brandweer heeft ze er zo uit als het moet.

rommulus

Re: Word helemaal geschift ! rot lekker op uit mijn achtertuin !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 20:35

Dat is idd een mogelijkheid maar dan zit ik weer met het gras maaien.
Ik heb een tijd de honden in een paddockje gehad maar dat is geen doen helaas..
Iedere keer als ik die man weer aan hoor komen moet ik de boel weer opbreken.

Ik zat wel aan soortgelijke paaltjes te denken voor de bordjes.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:42

Ik heb inderdaad het idee dat je alles te moeilijk vind en overal een weerwoord op hebt.
Komt die man met die grasmaaier elke week ofzo? Hier maaien ze het gras 1 of 2 keer per jaar. Desnoods maai je je eigen tuin zelf met een geleende maaier.
Ik zou op marktplaats kijken voor een goedkoop hek en dat om je eigen stukje zetten. Ik heb ook een hek om de voor en achtertuin, denk het meer en deel van de mensen, brandweer weet daar echt wel raad mee.

Desnoods nog een tekst uitprinten met foto van een gevaarlijke hond, dat in zo'n plastic multomap hoesje stoppen, dichtplakken en aan je hek ti-rippen.

En dat t niet mag?? De gemeente kijkt toch nergens meer naar, dus kun je altijd nog zeggen dat het zelfbescherming is!!

Urielle

Re: Word helemaal geschift ! rot lekker op uit mijn achtertuin !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:44

Betonijzer, roodwit lint en afzetten maar. Doen ze ook als er ergens een stukje eigen grond grenzend aan de gemeenteweg net is ingezaaid. Het is toch alleen je eigen stuk wat je moet doen, verder moeten de andere mensen het zelf maar regelen lijkt me.