Ouderen die de wetten voorstellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:43

Johanna59 schreef:
Tot hoe ver mag een oudere gaan???
Een oudere in jou ogen? Wanneer is een oudere dan een oudere volgens jou?
Mag jij dan de wet voorschrijven?
Omdat je een jongere bent? Net puber af.
Beetje discriminatie.

Nee, maar wat dacht je van misschien mag niemand zonder ambtenaarsfunctie dat? :Y)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:49

xSlvna schreef:
Johanna59 schreef:
Tot hoe ver mag een oudere gaan???
Een oudere in jou ogen? Wanneer is een oudere dan een oudere volgens jou?
Mag jij dan de wet voorschrijven?
Omdat je een jongere bent? Net puber af.
Beetje discriminatie.

Nee, maar wat dacht je van misschien mag niemand zonder ambtenaarsfunctie dat? :Y)

Sorry, van deze zin snap ik echt niets.

xSlvna

Re: Ouderen die de wetten voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:52

Moest tussen aanhalingstekens.

Behalve ambtenaren mag niemand je de wet voorschrijven, of het nu jongeren of ouderen zijn. Geen discriminatie.
Vind het eigenlijk juist discriminatie als ouderen telkens meer gerespecteerd worden dan jongeren, zijn die meer waard dan? Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 01:47

Samblabla schreef:
En als die man fatsoen had ging hij niet om 1 uur snachts schreeuwen dat de hond zijn 'bek' moest houden terwijl die allang een uur lang stil was. :')

Was dit ook de hond van buren of jouw hond?
Een tot 00.00 jankende hond van de buren. .. dat zou ik ook zat worden

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 02:23

ouderen kunnen bij mij meer dan leerkrachten }:)
Ben in t 2e (2012 - 2013) 100x bij Frans en Engels (zelfde leerkracht) de klas uitgestuurd omdat ik volgens haar (9 vd 10x NIET terecht!!) met mijn ogen rolde... mocht zelfs naar de directeur.. ZUUCHTT.. België...
Heb niks tegen België, maar af en toe komen die regels mn oren uit..

Ow, Btw, nu ik erover denk, kwam die leerkracht zo ongeveer uit de jaren 50, zonder BH...
Ze voer tegen alles en iedereen uit die er volgens haar niet fatsoenlijk uitziet maar draagt zelf niet altijd een BH...

Anyway, normale mensen kan ik mee omgaan, ben echt superbeleefd. Maar als ze gaan lopen zeiken en ik kán en mág het, ben ik echt gehaaid.

Niet denken dat ik niet opgevoed ben, ik ben gwn heel selectief :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 06:50

DynamiteS schreef:
zonder BH...
Ze voer tegen alles en iedereen uit die er volgens haar niet fatsoenlijk uitziet maar draagt zelf niet altijd een BH...

Dat gaat jou toch niks aan :o?
Respect en fatsoen zit hem niet in een beha :)*

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 08:25

Vannacht waren er weer honden het blaffen, de onze dus niet. Kregen we gelijk weer commentaar door luid geschreeuw. Hoe kan iemand het verschil niet horen van 2 grote honden en 2 kleine honden? :') zelf heeft de beste man een kat die loopt en poept in onze tuin, zeggen we ook niks over. :P maar mijn vader gaat eensgoed met hem praten want nu waren ze erbij. :)

Het woordje 'gezever' zeggen wij hier vaker. :)
Ik vertel de waarheid zou niet weten waarom een fantasie verhaal ophangen nut heeft.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:35

Als ouderen zo gaan doen van: jij moet dit en ik heb gelijk want ik ben ouder dan jou... Ja, dan ben ik er snel klaar mee eigenlijk..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:56

Als het net zoals mirjamsel zegt gaat ben ik er idd ook redelijk snel klaar mee. Wil overigens niet zeggen dat ik een ouder iemand niet respectvol zal behandelen. Maar wanneer iemand onredelijk of onbeleefd naar me is, ongeacht de leeftijd, dan kan ik er gewoon wat minder mee;-)

Voorbeeldje,
In de trein, helemaal vol. Komt een ouder iemand binnen en een dame in de coupe roept: staat er dan tegenwoordig niemand meer op voor deze oudere man?
Ze was zelf duidelijk niet van plan op te staan, ook jonger dan de betreffende man overigens. Vervolgens gaat die oudere man hardop klagen dat jongeren geen respect hebben, vroeger alles anders was en zo ging het even door......
Meisje van jaar of tien keek haar moeder aan maar gebaarde dat ze niet op hoefde te staan, fluitsterde dat ze dan niet meer bij elkaar konden zitten. Vervolgens viel de oudere man onredelijk uit tegen iemand die wel wilde, maar niet kon opstaan (knieletsel, alleen niet zichtbaar door lange broek).

Wat zou je dan doen?

I.m.o. typisch geval van niet communiceren, maar direct op gevoel reageren. Niet vragen maar direct reageren en dat is precies wat de buurman ook doet. Natuurlijk is hij geirriteerd door blaffende honden, en aangezien die van de TS dichtste bij is, is die hond de pineut (en dus laatst de TS).

Zoals je vader doet met de buurman praten is enige optie inderdaad, hele nette oplossing!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:05

Een oudere kan bij mij net zo ver gaan als jongere.
Maar zodra ze beginnen dat jongeren tegenwoordig geen respect meer hebben tegen mij dan ben ik er klaar mee. Lekker makkelijk om dit te gaan roepen, kom op het werk vaak zat ouderen tegen die gaan lopen fluiten om je te roepen als een hondje. Nee ik heb voor ouderen niet meer respect dan voor jongeren.