geterord door muggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:23

Lol, bel de van Dale maar :P Ik hoor dit nieuwe werkwoord wel vaker maar heb het nog niet 'geschreven' gezien.
Terroriseren-Terror-geterrord, een soort van afkorting van geterroriseerd vlgs mij :P

Ik stond enigzins chagerijnig al om 05.00 naast mijn bed omdat ik en mijn bed uitzweette en lekgestoken werd, werd ieder half uur wakker wegens één van de twee.

Tot gisteren had ik eigenlijk nog weinig last van de muggen, wel af en toe een bultje maar gisteren en vannacht hadden de muggen blijkbaar moeite een bloedvat te vinden want het lijkt/leek wel een mijnenveld op ieder lichaamsdeel wat buiten mijn laken lag... armen/onderbenen, handen, voeten dus, gezicht gelukkig dan weer niet, maar muggenbulten op mijn handen vind ik vreselijk irritant.

Voor diegenen die graag buitenzitten in de zwoele zomeravonden, citronellakaarsen branden en wierrook inderdaad, deze wierrook moet je onder de tafel zetten want muggen gaan daar vooral zitten als uitvalsbasis :P
Je hebt van die speciale spiraalwierrook achtige dingen... ik weet niet of die in nederland ook te vinden zijn, zal toch wel? Maar in Azie liggen ze 's avonds onder iedere tafel te branden.

Verder 's avonds geen parfum opdoen, sterk ruikende shampoo/deo ed gebruiken en smeren

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 07:50

Gisteren nog.. werd krabbend wakker en t beest vloog vrolijk zoemend om mijn hoofd...
Ik heb geen kleine bultjes na een beet... echt beste bulten krijg ik.. t slinkt wel gelukkig binnen een dag maar blijft erg jeuken.. ik heb kalmerende gel tegen insecten steken en beten.. helpt redelijk :)
Vannacht gelukkig nergens last van gehad

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 08:00

Ik ben ook panisch voor muggen. Als ik er s nachts een hoor ben ik meteen wakker en ga ik op jacht. Haha. Ik ga niet eerder slapen tot ik hem te pakken heb.
Ik ben ook altijd degene die lek word gestoken en mijn vriend heeft nergens last van. _-:(

Mijn lichaam reageert aardig agressief op steken van muggen en dazen. Krijg er dan grote rode plekken van die vreselijk jeuken.
Wat bij mij goed helpt tegen de jeuk is azijn. Is niet duur en de bulten verdwijnen vrij snel weer.;)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:16

ik zag trouwens laatst dat ze bij der Xenos citronella-armbandjes verkopen, misschien is dat wat? :P
Heb ze zelf nog niet geprobeerd, bij mij i8s het vooral snachts.. (en s'avonds in het bos, maar dan helpt echt niks :+ )

Rosannee_

Re: geterord door muggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:00

Ik las toevallig gister in de krant dat ze je niet lekker vinden als je knoflook hebt gegeten :')

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:05

Heel bokt eet vanaf nu elke avond een teentje knoflook :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:36

Nou, wij eten bijna dagelijks knoflook en worden gewoon gestoken hoor.
Of wij hebben hier muggen die knoflookresistent zijn haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:28

Rosannee_ schreef:
Ik las toevallig gister in de krant dat ze je niet lekker vinden als je knoflook hebt gegeten :')

Dat klopt volgens mij want ik heb nog geen mug gezien :') en wij eten veel (VEEL) knoflook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:29

Ik ben nog niet gestoken en woon op een boerderij _/-\o_

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 11:49

Autan (Deet) werkt echt het beste, dat is zelfs tropenproof. Volgens mij te koop bij de trekpleister en werkt als een tierenlier

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:00

Je moet meer gaan stressen!!
Het was laatst bij Echt Waar?! haha :D

Muggen gaan graag naar mensen die ontspannen zijn, echt zo raar.
Bij mij en mijn vriend is het echt zo :') Mijn vriend is altijd de pineut met muggen, maar hij maakt zich dan ook nergens druk om.
Ik maak me overal druk om en moet nodig eens relaxen. Echter heb ik nooooit last van muggen.

Conclusie: Become a Stressmiep *\o/*

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:27

Dat denk ik toch niet, ik ben één en al stress, slaap moeilijk en kan amper ontspannen en toch hebben ze mij altijd ? :') Of vallen dazen eerder op de mensen met stress? :p

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:31

_Alarm_wlkp schreef:
Dat denk ik toch niet, ik ben één en al stress, slaap moeilijk en kan amper ontspannen en toch hebben ze mij altijd ? :') Of vallen dazen eerder op de mensen met stress? :p

Haha ik heb geen idee :') Daarvoor moet je ruben vd Meer aankijken :+

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:32

M_EL_ISSA schreef:
Autan (Deet) werkt echt het beste, dat is zelfs tropenproof. Volgens mij te koop bij de trekpleister en werkt als een tierenlier

Hmmm. waarom werkt dat spul bij mensen wel altijd en kan ik voor de paarden NIETS vinden dat die rotbeesten voorgoed weghoud :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:51

xMyrth schreef:
M_EL_ISSA schreef:

Hmmm. waarom werkt dat spul bij mensen wel altijd en kan ik voor de paarden NIETS vinden dat die rotbeesten voorgoed weghoud :')

Bij mij werkt deet echt niet hoor, hoeveel ik er ook opspuit, ik ben altijd de pineut en wordt echt vaak gestoken.
Nu eet ik veel knoflook en nog geen mug gezien :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:52

verootjoo schreef:
xMyrth schreef:

Bij mij werkt deet echt niet hoor, hoeveel ik er ook opspuit, ik ben altijd de pineut en wordt echt vaak gestoken.
Nu eet ik veel knoflook en nog geen mug gezien :')

Beh, Knoflook... Ik blijf ook uit je buurt... :')

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:55

Ik ga even tellen hoeveel muggenbulten.

Ik kom uit op 43.
In 3 weken...

Ik word altijd gestoken. ALTIJD :( Nu maar hopen dat ik geen Knokkelkoorts krijg, want ik zit nu op de antillen.. Gelukkig zijn hier geen Malariamuggen, maar wel Dengé ofzo.
Bij mij werkt ook niks :(

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:56

Hier was het vannacht ook een lopend buffet.

Zelfs al leg ik een lakentje over me heen, en ligt m'n vriend alleen in z'n boxer...ze komen naar mij... :+

Ik heb deet, maar dat werkt ook niet lang heb ik het idee (al staat er 10 uur op de verpakking).
Het stinkt wel :D

En dazen, die zijn ook gek op mij helaas...dus zit onder de kleine en grote bulten en rode vlekken..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:54

Deet zou ik echt niet zomaar gebruiken persoonlijk. Erg gezond is dat namelijk niet voor je.
Eet dan eerder wat extra knoflook. Of leg een teentje naast je bed. Ben je meteen beschermt tegen vampieren :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:22

_Tara_ schreef:
Deet zou ik echt niet zomaar gebruiken persoonlijk. Erg gezond is dat namelijk niet voor je.
Eet dan eerder wat extra knoflook. Of leg een teentje naast je bed. Ben je meteen beschermt tegen vampieren :P

Why ongezond :?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 23:28

_Tara_ schreef:

idd waarom ongezond voor je?
haha daar geloof ik niet in :p net weer gestoken _-:(

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 23:28

Love_Swing schreef:
Ik ga even tellen hoeveel muggenbulten.

Ik kom uit op 43.
In 3 weken...

Ik word altijd gestoken. ALTIJD :( Nu maar hopen dat ik geen Knokkelkoorts krijg, want ik zit nu op de antillen.. Gelukkig zijn hier geen Malariamuggen, maar wel Dengé ofzo.
Bij mij werkt ook niks :(

auw dan is het bij mij nog niet zo erg...