Nu breekt mijn klomp... vrouwens zijn soms ook lomp?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:00

Niet echt lomp maar wel erg onvoorzichtig, onhandig en onnozel. Helaas ben ik meestal zelf de banketstaaf van mijn eigen onnozele gedrag. Heb het zelfs een keer gepresteerd om op een hooivork te gaan staan die ik in stal had laten liggen (ja precies zoals in tekenfilms ja). Had een enorme blauwe bult op mijn voorhoofd en ik had zelfs mezelf verbaasd met deze actie, zucht! Zulke dingen overkomen mij dus altijd helaas.
Boeren, scheten en onhandige opmerkingen zul je mij niet op betrappen.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:02

Ik loop wel altijd overal tegenaan :p

Cassidy

Re: Nu breekt mijn klomp... vrouwens zijn soms ook lomp?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:04

Wat is het verschil tussen lomp en onhandig?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:06

Ha ja ik ben best lomp, ik stoot me altijd overal aan, gooi vaak dingen om en sloop altijd dingen. :o Cant help it, hoe voorzichtiger ik doe hoe erger het word haha.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:06

Cassidy schreef:
Wat is het verschil tussen lomp en onhandig?

Onhandig zie ik als dingen uit handen laten vallen enzo. Lomp meer als perongeluk iemand een slag verkopen of tegen dingen aan lopen, lompe bewegingen. Maar dat is natuurlijk alleen maar hoe ik het zie..

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:10

troi schreef:
Leuk topic! Ik ben niet zozeer boerderig en schetrig als wel totaal niet romantisch. Manlief heeft wel eens romantisch bloemblaadjes in het huis gegooid, dat wekt bij mij vooral stofzuigneigingen op ipv romantiek..

Een stofzuiger zuigt... jij krijgt zuigneigingen als je man romantisch doet, jouw man ziet jouw vast heel erg graag :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 00:11

inochiyo schreef:
troi schreef:
Leuk topic! Ik ben niet zozeer boerderig en schetrig als wel totaal niet romantisch. Manlief heeft wel eens romantisch bloemblaadjes in het huis gegooid, dat wekt bij mij vooral stofzuigneigingen op ipv romantiek..

Een stofzuiger zuigt... jij krijgt zuigneigingen als je man romantisch doet, jouw man ziet jouw vast heel erg graag :j

+1 :')

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 00:13

"in eigen boezem kijken" wordt in België toch wel gebruikt, en het rijmde wel goed met de rest. Boezems zijn toch leuk om naar te kijken, ik wou het ook niet te handtastelijk maken :+

"Lomp" is een verzamelterm, ik dacht dat de intro op dat vlak duidelijk genoeg was. Dit topic ligt eigenlijk in de lijn van "lucht je hart over lompheid der mannen", als dat kan helpen.

Lompe acties van vrouwen die ik al heb meegemaakt, daar kan je er al een paar van terug vinden in "lompheid der mannen", even een kort overzicht:

- Fysieke lompheid: een vriendin die tijdens een knuffelronde haar knie op een weke plaats zet, en tijdens de "verontschuldigingsactie" me nog een keer in het gezicht krabt
- emotionele lompheid: ik had voor een vriendin een knuffelbeer gekocht voor haar verjaardag, tijdens de overhandiging krijg ik te horen "een vriendin van mij heeft een grotere gekregen, hadden ze geen grotere?"
- misverstand (misschien wat minder "lomp" in de pure zin: ik moest voor een schoolopdracht een reclamecampagne maken voor een merk dat gekend is voor de uitdagende beelden die ze gebruiken. Ik vertelde mijn toenmalige vriendin dat we iemand zochten "die er erg sletterig uitziet, een echte platvoerse bimbo, voor een fotoshoot". Mijn vriendin was gekwetst dat we niet aan haar hadden gedacht bij het woord slet...

Zo kan ik wel nog even verder gaan. Het kan dus gaan over misverstanden, fysiek lomp gedrag, domme opmerkingen, noem maar op.

Wel leuk dat er al een aantal vrouwen zijn die een aantal dingen hebben toegelicht. Perfectie is toch maar saai ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:59

Ik ben iemand die het nog voor elkaar krijgt op klaarlichte dag tegen de kast in haar eigen kamer te lopen lol

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:05

Pff, ben gelukkig niet de enige die hier eerst iets zegt en dan pas nadenkt! Zo had ik dus laatst dat ik op vakantie was en kaarten aan het spelen was. 'ezel' heette het spel, dan is je doel dat je 4 dezelfde kaarten verzameld en steeds 1 weggeeft die je niet nodig hebt. Maar wij speelde het met heel veel mensen. Dus ik was in de war, en vroeg zo

'Moet je nu 5 dezelfde ophalen?'

Dus indenk, chips, je kan er geen 5 ophalen :')

Antwoord die jongen

'Nou, als het jou lukt om een nieuwe kaart te maken, ga je gang, je bent alleen wel langer bezig' :o :')

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 21:45

Lompe actie van een vrouw tijdens mijn fietsrit vandaag. Ik was wat aan het uitbollen en hoorde een vrouw roepen "rijden met de fiets bij zo'n weer?? ZOT." Dat is ook niet echt lady-like.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:52

Lol ik kan heel niet lady like zijn
On sexy
Lomp of wild haha

Of gewoon zo dom haha.

Ik heb het vaak over dit soort onderwerpen
Met een vriendin dom gedrag van vrouwen
Waarmee we het tegenovergestelde effect bereiken
Van wat we graag willen bereiken

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:56

Ik ben behoorlijk lomp qua motoriek. :') Op het werk kijken ze al niet meer op als ik weer eens over een tas gevallen ben / tgen de deurpost loop / tegen een bureau gelopen ben / laptoptas heb laten vallen / beker water omgegooid heb enz enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:03

Vriendlief hield gister opeens een koud bierflesje tegen mijn rug. En sloeg met rechtervuist volop naar achter. Recht in zijn kruis. En ik maar niet snappen waarom hij opeens aan het vloeken was _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:08

Ik ben ook onhandig :+

Op het werk een patiënt doorverwijzen naar psychiatrie waar hij afspraak heeft voor een gesprek. Of je zegt "tout au bout" of "tout au fond", die consu1ts zijn immers op het einde van de gang.
Ik maakte daar doodserieus "vous a11ez tout aux foux" van (u gaat he1emaa1 naar de gekken). Mijn co11ega's zaten direct onder hun desk met reuzepret, mijn kwartje vie1 een seconde erna en de patiënt? Die had het godzijdank niet gehoord :o

Ik heb mijn schoonma tijdens een autoritje met mijn vriend, schoonbroer en vrienden van hen per onge1uk eens omschreven a1s "zuurpruim", wat ze direct aan schoonmams moesten doorbriefen uiteraard bij thuiskomst.

Vriend 's nachts uit bed duwen, foute knietjes op foute p1aatsen op een fout moment, noem maar op. Ben er een krak in :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:42

Cassidy schreef:
A dirty mind is a joy forever....ben je lomp als je in je onschuld dingen zegt die dubbelzinnig uitgelegd kunnen worden?

Tegenstrijdig hoor, een dirty mind en 'in je onschuld', wat is het nou? :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:42

Ik ben meer lomp in de zin van niet romantisch. Diner bij kaarslicht bereidt door ex en ik zeg mag het licht aan ik zie mn vreten niet:)
Deur open houden of stoel aanschuiven lokt bij mij de reactie uit: ik heb geen polio ik kan hwt zelf wel :)
Verder ook lomp qua uitspraak en intonatie. Ook vrij onhandig door tegen dingen aan te lopen die er al tijden staan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:45

joyce_eddy schreef:
Liesje1611 schreef:
Ik ben lomp in de vorm van dat ik te snel dingen zeg, waar ik beter eerst over na kan denken. :') Kan nog wel eens kwetsend/bot overkomen terwijl ik dat dan helemaal niet zo bedoel.

Hier precies zo!

ik ook .

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 18:49

Varekaj schreef:
Vriend 's nachts uit bed duwen, foute knietjes op foute plaatsen op een fout moment, noem maar op. Ben er een krak in :+

Heb ik ook al mogen ondervinden, kan inderdaad in de categorie "lomp" vallen als dat meer dan eens voorkomt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:30

Oke deze ging niet expres! In mijn slaap zo'n knoertharde scheet laten dat ik er wakker van schrok! En toen ik voorzichtig opzij keek, bleek dat hij ook al wakker was... heb vanuit schaamte maar net gedaan of ik nog sliep :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:35

antje_vip schreef:
Oke deze ging niet expres! In mijn slaap zo'n knoertharde scheet laten dat ik er wakker van schrok! En toen ik voorzichtig opzij keek, bleek dat hij ook al wakker was... heb vanuit schaamte maar net gedaan of ik nog sliep :')

_O- _O- _O- _O- _O-

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:40

Ik ben echt ontzettend lomp in mijn doen en laten, vooral als ik mensen wat beter ken. Ik kan heel charmant zijn, ik loop vaak op hakken en let wel altijd echt op mijn kleding en mijn uiterlijk (ben best een ijdeltuitje en kan ook best arrogant uit de hoek komen, wat misschien ook echt iets is wat niet door iedereen gewaardeerd wordt) maar zodra ik iemand eenmaal goed ken zit ik gerust zonder bh in mn trainingsbroek op de bank en laat ik ook echt wel eens een scheet of een boer.

Dat "arrogante" is denk ik mijn lompste of vervelendste trek. Als een vriend tegen mij zegt "Em wat zie je er lekker uit" of iets in die trant dan is mijn automatische reactie "weet ik toch", ik kan een heel arrogante bek trekken als mensen erom vragen.. Mijn mannelijke vrienden lachen erom maar ik weet dat ik veel vriendinnen heb die met hun ogen rollen en wegkijken := Het komt ook niet echt voort uit zelfvertrouwen maar het is meer een grapje, kan het niet zo goed uitleggen.

De helft hier vindt mij nu niet meer aardig :D

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:45

Ik noem het lomp, mannen noemen het subtiel..
Misschien minder in de kroeg zitten met de mannen en hun gedrag niet overnemen :')

Ik ben net een vent..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:48

Ik ben niet lomp... Echter is subtiliteit in de meeste gevallen een woord dat niet in mijn woordenboek voorkomt. Mannen zijn daar over het algemeen blij mee.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 14:51

Achja, ik loop overal tegenaan en val overal over. Dus die vorm van lomp is er zeker.
Maar ben ook ontzettend lomp als het om opmerkingen gaat. Net over de grens zeg maar :+