Genante moeder-opmerkingen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:22

Pauline schreef:
Mooiste vond ik als leerkracht oo een vmbo, een moeder die haar zoon brood kwam geven. Of ze hem even mocht roepen.. Ja hoor. Pakt ze de omroepset en galmt door de school: " XXX kom je even naar mama? Ik heb je brood want dat had je laten liggen." :')
Echt, ik heb me bezeken van het lachen, arm joch. Had ook niet gerekend dat ze zo vrij zou zijn daarin. :')

_O-

Als mijn moeder dat zou doen ~~}> :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:23

Whaha ik ben moeder van een 6jarige en ben nu vreselijk veel inspiratie aan het op doen voor over 10 jaar }:)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:24

Mijn moeder vind zich zelf nogal érg grappig... Het zijn niet meer opmerkingen maar acties..

Voorbeeldje.. We doen samen boodschappen, gaat ze stiekem een kokosnoot of een ander raar product bij een vreemde stiekem in het karretje stoppen..
1x heeft ze zo ongelofelijk veel bij een echtpaar in de kar gedaan stiekem, en dan heel onbewust erachteraan lopen om te kijken wat de reactie was; 'Jan, heb jij dit er in gedaan?' 'Nee, volgens mij niet, jij wel?'
Mijn moeder ging stuk _O-

Ze heeft er ook nog wel een handje van om in de winkel of ergens anders even snel in een lege 'hal' te lopen en een dikke scheet te laten terwijl de winkel gewoon oerdruk is en dan heel hard lachend weglopen :\

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:26

Haha lach me een breuk hier!
Wat maken jullie genante dingen mee, zeg!

Soms denk ik wel eens: Mem, alsjeblieft!
Maar voor de rest schaam ik me nietzo gauw voor haar uitspraken :)

Als mn moeder ging omroepen op school, was ik waarschijnlijk verhuisd!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:27

Pauline schreef:
Oooh heerlijk, als moeder zijnde probeer ik er welop te letten. Maar denk eens na al die jaren gekrijs in de supermarkt hoe moeders wraak willen :') :+
Mooiste vond ik als leerkracht oo een vmbo, een moeder die haar zoon brood kwam geven. Of ze hem even mocht roepen.. Ja hoor. Pakt ze de omroepset en galmt door de school: " XXX kom je even naar mama? Ik heb je brood want dat had je laten liggen." :')
Echt, ik heb me bezeken van het lachen, arm joch. Had ook niet gerekend dat ze zo vrij zou zijn daarin. :')

Oh in de categorie andermans moeders heb ik ook nog wel een mooie :') .

Ik was een jaar of 13 en stond samen met een heleboel andere jongeren, allemaal ingedeeld in kliekjes, te wachten voor de bus naar school. Een jongen van een jaar ouder stond als enige helemaal alleen te wachten. Vandaag de dag is het helemaal goed met hem gekomen op sociaal gebied, maar op dat moment was het echt een hele vreemde snuiter die met niemand vriendschap kon sluiten en ook nog eens het mikpunt was van pesterijen. Nu ik er over terugdenk, kan het bijna niet anders dan dat veel van zijn gedrag kwam doordat hij nog steeds door zijn moeder werd betutteld en gehouden alsof hij een vijf-jarige kleuter was. Toen we nog op de basisschool zaten en zowat iedereen alleen naar huis fietste, was hij zelfs als 12-jarige de enige die voor zijn moeder moest fietsen en gedirigeerd werd hoe hij moest fietsen alsof hij te lomp was om het zelf te doen. Dus echt zo van "X, je rijdt te veel in het midden! X, recht voor je kijken! X, stoppen aan het kruispunt en naar links en rechts kijken!"

Dus die jongen stond aan de bushalte en was blijkbaar zijn boterhammen vergeten. Komt zijn moeder op haar ouderwets aftands brommertje aangesnort.
"Ik, ik heb je boterhammetjes meegenomen want je was die vergeten!"
En toen keek ze even rond, zag iedereen in groep staan, en riep doen luid en duidelijk zodat iedereen het kon horen."
"Maar X, waarom sta je hier toch zo alleen? Heb je geen vriendjes om bij te staan? Ga toch gewoon ergens bijstaan! Kom, niet flauw doen, sluit je gewoon aan bij een groepje! Daar, ga anders bij die mensen daar staan!" .

Ik kon zelfs in zijn plaats al door de grond zakken van schaamte dus ik wil me niet afvragen hoe hij zich wel niet gevoeld moet hebben als 14-jarige...zelfs de jongens die altijd als eerste klaarstonden om een rotopmerking te geven vonden het te beschamend om er iets van te zeggen := .

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:27

Cayenne schreef:
Ja hier, toen ik op m'n twaalfde voor de eerste keer ongesteld was geworden :')
We woonden in een klein dorpje met nog zo'n ouderwetse buurtbakker. Mijn moeder ging blij een grote (rode :') :') ) vlaai halen om te vieren dat haar dochter 'een grote meid geworden was'.
In de bakkerij vroeg de eigenaar wat de gelegenheid was, waarbij mijn moeder vol trots door de (overvolle) zaak riep dat ik voor de eerste keer ongesteld was geworden :oo
Ik was er zelf niet bij en wist er dus niets van, tot ik 's middags en de volgende dag door het halve dorp werd gefeliciteerd met mijn eerste menstruatie := Toen was ik not amused. Nu kan ik er wel om lachen :')

Dit herken ik :') Mijn moeder had het vol trots aan mijn oma verteld, duss... Toen mijn oma het wist werd ik uitgebreid gefeliciteerd (op de verjaardag van iemand uit de familie), tja ze had toch echt moeten weten dat ik nu nog chagrijniger zou zijn :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:29

Ohja, nog een genante actie...

We waren een keer met een groot deel van de familie op vakantie in een huisje en we waren gezellig aan het eten (volgens mij zaten er ook nog vakantie-vrienden bij). M'n moeder ging even naar de wc..
Ze kwam naar buiten met tampons in dr neus en oren, ovenhandschoenen en van die douchepuffs aan dr hoofd... -O-

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:31

_O-

laatste nog...
we gingen naar de Primark... en dan is er een elle elle lange rij voor het pashokje..... normaal dring ik nooit voor maar ik had het heet en was het zat... dus ik ga beetje onopvallend halverwege de rij staan... beetje onopzichtelijk... mja als je moeder er naast staat te krijsen hoeveel je wel niet moet passen gaat dat wel opvallen.....Dus zijn we de rij uitgestuurd :')
Geheel terecht natuurlijk...maar daarna voel je je zo genant :P

Later ben ik maar tussen de rekjes gaan passen... wat overigens ook niet mag.... oewh wat wat ik rebels die dag :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:32

:') just Sanne geweldig!

Mijn kinderen ( nu 10, 8 en 5) bezigen zich ook regelmatig in de " mahaaaaaam" inclusief rollende ogen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:34

Van mijn moeder weet ik zo gauw niets, maar mijn vader kan er wel wat van.
We liepen laatst in de stad, hoor ik mijn vader ineens naast me: 'Jezus kijk daar, die heeft een dikke cellulitis reet'.

Gelukkig zei hij het niet zo heel hard :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:36

mijn vader zegt dan: hee, als ze op der buik gaat liggen en het regent ontstaan er daar hele meren. :Y)

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:38

Dat verhaal van Cayenne herken ik :D

Mijn moeder zei al vanaf mijn 8ste dat wanneer ik ongesteld zou worden ze de vlag uit zou hangen :roll: Ik was nogal een verlegen kind, dus zag er als een berg tegenop (mijn moeder herhaalde haar plannen ook regelmatig, het hield er nogal bezig zeg maar)
Toen we op vakantie waren met het gezin en een vriendinnetje gebeurde 'het onvermijdelijke' :oo Ik was volledig in paniek en leende stiekum wat maandverband van mijn vriendin (die wel een normale moeder had :D )
Ik durfde het niet te zeggen uit angst dat ze de hele buitenboel zou versieren en alle vakantiegangers zouden vragen wat er aan de hand was :o

De gebruikte maandverbandjes had ik *heel slim vond ik zelf* opgezogen met de stofzuiger :+
De laatste vakantiedag ging mijn moeder het huisje opruimen, en dus stofzuigen. :=
De stofzuiger staakte en mijn moeder keek in de zak...Ai...Woest was ze! Ik had haar het mooiste moment van haar leven ontnomen! Ze had geen begrip voor mijn uitleg :(:)
Ze heeft het me nooit vergeven :')

Isabel_k

Re: Genante moeder-opmerkingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:39

Met de stofzuiger :')

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:40

Miryamk schreef:

Mijn moeder zei al vanaf mijn 8ste dat wanneer ik ongesteld zou worden ze de vlag uit zou hangen :roll: Ik was nogal een verlegen kind, dus zag er als een berg tegenop (mijn moeder herhaalde haar plannen ook regelmatig, het hield er nogal bezig zeg maar)
Toen we op vakantie waren met het gezin en een vriendinnetje gebeurde 'het onvermijdelijke' :oo Ik was volledig in paniek en leende stiekum wat maandverband van mijn vriendin (die wel een normale moeder had :D )
Ik durfde het niet te zeggen uit angst dat ze de hele buitenboel zou versieren en alle vakantiegangers zouden vragen wat er aan de hand was :o

De gebruikte maandverbandjes had ik *heel slim vond ik zelf* opgezogen met de stofzuiger :+
De laatste vakantiedag ging mijn moeder het huisje opruimen, en dus stofzuigen. :=
De stofzuiger staakte en mijn moeder keek in de zak...Ai...Woest was ze! Ik had haar het mooiste moment van haar leven ontnomen! Ze had geen begrip voor mijn uitleg :(:)

Dat vind ik nog wel het leukste van alles!!! _/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O-

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:43

Haha wat een opmerkingen, Mijn moeder moet echt aan al mijn vriendinnen vertellen dat ik vroeger erg koppig was met het fries leren. Dat mijn moeder een koe aanwees en zei, kijk dat is een ko en dan zei ik nee hoor mam het is een koe B-) B-)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:43

Jeetje wat is dat toch met moeders en maandstonden van hun dochter. De tijd dat het aanduidde dat je je dochter kon gaan uithuwelijk en ze laten bezwangeren ligt toch al ver achter ons :+ .
Mijn moeder heeft enkel een vuile onderbroek van mij gevonden (ik durfde het niet zeggen want ik dacht dat ik iets had kapotgeschuurd bij paardrijden :') ), gevaagd of ik misschien mijn maandstonden had gekregen en gewoon heel nuchter gezegd "oh, dan moet vanaf nu dit maandverband zo in je ondergoed en regelmatig vervangen". Niks felicitaties, niks visite van de buurvrouw, dank je wel mama :') .

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:48

Een vriendin van me had een moeder die ging voordoen hoe je een tampon moest inbrengen, dus het kan nog erger :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:52

Voor doen als in een demonstratie voordoen? :oo _O-

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:52

Miryamk schreef:

Hahahaha respect voor jou!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:09

Ik was zo slechtgehumeurd...en nu *D

Miryamk: ja waarom nou heb je haar dat moment ontnomen ? Kon je het echt niet op tafel leggen in plaats van het op te zuigen :=

Bij mij was het tijdens vakantie en ik zat s'ochtends benen wijd in de zetel met een wit onderbroek aan als mijn mama zegt "euh ik denk dat je ze hebt" :o :o :o

Mijn ouders hadden toen een horeca zaak en alle klanten (3/4 van het dorp dus) mochten het horen gggrrrr

Verder vond ze het ook altijd leuk om radio 2 (ballenboommuziek en consoorten) heel luid te zetten als ze me moest afzetten aan de shoolpoort.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:21

Mijn moeder weet wel altijd dingen te vertellen aan familie waar ik niet zo blij van wordt, maar verder valt het reuze mee. Ik schrik vooral van al die menstruatie verhalen :oo Zouden moeders echt niet begrijpen dat je je daar vreselijk opgelaten over voelt, als ze zo doen? Thank god dat mijn moeder zo niet is. Ik ging me na het paardrijden omkleden en had een rood ipv wit onderbroekje, riep naar beneden "ehm, mam? Volgens mij is het zover..." Je weet waar het ligt, toch? Riep ze terug en dat was het. Wat een zegen zeg, als ik jullie verhalen zo lees!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:21

Geweldig topic weer! Ik blijf even meelezen maar weet op het moment even niks.

Miryamk... geweldig _/-\o_

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:23

Haha geweldig topic dit!
Ik kan er niet echt over meepraten.
Maar geniet wel van jullie verhalen

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:24

Hahaha geweldig dit :')
Mijn moeder heeft niet zulke gênante opmerkingen gemaakt dat ik ze nu nog weet gelukkig. :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:25

amable

Inderdaad. Toen ik ongesteld werd de eerste keer zei me moeder:
Wil je met of zonder vleugels? Want jij moet hebben wat je vind zitten.
Het ligt allemaal in de kast. Succes meid.

Wel heel lief van me moeder, en zeker ook heel duidelijk.
Men moeder heeft nooit rondgestruind dat ik voor het eerst ongesteld was geworden.
(Respect voor mams.....:D)