vriendin doet lastig en is jaloers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

Re: vriendin doet lastig en is jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 11:03

Moest ze dit doen dan gaat ze woorden hebben met mijn moeder! Ik heb natuurlijk alles zelf betaald buiten het zadel. Dat is oorspronkelijk eigenlijk die van men moeder (van in de tijd dat zij nog reed) en deze past netjes op de merrie die ik nu verzorg en helemaal gelijk de mijne behandel, dus mocht ik deze gebruiken.

Ik kan dus niet gaan, maar vriendlief werkt in de bouw en is vandaag op 10min rijden van stal vandaan dus hij gaat er voor zorgen dat de bak dicht kan en men zadel mee naar huis nemen, want hij vnd het ook niet kunnen!!

Ik ben op dit moment bij men moeder en ben op een 30 tal km van stal en ik heb de tijd niet om een heen en weer te doen te voet en met de trein ;-)
Bedank dus vriendlief dat hij voor mij dat ommetje wilt doen!! <3

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:06

Dat is lief van hem :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:43

Lief van je vriend. En ik denk ook de slimste oplossing. Is je zadel in ieder geval veilig.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:09

Wat een kreng!
Vertelt dit aub tegen de stalbaas in hoop dat ze lekker mag oprotten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:57

In elk geval naar de ouders stappen over het voorval met de cap- sorry maar dat vind ik echt belachelijk dat ze dat gedaan heeft en als zij niets wilt vergoeden dan moeten de ouders maar oplossen dat ze gaat betalen. Verder zou ik gewoon het contact verbreken met haar..

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:10

Jeetje, wat een kreng. Dat noem ik geen vriendin :n Ik vind het al raar dat ze zonder te vragen jou cap leent. Heeft jou zadelkast een deur? Of heb je enige mogelijkheid om hem te sluiten? Anders kan je ook altijd je cap en hoofdstel mee naar huis nemen, als het lukt je zadel ook misschien wel. Je kan aan haar ouders vragen of ze je cap willen vergoeden. Want ja, als ze een studie, een huis en twee paarden+stalling kunnen betalen, hebben zij geen geld voor een cap?? Heb jij een mogelijkheid om van stal te wisselen?

blegh, wat haat ik dit soort mensen :r

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:19

wat een kreng die gebruikt alleen maar, heel slim dat je je vriend je zadel gaat halen.! probeer de rest van je spullen ook vast te leggen.! laat je niet meer gebruiken door haar.!

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:41

Ik zou dit ook echt geen vriendin noemen, daar gaan je haren toch van rechtop staan !
Je zou je haast gaan ergeren nog voor je naar de stal vertrekt en dat wil je echt niet.
Dus ik zou ook een hartig woordje met haar gaan praten en vragen waar die lieve vriendin van een tijdje geleden gebleven is, want dat je haar helemaal niet meer terug kent.
Waarschijnlijk een beetje "omhoog gevallen" met de aankoop van het tweede paard...
Goed duidelijk maken wat je wel of niet meer wil en verder zoveel mogelijk negeren, want leuk is dit niet.

Je poetskist zou ik inderdaad alvast op slot doen.
Je zadel kan op zo'n metalen zadeldrager met slot, dan kunnen ze hem niet gebruiken.
Moest je die niet kunnen ophangen, dan kan je hem toch om je zadel doen en afsluiten en je zadel zo op je poetskist zetten.
In elk geval kan niemand hem dan gebruiken zonder jouw toestemming.
Tok kan je niet veel mee als hij niet in je poetskist opgesloten kan worden, dus die zou ik wel meenemen, desnoods aan het stuur van de fiets of aan je arm hangen.
Maar ik liet in elk geval mijn spullen niet meer vernielen en gebruiken door die "vriendin".

Over hoe de bak gebruikt mag worden door de eigenares, zou ik ook even overleggen met de staleigenaar.
Het kan niet zijn dan de ene eerst gaat rijden en daarna nog zijn paarden gaat losgooien in de bak, terwijl de andere 30 min staat aan te schuiven om te kunnen rijden omdat het regent.
Kan je niet gewoon erbij in de bak om te rijden, dat mag toch geen probleem zijn met 4 tegelijk rijden als de bak groot genoeg is.
Staat het haar niet aan, dan zal ze wel vanzelf vroeger stoppen met rijden, ze moet zich ook maar aanpassen.
Lijkt me een beetje op een stal-terrorist, dat meisje.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:44

Voor de kist inderdaad een slot en voor het zadel misschien zo'n afsluitbare steun?
Jemig wat een kreng is dat pff >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:49

Zou je niet zo'n ketting slot kunnen gebruiken voor je zadel ? ( door de beugel doen en die dan door de zadel steun halen, en dan op slot, of heb je alleen zo'n ronde 'balk' als zadelsteun ? )
Zoiets dus : ( ketting door zadelsteun en beugel van het zadel en dan op slot )
Afbeelding

of zoiets kopen :
http://www.ruitersport-timmerman.nl/zad ... fsluitbaar

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:31

Sjonge wat een verhaal. Er worden goede tips gegeven voor je zadel. Maar balen dat het zo moet.
Een gesprek met de stalhouder lijkt mij een goed plan. Dan is hij op de hoogte en wordt het voor haar moeilijk om zo haar gang te gaan.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 12:10

Van stal veranderen wil ik niet doen, omdat ik nit weer aar anders naar toe gaan... Ik heb daar de merrie die ik verzorg en rijdt en help ook soms andere mensen op stal ( dus heel goede contact ).
Zoals eerder vermeld was de historie met de cap vrij snel opgelost :-) Oude cap wordt vergoed door de ouders.
Voor het zadel heeft mijn vriend een soort gelijke oplossing met slot gevonden ( die in aan tocht is ).

Het meisje heb ik gisteren maar aan het lope gestuurd toen ik gisteren en berichtje kreeg of ik iet voor haar wou doen ;-)
Mijn stalgenootje heeft het aan de stalbaas al vertelt en al een woordje gehad met F ( dank aan stalgenootje ). Ze moet zich dringend zelf ondercontrole houde, met andere rekening houden anders wordt ze buiten gezet. F heeft gezegd dat ze zich gng beheersen... Nu afwachten of ze zich eraan houd!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:16

Wat fijn :D
Over het van stal veranderen ben ik het ook niet eens :n
Jij zou plaats moeten maken en vertrekken en dus alles achterlaten omdat er 1 stom kind roet in het eten gooit??
Dan vind ik dat dat stom kind moet vertrekken :j
Maar fijn dat het al een soort van opgelost is :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:17

Inderdaad, wat een onuitstaanbaar kreng zeg.... Maar ik vind het wel erg ver gaan dat je nu gewoon en slot op je zadel moet zetten. Voor de rest ga ik mee met de post van AnnemiekvM

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:24

Niet echt een lieve vriendin.
Ik zou ook balen als iemand me spullen zou gebruiken.
Net wat ze zeggen: flink slot erop.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 13:33

Slotje komt er zowiso!
Toch vind ik het spijtig dat ze zo anders beginnen doen is sinds ze veranderd is van stal, een paard erbij heeft gekregen en een vriend.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:19

Effe een updatje ...
F moet op de einde van de maand de stal verlaten na een paar woorden te hebben gehad met de stalbaas en dat de stalbaas weer klachten heeft gehoord van andere heeft ze gisteren beslist om haar buiten te zetten.
Ze wilt ook niet weggaan want het is de goedkoopste stal in de regio, maar dit kwam niet in de ore van de stalbaas... weg =weg!
Later heeft de stalbaas mij gezegd dat ze een paar dingen in mijn schoenen heeft willen steken, maar dat ze zelf wel wist dat dit niet waar was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 21:37

Fijn dat de stalbaas in ieder geval aan jouw kant staat en niet aan die van haar. Denk dat je het uiteindelijk heel netjes hebt opgelost, heel volwassen in ieder geval. Dit soort meiden zijn gewoon van die types waar je van weg moet blijven, en door ruzie met haar te gaan zoeken of haar spullen kapot te gaan maken had je echt helemaal niks opgelost. Laat je moeder maar bellen en stap maar naar de staleigenaar, zij hoort gewoon niet zo met andermans spullen en al helemaal niet met mensen om te gaan

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 21:45

De stalbaas heeft gezegd dat ze nog liever heeft dat die 2 stallen leeg staan dan zo ieand op stal te hebben, ookal betlen ze altijd netjes...
Voel me toch een beetje opgelucht

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:40

Hoe gaat het nu? Is ze inmiddels al weg en is het weer leuk op stal?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 20:36

Ze is nog niet weg, maar ze moet wel voor het einde van de maand weg ;-) Op stal is het terug rustig geworden. Sinds de confrontatie heb ik ze niet meer gezien op stal. Misschien komt dit ook omdat ik meer overdag kom voor de moment en zij nog steeds 's avonds.