animalwoman schreef:ik kan niet veel sporten ivm met zwakke knie en enkel hardlopen en kracht met benen mag ik niet
en ik let al heel erg op wat ik eet ik snoep niet enzo en eet vet vrije dingen
maar het gaat er maar niet af
Dan ga je zwemmen, of roeien o.i.d. waar een wil is, is een weg. Ik heb artrose in m'n voeten en zoek daarom ook beweging waarbij ik daarvan geen last heb, zwemmen bijvoorbeeld is erg goed voor je en je komt niet met je volle gewicht op je zwakke ledematen, want je wordt 'gedragen' door het water.
Als je toch te zwaar bent eet je waarschijnlijk toch te veel voor hetgeen je verbrand, en dan gaan het niet om het aantal kcal maar om waar die kcal uit bestaan (eiwitten, vetten, koolhydraten etc.). Als je echt kampt met overgewicht en het wil zelf niet lukken kan je altijd hulp in schakelen van een dietist, ga eens langs bij je huisarts en praat erover!
Een maagband is een leuk hulpmiddel, maar als je er niet voor in aanmerking komt zijn er nog genoeg andere manieren om gewicht te verliezen.
Ik zal verder niet TS haar topic kapen, want ik vind het ontzettend knap wat zij heeft bereikt, en dat komt niet door de maagband, tuurlijk heeft het haar geholpen, maar uiteindelijk gaat het om de nieuwe levensstijl die het doet! Ik vind het nogmaals super knap van je TS