Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Re: Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:29

Ja je zou het wel kunnen bespreken, maar daardoor belast je haar met een rotgevoel erover en dat kan niet de bedoeling zijn. Echt geen aanrader hoor.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:29

Ik reken ook wel op zo'n bedrag met een vrijgezellenfeest, maar blijft natuurlijk een behoorlijk bedrag dat niet iedereen kan missen. Rot dat die zussen zo reageren.
Ik zou ze nog een keer mailen dat zo'n reactie niet nodig is, maar dat je over moet slaan omdat je zo'n bedrag niet kunt missen op dit moment.
Ik zou dat inderdaad ook zo uitleggen aan je vriendin, die heeft daar ongetwijfeld begrip voor.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 30-07-13 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:30

Ik vind 100 euro ook teveel.

Maar ik zou de vriendin in kwestie er niet bij betrekken, maar overleggen met de zussen wat eventueel mogelijk zou zijn en wat bij jou past qua budget.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:31

100 euro voor een feest waar ik het doel sowieso al niet van snap :=. Ik zou bedanken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:31

Ik zou dit echt niet met je vriendin gaan bespreken. Laat haar nou denken dat het allemaal 1 groot feest is, en ga bij haar niet moeilijk zitten doen.

Verder vind ik €100 een heel normaal bedrag voor een vrijgezellen-feest. Zeker als het een hele dag is.

Wat ik zou doen is even de organisatie bellen. Netjes uitleggen dat het voor jou gewoon veel geld is. En kijken of je misschien een deel van de dag kan aansluiten. Alleen de borrel ofzo. Dat je gewoon niet meer geld beschikbaar hebt voor de andere activiteiten, maar dat je toch een klein stukje mee wil maken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:33

Maar waarom probeer je het niet op te lossen zodat je er WEL bij kunt zijn?! :?
Misschien een deel van de dag, of misschien kun je wat minder bijdragen? Ik snap nooit zo goed dat mensen maar gewoon afzeggen voor een vrijgezellenfeest, imo is het best een 'eer' dat de bruid je er bij wil hebben, dan mag je het ook wel positief benaderen.

En ook al weet je vriendin dat er een vrijgezellenfeest georganiseerd wordt, je moet haar er niet mee lastig vallen. Doe dat evt na het vrijgezellenfeest. Bij mijn vrijgezellenfeest was er ook gezeik waar ik ook in betrokken werd en geloof me, dat is niet tof. :n

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:33

Ik vind €100,00 een behoorlijk hoog bedrag voor zo'n dag. Zoiets hoeft echt niet zoveel te kosten hoor :n
Kijk als dat de wens is van de bruid dan is dat leuk, en als iedereen dat bedrag kan missen is dat ook leuk. Maar in jouw geval is dit niet leuk :n
Ik zou dit geld ook niet kunnen missen hoor voor een vrijgezellenfeest :n

Misschien kun je met de zussen overleggen dat je een dagdeel komt, op die manier houdt je de kosten voor jezelf lager. :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:34

Ja, dit zijn moeilijke dingen. Wij hebben dit ook al een paar keer gehad. Aan de ene kant wil je mee voor je vriendin, maar langs de andere kant kost het gewoon een flinke smak geld. Persoonlijk vind ik € 25,00 geen reëel bedrag voor een vrijgezellenfeest. Je bent vaak de hele dag weg, de vrijgezel moet vrij gehouden worden en dan komt er eten en drinken bij.
Wij hadden ook regelmatig wat feestje van rond de € 100,00. Echt blij waren wij daar ook niet mee omdat we dit x 2 (de mannen ook nog) echt veel geld vonden voor een dag en daarvan bijna een heel weekend weg zouden kunnen gaan. Bij goede vriendinnen ging ik wel gewoon de hele dag mee. Bij sommige heb ik besloten om na het eten aan te sluiten. Dat kun je ook doen dan kost het je minder!

Ik zou dit niet bespreken met je vriendin. Het is niet leuk als zij zich bij voorbaat druk moet gaan maken over of de organisatie allemaal wel goed verloopt.
Ik zou ze een vriendelijke mail sturen, dat het vast verkeerd over is gekomen maar dat je het momenteel financieel niet breed hebt. Dat je graag mee zou willen, maar het echt niet kan betalen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-07-13 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Voor wat ze organiseren is het een heel redelijk bedrag, een vrijgezelledag met alleen stappen en een borrel is misschien jouw idee over een vrijgezelledag, maar in haar omgeving waarschijnlijk niet en is deze dagvullend met bijbehorend budget.

Ik zou je vriendin er niet mee lastig vallen. Natuurlijk weet ze dat er iets georganiseerd wordt, anders was jij nooit benaderd. Als ik in jouw schoenen stond zou ik nogmaals aangeven bij de zussen dat ik het echt niet ga redden om €100 te betalen, dat ik begrijp dat het een heel georganiseer is om alles rond te krijgen en of het mogelijk is om een gedeelte van de dag bij te wonen zodat ik toch nog mijn gezicht kan laten zien en er bij te zijn.

Mochten ze dat niet willen kan je altijd nog contact opnemen met je vriendin en uitleggen dat het niet gaat lukken om aanwezig te zijn (reden in het midden laten) en dat je een andere keer iets leuks met haar wil doen, maar...... voor €25 kan je natuurlijk weinig doen met z'n tweeën. Want ik vind wel als jij haar uitnodigd, je haar wel vrij moet houden.

Papegara

Ik vind 100 euro ook wel veel.. weet niet wat ze allemaal van plan zijn..

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:36

100 euro is geen gek bedrag voor een hele dag, bij mijn schoonbroer koste het ook zoveel.. Zat alles bij van taxi, eten, drank, activiteiten enz.

Dat jij het geld op dit moment niet kunt missen is vervelend.. sluit me verder aan bij Anoeska hierboven

Brievenbus

Re: Vrijgezellenfeesten... Ruzie? Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:41

Ik vind 100 euro erg veel. Ik zou zelf eerder denken aan de helft.. Maar het ligt eraan wat jullie gaan doen. Is het incl avondeten? Dan zou ik het nog wel begrijpen.. Maar dat kan ook goedkoper!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:41

Papegara schreef:
Ik vind 100 euro ook wel veel.. weet niet wat ze allemaal van plan zijn..

Je betaalt natuurlijk ook het bruidsdeel hè?

Net als ik eerder opperen veel mensen om te overleggen met de zussen wat wel mogelijk is.
Ik zou in geen enkel geval je vriendin erin betrekken :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:42

Voor een vrijgezellenfeest is het meestal wel zo dat je een hele dag (iig vanaf de middag) op stap bent, maar meestal laat het programma wel ruimte om eerder of later in te stappen.

€100 vind ik nog meevallen voor een vrijgezellenfeest (je speelt de vrijgezel vrij), maar dit kan voor jou dan nog wel veel geld zijn. Ik vind de reactie van die zussen dan ook echt niet netjes. Ik weet niet hoe jij het communiceert heb, maar als jij hebt gegeven dat het voor je jou veel geld is, om X reden is het niet anders. Een opmerking ik ga niet de hele dag op stap met mensen die ik niet ken vind ik minder handig. Dat houd je nl. altijd wel en je bent maar voor eventjes vreemden van elkaar :) Dan had je het beter vaag kunnen houden als “helaas ik kan niet” of kan ik later op de avond in stappen/uitstappen.

Nochtans hoeven die zussen natuurlijk niet zo te reageren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:43

NoaSky schreef:
Tjah hier is het ook normaal. Ik geloof dat het vrijgezellenfeest dat ze voor mij hadden georganiseerd zelfs nog 20 euro duurder was.. En bij andere vriendinnen kostte het ook dat.

Het is net wat ze willen, hier is het inderdaad ook altijd een hele dag tot na sluitingstijd van de kroegen geheel met activiteiten, voorl*l lopen en alles netjes verzorgd.
Voor alleen een avondje stappen snap ik dat t teveel is, maar het begint on 10:00 uur al..

Tjah dat is hier normaal

Maar jij bent 27 en ik neem aan dat jouw omgeving en jij dan ook niet meer studeren. Vind dat een hele andere situatie.

Ik snap heel erg goed dat je als student zijnde niet zomaar 100 euro kan missen, dus nee ik vind je niet gek.

ilse011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:43

je bent niet gierig! 100,- is gewoon erg veel geld!
je bent dus niet gek ;)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:45

Ik vind het ook behoorlijk veel geld voor een vrijgezellenfeest. Maar ik bekijk dit vanaf het studentenperspectief. Zelf zit ik ook in de organisatie van een vrijgezellenfeest en wij houden een bedragen van 30-40 euro aan voor een hele dag. Als er genoeg mensen bij zijn en je een beetje creatief bent komt je dan ook al een heel eind.

Als wij het bedrag op 100 euro hadden gesteld dan had een gedeelte al nauwelijks kunnen komen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:47

Als ik gewoon gemiddeld wat dingetjes optel:
high tea - €15 pp
activiteit - €20 pp
terrassen - €10 pp
dineren - €30 pp
op stap gaan €25 pp

Aan €100 zit je zomaar hoor. Zeker als je ook het deel van de bruid er nog bij pakt.

Natuurlijk kan je ook met de boodschappen van de Aldi in het park gaan zitten en daar spelletjes doen. Maar dat is dan maar net wat de Bruid leuk vindt, of wat je gewend bent. (Ik zou daar bv niet zo'n zin in hebben. Dat kan ik namelijk iedere zaterdag doen, als het dan mijn vrijgezellenfeest is, dan wil ik ook echt iets bijzonders doen.)

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:50

Ik vind €100 ook nog wel redelijk meevallen voor een vrijgezellenfeest.. Mn vriend was laatst een heel weekend weg, dat kosste aardig meer...
Als je een leuke dag wilt plannen met een activiteit, wat eten en 's avonds nog stappen dan zit je al gauw aan dit bedrag (je betaald natuurlijk ook voor de aanstaande bruid).
1,5 maand geleden ook een vrijgezellenfeest georganiseerd en toen hebben we eerst aan alle meiden die meegingen een mail gestuurd met wat ze zelf in gedachten hadden qua kosten... Om scheve gezichten aan het eind (als alles al geregeld is) te voorkomen...

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:51

Ik was ook not amused toen mijn vriend te horen kreeg dat hij een vrijgezellenfeest had wat ook 100 pp kostte. Uiteindelijk is hij wel geweest en heeft een leuke dag gehad maar ik vind het ook een smak met geld. Zeker als je het in jou geval moeilijk kan missen. De optie later aanschuiven is misschien een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:51

Sammie schreef:
Voor een vrijgezellenfeest is het meestal wel zo dat je een hele dag (iig vanaf de middag) op stap bent, maar meestal laat het programma wel ruimte om eerder of later in te stappen.

€100 vind ik nog meevallen voor een vrijgezellenfeest (je speelt de vrijgezel vrij), maar dit kan voor jou dan nog wel veel geld zijn. Ik vind de reactie van die zussen dan ook echt niet netjes. Ik weet niet hoe jij het communiceert heb, maar als jij hebt gegeven dat het voor je jou veel geld is, om X reden is het niet anders. Een opmerking ik ga niet de hele dag op stap met mensen die ik niet ken vind ik minder handig. Dat houd je nl. altijd wel en je bent maar voor eventjes vreemden van elkaar :) Dan had je het beter vaag kunnen houden als “helaas ik kan niet” of kan ik later op de avond in stappen/uitstappen.

Nochtans hoeven die zussen natuurlijk niet zo te reageren :)

Hahaha nee die reden heb ik absoluut niet opgegeven! Ik heb alleen gezegd dat €100,- momenteel veel te veel geld is voor mij ivm beroving en het kwijtraken van mijn bijbaan. Ik ben inderdaad maar student, dan is €100,- gewoon veel. Rekeningen worden niet vanzelf betaald en aangezien ik straks geen inkomen meer heb moet ik gewoon elke euro extra omdraaien. Wat ze dan ook van plan zijn, €100,- blijft teveel geld voor mij.

Anoeska, ik snap wel dat je snel op zo'n bedrag zit, maar dat verandert mijn persoonlijke financiële situatie niet. Daarom vind ik hun reactie ook zo jammer. En dan nog beginnen over 'dat dat meer zegt over mij als vriendin', dat kwetst gewoon.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-13 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

Ik vind het ook heel veel geld voor een vrijgezellenfeest maar het schijnt inderdaad wel 'normaal' te zijn.
Misschien is het de manier waarop je het hebt gebracht naar de zussen TS? Als je ze mailde "ja daag, dat ga ik echt niet betalen joh gek!" is het het anders wanneer je zegt dat je je er enorm banketstaaf over voelt maar het geld gewoonweg niet hebt.

Vorig jaar ben ik ten huwelijk gevraagd. Een datum hebben we nog niet maar ik weet wel dat ik zo'n feest waarin je in je blote tetten op een bierfiets door Amsterdam moet fietsen absoluut niet wil. Eigenlijk wil ik gewoon helemaal geen vrijgezellenfeest.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:52

Honderd euro is veel geld, maar ik zou de bruid er niet mee willen lastig vallen. Ik weet dat mijn vriendinnen ieder 50 euro ingelegd hebben. We begonnen met een uitgebreide high tea bij mij thuis (15 uur. ik kwam thuis, 15 meiden over de vloer als verrassing). Iedereen had allerlei hapjes meegebracht. Daarna vertrokken we naar een bar om cocktails te maken. Vervolgens heerlijk uit eten geweest. En natuurlijk daarna kroegentocht. Ik heb erg gelachen en genoten.
Er was ook iemand die pas bij het eten verscheen, omdat ze eerder moest werken. Ik vond dat niet raar. De optie om 'slechts' een gedeelte aanwezig te zijn, vind ik niet gek. Voor jou misschien de oplossing!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:53

Aah lees nu dat je het netjes hebt gebracht. Dan is het inderdaad flauw van die zussen en zou ik het gewoon met je vriendin bespreken.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 15:54

ChevalNoir schreef:
Honderd euro is veel geld, maar ik zou de bruid er niet mee willen lastig vallen. Ik weet dat mijn vriendinnen ieder 50 euro ingelegd hebben. We begonnen met een uitgebreide high tea bij mij thuis (15 uur. ik kwam thuis, 15 meiden over de vloer als verrassing). Iedereen had allerlei hapjes meegebracht. Daarna vertrokken we naar een bar om cocktails te maken. Vervolgens heerlijk uit eten geweest. !

Ok, dit klinkt weer wél leuk! :j