Wel of niet achterop...dubiodubio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:29

JessicaChico schreef:
Ik heb ook vaak achterop de motor gezeten, maar dan vaak gewoon kleine stukjes. Ook een keer naar de TT, van den helder naar assen, op een sportmotor. Nou was echt geen pretje, en vond het doodeng. Wel hadden wij microfoontjes. Dan konden we een beetje met elkaar praten onderweg, misschien ook iets voor jouw?

Zeker hele leuke handige helmen....maar niet te betalen :)

SteffiiY

Re: Wel of niet achterop...dubiodubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:30

Ik zit regelmatig achter op de motor en hier geen problemen.
Laatst ook van Utrecht naar Assen :j

Als je jezelf niet veilig voelt op de motor, en bang bent zou ik zeggen: Pak de trein :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:37

Kitty1985 schreef:
Doe ik ook altijd hoor, tenzij we even koffie drinken. Dan blijft hij op de motor liggen.

Was een paar maand geleden gebeurd tijdens een hardloop evenement. Ik ging mijn helm halen die nog bij de hulppost lag, en de bestuurder ging vast achter de lopers op parcours parkeren. Ik loop door de menigte(paar duizend man) naar mijn bestuurder, en gaat die *&%# die voor mij loopt ineens zijn benen strekken(voet naar kont), en tja toen zat hij in mijn helm vast.
Ik heb een systeemhelm, en het losse deel zat toen beetje scheef. Hebben we weer goed gekregen, maar hij kraakt en wiebelt een beetje en sluit niet direct.

Pff wat een kluns... Over een systeemhelm gesproken; heb er zelf één van Caberg, de Duke Smart. Werd mij in de motorzaak aangeraden. Je kunt ze openklappen en ze zijn al voor-uitgerust voor bluetooth communicatie. En ze zijn echt niet duur, tegen de 170 euro. Maar ik weet natuurlijk niet waarmee je op het moment uitgerust bent. :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:48

Lara_Silver schreef:
Kitty1985 schreef:
Doe ik ook altijd hoor, tenzij we even koffie drinken. Dan blijft hij op de motor liggen.

Was een paar maand geleden gebeurd tijdens een hardloop evenement. Ik ging mijn helm halen die nog bij de hulppost lag, en de bestuurder ging vast achter de lopers op parcours parkeren. Ik loop door de menigte(paar duizend man) naar mijn bestuurder, en gaat die *&%# die voor mij loopt ineens zijn benen strekken(voet naar kont), en tja toen zat hij in mijn helm vast.
Ik heb een systeemhelm, en het losse deel zat toen beetje scheef. Hebben we weer goed gekregen, maar hij kraakt en wiebelt een beetje en sluit niet direct.

Pff wat een kluns... Over een systeemhelm gesproken; heb er zelf één van Caberg, de Duke Smart. Werd mij in de motorzaak aangeraden. Je kunt ze openklappen en ze zijn al voor-uitgerust voor bluetooth communicatie. En ze zijn echt niet duur, tegen de 170 euro. Maar ik weet natuurlijk niet waarmee je op het moment uitgerust bent. :)

En wat het mooie was: Ik kreeg de schuld. Ik had daar niet moeten lopen met mijn helm. -O- heb de beste man maar even verteld wat mij functie die avond was. En dat als hij met een hartaanval op parcours zou liggen, hij verrekte blij zou zijn om mij te zien aangezien ik de AED had. Maar nee hoor, had om moeten lopen -O-

Ik heb een Caberg justissimo :D. Ben er heel blij mee. Hoef nou niet elke keer mijn helm op en af te zetten met koffie drinken.
Heb een portofoonoortje onder mijn helm. En is niet fijn als daar 6 keer per dag een helm overheen gaat.

Die helmen met bluetooth helmen zijn heel handig.
Maar voor die 6/7 keer per jaar dat ik achterop zit ga ik geen andere helm aanschaffen. Tenzij mijn schip met geld eens aan gaat leggen haha

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:55

Zelf ben ik juist iemand die dingen wel doet als ik eigenlijk niet echt durf of er tegenop zie (wel met normale dingen uiteraard. Gevaarlijke dingen laat ik aan me voorbij gaan). Toevallig moest ik laatst bij mijn pa achterop de motor en ik vond het ook doodeng. Maar als je eenmaal op de snelweg bent viel het wel mee. Ik vond vooral de rotondes vervelend en tussen de auto's door bij het stoplicht. Na een kwartier begon ik wel wat te ontspannen, al was ik blij dat ik er weer af mocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:57

Ik neem aan dat je, met 4 keer overstappen en 3 uur enkele reis, niet vanaf station Groningen meteen komt, maar ergens vanuit de provincie?

Kan je voortijdig niet een klein stukje bij hem achterop? Incl een stukje snelweg? Dat je dus kan wennen, en merkt dat het wel goed kan gaan bij hem achterop?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:01

TS: wat een onbeleefde idioot. :n Kan ik wel begrijpen hoor, het is toch duur materiaal uiteindelijk..

Ik was ook niet echt op mijn gemak de eerste keer achterop de motor.. Vooral omdat mijn vriend niet op de autobaan durfde ( :+ ) en we dus de bochtige bergstraatjes moesten nemen. De persoon die je achterop neemt moet ook rekening houden met remmen en accelereren anders is er geen lol (en houden) aan. Nu zitten wij als paardenmeisjes natuurlijk wel vaster achter op de motor omdat we natuurlijk gewend zijn aan bewegende dingen tussen onze benen, mee zitten in de bochten gaat dus wel iets beter. :P

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:06

als het echt een ervaren rijder is zou ik lekker achterop gaan ;)
Je hebt nooit garantie dat je heelhuids aankomt, daarvoor ben je zeker als motorrijder vooral afhankelijk van het overige verkeer, maar die garantie heb je ook niet als je in de auto stapt.
Ik kan jou kant ook goed begrijpen hoor, ben zelf gek op motorrijden maar achterop stappen zal ik niet snel doen :+
Motorrijden is een risico. je kunt dit vermijden, maar dan blijven er nog zat andere manieren over om aan je einde te komen :Y)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 13:50

beestenfreak schreef:
als het echt een ervaren rijder is zou ik lekker achterop gaan ;)
Je hebt nooit garantie dat je heelhuids aankomt, daarvoor ben je zeker als motorrijder vooral afhankelijk van het overige verkeer, maar die garantie heb je ook niet als je in de auto stapt.
Ik kan jou kant ook goed begrijpen hoor, ben zelf gek op motorrijden maar achterop stappen zal ik niet snel doen :+
Motorrijden is een risico. je kunt dit vermijden, maar dan blijven er nog zat andere manieren over om aan je einde te komen :Y)

Nee, en dat het openbaar vervoer geen 100% garantie is, is deze week wel weer gebleken!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:31

Kitty1985 schreef:
JessicaChico schreef:
Ik heb ook vaak achterop de motor gezeten, maar dan vaak gewoon kleine stukjes. Ook een keer naar de TT, van den helder naar assen, op een sportmotor. Nou was echt geen pretje, en vond het doodeng. Wel hadden wij microfoontjes. Dan konden we een beetje met elkaar praten onderweg, misschien ook iets voor jouw?

Zeker hele leuke handige helmen....maar niet te betalen :)

Wij hadden die helmen ook niet hoor. Je kan ze gewoon los kopen. Is met een kabeltje dus die moet je wel een beetje wegwerken. Deze kochten we toen eens bij de Liddle.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:15

Ook bij de Hema en bijvoorbeeld Blokker zijn regelmatig kortingsakties voor de trein... mocht je toch willen treinen.